Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 09:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: First look: PTAE 900 vs. Z4 vs. HS60 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 December 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
"når"???

Det er 99.9% sikkert at vi åbner en butik i københavn på et tidspunkt imellem 1.1.2006 og 31.12.2047.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Det er ikke bevidst, jeg sætter mig til tastaturet for lige at skrive et par linier, og så ender det med en side...

Hehe.. Sådan går det jo gerne når med skriver den slags. Men stadig top nice anmeldelse.

Otto, TC skrev:

Det er generelt sådan at de vigtigste 90% kan man (med erfaring nok...) gennemskue med en tiendedel af det tidsforbrug som det kræver at finde ud af de sidste 10%. Jeg har brugt mere tid på at skrive om erfaringerne, end på at tilegne mig dem.

Hvis/når du så for de sidste 10% på plads, kunne det jo være du skulle overveje at høre Kenneth om det ik skulle ligge i anmeldelser i stedet for i forum? Jeg har læst en del anmeldeser af PTAE og Z4. Bl.a. Projectorreviews direkte sammenligning af de 2. Men fandt stadig dit bedre på mange måde, selv om de godt nok var langt omkring. Selv som det står nu kan det med lidt opsætninge blive til et godt review. Får du de sidste 10% med bliver det et VIRKELIGT godt review og det kunne nemt fortjene at få en plads på forsiden af dette fantastiske online magasin.

Otto, TC skrev:

Svært at sige. Sanyo _opgiver_ generelt kortere levetid end de andre, men jeg tror ikke forskellen er særligt stor i praksis. Jeg har solgt meget få lamper, så jeg har svært ved at vurdere det.

Hvad så med lampe prisen? Er det det samme?

Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 December 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Seeker skrev:
Hehe.. Sådan går det jo gerne når med skriver den slags. Men stadig top nice anmeldelse.

Jamen tak for det...

Otto, TC skrev:
Hvis/når du så for de sidste 10% på plads, kunne det jo være du skulle overveje at høre Kenneth om det ik skulle ligge i anmeldelser i stedet for i forum? Jeg har læst en del anmeldeser af PTAE og Z4. Bl.a. Projectorreviews direkte sammenligning af de 2. Men fandt stadig dit bedre på mange måde, selv om de godt nok var langt omkring. Selv som det står nu kan det med lidt opsætninge blive til et godt review. Får du de sidste 10% med bliver det et VIRKELIGT godt review og det kunne nemt fortjene at få en plads på forsiden af dette fantastiske online magasin.

Det vil jeg egentlig helst ikke. At ophøje mine udtalelser til en anmeldelse på mere officielt plan vil være at blåstemple mig som neutral iagttager, hvilket jeg i sagens natur ikke kan være. Jeg ville være ret forarget hvis en af mine konkurrenter fik lov til at lave en officiel anmeldelse af deres egne produkter, derfor kan jeg heller ikke tillade mig at gøre det selv. I forummet er et indlæg udtryk for en holdning fra en bestemt person, det synes jeg er lidt noget andet.

Seeker skrev:
Hvad så med lampe prisen? Er det det samme?

Sanyo lamperne er en smule dyrere. Men ikke mere end at det efter min mening ikke bør afgøre valget, det drejer sig vel om en plov eller deromkring. I relation til afskrivningen af værdien på projektoren er det småpenge.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Det vil jeg egentlig helst ikke. At ophøje mine udtalelser til en anmeldelse på mere officielt plan vil være at blåstemple mig som neutral iagttager, hvilket jeg i sagens natur ikke kan være. Jeg ville være ret forarget hvis en af mine konkurrenter fik lov til at lave en officiel anmeldelse af deres egne produkter, derfor kan jeg heller ikke tillade mig at gøre det selv. I forummet er et indlæg udtryk for en holdning fra en bestemt person, det synes jeg er lidt noget andet.

Ej, jeg kan godt se der måske er en interesse konflikt. Men stadig en gråzone, da du jo ikke er eneste sælger af Sanyo og Panasonic. Men kan godt se dit argument og forstå måske godt hvis andre ville få ondt i røven over det. Det er bare ægeligt at et så godt review blot falder til bunden når ingen længere skriver i det. Det er jo ik alle der husker at bruge søge funktionen.

