Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad står dit set up dig i? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
MichaelWB skrev:

Selvom nogle af de beløb der er blevet nævnt er pænt høje er det jo egentlig ikke så slemt, hvis man ser det i forhold til den glæde folk forhåbentlig får ud af det, og så har de fleste nok investeret de penge over en længere periode.

Hvordan kan det være, at hvis man bruger 15k på at rejse 2 uger hver sommer, så er man normal, men hvis man bruger 15k om året på en løbende opgradering af sit anlæg så er man en underlig hifi nørd?

Det er jo i bund og grund korrekt, men tror nu mere at grunden til "nørd" prædikatet har mere med at gøre hvordan og hvorfor man eks. bruger pengene, ikke nødvendigvis noget med størrelsen på beløbet.

Eks. 15 K på højtalere vil der sikkert ikke blive løftet mange øjenbryn over, men bruger man eks. 15 K på et kabel eller andre sjove dimser, så er der straks flere der løfter øjenbrynene - hvis du forstår hvad jeg mener

Jeg forstår udemærket hvad du mener og der kan blive set rigtig underligt på én når man fortæller at man har brugt 1.000 kr på et stykke "ledning"

Men man render også tit ind i folk der slet ikke kan forstå at det skulle være nødvendigt at bruge mere end 2-3.000 kr på et stereoanlæg, med mindre det er B&O men så må man jo betale lidt for designet!

Folk bruger rask væk 100-200.000 på at lave et lækkert badeværelse, og det er der ingen der synes er underligt. Bruger du det samme beløb på at indrette en lækker hjemmebio, så er du lidt mærkelig

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Igennem tiderne alt for meget

I dag ligger det samlede budget (stereo + surround) på ca. 50K. Men stadig ifølge baglandet, alt for meget

Typisk at vi "mænd" bruger for meget på hobbyen, når de selv bla. vil ha" en beautybox (med indhold) på størrelse med en storebæltsfærge Eller en bil til min. 3-400K, bare fordi der er makeupspejl med lys i. Eller en anden lille gizmo smart tingest i den. Så er prisen sq underordnet

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Meget sjovt at tænke (og regne på!) hvad man har måtte bøde for hifi-hobby'en.

Jeg har regner lidt på det og det sjove er at det ca. koster mig 1100 kr. pr. måned i de år hvor jeg har haft interessen. Det er da ikke så slemt endda når man kigger på den måde ... bilder jeg mig i alt fald ind

Prøv engang at tænke på hvad den dyt der holder parkeret ude i skuret koster jer om måneden, ej vi er sgu ikke så tossede endda. (Hmm, den prøver jeg lige på konen )
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Hej i debatten!

Ja et sådan regnestykke - med hvor meget man har til at stå for - skal man passe på med. En ting er sikkert og det er at det ikke er prisen der er afgørende for hvad jeg har til at stå. Nej det er nogle andre forhold.

1. Passer prisen til min økonomi?

2. Har jeg gjort en god handel - måske en super god. (30,- kr for en Denon 3520 cd er vel ok)?

3. Forventningens glæde - den gode jagt på at få det man ønsker sig!

4. Passer det indkøbte til musiksmagen/klangen m.m.?

5. Tror jeg på det jeg har købt (pålidelighed, vægt m.m.)?

6. Har det givet en bedre lyd end jeg havde - eller bare en anden?

Ellers kan jeg sige at jeg i flere omgange - for sjov - har regnet på hvad prisen ville have været til nypris (som jeg stort set aldrig køber til) og hvad jeg reelt har givet - ofte bliver resultatet ca. 40-50% af ny-prisen. Og det betyder da en helt del når man går over de 50.000 kr. - undersøgelsen viser jo at der er rigtig mange der befinder sig her!

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Ja, der er mange ting der går gennem hovedet på en når tankerne om den store investering ankommer. Jo dyrere, jo vigtigere er den rigtige beslutning.

Ingen blinker med øjene når bilen til 300.000 kommer kørende, men hifi  uha...man er jo sindsyg....min investering.....tør næsten ikke fortælle det, men mindst et par hundrede tusind + softwaren.

Mvh

Dr. Lyd

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Ja, der er mange ting der går gennem hovedet på en når tankerne om den store investering ankommer. Jo dyrere, jo vigtigere er den rigtige beslutning.

Ingen blinker med øjene når bilen til 300.000 kommer kørende, men hifi  uha...man er jo sindsyg....min investering.....tør næsten ikke fortælle det, men mindst et par hundrede tusind + softwaren.

Mvh

Dr. Lyd

Det er nu ikke så svært at forstå. Forskellen på et anlæg til 50.000 og et til 300.00 er muligvis til stede, alt efter hvad man har købt, men alt andet lige er der diminishing returns når man bruger de beløb på HiFi. Derimod er der en enorm forskel på en bil til 50.000 og en bil til 300.000.

Biler ligger generelt i højere prisklasser, vi skal jo op på over 1 million før diminishing returns slår ind ved biler. Der er ingen der er i tvivl om de kører i en Porshe 911 Turbo eller en Audi A6, medmindre de er autister.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Guldkysten skrev:
MichaelWB skrev:

Selvom nogle af de beløb der er blevet nævnt er pænt høje er det jo egentlig ikke så slemt, hvis man ser det i forhold til den glæde folk forhåbentlig får ud af det, og så har de fleste nok investeret de penge over en længere periode.

Hvordan kan det være, at hvis man bruger 15k på at rejse 2 uger hver sommer, så er man normal, men hvis man bruger 15k om året på en løbende opgradering af sit anlæg så er man en underlig hifi nørd?

Det er jo i bund og grund korrekt, men tror nu mere at grunden til "nørd" prædikatet har mere med at gøre hvordan og hvorfor man eks. bruger pengene, ikke nødvendigvis noget med størrelsen på beløbet.Eks. 15 K på højtalere vil der sikkert ikke blive løftet mange øjenbryn over, men bruger man eks. 15 K på et kabel eller andre sjove dimser, så er der straks flere der løfter øjenbrynene - hvis du forstår hvad jeg mener

Jeg forstår udemærket hvad du mener og der kan blive set rigtig underligt på én når man fortæller at man har brugt 1.000 kr på et stykke "ledning"

Men man render også tit ind i folk der slet ikke kan forstå at det skulle være nødvendigt at bruge mere end 2-3.000 kr på et stereoanlæg, med mindre det er B&O men så må man jo betale lidt for designet!

Folk bruger rask væk 100-200.000 på at lave et lækkert badeværelse, og det er der ingen der synes er underligt. Bruger du det samme beløb på at indrette en lækker hjemmebio, så er du lidt mærkelig

Ja er ved at flække af grin nå jeg høre folk bruger mange 100k på bad og køkken for lige der tages folk godtnok ved røven .

glemmer sent da vi skulle have nyt køkken mangen til røver firma har jeg aldrig oplevet .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

hørt hørt -

tja mit anlæg står mig pt i ca 25.000 alt inklusiv men er da på vej op i pris står for en række opgraderinger her gennem vinteren hvis pengene komme til det

Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hejsa i hytten,

Ja, det er da lidt spøjst at en emhætte, koge-ø, dual door køleskab/fryser med TV!  osv. gerne må nå op i gastronomiske beløb som langt overstiger 20K, pr. enhed !!!! Det var så de første 100K, og hertil kommer skabe, gulvklinker osv. til andre 100K.

Men for pokker.... så har man da et samtale-køkken  

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Nypris vel 300.000 kr

Brugt vel på den forkerte side af de 100.000 kr.

Altså et nyt badeværelse pris, så tænker jeg på hvor jeg bruger mest tid.

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

Twellmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

måske man bare skulle rykke komfuret og tønden ind i stuen........

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Hej igen i debatten!

Sjovt at læse med og se på de forskellige svar.

De fleste har brugt - suk - alt for meget i følge deres egne udsagn. Mange rigtig mange penge - både gennem tiden og i det nuværende anlæg. Jeg er selv med på den vogn og har vel en vognpark til omkring 200 k vel jeg tro.

Men hvad med glæden til al den teknik - hvor er den????? Hvorfor køber vi så meget ind. Er det i jagten på det bedste, noget bedre, nostalgi, smartnes, ønsket om at have det ultimative - eller hvad?

Det kan jeg til tider godt spørge mig selv om og har flere gange overvejet at sælge ud af "arvesølvet", for at finde et mindre anlæg - hvor økonomien er mere fornuftig.

Men bliver man gladere af det??

Hvad er det der styrer alle os hifi-nørder???

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Mit setup har kostet mig ~36-37.000kr og har ikke fortrudt det ét sekund. Det er skide lækkert at se film på storskærm.

Det eneste jeg fortryder, er at jeg ikke har råd til at flytte i villa, så jeg kan skrue noget højere op når jeg ser film

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej igen i debatten!

Sjovt at læse med og se på de forskellige svar.

De fleste har brugt - suk - alt for meget i følge deres egne udsagn. Mange rigtig mange penge - både gennem tiden og i det nuværende anlæg. Jeg er selv med på den vogn og har vel en vognpark til omkring 200 k vel jeg tro.

Men hvad med glæden til al den teknik - hvor er den????? Hvorfor køber vi så meget ind. Er det i jagten på det bedste, noget bedre, nostalgi, smartnes, ønsket om at have det ultimative - eller hvad?

Det kan jeg til tider godt spørge mig selv om og har flere gange overvejet at sælge ud af "arvesølvet", for at finde et mindre anlæg - hvor økonomien er mere fornuftig.

Men bliver man gladere af det??

Hvad er det der styrer alle os hifi-nørder???

Jeg er nu ikke en af dem der synes jeg har brugt for meget, der er skal planer om at bruge mere

Jagten på det bedste eller noget bedre, er helt sikkert en del af hobbyen, ellers ville man bare købe noget og beholde det.

Ønsket om det ultimative - ja til en hvis grad, men hvis nu man har det ultimative så forsvinder "jagt" delen af hobbyen jo

Det der er afgørende for mig, er om jeg synes jeg for nogle gode oplevelser ud af de penge jeg har investeret. De oplevelser kan komme i forskellige former. Det kan være at "nørde" med en anden hifi-interesseret og lytte efter små detaljer, det kan være at nyde hvordan musiken bare svinger og gør én i bedre humør, det kan være at se en god film med kæresten og bare glædes over hvordan det hele går op i en højere enhed osv osv

Den dag jeg ikke længere føler jeg får oplevelser nok for mine penge, den dag har jeg brugt for meget på anlægget!

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hej MichaelWB

Ja sådan har jeg det også, men kan man lade være med at se sig snyt rundt i ringen - "mere skaber mere" - og hvem styrer?

Gør vi selv eller er det industrien - forretningerne osv?

Ofte vil de fleste der handler med udstyret sige, at det de sælger er det "7 vidunder" - det er jo et marked der skal løbe rundt. Og vi nørder jagter bare rundt for at være med - måske ikke altid helt ærlig. Vi følge måske bare de gode tilbud uden helt at få lyttet på udstyret. En lidt dyr hobby. Det tror jeg vi alle har prøvet.

Jeg kan i alt fald huske, at jeg tidligere købte rigtig meget - også tit forkerte ting i forhold til det jeg havde. Jeg måtte bare eje. Jeg vidste måske ikke hvad jeg skulle lytte til og gik istedet efter prisen.

I dag ville jeg ikke være ked af at have et meget mindre anlæg (prismæssigt) til at stå. For mig er det en hobby at finde det rigtige og sammensætte det så det bare virker i mine øre. Dog kunne jeg også finde på at "investere" i rigtig godt/dyrt udstyr hvis det fængede i smagen.

Så i øjeblikket har jeg faktisk 2 forskellige anlæg på skift. Et til 200 k og et til 60 k og de lyder meget ens.

Hvad gør man så?? Sælger eller beholder??

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

@ mr highend

Nu er mit anlæg stadig billigere end det billigste af dine, så jeg har lidt at give af endnu

Men jeg forstår godt hvad du mener, og jeg vil gætte på at de fleste af os godt kan nikke genkendende til det med impulskøb, ikke allesammen lige gode.
Men på det punkt er vores hobby vel ikke anderledes end alle andre impulskøb, om det så er en forlænget weekend i Paris, en ny sofa eller noget helt fjerde!

For mig vil det altid være en overvejelse om jeg får det ud af pengene jeg forventer, og så har det egenlig ikke nogen betydning om det er 2.000, 20.000 eller 200.000 kr.
Men regnestykket bliver selvfølgelig mere komplekst når beløbet stiger. Der er selvfølgelig forskel om ens næste hifi investering koster det samme som en uge på Mallorca eller det samme som en ny bil!

Jeg smed ca. 10K i forbedringer på anlægget i starten af året. Hvis vi nu regner med, at jeg ved udgangen af året har brugt 500 timer foran anlægget, siden den forbedring (+ al den tid det bare kører i baggrunden) så svarer det til 20 kr i timen!
Det er billigere end at gå i biografen, men folk har det med at stirre sig blinde på de 10K og synes det er helt vildt at bruge så mange penge på det.
Hvis man bruger 10K på at tage ud at rejse i en uge er der ingen der synes det er underligt, men timeprisen er 3 gange så høj.
Og de komponenter jeg købte kommer nok til at være i alægget mere end et år, og jeg kan jo nok få lidt for dem når de skal skiftes, så timeprisen bliver lavere og lavere

Gvis man taler med folk der ikke interesserer sig for hifi er det stort set umuligt at forklare for dem, hvorfor det er ikke er "dyrt" eller hvorfor det er pengene værd. Det gode er, at de fleste mennesker bruger penge på et eller andet, så det gælder om at finde en god sammenligning.

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hej igen MichaelWB!

Ja jeg tror jeg beholder - ind til videre

Men det er lidt svært at finde ud af det med pris og kvalitet - og hvor meget det egentlig skal koste. En ting er i alt fald, at man gerne skulle lytte ubesværet til den musik man godt kan lide - og så være glad. Hvis ikke så kunne det jo være, at anlægget er for dyrt købt - i forhold til pengepungen!

Jeg ved det ikke, men måske er vi alle sammen lidt svære at stille tilfreds. Det er jo et "køb og smid ud samfund" vi lever i. Der er mange penge i omløb så.... - vi invisterer vel også lidt oftere end ellers. Der er jo mange fristelser i denne hifi verden - skal det være ICE, rør, klasse A/B/D m.m. bare for at nævne forstærkerne.

Hvad med de rum vi lytter i - kan de klare de store højttalere vi stiller ind i dem? Hvis nej - hvorfor så spekulere i stor 3/4 vejs højttalere til 50.000 - 100.000 kr.? Her må det vel være noget med "min er større end din" - det kan da ikke være fornuften der arbejder!?

I dag kan man komme rigtig lagt for under 50.000 - et lille fint afstemt anlæg til størrelsen på rummet og til den musiksmag man har.

Dette synes jeg der er flere eksempler på i dette forum!

Hvad er filosofien? Det kunne jeg godt tænke mig at høre om!

Hvad gør I når I søger?

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

... stor 3/4 vejs højttalere til 50.000 - 100.000 kr.? Her må det vel være noget med "min er større end din" - det kan da ikke være fornuften der arbejder!?

I dag kan man komme rigtig lagt for under 50.000 - et lille fint afstemt anlæg til størrelsen på rummet og til den musiksmag man har.

Dette synes jeg der er flere eksempler på i dette forum!

Hvad er filosofien? Det kunne jeg godt tænke mig at høre om!

Hvad gør I når I søger?

Hej Mr.highend. Interessant vinkel med underbevidstheden der arbejder - måske ligger der noget ur-agtigt i at denne hobby "udøves" af mænd der jagter det bedste/næste bytte ligesom i rigtig gamle dage  

Jeg må indrømme jeg også har været fanget i større=bedre og dyrere=bedre fælden - men jeg mener selv jeg er helbredt for virussen (indtil videre i hvert fald) og har afpasset størrelse og anlæg...

Men det er da en dyr måde at finde sit lydideal gennem afprøvninger af udstyr man køber. Måske er det også fordi det er svært at forestille sig når man begynder på denne hobby, at man ender med at bruge 50+K på lyd og/eller billede. Men inden man får set sig om er maskinparken vokset og man sidder stadig med et behov for at få noget "mere" eller bedre  Jeg tror sgu' ikke det er nemt at mætte det behov...

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Uha hvis vi skla til at tale filosofi, så kan det godt gå hen og blive lidt indviklet

Jeg vil give dig ret i, at man kan komme lang ved at sammensætte komponeneterne på den rigtige måde, uden det behøver at koste en bondegård.
Jeg synes da også at det er spændende at se nogle af de anlæg der er sammensat af lidt mere sjældne komponenter, eller hvor de bare er kombineret på en anden måde end man plejer at se. Denon eller NAD sammen med Dali eller B&W (ikke ment om kritik af nogen af de komponenter) er jo ikke en speciel original måde at sammensætte et anlæg på.

Jeg synes ikke rigtig jeg kan formulere en "filosofi" for hvordan mit anlæg har udviklet sig, eller for den måde jeg gerne vil have det skal udvikle sig.
Tingene sker ofte lidt tilfældigt, som du selv var inde på, så falder man nogen gange over et godt tilbud og har pludselig en komponent i sit anlæg man ikke havde overvejet. Nogen gange er det godt, andre gange er det mindre godt. Personligt synes jeg, at tilfældighederne er en del af charmen, det kan være med til, at man ikke bliver for ensporet og kun tror på en rigtig løsning.

Investeringerne bliver påvirket af brugen og brugen bliver påvirket af investeringerne.
Selvom jeg de seneste 9 år har haft surround har anlægget primært værret brugt til musik, men det seneste 1½ år har det ændret sig. Der har simpelthen ikke været så meget tid til seriøs lytning, men der bliver selvfølgelig stadig spillet baggrundsmusik. Til gengæld er der i år blevet set en hel del flere film end førhen, dette har så også betydet at investering i bedre billede har ret høj prioritet, selvom jeg også "trænger" til bedre højttalere. Så det er et eksempel på at investeringerne bliver påvirket af brugen.
De penge jeg brugte i starten af året var på en processor og en 3-kanals effekt. Selvom processoren kun har DPL, DD og DTS og ingen af de nye smarte lydformater gav den en klar forbedring i lyden. I stereo var forbedringen stor. Ved filmkigning er den også bedre, men der bemærker mand (jeg) den ikke på samme måde. Der hvor jeg bemærkede en stor forskel var med musik-dvd'er, specielt med DTS, så dem er der blevet set og købt flere af i år. Eagles Hell Freezes Over og Phil Collins Finally The First Farewell Tour har været spillet mange gange. Så det er et eksempel på hvordan investeringerne har påvirket brugen.

Jeg blive nogen gange spurgt hvor meget jeg kunne finde på at smide i et anlæg (af ikke hifi interesserede) og de bliver lidt chokerede når jeg siger at der ikke er en øvre grænse. For mig er det meget at bruge f.eks. 15K om året på denne hobby, men det er jo kun set i forhold til hvad jeg har penge. Havde jeg dobbelt så meget udbetalt om måneden så kunne jeg også finde på at bruge dobbelt så meget, det afgørende er som sagt tidligere, om jeg får nok ud af investeringen til at jeg synes det er pengene værd.

Jeg har nogen gange sat mig foran anlægget og været træt, stresset, nedkørt eller på anden måde haft en mere eller mindre dårlig dag, og så efter et stykke tid med noget god musik eller måske en god film, går jeg derfra med bedre humør. Hvor mange penge er det værd?

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Hej CHTT

Har lige set dit anlæg - flot - specielt til prisen. Men du har ganske sikkert været meget igennem før du fandt det lydideal som du har i dag.

50 k - rør+VA -   Om det er urkraft eller fornuft der driver dig ???

For mig virker det meget fornuftigt set med det du har fået for pengene. For mig ville det også være fornuftigt - hvis det er købt og betalt - idet jeg har det svært med at låne til en sådan hobby. Måske er jeg lidt gammeldags på det område. Jeg synes nemlig også det handler om den gode handel og søgningen efter denne. Egentlig bliver jeg lige så glad for en investering til 10 kr. som en til 10k, hvis den bare giver en lydforbedring.

Hvad går du efter rent lydmæssigt, når det netop er denne 50 k investering det er blevet til?

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes