|
DER er der endelig en der fatter lidt af ohm´s lov - og ikke prøver at lave den om for at forsvare en amp der ikk kan mere end andre.  
EN GANG MERE = Det kan hedde VI - VU - VA eller WC-PLAN og GROUNDED BRIDGE 87 gange - det ændrer ikke på at den ikke yder fuldt spændigssving så snart den nærmer sig 4 ohm - langt fra - og hvorfor ikk ???
Iøvrigt skal strømforsygningens Strømformåen godt nok være sej, vis den skal holde spændingsvinget oppe på 100 V ved lave impedanser - iøvrigt burde 100 V gi en antydning mere end 310 W - 310 W i 8 ohm burde ku genereres ved 70 Vdc fra en stabil strømforsygning - 100 burde gi omkring 600 W i 8 ohm
Men selvom den nu gjorde - så lyder den STADIG mere lukket end flere andre jeg har hørt - og mod min egen "skrumper" rummet - man kan så gi den lidt mere niveau - men det gir ikk mere HUL igennem, bare mere niveau i toppen (jeg har elektronisk filter V 80 hz)
Der er ingen sammenligning mellem niveau og "hul igennem"
Og så synes jeg nu mere at HASSELHOF er en total SMART ASS - Det lyder fuldstændig som om det er hans firma der sælger de Amp´s - og så bare skal roses og fordrejes, så folk der måske ikke lige er helt med, siger = WOOW, den mand ved hvad han snakker om. Det synes jeg nu ikk han gør.
Hvorfor ikk bare holde sig til at han SELV er forelsket i den og synes den er dejlig og pragtfuld - og evt sige : jamen der er rigtigt at den begrænser eller ikk er så fandens stabil (impedansmæssigt) - men jeg synes simpelthen den er fabelagtig.
Det har enhver person da lov til !!!! Værre er det når en gammel lov - ohm´s lov - skal vendes og drejes så den passer på en amp der IKKE er i nærheden af at doble sin effekt ved halvvering af ohm-tallet.
Og så alle de ting der KUNNE være galt, da den blev prøvet her - ja MY ASS !
Jeg kendte engang en sælger, der simpelthen kom med de værste undskyldninger og forklaringer, når folk kom med deres ht der var brændt af eller skulle købe en forstærker - han snakkede som en sindsyg og man troede virkelig på at han vidste hvad han snakkede om - det fandt man ud af at han ikk gjorde, men snakkede for at forsvare sig selv og forretningens produkter - efter at ha arbejdet sammen med ham i et ½ år, synes man faktisk at han var lidt for meget og lidt en idiot at høre på.
Det var lidt et sidespring, men uanset hvor meget man forklarer og snakker, vender og drejer, er der ting der ligger fast, som man ikke kan komme udenom - så som ohm´s lov.
Efter min mening yder den "perfekte" forstærker (her snakker vi kun W) f.eks 150 W i 8 ohm og 1200 W i 1 ohm 
Så'en har jeg da, du ska' bare gange med 2
Det er godt jeg ikk har Crownstikkontaker i mit hus - så ville hver lampe nedsættes i lys for hver gang jeg satte en mere til - og EL-piskeren køre langsommere, når tv´et er tændt  
|