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Kan det forøvrigt passe at Sony VW100 er billigste (eller eneste i den respektive prisklasse) projektor som har 1920x1080 som native opløsning?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 December 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Seeker skrev:
Kan det forøvrigt passe at Sony VW100 er billigste (eller eneste i den respektive prisklasse) projektor som har 1920x1080 som native opløsning?

Ja. Nærmeste er såvidt jeg ved en Fujitsu LCD, der vist koster omkring 100.000,-.

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Av-av. Det var så ik sådan en jeg skulle have i første omgang

Kan både Z4 og PTAE komprimere 1080p på DVIen/componenten, skulle det ske man fik adgang til sådan noget? Og kan der tænkes at være forskel på hvor godt de gør det?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 December 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Seeker skrev:

Kan både Z4 og PTAE komprimere 1080p på DVIen/componenten, skulle det ske man fik adgang til sådan noget? Og kan der tænkes at være forskel på hvor godt de gør det?

Jeg ved ikke hvad du tænker på med at de komprimerer 1080P - Ethvert input-signal bliver nødvendigvis konverteret til 720P, da det er dette signal projektorerne arbejder med. Hverken Z4 og PTAE-900 understøtter 1080P på HDMI/Component indgangene, og der ville heller ikke være nogen mening med at gøre det når panelet er på 720P. De understøtter begge 1080i, og dette nedskaleres til 720P.

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Jo, mener om de overhoved kan modtage 1080p. Naturligvis bliver det nedskaleret.
Men i en eller anden extrem fremtid, kunne man måske forstille sig en dims som ikke kunne sende signal i andet en dette format. Men du har vel også svaret på spørgsmålet.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 December 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Seeker skrev:
Jo, mener om de overhoved kan modtage 1080p. Naturligvis bliver det nedskaleret.

Det kan de ikke, men der er heller ikke nogen grund til det, så det kan ikke siges at være en decideret negativ ting.

Seeker skrev:
Men i en eller anden extrem fremtid, kunne man måske forstille sig en dims som ikke kunne sende signal i andet en dette format. Men du har vel også svaret på spørgsmålet.

Det er vist så langt ude i en ekstrem fremtid, at det ikke skal afgøre valget af projektor... Iøvrigt er der ingen 720P apparater overhovedet der kan modtage 1080P.

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Det er vist så langt ude i en ekstrem fremtid, at det ikke skal afgøre valget af projektor... Iøvrigt er der ingen 720P apparater overhovedet der kan modtage 1080P.

Ok. Det troede jeg egentlig da der jo "bare" er tale om en skalering. Men tror nu valget i sidste ende falder på en Z4 fordi: Screendoor genere mig ik (ser det måske endda som en fordel frem for smooth-screen, da jeg skal køre meget med PC på den og godt kan lide at mine pixels er skarpt markeret) samt mindre generende støj
og så er "døren" til linsen bare prikken over i'et

Jeg har forøvrigt en anden debat igang omkring lærred/DIY/størrelse. Du må meget gerne give dit professionelle besyv med omkring dette (evt en kommentar omkring lærred størrelse kontra rumstørrelse?).

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 December 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hey Otto,

kunne man mon få dig til at teste, om IRIS'en på HS60 stadig har problemer med hvide undertekster på sort/mørk baggrund?
Det er blevet nævnt at IRIS'en kan blive "snydt/trigget" af hvide undertekster på en mørk baggrund og derfor reagerer ved at blænde op, selvom den ikke burde gøre det. Eller simpelthen ikke kan bestemme sig for om den skal blænde op eller ned.

Dette blev godt nok observeret på en pre-produktions model, men ville da stadig være interessant om du kunne fortælle om dette er blevet bedre, eller om det overhovedet finder sted mere(eller i det mindste i sådan en grad, at det ikke er generende).

Da IRIS'en på HS60 reagerer hurtigere end den på HS50(HS50 er nogle sekunder om at blænde helt ned fra "full on", hvor HS60 gør det næsten på sekundet...ifølge udtalelser fra folk der har testet det), er der desværre også større chance for at opdage når IRIS'en ikke opfører sig ordentligt, kunne jeg forestille mig.
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes