Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 08:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Power amp til bassystem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cujo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny m.fl.

Bruger siden: 14 November 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 20 April 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

THANK YOU - Bjørn !!!
Til top Vis Cujo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cujo

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 April 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

jeg skal ikke diskuterer om hvordan Crown spiller I andres setups, som jeg ikke har hørt.. MEN jeg kan da lige nævne at den Studio Reference II jeg har stående, er noget af det bedste jeg har hørt .. Føj hvor er jeg glad for den, MEN det er ikke min .. og den pre jeg vil have (og har hørt spille sammen med) har jeg ikke råd til, har egentlig heller ikke råd til effekten.. Men de 2 i fællesskab.. damn. sikke en kontrol, perspektiv, dynamik osv.. det har åbnet endnu mere op for mine 3070, de gør ting som jeg ikke troede de kunne..

men det er snart slut.. ejeren er kommet hjem fra arbejde, så den skal tilbage. det bliver med tåre i øjnene..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 20 April 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

jeg husker at have hørt noget om en begrænserdims i den Crown?

jeg har hørt både powertechen og studioreference, med lidt held får jeg også mulighed for at høre en I-tech-8000.

jeres diskussion er ganske interesant, men hvis i alle (tre?) kan holde argumentationen på det rent matematiske/inden for ren fysik, vil vi andre blive glade...

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 21 April 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

jeg husker at have hørt noget om en begrænserdims i den Crown?

Strømbegrænsningen fremgår ganske tydeligt af den hjemmeside Hasselbusken henviser til. Udlægningen af det såkaldte VI plan, der blot er et forsøg på en forvirret omskrivning af ohms lov, ligger lige til højrebenet når man har set den amerikanske filosofiprofessor i Deadline (DR2) forklare begrebet BULLsh*t 

Det hele er formentlig rørt op i rigelige mængder ULLA BULLA UNDERBUKS i et forsøg på at skjule at den ikke kan mere end andre pa-forstærkere i samme størrelse. Amerikanerne kalder det Marketing Bullsh*t (M.B.S.) 

jeg har hørt både powertechen og studioreference, med lidt held får jeg også mulighed for at høre en I-tech-8000.

jeres diskussion er ganske interesant, men hvis i alle (tre?) kan holde argumentationen på det rent matematiske/inden for ren fysik, vil vi andre blive glade...

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Cujo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny m.fl.

Sendt: 21 April 2005 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

DER er der endelig en der fatter lidt af ohm´s lov - og ikke prøver at lave den om for at forsvare en amp der ikk kan mere end andre.

EN GANG MERE = Det kan hedde VI - VU - VA eller WC-PLAN og GROUNDED BRIDGE 87 gange - det ændrer ikke på at den ikke yder fuldt spændigssving så snart den nærmer sig 4 ohm - langt fra - og hvorfor ikk ???

Iøvrigt skal strømforsygningens Strømformåen godt nok være sej, vis den skal holde spændingsvinget oppe på 100 V ved lave impedanser - iøvrigt burde 100 V gi en antydning mere end 310 W - 310 W i 8 ohm burde ku genereres ved 70 Vdc fra en stabil strømforsygning - 100 burde gi omkring 600 W i 8 ohm

Men selvom den nu gjorde - så lyder den STADIG mere lukket end flere andre jeg har hørt - og mod min egen "skrumper" rummet - man kan så gi den lidt mere niveau - men det gir ikk mere HUL igennem, bare mere niveau i toppen (jeg har elektronisk filter V 80 hz)

Der er ingen sammenligning mellem niveau og "hul igennem"

Og så synes jeg nu mere at HASSELHOF er en total SMART ASS - Det lyder fuldstændig som om det er hans firma der sælger de Amp´s - og så bare skal roses og fordrejes, så folk der måske ikke lige er helt med, siger = WOOW, den mand ved hvad han snakker om. Det synes jeg nu ikk han gør.

Hvorfor ikk bare holde sig til at han SELV er forelsket i den og synes den er dejlig og pragtfuld - og evt sige : jamen der er rigtigt at den begrænser eller ikk er så fandens stabil (impedansmæssigt) - men jeg synes simpelthen den er fabelagtig.

Det har enhver person da lov til !!!! Værre er det når en gammel lov - ohm´s lov - skal vendes og drejes så den passer på en amp der IKKE er i nærheden af at doble sin effekt ved halvvering af ohm-tallet.

Og så alle de ting der KUNNE være galt, da den blev prøvet her - ja MY ASS !

Jeg kendte engang en sælger, der simpelthen kom med de værste undskyldninger og forklaringer, når folk kom med deres ht der var brændt af eller skulle købe en forstærker - han snakkede som en sindsyg og man troede virkelig på at han vidste hvad han snakkede om - det fandt man ud af at han ikk gjorde, men snakkede for at forsvare sig selv og forretningens produkter - efter at ha arbejdet sammen med ham i et ½ år, synes man faktisk at han var lidt for meget og lidt en idiot at høre på.

Det var lidt et sidespring, men uanset hvor meget man forklarer og snakker, vender og drejer, er der ting der ligger fast, som man ikke kan komme udenom - så som ohm´s lov.

Efter min mening yder den "perfekte" forstærker (her snakker vi kun W) f.eks 150 W i 8 ohm og 1200 W i 1 ohm

Det er godt jeg ikk har Crownstikkontaker i mit hus - så ville hver lampe nedsættes i lys for hver gang jeg satte en mere til  - og EL-piskeren køre langsommere, når tv´et er tændt

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Cujo skrev:

DER er der endelig en der fatter lidt af ohm´s lov - og ikke prøver at lave den om for at forsvare en amp der ikk kan mere end andre.

EN GANG MERE = Det kan hedde VI - VU - VA eller WC-PLAN og GROUNDED BRIDGE 87 gange - det ændrer ikke på at den ikke yder fuldt spændigssving så snart den nærmer sig 4 ohm - langt fra - og hvorfor ikk ???

Iøvrigt skal strømforsygningens Strømformåen godt nok være sej, vis den skal holde spændingsvinget oppe på 100 V ved lave impedanser - iøvrigt burde 100 V gi en antydning mere end 310 W - 310 W i 8 ohm burde ku genereres ved 70 Vdc fra en stabil strømforsygning - 100 burde gi omkring 600 W i 8 ohm

Men selvom den nu gjorde - så lyder den STADIG mere lukket end flere andre jeg har hørt - og mod min egen "skrumper" rummet - man kan så gi den lidt mere niveau - men det gir ikk mere HUL igennem, bare mere niveau i toppen (jeg har elektronisk filter V 80 hz)

Der er ingen sammenligning mellem niveau og "hul igennem"

Og så synes jeg nu mere at HASSELHOF er en total SMART ASS - Det lyder fuldstændig som om det er hans firma der sælger de Amp´s - og så bare skal roses og fordrejes, så folk der måske ikke lige er helt med, siger = WOOW, den mand ved hvad han snakker om. Det synes jeg nu ikk han gør.

Hvorfor ikk bare holde sig til at han SELV er forelsket i den og synes den er dejlig og pragtfuld - og evt sige : jamen der er rigtigt at den begrænser eller ikk er så fandens stabil (impedansmæssigt) - men jeg synes simpelthen den er fabelagtig.

Det har enhver person da lov til !!!! Værre er det når en gammel lov - ohm´s lov - skal vendes og drejes så den passer på en amp der IKKE er i nærheden af at doble sin effekt ved halvvering af ohm-tallet.

Og så alle de ting der KUNNE være galt, da den blev prøvet her - ja MY ASS !

Jeg kendte engang en sælger, der simpelthen kom med de værste undskyldninger og forklaringer, når folk kom med deres ht der var brændt af eller skulle købe en forstærker - han snakkede som en sindsyg og man troede virkelig på at han vidste hvad han snakkede om - det fandt man ud af at han ikk gjorde, men snakkede for at forsvare sig selv og forretningens produkter - efter at ha arbejdet sammen med ham i et ½ år, synes man faktisk at han var lidt for meget og lidt en idiot at høre på.

Det var lidt et sidespring, men uanset hvor meget man forklarer og snakker, vender og drejer, er der ting der ligger fast, som man ikke kan komme udenom - så som ohm´s lov.

Efter min mening yder den "perfekte" forstærker (her snakker vi kun W) f.eks 150 W i 8 ohm og 1200 W i 1 ohm

Så'en har jeg da, du ska' bare gange med 2

Det er godt jeg ikk har Crownstikkontaker i mit hus - så ville hver lampe nedsættes i lys for hver gang jeg satte en mere til  - og EL-piskeren køre langsommere, når tv´et er tændt

Cujo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny m.fl.

Sendt: 21 April 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Det skal man også med min - Altså gange med 2 - - men det er fordi der er 2 kanaler,

Min yder 2 x 150 W osv osv osv.

Hvad er det for en du har ???

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 21 April 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

øh, kan vi få diskussionen tilbage på sporet?

i stedet for at bruge mindre pæne ord, såjeg vil gerne se/hører nogle matematiske modbesviser til hasselhofs indlæg...

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 21 April 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

hvis I nu skal diskutere, kan I så ikke holde en ordentlig tone!? det er mildt sagt irriterende at læse indlæg fra personer der tydeligvis har svært ved at argumentere for deres synspunkt uden mere eller mindre, at svine andre til..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Cujo skrev:

Det skal man også med min - Altså gange med 2 - - men det er fordi der er 2 kanaler,

Min yder 2 x 150 W osv osv osv.

Hvad er det for en du har ???

300w pr. kanal/8 ohm

Sunfire

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

øh, kan vi få diskussionen tilbage på sporet?

i stedet for at bruge mindre pæne ord, såjeg vil gerne se/hører nogle matematiske modbesviser til hasselhofs indlæg...

Crown'ens strømbegrænsning fremgår af fabrikantens hjemmeside. Du skulle måske orientere dig mod Hasselhop der tilsyneladen tillægger forstærkeren evner den ikke har ifølge producenten

mvh

Den Læsende Bjørn (mønsterbeskyttet)

Cujo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny m.fl.

Sendt: 21 April 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
hvis I nu skal diskutere, kan I så ikke holde en ordentlig tone!? det er mildt sagt irriterende at læse indlæg fra personer der tydeligvis har svært ved at argumentere for deres synspunkt uden mere eller mindre, at svine andre til..

Ordentlig tone ???? Jo, hvis HASSELKNOLD, kan fortælle UDEN at forsvare og prøve at belære en om ohm´s lov !!!

Jeg kan såment godt ohm´s lov og med lidt mere end R, I og U

LÆS hvad han skriver til mig !!! HVIS ikk det er at være bare en lille antydning smart ass, så ved jeg ikk hvad det er - men ok, man skal jo rende i ring med sig selv når man ikk rigtig ved hvad man skal svare.

Men ved i hvad ? Der er nogle flueben nederst, dem fjerner jeg sku og lader være med at komme her ind igen - GLADE ?????

Det er jo dybt latterlige grundlag af forsvare den effekt på - det er KUN andres fejl, andres anlæg den er gal med OGSÅ det jeg hørte idag (D.21 april) og en ændring af ohm´s lov - eller ihvertfald en måde at bruge den på, som JEG ikk kender til - og det er ikk kun 4 timer jeg har kendt den lov.

Og så HASSELKNOLD - dig med dine farver på clipindikatoren !!! Hvad skal det bruges til ??? - De blinker lystigt HELT UDEN HT på udgangen, så de har NUL indvirkning på impedansen - de er sat på indgangssignalet og kan ikke bruges til noget som helst mht WATT contra IMPEDANS

Blinker den orange ved f.eks 2.o Volt ind - så vil den gøre det uanset om det er i en 8 ohm´s impedans eller en 1 ohm´s impedans - så jeg ved ikk rigtig hvad det skal bruges til - klipper forstærkeren ved F.EKS orange med en 8 ohm´s belastning på udgangen - vil den da klart klippe NOGET FØR orange, med en 2 ohm´s belastning - selv DET siger sig selv.

Den Crown er IKKE dårlig - men den er heller ikk RIGTIG god !!!!

BYE BYE !!!!

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 April 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

STOP

Kære venner - stop nu det der. Normalt kan det køre lidt frem og tilbage, og vi har alle vores meninger samt erfaringer - men det der er for meget nu, respekter lige forum (Hifi4all) og ikke mindst jer selv.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 April 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Det giver ingen mening at begynde at komme med argumenter om anskaffelse af forstærkere i en næsten 2 år gammel tråd

Den lukkes.

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes