Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: valg af ht, op til 70k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Martin logan mosaic har dipol bånd mellemtone og diskant, og en traditionel 8" bas. Den lyder i mine øre rigtigt godt til prisen (langt under dit budget).

En højtaler jeg godt kunne leve med.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Witzel,

Prøv at spænd noget andet end kinesiske forstærkere på SA7K og Sonus Fabers højttalere næste gang du skal teste dem.

Hvilke HT-kabler brugte du da testede SA7K og Cremona modellen ?

hej Hans

Jeg mindes ikke at have nævnt kinesiske forstærkere i mit første indlæg?

Men forstærkerne jeg har hørt både Cremona og SA7K på, er BAT VK300 (mener jeg den hedder - men med Wadia 861 som drev) og marantz SA11S1 (med deres matchende cdspille). desværre ikke hjemme, men i et ok lokale hos KT radio hvor jeg efterhånden har tilbragt en del timer (dvs 80+ timer)
Kablerne har været bla Transparent MWP10 (som jeg selv har haft i en del tid, ikke verdens bedste men jeg synes det er ok) og Kimber 8TC.

Men at få dem hjem kunne da være meget sjovt, jeg har et par forstærkere hjemme nu, som jeg synes rigtig godt om, måske de kan vække liv i dem.

Shras:

Jeg er helt enig, at afvise samtlige SF højttalere, på baggrund af een højttaler, er en anelse snævertsynet.. Jeg har hørt 5-6 modeller, de fleste under tvivlsomme forhold. Så jeg beklager hvis det kom til at lyde som om samtlige SF er noget l**t. Jeg skal ikke kunne afvise at der er en eller flere SF der kunne gå an til min smag.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

hør nogle krell spaker
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Hej,

Hvis du kan li' den store og luftige lyd kunne Dun Lavy også være en mulighed. Desværre laves de ikke mere så det må blive brugt.

Mvh/ Frank.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Hans Faber skrev:

Witzel,

Prøv at spænd noget andet end kinesiske forstærkere på SA7K og Sonus Fabers højttalere næste gang du skal teste dem.

hej Hans

Men forstærkerne jeg har hørt både Cremona og SA7K på, er BAT VK300 (mener jeg den hedder - men med Wadia 861 som drev) og marantz SA11S1 (med deres matchende cdspille). desværre ikke hjemme, men i et ok lokale hos KT radio hvor jeg efterhånden har tilbragt en del timer (dvs 80+ timer)
Kablerne har været bla Transparent MWP10 (som jeg selv har haft i en del tid, ikke verdens bedste men jeg synes det er ok) og Kimber 8TC.

Men at få dem hjem kunne da være meget sjovt, jeg har et par forstærkere hjemme nu, som jeg synes rigtig godt om, måske de kan vække liv i dem.

Shras:

Jeg er helt enig, at afvise samtlige SF højttalere, på baggrund af een højttaler, er en anelse snævertsynet.. Jeg har hørt 5-6 modeller, de fleste under tvivlsomme forhold. Så jeg beklager hvis det kom til at lyde som om samtlige SF er noget l**t. Jeg skal ikke kunne afvise at der er en eller flere SF der kunne gå an til min smag.

Hej igen

At kalde SF-højtalere for tilgivende mht. grej og placering vil være en stor misforståelse, så en lytning under mere "fintunede" omgivelser vil helt klart give en noget anden oplevelse. Til gengæld kan man justere systemet ret præcist ind i forhold til sit lydideal, så der er både fordele og ulemper, men det kræver lidt arbejde.

Får du lyst til at kigge forbi i det Norjyske skal du være velkommen til at opleve hvad en SF-højtaler i den lidt billigere ende kan præstere. Der er flere der har fået sig en gedigen overraskelse.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

J M Lap Utopia Diva Be....

Kan få`s for godt de 40 K. på Ebay.

Husk at en Diva skal forkæles med

det bedste....

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Hans Faber skrev:

Witzel,

hej Hans

Shras:

jeg må desværre se mig enig med witzle, cremona er ikke en højttaler der er noget specielt, tvætimod har jeg nok mere imod den end han, og jeg vil langt hellere have eks dynaudio's dynaudio 72se eller den halvt så dyre va bcg fremfor cremona... beklager, sf har lavet mange ting, men cremona er ikke en af de ting jeg vil huske dem positivt for....

ellers er der jo altid sp tech, forhandles af www.studiosound.dk , eller de store peak consult modeller, hvis dali ms5 eller va mahler ikke er nok.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

jeg må desværre se mig enig med witzle, cremona er ikke en højttaler der er noget specielt, tvætimod har jeg nok mere imod den end han, og jeg vil langt hellere have eks dynaudio's dynaudio 72se eller den halvt så dyre va bcg fremfor cremona... beklager, sf har lavet mange ting, men cremona er ikke en af de ting jeg vil huske dem positivt for....

Jeg må absolut give dig ret mht. Cremona, den syntes jeg slet ikke om.....den har et tæppe ud over sig hvilket er særdeles markant for netop denne model , men som præger i større eller mindre grad de SF'ere jeg har lyttet til     

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Hej igen

At kalde SF-højtalere for tilgivende mht. grej og placering vil være en stor misforståelse, så en lytning under mere "fintunede" omgivelser vil helt klart give en noget anden oplevelse. Til gengæld kan man justere systemet ret præcist ind i forhold til sit lydideal, så der er både fordele og ulemper, men det kræver lidt arbejde.

Får du lyst til at kigge forbi i det Norjyske skal du være velkommen til at opleve hvad en SF-højtaler i den lidt billigere ende kan præstere. Der er flere der har fået sig en gedigen overraskelse.

Tak for tilbuddet, jeg kommer desværre ikke så ofte på de kanter, men når der er en mulighed, skriver jeg lige en PB. Det tilbud kan jeg vidst ikke afvise helt.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

[/IMG]

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

eller de store peak consult modeller, hvis dali ms5 eller va mahler ikke er nok.

Til 70k? den mindste af de store - Empress - koster en 60-70k STYKKET. Men brugt ... måske hvis man er meget heldig
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

nu er peak consult ikke ligefrem mit speciale, men jeg mener at de kan fåes billigere, største modeller og store modeller er ikke helt det samme for mig (men undskyld den kvajede formulering)

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Audio Physic Avanti er også et oplagt bud. Det er en meget lækker højttaler med en finish af en anden verden (dansk håndværk naturligvis ). Den er meget dynamisk og naturlig i sin spillestil og så er den samtidig ikke vanskelig at integrere i rummet. Vejl. pris ligger på 80k, men de burde kunne handles lidt ned!

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Witzel:  Dog kunne du jo godt have skrevet hvilke 5-6 SF modeller du har hørt, så dit input var endnu mere brugbart for læserne af denne tråd. Der er jo immervæk 250.000 kr. forskel på det billigste og dyreste sæt faber højttalere.

------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Forøvrigt er det da en skam ikke at ligge øre til Avalon's billigste højttalere når man nu har en budget ramme på 70K.

Hvad med OBX-R2 højttaleren - den kan endda trækkes af af mindre 300B forstærkere med fremragende resultat til følge. Nu kan de højttalere endda købes i DK!

Man kan altså få ret mange Eltax højttalere til de penge (wall of sound option med 35-50 sæt)

Eller et sæt brugte Dali Megaline er faktisk også inden for rækkevide(Kræver dog 2 stk. stereo effekttrin / 4 monoblokke).

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

De Krell speakers skulle vist rykke.... ellers vill jeg da mene at VA, eller de strørre JM lab kan findes brugt til en særdeles fornuftig pris...

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Glansbillede med bund , lyder rigtig flot men springer lige prisrammen en kende

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hej 5776

Det vil sikkert være rigtig godt at beskrive dit lydideal.

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:
De Krell speakers skulle vist rykke.... ellers vill jeg da mene at VA, eller de strørre JM lab kan findes brugt til en særdeles fornuftig pris...

Krell rykker .

Ret sikker på der skal stå et sæt her i stuen .

Som med vienna noget man støder på når man gide at bruge lidt tid på at lytte ude i byen .

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Knoxville skrev:

Krell rykker .

Ret sikker på der skal stå et sæt her i stuen .

Som med vienna noget man støder på når man gide at bruge lidt tid på at lytte ude i byen .

.... ude i byen... ja, du kommer jo også lidt rundt... selv har jeg kun set Krell i USA.... meget tiltalende....

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Forøvrigt er det da en skam ikke at ligge øre til Avalon's billigste højttalere når man nu har en budget ramme på 70K.

Ja - bestemt !!!

Selv Avalons billigste kan noget de dyreste af alle andre mærker ikke kan

Den her - eller en brugt Arcus - det er da også svært at gøre smukkere - Hmmmmm

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum