Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 05:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Linn LP12 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Blyhagl kan købes i jagt- og fiskeriforretninger. Hvis de sælger jagtvåben, sælger de garanteret også blyhagl.

Jeg gav vist 30 kr/Kg da jeg bygge pladespiller./vilmann

I min lokale jagt- og fiskeriforretning (MacNab, Sønderborg) kostede det mig en mindre krig i Columbia at få 7 dåser hagl - 40 kr. pr. dåse, og der er bestemt ikke et kilo i. Først snakkede jeg om forniklede blyhagl, så snakkede manden bag disken om 90 kr. pr. dåse. Så sagde jeg "skidt med forniklingen", så fik jeg tilbudsprisen på 40 kr. pr. dåse.

Jeg er sikkert blevet "taken for a ride"...

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

RolfeZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Hejza.

Underligt, at du ikke kan finde noget om det på nettet. Har du virkelig prøvet PFM, ZeroGain, Naim etc etc etc. Og rigtigt, kablet må endelig ikke støde imod noget. Generelt er holdningen blandt 'eksperter', at på lige netop LP12 virker Linn arme bedst, men der er mange, som kører med RB300. Mit gæt er at du ville være bedre tjent med en Basik plus eller Akito (hvis ikke en Ittok) - men jeg har dog aldrig A/B'et det. Du kan få Linn arme ind imellem få på eBay til rimelige penge - specielt Ittok. Men pas på med lejerne, som måske er døde.

Hygge

RolfeZ

p.s. Kontrast skriver, at LP12'en er designet så "alt synger med", hvilket er den officielle tanke helt tilbage fra AR-oplægget vist nok - altså at vibrationer skal kunne forplante sig rundt (og væk fra PU). Bemærk i øvrigt lige de tre bittesmå skruer som sikrer armbrættet. Ifølge Linn et "akustisk filter" uden yderligere forklaring. Uofficielt er det for at fjerne (noget af) ringningen fra subchassiet/tallerknen. Formentlig det, som 'hjælper' med dens varme lyd.

p.p.s. Kontrast, du skriver du har en Ittok LVIII. Meeeen, er det en LVIII/2, sådan en som jeg har ;-)

Til top Vis RolfeZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RolfeZ

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Dykkerforretninger har Blyhagl, som bruges til dykkervægte/bælter. Pris ca. 300 kr. for 10 kg ... hvilket vel er mere end spillen vejer.

Find vægten på Linn's arm ... og så vægten på rega armen, og kig om ikke der er mulighed for at balancere det flydende ophæng. Hvis ikke så find et blylod på forskellen mellem vægten på de to arme, og sæt det fast under det flydende ophæng, således at pladetallerkenen er 100% i vatter.

Den smule vægt der skal til dæmper ikke noget som helst i en i øvrigt frit syngende konstruktion. Der er meget religion omkring LP12, som kan spille ganske fornuftigt ... hvis den er sat korrekt op.

SATMIT

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes