Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Densen B-400+ vs 400XS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Jeg syntes dette blev til en gang dødsyg kabel la-la snak?

Ups, ja det gjorde det også......tilbage på sporet igen

Jeg har gransket en del test af de cd-afspillere og i en af dem sammenligner de 400XS med lillebror , og der nævnes bl.a. at bassen virker knap så pompøs i 400XS end 400+, men der nævnes så også at lillebror ikke stikker helt så dybt som storebror i dybbassen , det bemærkede jeg nu ikke under min demo - men der blev dog heller ikke spillet dybbas perler . Men det er som om at 400+ har lidt mere vægt, power og pondus i bunden, der er simpelthen mere fut i trommerne på den men den er så nok også en anelse mere unuanceret dernede . Men som en helhedsbetragtning syntes jeg uden tvivl at 400+ har den bedste bund af de 2    

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

he he ... sorry det var vist mig der drejede emnet ind på kablerne  
Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Ved du hvad Acer? Du får lov til at have det sidste ord i denne snak om
B 400. Det ser jo ikke ud som om der kommer nyt ind over...
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Ved du hvad Acer? Du får lov til at have det sidste ord i denne snak om
B 400. Det ser jo ikke ud som om der kommer nyt ind over...

....altid rart at få det sidste ord, men jeg syntes da langt fra den debat er slut - det er så uhyre sjældent at flere end én er enige om at det billigste produkt er det bedste  

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 November 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det er for tidligt at vi lukker denne debat. Jeg har en kammerat der har en 400XS som jeg er sikker på vil stille op til en sammenligning. Det bliver så på mit anlæg mod min 400+.

Jeg mener at ånden og gløden er ens i de to maskiner - XS er dog en anelse mere detaljeret (opleves måske som klinisk) hvilket jeg faktisk skal vende mig til. Men jeg kan ikke sætte noget konkret på den...overhovedet - det er en rigtigt god spille. 

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 November 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Jeg mener på ingen måde XS er en dårlig spiller og heller ikke dårligere end lillebroren. Der var for mig bare ingen tvivl om hvilken spillestil der passede mig bedst - 400+ YES SIR 

Mener heller ikke der andre i tråden der peger på XS'eren som en dårlig spiller

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Jeg mener heller ikke at have udtalt mig om at 400XS er en dårlig spille - slet ikke . Syntes bare at 400+ har en lidt bedre spillestil og er en anelse mere kontat i det, og derfor er min konklusion af 400+ behager mig bedst . MEN ser man bort fra det økonomiske og nærlytter man intenst på 400XS er det en mere detaljeret spille der alt i alt giver mere end 400+.....men er den de 12k mere værd ?  Så længe man ikke bevæger sig i set-up der har rundet de 100k er pengene efter min mening giver bedre ud andetsteds i kæden    

THX1138
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 November 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Jeg synes helt klart at B-400XS lyder bedre end PLUS gør... Men det kan være svært at hører på et hurtigt lyt...

Men efter et stykke tid vil man bemærke at XS'eren spiller flere lag i musikken. Man kan dybere ind i musikken og hører at alle instrumenter klinger længere ud og lyder mere rene. Diskanten er mere nuanceret og udstrakt. Bassen går et tak dybere og der er mere vægt bag. Timingen er bedre også. Der er også mere textur på instrumenter.. Faktisk lyder den alt i alt som en rigtig god pladespiller... Plus'eren kan på kort sigt lyde mere imponerende. Men den er egentlig bare mere forceret.

Men uden tvivl gode maskiner og man kan jo altid købe Plus'eren også opgradere til XS senere...

Til top Vis THX1138's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THX1138

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 November 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Igen.... det er vel en smags sag hvilken man bedst kan lide.
Jeg tror bare at mange vil opleve 400+ som mere musikalsk end storebroderen. Det er sikkert rigtigt at xs er mere detaljeret og mere nuanceret - MEN, min smag var til det mere musikalske end det kliniske. Det er fedt at kunne høre en triangel 4min og 31sek inde i nummeret, men det er federe at vælte rundt og spille luftguitar til hele cd'en. Og så skal man lige huske på at xs'en koster altså det dobbelte, og jeg synes at de sidste detaljer er dyrt købt. 
Ingen negative ord om xs, men jeg foretrækker bare plus'ens lyd

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 September 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Det er så en ret gammel tråd jeg har støvet op... men på de nye 400+ og de 'gamle' (dvs dem/DEN man kan købe brugt pt), er der nogen forskel på dem?
Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

morellen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 September 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Der er ikke nogen forskel på de "nye" og "gamle" det er "samme" masikine.

Du kan evt. vente lidt, Densen skulle meget snart komme med en ny CD-afspiller. En B-405 og en B-410 (eller en B-410 og en B-420). Det er den mindste der kommer først, vist til en nypris til 10.000. Den større kommer efter lidt tid, men det skulle være muligt at opgradere hvis man ønsker det. Som fra plus til XS.

Det bliver spændende at høre hvordan den lyder i forhold til den "gamle" 400 serie.¨

Morellen

Til top Vis morellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morellen

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Okay, så venter jeg nok lidt endnu

Men vil jeg da overveje en brugt istedet for en ny 400+ ihvertfald.

Hvordan lyder 400+ i forhold til Rega Apollo? Brugtprisen på 400+ er ca den samme som Apollo'en nemlig

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 September 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:

Okay, så venter jeg nok lidt endnu

Men vil jeg da overveje en brugt istedet for en ny 400+ ihvertfald.

Hvordan lyder 400+ i forhold til Rega Apollo? Brugtprisen på 400+ er ca den samme som Apollo'en nemlig

Hil flaz.

Rega'en vil jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har hørt den endnu, men hvis den ligner de andre Rega afspillere, så er der altså for meget plastik over sådan en fætter. Lyden kan jeg intet sige om.

Jeg er selv indehaver af en BEAT 400+ og kan da sige mange gode ting om denne spille, men den har altså også nogle små mangler. Jeg kan sagtens nikke genkendende til de mange svar du ellers har fået. Det er da en god afspiller med masser af drive og en rigtig god dynamik. Men, når man først har fået opgraderet sit set-up med tilstrækkelige gode (afslørende) kabler og gode højttalere bliver dens svagheder altså udstillet.

Den går simpelthen ikke dybt nok. Den mangler i hvert fald en halv til hel oktav, med de dertil hørende overtoner, før det bliver rigtigt sjovt. Da jeg skiftede kabler på mit set-up og samtidig havde "besøg" af en anden afspiller fandt jeg ud af, at den altså mangler både dybde og nuanceringer i lyden. Det blev klart afsløret. Ikke specielt tilfredsstillende, når man nu lige gik og syntes at man havde en ganske hæderlig cd-spille. Misforstå mig ikke. Jeg synes den er god, men den kan sagtens blive bedre.

Jeg har nu stiftet bekendtskab med en yderst fremragende DAC fra norske Adyton og så sker der altså ting og sager. Sådan en DAC er en kæmpe lydmæssig opgradering og ser frem til, at den bliver en del af mit set-up i nær fremtid, (helt bestemt uge 42). På den måde kommer BEAT'en kun til at fungere som drev, og det er vel ikke så ringe endda.

God jagt på en ny signalkilde. Densen gør det bestemt fremragende, men viser for alvor tænder, når den bliver spændt for en verdensklasse-dac som Adyton.

Mvh. Rune

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:
Hil flaz.

Rega'en vil jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har hørt den endnu, men hvis den ligner de andre Rega afspillere, så er der altså for meget plastik over sådan en fætter. Lyden kan jeg intet sige om.

Jeg er selv indehaver af en BEAT 400+ og kan da sige mange gode ting om denne spille, men den har altså også nogle små mangler. Jeg kan sagtens nikke genkendende til de mange svar du ellers har fået. Det er da en god afspiller med masser af drive og en rigtig god dynamik. Men, når man først har fået opgraderet sit set-up med tilstrækkelige gode (afslørende) kabler og gode højttalere bliver dens svagheder altså udstillet.

Den går simpelthen ikke dybt nok. Den mangler i hvert fald en halv til hel oktav, med de dertil hørende overtoner, før det bliver rigtigt sjovt. Da jeg skiftede kabler på mit set-up og samtidig havde "besøg" af en anden afspiller fandt jeg ud af, at den altså mangler både dybde og nuanceringer i lyden. Det blev klart afsløret. Ikke specielt tilfredsstillende, når man nu lige gik og syntes at man havde en ganske hæderlig cd-spille. Misforstå mig ikke. Jeg synes den er god, men den kan sagtens blive bedre.

Jeg har nu stiftet bekendtskab med en yderst fremragende DAC fra norske Adyton og så sker der altså ting og sager. Sådan en DAC er en kæmpe lydmæssig opgradering og ser frem til, at den bliver en del af mit set-up i nær fremtid, (helt bestemt uge 42). På den måde kommer BEAT'en kun til at fungere som drev, og det er vel ikke så ringe endda.

God jagt på en ny signalkilde. Densen gør det bestemt fremragende, men viser for alvor tænder, når den bliver spændt for en verdensklasse-dac som Adyton.

Mvh. Rune

Umiddelbart har du også bedre komponenter end jeg har hele vejen rundt  men det lyder da spændende med den der dac ... så hvis jeg erhverver mig sådan en 400+, så kan jeg 'opgradere' med en dac på længere sigt.

Hvilken spiller var det du havde på lån? - var det dac'en eller?

Mvh
Malik

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 September 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Hej Malik.

Det var en ELECTROCOMPANIET EMC1-UP cdafspiller som jeg havde til låns og jeg har siden været solgt til stanglankrids. Den afspiller glemmer jeg aldrig. Men, efter at have lagt ørren til dac'en fra Adyton, så er jeg ikke længere i tvivl. Den er bare helt suveræn og skal derfor være en del af mit set-up om ganske kort tid.

Beat 400+ får lov til at blive en rum tid, men kun som drev.

Mvh. Rune

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Godaften Rune,

Ja okay, den ligger så også i en noget højere prisklasse end en brugt 400+  men spændende ser den da ud

Nå men tilbage til 400+'eren..håber der er nogen som har lyttet til både Apollo og 400+, evt om hvilke foreskelle de har.

Mvh
Malik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes