Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 05:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD kopi -> dårligere lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
napsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Page Fault er ikke noget der skal rettes, det er en naturlig og central del af Virtual Memory. :)

Alt Win2000 loader til RAM, foregår via Page Faults. Da der ikke gøres brug af nogen form for preloading.

Til top Vis napsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af napsi

napsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2004 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Riverwind skrev:

Sorry, jeg mente ikke en audio-cd, men en data-cd. Det er jo rimeligt kriminelt, hvis man intetanende får vendt bits på kopier af data-cd'er.

Nej det er jo det. Ikke meget værd at tage backup af sit regnskab, for at kunne få det tilbage med helt forkerte tal, hvis det da overhovedet kan genkendes som et regnskab. :)

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Riverwind skrev:

Sorry, jeg mente ikke en audio-cd, men en data-cd. Det er jo rimeligt kriminelt, hvis man intetanende får vendt bits på kopier af data-cd'er.

Ja, du mener "pludselig" ikke en audio CD, hvilket siger alt om, at du ikke har læst en flying f*ck af det, tråden egentlig handler om, ikke...?

Men nu handler tråden altså om Audio CD: CD kopi -> dårligere lyd.

Den gamle historie om manden og bolden...

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2004 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

napsi skrev:

Page Fault er ikke noget der skal rettes, det er en naturlig og central del af Virtual Memory. :)

Alt Win2000 loader til RAM, foregår via Page Faults. Da der ikke gøres brug af nogen form for preloading.

"Alt Win2000 loader til RAM, foregår via Page Faults"

Det er noget eklatant vrøvl!

Prøv igen.
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

napsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2004 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
napsi skrev:

Page Fault er ikke noget der skal rettes, det er en naturlig og central del af Virtual Memory. :)

"Alt Win2000 loader til RAM, foregår via Page Faults"

Det er noget eklatant vrøvl!

Prøv igen.

Nej, det er såmænd taget direkte ud af professorens bog. :)

Du kan lige få det ordret:

"Windows 2000 does not use any form of prepaging. When a process starts, none of its pages are in memory. All of them are brought in dynamically as page faults occur." - Tanenbuam, Modern Operating Systems, s. 818. 

Og det er så datalogi han har sin ph.d i, og hans bøger bliver brugt til undervisning i datalogi ved Århus Universitet, hvor jeg studerer.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2004 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

Ja, og Riverwind er din "buddy".

Det tog dig sq lidt tid, at opføre dig som en mand, hva'ba'?

Jo, det er helt korrekt, at 2000 og XP har en anderledes håndtering af hukommelsen.

Men at det foregår "via Page Faults" er sq noget forchromet vrøvl.

Det står netop også i teksten, du citerer. Måske du skulle melde dig til engelsk, også...?

Mine største anker gik nu på, at netop 3.1x/95/98/ME har en håndtering, der nærmest minder om at smide papiret i en bunke på gulvet, hvorefter der bare samles op efter forgodtbefindende.

Læs lidt mere på det, det er vist nødvendigt :-D

ArneBjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

All of them are brought in dynamically as page faults occur.

Hvad er det du ikke forstår??? Det er det page faults er til for.. det er ikke fejl, fat det dog.

Til top Vis ArneBjarne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ArneBjarne

napsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2004 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Ja, og Riverwind er din "buddy".

Men at det foregår "via Page Faults" er sq noget forchromet vrøvl.

Det står netop også i teksten, du citerer. Måske du skulle melde dig til engelsk, også...?

Læs lidt mere på det, det er vist nødvendigt :-D

Hvilken del af "All of them are brought in dynamically as page faults occur." forstår du ikke?

Når en page addresseres forsøges denne hentet. Er den ikke pt. i RAM har man en Page Fault, som giver en trap. Denne sørger for at få indlæst den ønskede page i RAM. Er der ingen ledig frame, køres en page replacement algoritme, der altså fjerner en anden page fra RAM og den nye kan indlæses. Page Faults sørger altså for få indlæst de data en process skal bruge, intet andet.

Riverwind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 03:14 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Riverwind skrev:

Ja, du mener "pludselig" ikke en audio CD, hvilket siger alt om, at du ikke har læst en flying f*ck af det, tråden egentlig handler om, ikke...?

Men nu handler tråden altså om Audio CD: CD kopi -> dårligere lyd.

Den gamle historie om manden og bolden...

Jeg synes godt vi kan holde en ordentligt tone her.

Det jeg mener er, at hvis OS'et forringer data fra en audio-cd, så må det være det samme når det behandler almindelig data. Det klinger ikke rigtigt i mine ører.

Jeg ved godt hvad tråden handler om, og jeg synes faktisk det er en meget interessant debat. Og grunden til at jeg skriver er at jeg har svært ved at se, hvorfor det skulle være umuligt at lave en 1:1 kopi, og jeg er endnu ikke blevet overbevist om at det skulle være umuligt.

Til top Vis Riverwind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riverwind

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

ArneBjarne skrev:

Hvad er det du ikke forstår??? Det er det page faults er til for.. det er ikke fejl, fat det dog.

Og hvad er det for en del af ordet "fault", du ikke forstår...?

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Riverwind skrev:
Jeg synes godt vi kan holde en ordentligt tone her.Det jeg mener er, at hvis OS'et forringer data fra en audio-cd, så må det være det samme når det behandler almindelig data. Det klinger ikke rigtigt i mine ører.

Jeg ved godt hvad tråden handler om, og jeg synes faktisk det er en meget interessant debat. Og grunden til at jeg skriver er at jeg har svært ved at se, hvorfor det skulle være umuligt at lave en 1:1 kopi, og jeg er endnu ikke blevet overbevist om at det skulle være umuligt.

Igen har jeg ikke sagt, at det ikke kan lade sig gøre, at lave en 1:1 kopi af en audio CD, blot at det kan man ikke på en PC, da det kræver specielt udstyr.

Sådant udstyr laves faktisk. Søg og du vil finde.

Igen: http://www.feurio.com/English/faq/faq_exactcopy.shtml

En af årsagerne skal findes i M$'s API, som de (af gode grunde?) ikke vil offentliggøre 100 pct af.

mvh

napsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
ArneBjarne skrev:

MMUen indser blot at en page ikke er loaded, og den loader så den pågældne page. Det er ikke noget en process skal bekymre sig om, og det giver dermed heller ingen fejl i processen.

Jeg synes du skal bestille Tanenbaums bog og læse den.

Riverwind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Riverwind skrev:
Jeg synes godt vi kan holde en ordentligt tone her.Det jeg mener er, at hvis OS'et forringer data fra en audio-cd, så må det være det samme når det behandler almindelig data. Det klinger ikke rigtigt i mine ører.

Igen har jeg ikke sagt, at det ikke kan lade sig gøre, at lave en 1:1 kopi af en audio CD, blot at det kan man ikke på en PC, da det kræver specielt udstyr.

Sådant udstyr laves faktisk. Søg og du vil finde.

Igen: http://www.feurio.com/English/faq/faq_exactcopy.shtml

En af årsagerne skal findes i M$'s API, som de (af gode grunde?) ikke vil offentliggøre 100 pct af.

mvh

Ok, jeg forstår hvad der står på siden, og det giver også mening mht. jitter. Men det har altså intet at gøre med Windows' hukommelseshåndtering.

Kan du evt. være mere konkret om hvad du mener der forårsager bit-fejl i operativsystemet?

Til top Vis Riverwind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riverwind

ArneBjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2004 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
ArneBjarne skrev:

Nu har Napsi og Riverwind allerede prøvet at forklare dig det, men ok en gang til for Prins Knud.

Page Fault :

An interrupt that occurs when a program requests data that is not currently in real memory. The interrupt triggers the operating system to fetch the data from a virtual memory and load it into RAM.

An invalid page fault or page fault error occurs when the operating system cannot find the data in virtual memory. This usually happens when the virtual memory area, or the table that maps virtual addresses to real addresses, becomes corrupt.

Det er hvad jeg, og alle andre der i modsætning til dig ved noget om emnet, forstår ved page fault.

Prøv at finde din task manager frem og slå page fault søjlen til i processes taben. Så vil du se, at der er 1000 vis af dem (17473 for denne iexplore.exe process lige pt.). Uden dem ville mit OS ikke virke.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

hmmm....de lærde strides vist lidt.....men er vi ikke på vej ud på et sidespor her ? ....hvorfor går i ikke nogle stykker sammen og laver en blindtest ligesom mig ? Så kan i få det afgjort en gang for alle om man kan høre forskel eller ej ? Og bagefter kan i så skændes bravt om RAM, intel chipset, SCSI osv.
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

@ Riverwind:

Lad mig først sige noget om "tonen".

Når man gentagne gange ikke gider at slå nogle relevante ting op på Nettet - på trods af diverse link "in your face" - men i stedet vælger at opføre sig som et forkælet barn, så bliver tonen altså lettere harsk.

OK, nu er vi kommet så vidt, at du så småt begynder at forstå, at det ikke kan lade sig gøre, at lave en 1:1 kopi af en musik CD på en PC.

Vi er også nået så vidt, at du umiddelbart kan se, at jitter er et uundgåeligt fænomen, når vi taler om kopier lavet på PC platformen.

Altså er vi nået et godt stykke indenfor trådens emne.

Et område, du til gengæld ikke er nået særlig vidt indenfor, er abstraktion fra teori, set i forhold til et subjektivt emne. Det subjektive emne er i denne tråd "CD kopi -> dårligere lyd".

Diverse mere eller mindre bevidste fejlcitater hjælper heller ikke ligefrem på klarsynet...

@ napsi:

Jeg ved udmærket hvordan Win generelt håndterer hukommelse. Problemet er måske, at du som studerende sikkert ikke helt endnu har lært at abstrahere fra begrebet "generelt" og over til specialicerede opgaver/emner.

Det eneste jeg har beskrevet, er IKKE hvordan Win *generelt* håndterer hukommelse, men derimod hvad, der kan gå galt under processen at brænde en audio CD.

I stedet fremturer du med en generel hukommelseshåndtering i Win, hvilket ikke har noget at gøre med trådens emne.

Og igen hjælper mere eller mindre bevidste fejlcitater heller ikke ligefrem på klarsynet...

Så her er en lille hjemmeopgave: Slå virtuel hukommelse fra i Win, disable al cache i Nero, og prøv så at brænde dine mp3 filer. Duh...

@ ArneBjarne-medkumpan:

Du retter dig pænt og nydeligt ind efter det ovenstående. Og så har du vist noget omkring Interrupts og deres funktioner, du skal have verificeret :-D

I bærer alle tre præg af mangel på en dybere indsigt og abstraktion, når det gælder dokumentationen af Win.

Tror I virkelig selv på, at alt hvad Tanenbaum skriver er dokumenteret ud over, hvad han har fået leveret af dokumentation fra M$...? Think again.

Måske indsigten i, at en lærebog ikke fratager jer ansvaret for at tænke selv (og selv opsøge tangential information), kan gøre tingene en smule mere fordøjeligt...?

Et noget større indblik i M$'s API kunne her gøre underværker, for I lærer sq ikke noget fra det virkelige liv ved blot at læse en lærebog.

Jeg kan selvfølgelig godt se, at der dermed vil være en del arbejde med deassembling. Sur r*v, siger jeg bare. Men velkommen til den virkelige verden.

Jeg beklager selvfølgelig meget, at jeg har gjort opmærksom på, at det ikke kan lade sig gøre, at lave en 1:1 kopi af en audio CD. Skyd endelig løs på budbringeren. Det er mig. De bristede illusioner står I selv for!

mvh

Jules
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

LOL

Til top Vis Jules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jules

ArneBjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

"@ ArneBjarne-medkumpan:

Du retter dig pænt og nydeligt ind efter det ovenstående. Og så har du vist noget omkring Interrupts og deres funktioner, du skal have verificeret :-D"

Så kom da endelig med hvad det er. Lad mig da ikke stå i vejen for at du begraver dig selv mere end du allerede har, men havde du noget konkret at sige eller ville du bare svine folk til i håb om at folk ville glemme dine åbenlyst forkerte udtalelser.

"Tror I virkelig selv på, at alt hvad Tanenbaum skriver er dokumenteret ud over, hvad han har fået leveret af dokumentation fra M$...? Think again."

Det er da en god begyndelse til gravearbejdet ihvertfald. Nej, Tanenbaum ved ikke noget om OS og virtual memory.  

Du mangler stadig lige og udpege hvad der er i vejen med definitionen af Page Fault som jeg også linkede til sidste gang. Den er selvfølgelig generel og ikke speciel for Windows.. men det vidste du jo selvfølgelig alt om med din store indsigt på området.

"Altså er det binære system (som i virkeligheden er hexadecimalt) kun "fejlfrit", så længe vores ører ikke skal lide under det."

Et andet guldkorn... hmm 2-tals systemet er altså i virkeligheden et 16-tals system... jojo... du kan bare det der G&S

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

ArneBjarne-medkumpan,

Du taler igen-igen-igen generelt omkring Win.

Der er efterhånden en del ting, der tyder på, at trådens emne er gået dig forbi, så lad mig genopfriske din hukommelse: "CD kopi -> dårligere lyd".

Jeg forklejner på ingen måde Tanenbaum, men det kan vel ikke skade at se en smule indad eller udad...

Og så har jeg i øvrigt på ingen måde svinet folk til, det tror jeg sagtens den objektive læser efterhånden vil kunne se.

Vedr. Hex systemet: Jeg kan nok ikke lastes for din manglende abstraktion, men hvordan vil du adressere f.eks. RAM eller en processor hvis ikke i Hex...? Duh... Ja, den er svær, den der med indad og udad... :-D

Du er endnu ikke fremkommet med nogle faktuelle og uddybende ting omkring Page Faults i processen omkring at lave en 1:1 Audio CD - prøv evt. mit "råd" til napsi omkring Nero og memory.

Så lad mig igen undskylde, da de studerende bare kan det der med at slå op i en bog...

mvh

ArneBjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 02:59 | IP-adresse registreret  

"Vedr. Hex systemet: hvordan vil du adressere f.eks. RAM eller en processor hvis ikke i Hex...? Duh... Ja, den er svær, den der med indad og udad... :-D"

Da fuldstændig underordnet. Treds er treds ligegyldigt om du skriver det decimalt (60) hexadecimalt (3C eller 0x3C hvis du vil have angivelsen af at det er hex med foran) eller binært (111100). Grunden til at skrive i hex er at det er nemmere for os mennesker at læse som beskrevet her.

Omkring din 1:1 audio... har ikke sagt en kæft om det, men dine udtalelser på computer området er generelt helt i skoven.

For øvrigt.. adressere en processor???? Hvad er det nu lige det skal sige

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum