| Forfatter |
|
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, man kunne jo hurtig vende skuden og sige at som de "voksne" lød tilbage i 60'erne da Beatles kom frem. Er stor fan af dansk rap og lægger gerne øre til en del af det der bliver lagt på mymusic.dk, må dog sige at der her nummer ligger milevidt fra noget af det gode rap derinde, kedelig tekst og som oftest ingen rigtig afslutning. Et eksempel på et udemærket nummer kan findes ved at klikker sig videre fra den linket side til http://www.hvertaspekt.dk/ og under musik vælge nummeret Barndommens gade
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
powda skrev:
Bjørn B skrev:
LOL ja det er som alt andet dansk HipHop, lige til at smide i skraldespanden  |
|
|
Ah, den var lidt hurtig den der...
|
|
|
Ja BB skulle nok ikke have skrevet Dansk
|
|
|
Jeg tager hatten af for den skarpe bemærkning, men afstand fra betydningen :] __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Kan du argumentere for at ny musik var bedre for 30 år siden? Det
tror jeg ikke du kan, og jeg tror heller ikke at du har hørt meget af
det gode nye danske hiphop eller rap. Sangen som bliver linket vil
jeg ikke forsvare, men jeg synes ikke man kan dømme over en bred kam. |
|
|
Nu er det jo ikke alt ny musik der er noget skrammel, og der blev også
lavet meget skrammel for 10, 20 og 30 år siden. Det har folk det med at
glemme.
Når det er sagt skal jeg gerne argumentere for at bl.a. hip-hop genren
er 95% skrammel og meget lidt substans. Smag og behag er selvfølgelig
forskelligt, men man kan komme ud over det ved at bemærke holdbarheden
på musikken. Hvor mange af de aktuelle Hip-hop numre, tror du der
bliver spillet i radioen næste år, om 5 år og om 10 år.
Det der holder i 10år har kvaliteter, uanset smag og behag.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså Hallo, når man linker til sådan noget **** må man da regne med at der kommer lidt skarpe komentare sorry!
Jeg er absolut ikke forarget, nærmere ked af at sproget udvikler sig på den måde, de nye poeter vil jeg nok mene findes inden for andre nyskabende musikretninger incl. udviklingen i rocken. __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der skidt er desværre mere stuerent end hvad fx. p3 klemmer ud i æteren med jævne mellemrum  (medmindre det antager en endnu mere depriveret tone efter de første 20 sekunder jeg orkede at høre på)
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
|
Altså Hallo, når man linker til sådan noget **** må man da regne med at der kommer lidt skarpe komentare sorry!
Jeg er absolut ikke forarget, nærmere ked af at sproget udvikler sig på den måde, de nye poeter vil jeg nok mene findes inden for andre nyskabende musikretninger incl. udviklingen i rocken.
|
|
|
Nu er det jo ikke nogen decideret ny genre, det hip hop halløj der, med store bukser og store biler. Den har bare først rigtigt ramt Danmark de seneste par år. At mange danske forsøg indenfor genren er af tvivlsom kvalitet vil jeg ikke modargumentere, men at skære alt over den kam, den er lige rigeligt bred til min smag. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
LOL  kan slet ikke forstå i gider blive forarget over noget så talentløst og primitivt, jeg synes det er kæmpegriner at klovnen sikkert prøver at se benhård ud når han står og fyrer det crap af... han burde få en grammy hvis han kan tage sig selv alvorligt...
|
| Til top |
|
| |
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige, at lige den sang der, heller ikke vægter højt ved mig.... Men Dansk Rap, kan altså være ret fedt.....
Patrioten - En dag....
Den syntes jeg var fed...
Niarn Feat. LOC - Stikkersvin & Strøm - Ære og skam, er da også fede nok...
Eller KontraCrew....
Dansk rap er fed nok. Man skal bare finde de rigtige numre... Ligesom med alt andet.
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som en der holder af hiphop, finder jeg, at det er et udsædvanligt uheldigt eksempel på genren, der bliver fremvist her. Og kommentaren om, at alt dansk hiphop er lige til skraldespanden, kan jeg ikke helt forstå. Den danske hiphop har været i en rivende udvikling de sidste par år, kan jo nævne bands om Malk De Koijn, Bikstok og Lucie Baines - bands som ikke har meget til fælles med "OrlaXL." Men eftersom MTV og co. har forelsket sig i hiphoppen (og i særdeleshed "gangster hiphoppen"), skal man nok skrabe lidt i overfladen, for at komme frem til det interessante. Og der er masser af interessante hiphop grupper derude - både indenlands og udenlands  __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hører selv rap med mening, fx Kanye West... Han siger da en masse seriøst, specielt hans nye album er godt 
Men ja, alt det dersens "gangsta-rap" holder overhovedet ikke.. Specielt ikke når man bor i Danmark. Går selv på gymnasiet og må indrømme der er nogen på skolen, som tror de er gangstere. Er lige ved at brække mig hver gang jeg ser dem, og er samtidig flad af grin
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Mastervol skrev:
|
Kan du argumentere for at ny musik var bedre for 30 år siden? Det tror jeg ikke du kan, og jeg tror heller ikke at du har hørt meget af det gode nye danske hiphop eller rap. Sangen som bliver linket vil jeg ikke forsvare, men jeg synes ikke man kan dømme over en bred kam.
|
|
|
Nu er det jo ikke alt ny musik der er noget skrammel, og der blev også lavet meget skrammel for 10, 20 og 30 år siden. Det har folk det med at glemme.
Når det er sagt skal jeg gerne argumentere for at bl.a. hip-hop genren er 95% skrammel og meget lidt substans. Smag og behag er selvfølgelig forskelligt, men man kan komme ud over det ved at bemærke holdbarheden på musikken. Hvor mange af de aktuelle Hip-hop numre, tror du der bliver spillet i radioen næste år, om 5 år og om 10 år.
Det der holder i 10år har kvaliteter, uanset smag og behag.
|
|
|
Jeg er ikke helt enig med dig. Der er flere hiphop og rap numre som er ti år gamle og stadig bliver spillet i dag, også nogle danske! Du må også tænke på at genren ikke er specielt gammel og først rigtigt kom til Danmark for 10-12 år siden. Ikke som rock n' roll der har været der i... ja, mange år...
Så er det jo nemt at sige at der er så og så mange klassikere fra rockens verden som spillet idag når der er meget mere at tage af! Desuden tror jeg at de "100%" hiphop og rap du lytter til i realiteten kun er 5% af hvad der eksisterer. Folk har det nogen gange med at udtale sig om noget de egentlig ikke har andet end overfladisk forstand på. Har jeg ret?
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad lige og rockede til Grandmaster Flash "the message" (tror jeg nummeret hedder) i bilen den anden dag. Den holder sørme fint og er temmelig gammel.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
27pH skrev:
|
Sad lige og rockede til Grandmaster Flash "the message" (tror jeg nummeret hedder) i bilen den anden dag. Den holder sørme fint og er temmelig gammel.
vH pH
|
|
|
Præcist.
Generaliserende udtalelser om hip hoppen over en kam er mere sjove en saglige. :] __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 03:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Bjørn B skrev:
|
|
Kan du argumentere for at ny musik var bedre for 30 år siden? Det tror jeg ikke du kan, og jeg tror heller ikke at du har hørt meget af det gode nye danske hiphop eller rap. Sangen som bliver linket vil jeg ikke forsvare, men jeg synes ikke man kan dømme over en bred kam.
|
|
|
Hej.
Nej kan ikke argumentere for om ny musik var bedre for 30år siden, der var jeg nemlig slet ikke født, så vidt jeg ved er dette et frit land og et rimlig frit forum, så hvis jeg ikke kan holde ud og høre på sådan en omgang crap ting som der blev henvist til og ALT dansk HipHop og for det meste også udlandsk ditto, så må jeg vist gerne skrive det jeg gjorde..ok, jeg må indrømme jeg troede det var noget sjovt, altså rigtigt sjovt som blev henvist til.
powda skrev:
Bjørn B skrev:
|
|
|
|
|
Nej det syns jeg ikke den var, jeg kan ikke fatte HipHop og da slet ikke dansk HipHop, men det er jo min mening om den slags musik.
Kan vi ikke godt blive enige om at man her i landet må sige sin mening, jeg har da ikke hørt andet, om man er til HipHop, klassisk, DeathMetal osv. er vel op til den enkelte, men det "nummer" som der blev henvist til var altså for langt ude.

|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 03:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min personlige mening;
De synger jo stort set alle om det samme - gaaaab! - og hvorfor f*en er det egentligt så vigtigt for dem at være sej/smart? Skyldes det lavt selvværd, manglende bekræftigelse/opmærksomhed eller hvad? (Hmmm... lyder jeg som en gl mand??? )
Kan, hvis det endeligt skal være, bedre lide dance genren der bare handler om at være glad og fyre den max af og være ligeglad med hvad andre tænker, selv om det heller ikke er særligt "dybt" og meget monotomt. Men indrømmet mange hip hop numre har en total fed rytme/beat som er svær ikke at rocke med på... 
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
IMHO er det meste af en hel generation af poeter er 'gået tabt' pga. hiphop
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Mastervol skrev:
Bjørn B skrev:
|
|
|
|
|
Hej.
Nej kan ikke argumentere for om ny musik var bedre for 30år siden, der var jeg nemlig slet ikke født, så vidt jeg ved er dette et frit land og et rimlig frit forum, så hvis jeg ikke kan holde ud og høre på sådan en omgang crap ting som der blev henvist til og ALT dansk HipHop og for det meste også udlandsk ditto, så må jeg vist gerne skrive det jeg gjorde..ok, jeg må indrømme jeg troede det var noget sjovt, altså rigtigt sjovt som blev henvist til.
powda skrev:
Bjørn B skrev:
|
|
|
|
|
Nej det syns jeg ikke den var, jeg kan ikke fatte HipHop og da slet ikke dansk HipHop, men det er jo min mening om den slags musik.
Kan vi ikke godt blive enige om at man her i landet må sige sin mening, jeg har da ikke hørt andet, om man er til HipHop, klassisk, DeathMetal osv. er vel op til den enkelte, men det "nummer" som der blev henvist til var altså for langt ude.

|
|
|
Jo da. Forummet er da frit for alle. Men jeg var egentlig interesseret i hvorfor du mener sådan som du mener! Det er vel det der ligger til grunden for en diskussion. Og den med at du ikke kan lide en speciel genre behøver vel ikke være ensbetydende med at det hele er til at smide i skraldebøtten vel? Eller hvad? Forklar dig.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Macwerk skrev:
IMHO er det meste af en hel generation af poeter er 'gået tabt' pga. hiphop  |
|
|
Forkert! En hel generation af poeter har blot valgt at udtrykke rim og remser som musik med et beat i baggrunden!
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Jo da. Forummet er da frit for alle. Men jeg var egentlig interesseret i hvorfor du mener sådan som du mener! Det er vel det der ligger til grunden for en diskussion. Og den med at du ikke kan lide en speciel genre behøver vel ikke være ensbetydende med at det hele er til at smide i skraldebøtten vel? Eller hvad? Forklar dig.
|
|
|
Hej.
OK, den var måske en smule for skarp den med skraldespanden, tager den tilbage igen, jeg syns bare ikke dansk HipHop er godt og ej heller det meste af det udlandske, Eminem syns jeg faktisk er ok, men det er nok fordi nogle af hans tekster er temlig sjove og det er hans videoér også, af alle de danske HipHop navne som er vist på tv eller bliver spillet i radioén, kan ikke en af dem nå ham til sokkeholderne, i følge min mening, men jeg er som sagt heller ikke til hverken Dk eller udlandsk HipHop.

|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
Hej.
OK, den var måske en smule for skarp den med skraldespanden, tager den tilbage igen, jeg syns bare ikke dansk HipHop er godt og ej heller det meste af det udlandske, Eminem syns jeg faktisk er ok, men det er nok fordi nogle af hans tekster er temlig sjove og det er hans videoér også, af alle de danske HipHop navne som er vist på tv eller bliver spillet i radioén, kan ikke en af dem nå ham til sokkeholderne, i følge min mening, men jeg er som sagt heller ikke til hverken Dk eller udlandsk HipHop.

|
|
|
Well, hvorom alting er, så findes der andet hip hop, end det der kører i radioen :] __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |