Forfatter |
|
ledderlappan Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 23 November 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge projektor central er den anbefalet screensize 95-130" ved en gain på 0.8 på lærredet. Nogen forslag til en anbefalet størrelse på lærret når man sidder lige omkring de 4m derfra?
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 26 November 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
kvestergaard skrev:
Har du hørt noget nyt ang. leveringstidspunkt, Otto? |
|
|
Jeg kæmper, men jeg tror Sony er bange for en situation ala da HS 50 kom, hvor den blev forsinket igen og igen, de virker ikke til at være ret glade for at slippe en leveringstid...
|
|
|
Er der ik snart noget nyt om HS60'eren? 
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shadow skrev:
Er der ik snart noget nyt om HS60'eren?  |
|
|
Den lander om cirka en uges tid. VPLVW 100 kommer lige omkring årsskiftet. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo godt  Mon du får kigget på den og skrevet lidt om dit indtryk af den når tid er?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shadow skrev:
Det lyder jo godt Mon du får kigget på den og skrevet lidt om dit indtryk af den når tid er?  |
|
|
Det KUNNE man godt forestille sig...  __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Jer som har set Pana 900 i action: Har I oplevet en nærmest harddisk lignende skratten fra projektoren under drift... Jeg har lige modtaget 900'eren og der står godt nok i manualen, at man kan forvente en rattling noise ved opstart, men min bliver ved selv efter flere timers drift... vil det forsvinde eller er der tale om en fejl....
På forhånd MANGE tak for hjælpen....
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
Sendt: 03 December 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Shadow skrev:
Er der ik snart noget nyt om HS60'eren?  |
|
|
Den lander om cirka en uges tid. VPLVW 100 kommer lige omkring årsskiftet.
|
|
|
Hvad så? Har julemanden været tidligere forbi i år, eller skal man vente til den 24. december med at se på HS60'eren? :-)  __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 December 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Hvad så? Har julemanden været tidligere forbi i år, eller skal man vente til den 24. december med at se på HS60'eren? :-)  |
|
|
Den er kommet, så man kan roligt kigge forbi... Men jeg har ferie, så jeg har ikke haft lejlighed til at kigge på den. Så en kommentar fra mig må vente til midt i næste uge... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 09 December 2005 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget nyt Otto?
Mvh
Lba75
|
Til top |
|
|
bird Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 09 December 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop set og købt HS-60 hos TC. Den er testet op mod Z4.
Efter min vurdering er der lige så stor forskel mellem HS-60 og sanyo Z4 som der var mellem HS-50 og sanyo Z3.
Kontrastforholdet er simpelthen bare bedre. Farverne er mere rene og
kraftige, og har ikke det "mælkehvide" slør over sig som der er på Z4.
Blæserstøj er ikke et problem på nogle af produkterne.
HS-60 er efter min mening et markant bedre produkt end Z4, og forskellen er så stor, at det berettiger den prisforskel der er.
Otto har sikkert en meget mere fyldig gennemgang af forskelle, men jeg
tror ikke at han vil komme til en anden konklusion end min.
Det skal siges at jeg ved testen så Star Wars III og HD-materiale fra ESPN.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 December 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har travlt... :-( Jeg prøver at nå det i morgen. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 December 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så lykkedes det at få lidt tid til at kigge på Sony VPLHS 60, og få den indstillet fornuftigt... I modsætning til de to øvrige synes jeg der skulle justeres noget mere i forhold til standard-indstillingen, for at nå et tilfredsstillende resultat. Sharpness er for høj, hvilket giver edge enhancement. I modsætning til HS 50 kan det dog, ligesom på Z4, lade sig gøre at slippe helt for edge enhancement på HDMI-indgangen. Der skulle ligeledes justeres en del på brightness, den crusher en del i det sorte hvis den får lov til at stå i standard Cinema indstillingen. Lidt forskelligt anden tinkering, og man er køreklar.
Sony har heldigvis lyttet til kritikken omkring overscan/1:1 mapping på HS 50: HS 60 laver perfekt 1:1 mapping på et 1280x720 signal, uden overscan og med perfekte panoreringer, ved både 50 og 60 Hz. På dette punkt er både PTAE-900, Z4 og HS60 altså helt fremme i skoene. I modsætning til AE900/Z4 kan man dog ikke slå overscan til og fra - den laver simpelthen bare ikke overscan ved 720P signaler (jeg har ikke haft tid til at tjekke om den laver overscan ved andre signaltyper, men det er så heller ikke så vigtigt). Dette har vel været et af de eneste drawbacks ved HS 50 i forhold til PAE-700/Z3 (udover prisen), så det er lækkert at dette er bragt på plads. HS 60 kan med andre ord uden forbehold anbefales til HTPC-folket.
Billedet: Det mest iøjnefaldende ved HS 60 i forhold til Z4 er kontrasten. Som det fremgår af min omtale af Z4 har jeg ikke meget jeg kan sætte en finger på ved den, oplevelsen af detaljering osv. er ret ens på de to, den "ægthed" jeg så godt kan lide ved Z4 findes også på HS60 når første den er indstillet ordentligt. Men skifter man direkte fra Z4 til HS60 er det en ret mærkbar forbedring af kontrasten der er tale om. Tydeligt bedre detaljering i de mørke områder, samtidig med at sort er mere dybsort, som nævnt har Epson panelerne der sidder i AE700 og Z4 en lille tendens til at være blålige i det sorte, hvilket Sony panelerne ikke har. Sort er mere ægte sort, og i endnu højere grad end på HS 50. Forskellen i kontrast mellem AE900/Z4 og HS60 er mærkbart større end den er mellem AE900 og Z4 indbyrdes, der er ingen tvivl om hvad de ekstra penge går til. Dette er jo så også ret væsentligt når der nu ER en ret mærkbar prisforskel...
Som altid giver den bedre kontrast et løft på fornemmelsen af "smæk" i farverne, og uden at jeg har siddet og sammenlignet grønne græsstrå, så virker opfattelsen af farverne bedre på Sony'en, der er generelt mere power i billedet. Kraftige farver vises som kraftige, uden at farverne overstyres. Man kan måske sige at hvor jeg tidligere har kritiseret Panasonic en smule for at virke mere "tv-agtigt", fordi det stjæler lidt af ægtheden, så er HS 60 mere "tv-agtigt" på en mere positiv facon - der er lidt mere smæld i billedet, men uden at billedet bliver kunstigt at kigge på.
IRIS'en er umiddelbart forbedret - de sekvenser hvor jeg tydeligt kunne se Iris'en arbejde på HS 50 (men ikke på AE900/Z4), så jeg igen på HS60, og på de klip var det ikke synligt på HS60 hvornår Iris'en arbejdede. På den led er forbedringen i kontrast på HS60 mere "ægte" end den er på HS 50, hvilket er med til at give oplevelsen af bedre kontrast i "real life", frem for blot at give et godt sortniveau i de mørke scener.
Mja, hvad ellers? Spørg hvis jeg har glemt noget vigtigt... Det korte af det lange er at hvor HS 50 var sådan lidt "frem og tilbage" i forhold til især Z4, så har HS 60 løst de få issues der kunne skabe tvivl om hvorvidt den reelt var bedre end Z4, så er HS 60 i praksis ubetinget bedre end Z4 - jeg kan i hvert fald ikke få øje på et punkt (billedmæssigt) hvor man kan argumentere for at købe Z4 frem for HS 60 - udover prisen. Med de gamle, Z3 vs. HS 50, kunne man f.eks. godt sige at til HTPC-brug kunne Z3 være en fordel, fordi HS 50 ikke kunne lave 1:1 mapping på HDMI. Efterhånden som de forskellige produenter har løst de forskellige "issues" der kan gøre én i tvivl om hvorvidt man skal hive læderet op af lommen eller vente, så er det i højere og højere grad den grundlæggende billedkvalitet af projektoren der afgør valget - og her er der ingen tvivl om at HS 60 er et skridt bedre end Z4.
Har man pengene, skal man købe en HS60 hvis man vil have det bedste. Spørgsmålet er om den enkelte vil finde forskellen i kontrast merprisen værd - det kræver reelt at man ser dem i aktion før man kan vurdere det. Det er først og fremmest et spørgsmål om hvorvidt merprisen betyder kompromisser andre steder i kæden. Hvis det gør dét, så skal man lige overveje om forskellen er for dyrt købt. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 December 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
bird skrev:
Jeg har netop set og købt HS-60 hos TC. Den er testet op mod Z4.
Efter min vurdering er der lige så stor forskel mellem HS-60 og sanyo Z4 som der var mellem HS-50 og sanyo Z3.
Kontrastforholdet er simpelthen bare bedre. Farverne er mere rene og kraftige, og har ikke det "mælkehvide" slør over sig som der er på Z4. Blæserstøj er ikke et problem på nogle af produkterne.
HS-60 er efter min mening et markant bedre produkt end Z4, og forskellen er så stor, at det berettiger den prisforskel der er.
Otto har sikkert en meget mere fyldig gennemgang af forskelle, men jeg tror ikke at han vil komme til en anden konklusion end min.
|
|
|
Som man kan læse ud af ovenstående, så er jeg 100% enig i alt hvad du siger - med den lille forskel som sagt, at HS 50 havde et par mangler som Z3 opfyldte, som kunne gøre én i tvivl, hvor både Z4 og HS60 er fri for de "traditionelle" issues. Man får derfor fuldt udbytte af den forskel der er fra Sanyo til Sony i kontrasten. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 15 December 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, og andre:
Der er jo kommet en eller flere software-updates til HS50 for lang tid siden...! Men: kommer der een der løser 1:1 pisel-mapping via HDMI til HS50 - man skulle jo tro at software er ret ens i de 2 (HS50 vs. HS60), eller hva'...?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 December 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knudsen skrev:
Der er jo kommet en eller flere software-updates til HS50 for lang tid siden...! Men: kommer der een der løser 1:1 pisel-mapping via HDMI til HS50 - man skulle jo tro at software er ret ens i de 2 (HS50 vs. HS60), eller hva'...? |
|
|
Det ser ikke sådan ud. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har set Sony HS60 sammenlignet med Mitsubishi HC 3000 ? De er jo i ca. samme prisleje.
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var der ikke?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 December 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shadow skrev:
Er der nogen der har set Sony HS60 sammenlignet med Mitsubishi HC 3000 ? De er jo i ca. samme prisleje.
|
|
|
Jeg har jo set begge. Efter min mening er HC 3000 vs. HS 60 ikke meget anderledes end HC3000 vs. Z4, bortset fra at HS60 indhenter noget af HC3000's forspring på kontrast-siden. Det er stadig de samme fordele og ulemper der gør sig gældende. Med andre ord, du kan til dels godt vælge mellem to LCD-projektorer ud fra andres erfaringer, men at vælge mellem LCD og DLP kræver at du ser det selv. Hvis du kan komme til Århus skal jeg hjertens gerne lave en demonstration. Det er iøvrigt altid en åben invitation, hvis der er 4-5 stykker der gerne vil have en grundig gennemgang ala projektor-mekka, så bruger jeg gerne en aften på dét, også selv om man ikke lige står med dankortet fremme. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|
Shadow Forum Bruger

|
Sendt: 20 December 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bliver nok bare nødt til at vælge ud fra anmeldelser og andres erfaringer, eftersom der ikke er nogle butikker i nærheden af KBH der kan give en demonstration, og at tage helt til Århus for at se en demo er desværre ikke noget jeg har meget lyst til 
Er det store forskelle der er på de to projektorer?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 December 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shadow skrev:
Jeg bliver nok bare nødt til at vælge ud fra anmeldelser og andres erfaringer, eftersom der ikke er nogle butikker i nærheden af KBH der kan give en demonstration, og at tage helt til Århus for at se en demo er desværre ikke noget jeg har meget lyst til 
Er det store forskelle der er på de to projektorer?
|
|
|
Det vil jeg sige ja til, det er to ret forskellige måder de viser billedet på. Det drejer sig vel først og fremmest om hvorvidt du generes af rainbows, og om du kan leve med de praktiske ulemper der er med HC3000 (manglende lens shift, ingen 1:1 mapping) __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
Til top |
|
|