Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Mp3 til løbeturen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vatos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er på jagt efter en mp3 afspiller til min vinterløbeture (de har været lagt på hylden i et par år nu )

Hvad skal man gå efter og hvad er godt til prisen???

Desuden skal jeg bruge et par sports-hovedtelefoner???

Til top Vis Vatos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vatos

lahan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

skal det kun være en mp3 afspiller, for ellers kunne en SonyEricsson 800/500w være et bud.
Til top Vis lahan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lahan

Kduus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Ipod er jo en levende klassiker som også laver vellyd. kender ikke så meget til gode ørevarmere med lyd i

Det er bedre at have styr på basserne end at have basser på styret
Til top Vis Kduus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kduus

Thorbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Tjah, jeg har været mere end tilfreds med min iPod Shuffle. Lille, let og nem at betjene. Nogle vil måske mene, at det er et minus ikke at have et display, men for mit vedkommende ligger den altid gemt væk under cykling, styrketræning eller løb og bliver derfor betjent uden at kigge direkte på den. Der findes sikkert også billigere afspillere, men jeg synes ikke de ~1050kr er slemt, og 1GB er ifølge min erfaring mere end rigeligt til selv lange træningspas. Det eneste minus må være dens manglende evne til at håndtere almindelige drag-drop overførsler af mp3.

mvh. Thorbjørn

PS. Der findes et Winamp-plugin, så man er fri for at bruge iTunes til at kontrollere overførslerne.

miklthom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

du skal nok også sige hvor meget plads der skal være..

Men elllers vil jeg også sige du ikke skal tage det billgste, så kommer du 90% chance til at bytte den. der er kun  en af mine venner der har en flash hukommelse mp3 afspiller som ikke er blevet byttet mindst en gang, de er alle af de billige slags.

ps. hvis du vil have den store Ipod med 20 gb så vil jeg foreslå at vente til jul, da apple vil lancere en ny og meget mindre afspiller, ligesom deres nye nano.
Til top Vis miklthom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miklthom

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Vatos skrev:

Desuden skal jeg bruge et par sports-hovedtelefoner???

Hvis de skal kunne holde ørene varme også, kunne 180's måske være noget for dig ? (siden er pt nede, men den kommer nok op igen)

Jeg er selv hooked på deres produkter, men den (nystartede) danske distributør er mega sløv til at komme op i omdrejninger, mht. kataloger og prislister

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Vatos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Jeg tror endda at 512 mb er rigeligt til mig.

Hvad er der ud over Ipod???

Jeg har kigget på disse headphones

http://www.pixmania.com/dk/dk/57743/art/koss/theplug-access- hovedtelef.html

Til top Vis Vatos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vatos

miklthom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

faktisk tror jeg en fra sony vil være bedst, men kender dog ikke nogen med en. Sony's fordel er batteri tiderne som er på 70 timer.(på valgte model)
sony mp3

er selv god tilfreds med min sony minidisc.(lyden er dog ikke super høj, men fint til normal lytning)
Til top Vis miklthom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miklthom

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Ipod Nano, er meget glad for min. Arbejder med flash hukommelse på enten 2GB/4GB hukommelse, så ingen hoppende HD. Derudover er det et ret svedigt meget småt design, og vejer ufatteligt lidt

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Til løbeture vil jeg anbefale Ipod Shuffle. Jeg er rigtig glad for min til f.eks. at cykle da man som Thorbjørn også nævner alligevel ikke har ret god adgang til displays osv. Til gengæld er den rigtig nem at betjene i farten.

Skal man til gengæld ud flyve osv. mangler man self. muligheden for hurtigt at vælge et bestemt nummer som man kan med f.eks. Ipod Nano, så man skal nok gøre op med sig selv hvad man har brug for.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

iJunk....

Personligt kan ikke se det helt store i deres hvide plastik design... Men udover det, så snyder man da også sig selv kraftig ved at købe en iPod, for stumperne inden i dem, er sku et langt stykke ad vejen præcis de samme, som sidder i mange andre mp3 afspillere! (Så den med lyd kvaliteten bidder vist sig selv i halen allerede der...) Men også prisen taget i betragtning, så tager Apple dem rigtig godt betalt... noget med at ½delen af prisen, går direkte i lommen på iJobs...

Edit:
Nå men glemte da helt af komme med mine 50cents... Vil ikke anbefale nogen bestemt model eller mærke, men ting som jeg ihvertfald ser som +'er er f.eks. muligheden for at koble dem til som lager enhed. Hvilket vil sige at du kan koble den til pc'en uden brug af drivere og krav om evt. software løsninger (ala. iTunes osv.) Jeg vil personligt da foretrække at bruge min fil håndtering til at administrere filerne på afspilleren med, uden alt muligt diller daller, som bare forstyre øjnene og æder resourcer! Anden ting, så, valget imellem hd eller flash baseret afspiller, kommer lidt an på dine behov, for hd'erne er jo noget mere skrøbelige end flash, men giver jo langt større kapacitet for pengene. Men flash er jo heller ikke uden ulemper, selvom man har pengene iorden, for det bliver jo slidt, og hvis du bruger afspilleren som f.eks. alm. flash memory, udover mp3, så vil den med tiden begynde at udvikle bad-sectors!

Med hensyn til batterier, så er opladelige (f.eks. lithium-ion) batterier jo at foretrække. Men vælg en afspiller som IKKE oplader via usb stikket!!!! for så har du meget svært ved at styre op- afladnings cyklusen... og selvom de skriver det er lige meget med nyere lithium batterier osv. så gør dig selv den tjeneste at op og aflade afspilleren helt hver gang, eller ihvertfald som hovedregel, for så holder batteriet 10 gange så længe, og spille tiden opretholdes også igennem hele batteriets levetid! Lad også batteriet sidde i laderen hele natten over! Batterimåleren i displayet kan ikke måle ladningen, kun spændingen, så det er egentlig en falsk indikation af opladningen... (gælder også mobilos osv.) Men en nat i laderen passer i de fleste tilfælde rigtig godt, men undgå at lade den sidde i flere dage ad gangen...

Og lige en ting jeg har oplevet på nogle af de første mp3 afspillere der kom på markedet, men jeg tror heldigvis ikke de laves på den måde mere...? Men på nogle af dem, skulle batteriet afmonteret, og sættes i en decideret lader, for at lade det op, og det medføre jo at afspilleren hverken kan bruges eller administreres under opladning...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Der er jo også folk der betaler for designet, åbentbart en hel del endda Jeg vil også forslå nano'en, har også selv lige bestilt en med løb til formål
Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Micma18 jeg synes måske du er lidt grov. Har du hørt en iPod op imod en mp3 afspiller fra et tilfældigt supermarked ? Det har jeg nemlig, og kunne da klart bedst lide iPod'en. Til fordel for iPod skal også siges, at den har fået ekstremt mange gode anmeldelser og så videre. For noget tid siden lavede de også en test (i Ekstra Bladet) mellem 5-6 forskellige mp3afspillere, hvor iPod'en vandt i lydkvalitet og mange andre kategorier - den var desuden testvinderen. Alt det må jo fortælle lidt om at den er god. Man kan jo ikke altid bedømmme noget ud fra dets komponenter! Se bare NAD3020 - den er jo en legende, og så vidt jeg ved er der ikke noget specielt indmad i den! (Ret mig endelig hvis jeg tager fejl).

Men for at besvare Vatos's spørgsmål: Jeg ville klart vælge en iPod, være det en iPod shuffle, nano eller hvad de nu ellers hedder.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

>> Krog

jaja. men nu kan du nok heller ikke sammenligne en mp3 afspiller med en forstærker... for i mp3 afspilleren, sidder udgangstrinnet (headphone amp.) onchip, så det er præcis den samme konstruktion, hvis man benytter den samme chip i en anden afspiller...

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

micma18
Jeg synes ikke at jeg fortjente den overhaling. Manden spørger om min mening, jeg giver mit bud. Med alt hvad den kan, glimrende kvalitet og lydkvaliteten er den et godt bud.

Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke anbefale de harddisk baserede Ipods, de lyder godt men til løbeturen er størrelsen for stor og en harddisk har ikke godt af de rystelser der vil være i forbindelse med en løbetur.
Selv har jeg også en Ipod Shuffle som jeg synes er genial til formålet, da den både er lille, let og lyder godt samtidig med at den er betjeningsvenlig når man har den liggende i lommen
Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

micma18
Jeg synes ikke at jeg fortjente den overhaling. Manden spørger om min mening, jeg giver mit bud. Med alt hvad den kan, glimrende kvalitet og lydkvaliteten er den et godt bud.

Det var skam ikke ment som nogen overhaling af dig overhovedet!  men hele tråden kørte bare lidt i iPod sporet... Men mine kommentare er udelukkende pyntet på selve iPoden og ikke andre poster i denne tråd! Men folk må jo købe den afspiller de vil. Men jeg har min mening om iPod, og andre har deres, og fred være med det, men det er jo bla. også derfor vi har et forum, for at kunne diskutere sådan nogle ting...

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Ang Mp3 så bruger jeg min mobil telefon i stedet for, sådan en har de fleste idag. Jeg har en Nokia 6230I tlf som efterhånden kan fåes til rimelige penge, under de gode mp3´r i pris. Den har jeg så sat 1 giga kort i og har deri 7-10 albums, det er fint for mig, og så har jeg altid tlf ved hånden :-) var det måske noget at overveje?

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Naturligvis, lad os komme videre udover stepperne

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
iJunk....

Personligt kan ikke se det helt store i deres hvide plastik design...

Underligt, du siger det - for det var netop bl.a. fordi iPod mini er i elokseret aluminium at jeg valgte den frem for Creative Zen Micro og Rio Carbon pearl som netop er i en kedelig plast.

Men jeg vil - for at blive ved trådens emne - da bestemt også anbefale at se på flashbaserede afspillere til løbeturen.

Jeg var selv på nippet til at vælge en Creative Zen Nano Plus eller en af deres andre modeller med 1Gb hukommelse. men valgte dem fra da de vistnok kører på alm batterier til udskiftning og ikke kan oplades.

Det kan derimod Creative MuVo Slim, som også kunne være et alternativ.

Mht øretelefoner så vil jeg ikke anbefale Koss the Plug. Mere om det her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28449

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum