| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var der en sag med en gut der hed Terje, og bor i norge. Han snød en dansker på lignende måde, men så tog det norske politi fat, og danskeren fik sine penge igen efter en masse tovtrækkeri.
Mon ikke det danske politi er lige så dygtige som det norske?
Det vil jeg bestemt tro.
Iøvrigt var det også en NAD som Terje påstod at han havde. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Martyr Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Poul-erik.
Prøv nu lige en gang at bede din bank tage affære, måske løser det sig på den måde.
Hvis ikke, må vi jo begynde at tage de lidt sjovere tricks i brug
Har du nogen anelse om hvem personen er ? Adresse, telefonnumer osv. ?
Måske kan du få listet nogle af disse oplysninger ud af din bank?
Een ting er sikkert, du skal da ihvertfald ikke vente længere, det undrer mig at du har haft SÅ meget tålmodighed, det er jo næsten en måned siden.
Men prøv først at tale med banken.
/Martyr
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae, bedrageri på internettet er faktisk noget som udbydere heller ikke kan lide, så en konsekvens kan være at hans internetforbindelse ender med at blive lukket.
Jeg tror ikke at han helt ved hvad han roder sig ud i. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martyr skrev:
|
Hej Poul-erik.
Prøv nu lige en gang at bede din bank tage affære, måske løser det sig på den måde.
Hvis ikke, må vi jo begynde at tage de lidt sjovere tricks i brug
Har du nogen anelse om hvem personen er ? Adresse, telefonnumer osv. ?
Måske kan du få listet nogle af disse oplysninger ud af din bank?
Een ting er sikkert, du skal da ihvertfald ikke vente længere, det undrer mig at du har haft SÅ meget tålmodighed, det er jo næsten en måned siden.
Men prøv først at tale med banken.
/Martyr
|
|
|
Tror sagtens han er til at finde da det er et meget specielt efternavn han har(hvis det er det rigtige), men ikke nok med de 880,- men det er en NAD model jeg længe har ledt efter, og så det her.
Har lige sendt ham en PB igen om bare at svare, og må lige snakke med banken en gang til. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om navnet han har opgivet ikke stemmer overens med navnet på bankkontoen tror jeg du kan forlange at banken fører tilbage pengene, det var tilfeldet i den forrige sagen hvor nogen blev svindlet __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
XenoCypraZ skrev:
Poul-erik skrev:
Snakkede med hende fra banken,
<font face="Arial" size="2">Svar fra Banken,
<font face="Arial" size="2">Du kan kun få pengene retur, hvis personen beder sit pengeinstitut om at returnere pengene til dig.
<font face="Arial" size="2">
<font face="Arial" size="2">Det var svaret, så det var vel
de 880,- der forsvandt, det er bare ærgeligt at det skal gå sådan.
|
|
|
Så vidt jeg er informeret, så kan man sagtens trække indenrigs
overførsler tilbage. Det kræver at du skriver under på en erklæring om
at du er blevet snydt osv.
Prøv at gå til dem... Det er ikke altid at alle bank folk gider gøre en masse ud af det.
Det kan være der er nogle der ved mere om det end mig ?
|
|
|
Skal de sætte igang , men det koster også lidt penge .
|
|
|
Oki, jeg skal ikke kunnet sige det, jeg har indtil videre været
"heldig" med mine handler... Men syntes nok jeg havde hørt det kunne
lade sig gøre.
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
| Til top |
|
| |
Martyr Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naturligvis kan man blive nødt til på et tidspunkt at inddrage myndighederne, men min erfaring er nu at man kan komme langt med et telefonopkald, det handler bare om at virke overbevisende.
Men lettest er det jo hvis banken kan klare paragrafferne.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Ja det kører sku lidt tungt med den NAD 7150, fik igår en mail fra ham efter at havde gjort ham opmærksom på at det er bedrageri han er inde på, så det hjalp lidt, da han så pludselig svarede.
Prøvede lige det med banken igen, men hun mener stadig ikke det er muligt og det er vel også som hun sagde et problem hvis manden ingen penge har, så det har jeg faktisk opgivet det med banken.
Så skriver han at nu pludseligt er helt umuligt for ham at komme i nærheden af den NAD han skulle sende mig, da han først får lejlighed til den 1-11-05 så derfor kan den ikke sendes før.
Han er åbenbart stadig aktiv herinde, han var på igår og kan se at han også har været herinde idag.
Har holdt mig fra at nævne hans brugernavn da han jo som en skrev kunne være lidt tung i Rø..., ved ikke om det er noget man gør det med at opgive brugernavn da han jo kan handle på samme måde med andre og problemet vil så måske opstå igen.
jeg tror desvære ikke at han har planer om at levere, bare skubbe det ud.
Nå men jeg skrev så til ham at det var nu, da når vi når den første så er den sikkert stjålet eller huset hvor den stod er røget i luften, ja hvad døede fandens oldemor af.
Afventer spændt.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martyr skrev:
|
Naturligvis kan man blive nødt til på et tidspunkt at inddrage myndighederne, men min erfaring er nu at man kan komme langt med et telefonopkald, det handler bare om at virke overbevisende.
Men lettest er det jo hvis banken kan klare paragrafferne.
|
|
|
Hej,
Som skrevet før har jeg desvære ikke tlf. nr. eller adresse, men det skal man jo nok huske at tjekke en anden gang, ærgeligt at det skal ende sådan, det er jo en nem måde at handle på.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
@poul-erik
Bed ham returnere pengene NU, og så vil du ikke anmelde ham for bedrageri.
Når han så får adgang til den NAD, så sender han den til dig, og først når du har tjekket at den er i orden, og virker, så overfører du beløbet til ham.
Ikke før!
Nu er det hans tur til at vente.
Stoler han ikke på dig, må han returnere pengene med det samme, og så afsluttes handlen med det samme.
Ellers blandes politiet ind i sagen.
Hvis du har læst sagen om Terje, så ved du også at politiet ikke bryder sig om bedragere. Han er tydeligvis kun interesseret i at forhale, og ikke sende dig den forstærker.
EDIT: Han siger at han ikke har adgang til forstærkeren? Du er i din gode ret til at tro, at han først skal stjæle den, før han kan sælge den til dig. Han virker ikke reel på nogen måde, og meget skummel/suspekt. Måske er han bare smidt ud af sin kæreste, men det må være hans problem - ikke dit.
Jeg ved ikke hvad fandens oldemor døde af?.... At vente på en NAD måske?  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |