| Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den spiller ned til ca 40hz, jeg tror ikke det er så meget værre, eller bedre enn andre høytalere i samme pris/størrelse klasse. Til film er det heller ikke 100% optimalt at la fronthøjtalerene spille LFE signalet, jeg har hørt højtalere der var dobbelt så store, og mange ganger dyrere enn 470 bunde brutalt.
Men 470 er blød, mine kom ikke til sig selv før de fik selskab af en forstærker der var hård i lyden. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Den spiller ned til ca 40hz, jeg tror ikke det er så meget værre, eller bedre enn andre høytalere i samme pris/størrelse klasse. Til film er det heller ikke 100% optimalt at la fronthøjtalerene spille LFE signalet, jeg har hørt højtalere der var dobbelt så store, og mange ganger dyrere enn 470 bunde brutalt.
Men 470 er blød, mine kom ikke til sig selv før de fik selskab af en forstærker der var hård i lyden.
|
|
|
For ikke at komme for meget off topic, vil jeg bare lige runde af med at fremhæve, at en ting er et tal på et stykke papir, en anden ting er, hvad der rent faktisk kommer ud af højttaleren. :]
Der er efter min mening bedre alternativer i prisklassen, hvis den også skal bruges til bio. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke kan du så lide i klassen powda :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
ManicMiner skrev:
|
Men 470 er blød, mine kom ikke til sig selv før de fik selskab af en forstærker der var hård i lyden.
|
|
|
For ikke at komme for meget off topic, vil jeg bare lige runde af med at fremhæve, at en ting er et tal på et stykke papir, en anden ting er, hvad der rent faktisk kommer ud af højttaleren. :]
Der er efter min mening bedre alternativer i prisklassen, hvis den også skal bruges til bio.
|
|
|
Er du måske typen der ofte siger "sådan er det bare", uden at kunne komme med nogen nærmere forklaring om hvorfor? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
| Hvilke kan du så lide i klassen powda :) |
|
|
Dali's røde serie er et ganske fornuftigt bud. Infinity har lavet nogle gode i samme prisklasse, men det kan efter sigende være svært at finde reservedele til dem. Den gamle Kappa serie skulle være god, Renaissance serien ved jeg ganske indgående hvordan spiller. To forskellige lydidealer. Der er så mange muligheder. Mange vil nok også anbefale noget ældre JBL, som jeg kun sparsomt har lagt øre til.
Det skal ikke komme til at fremstå som om, at jeg ikke bryder mig om Dali 470. Det ER en fornuftig højttaler, der i mine øjne/ører bare er for blød. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget af det du siger nå peger i retning af at det er diskanten du har problemer med, ikke bassen. Jeg har haft Dali rød serie, nærmere bestemt et set 450. Den eneste forskellen mellem 450, og 470 jeg kunne høre var diskanten (som i mine ører er 450s akilles hel).
Jeg har ikke hørt altfor mange amerikanske højtalere, men felles for de jeg har hørt er at de er hårde i diskanten, nettopp som 450 er. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Lenco89 Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|