| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er til at tale med.....
|
| Til top |
|
| |
therock Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej therock her,du kan kikke under marked og finde mit beovision 3.hilsen therock.
|
| Til top |
|
| |
Frode Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
På www.hifi-regler.de kan Panasonic TX-36PD30 incl. bord købes for 2.399,80 euro. Fragt til Danmark koster 120 euro.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frode skrev:
|
På www.hifi-regler.de kan Panasonic TX-36PD30 incl. bord købes for 2.399,80 euro. Fragt til Danmark koster 120 euro.
|
|
|
Det er købt i Danmark. Turde ikke købe i Tyskland pga. alt det potentielle bøvl.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe jdg1! 
Du skriver at du har købt tv'et i Danmark, men du turde heller ikke at købe det i Danmark. Den bliver godt nok svær.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
k.ras. skrev:
Jannick skrev:
|
k.ras. siger: "Vrøvl. Kig igen"
Hvis du ikke kan uddybe det mere end det, opfatter jeg det som ren provokation.
|
|
|
opfat du det som du vil.Det ændrer ikke at der kun er en ting at gøre.nemlig at kigge igen.Loewe er det bedste.Jeg syntes at manden der startede indlægget skal tage ud og se både panasonics og Loewe også kan vi hører hvad han syntes når han er kommet hjem.
|
|
|
Godt nok at du siger at Loewe er det bedste - desværre mangler du åbenbart kendskab der kan bakke op om din konklusion - Loewe ER Panasonic, alt i billedrør og teknik kommer fra Japanerne, og tyskerne propper et andet design på det og lidt features som passer til deres program, men de har INTET tv der overgår Panasonic TX32-PD30 endnu. Der kommer en model med samme billedrør og teknik formentlig inden nytår, men så er prisen også væsentligt højere!
Reminder : PD30 har fået årets EISA-award for bedste tv, og har generelt fået topanmeldelser langt de fleste steder. Pudsigt nok er Loewe ikke dem man finder på toppen af sejrsskammelen specielt meget.
Men du har tilsyneladende Loewe, så selvfølgelig findes der ikke noget bedre - folk der har B&O (no offense, therock ) har tendenser til at sige det samme, selvom det aldrig har været en hemmelighed at B&O benytter væsentlig ældre men meget stabil teknik i deres TV! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor købe et B&O fjernsyn, når alt indmaden er Philips. Så vil jeg da hellere købe et Philips der er væsentligt billigere.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
k.ras. skrev:
Jannick skrev:
|
k.ras. siger: "Vrøvl. Kig igen"
Hvis du ikke kan uddybe det mere end det, opfatter jeg det som ren provokation.
|
|
|
opfat du det som du vil.Det ændrer ikke at der kun er en ting at gøre.nemlig at kigge igen.Loewe er det bedste.Jeg syntes at manden der startede indlægget skal tage ud og se både panasonics og Loewe også kan vi hører hvad han syntes når han er kommet hjem.
|
|
|
Ja jeg syntes også han skal tage ud og kigge på sagerne, der er jo et vælg af muligheder i den prikalsse. Men Loewe siger nu heller ikke mig noget, de har et mærkeligt feset bilelde, ikke skarpt nok i forhold til feks. Panasonic. Panasonic er efter min mening også dem der breder et 4;3 billede bedst ud, hvilke jeg også syntes man skal tage med i betragtning da derjo stadig sendes mest i det format i tv. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madhouse skrev:
|
Hvorfor købe et B&O fjernsyn, når alt indmaden er Philips. Så vil jeg da hellere købe et Philips der er væsentligt billigere.
|
|
|
Ja lige min ord, B&O har sjovt nok også et dårligere billede. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
|
Hehe jdg1! 
Du skriver at du har købt tv'et i Danmark, men du turde heller ikke at købe det i Danmark. Den bliver godt nok svær. 
|
|
|
gnaa...var lidt træt da jeg skrev det 
der skulle selvfølgelig stå Tyskland .
Mht. panny PD-TX30, går der rygter om, at det kan modifceres til HDTV . Aner ikke om det er sandt, men det ville da være lækkert hvis det kunne!
|
| Til top |
|
| |
havsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madhouse skrev:
|
|
|
|
B&O indmad = philips .... Vrøvl og gamle fordomme ... undersøg venligst inden du udtaler dig, du har tydeligvis ikke set ind i et BV3 ... billedrøret er måske Philips, samt diverse komponenter, men så godt som alle moduler har b&o selv fremstillet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
havsgaard skrev:
Madhouse skrev:
|
|
|
|
B&O indmad = philips .... Vrøvl og gamle fordomme ... undersøg venligst inden du udtaler dig, du har tydeligvis ikke set ind i et BV3 ... billedrøret er måske Philips, samt diverse komponenter, men så godt som alle moduler har b&o selv fremstillet.
|
|
|
Bliver billedet bedre af det syntes du? __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Madhouse Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tvivler stærkt på B&O selv fremstiller moduler. De får dem lavet ude i byen, altså hos andre producenter, som så smækker B&O's navn på. Tro mig jeg har besøgt B&O.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madhouse skrev:
| Jeg tvivler stærkt på B&O selv fremstiller moduler. De får dem lavet ude i byen, altså hos andre producenter, som så smækker B&O's navn på. Tro mig jeg har besøgt B&O. |
|
|
Åh nej, megen til sludder skal man lede længe efter at høre. 
Jeg har været ansat i 5 år i produktudvikling og jeg kan oplyse at B&O selv fremstiller ALT, dog med undtagelse af billederør og komponenter. Der er trods alt +2.600 ansatte og der er en hel fabrik i Skive der kun fremstiller printkort til B&O. En del ting bliver også fremstillet af underleverandører så som de malede MDF kabinetter på Avent fjernsyn, små plastik emner m.m. Men det er på specifikationer fra B&O! Alle større virksomheder outsourcer i dag, det har man gjort i mange år, og det gør ikke produkterne mindre bedre. Alt andet bliver fremstillet i Struer og Skrive.
Dele til F16 jagerfly bliver jo også fremstillet i bla. Danmark, det ændrer dog ikke noget ved at et F16 jagerfly stadig er Amerikansk vel? 
B&O er ikke bare Philips indmad i pænt dansk design! Men B&O anvender da mange ting fra Philips pga mange års nært samarbejde. Bla. derfor gik Philips ind og købte 25% af B&O's aktiser i starten af 90'erne da det var ved at gå helt galt for B&O. Dem tilbagekøbte man i 1997/98 da det gik stærkt fremad.
Udtal dig venligst kun om ting du har forstand på. Det er faktisk til at brække sig over når man høre folk sige dt ene og det andet, ting der ikke er belæg for. Men tomme tønder buldrer som regel også mest. Læg venligst låg på dine udtalelser indtil du ved hvad du udtaler dig om. Hvis jeg skal læse noget vrøvl så kan jeg købe Ekstra Bladet. Lad os holde Hifi4all fri for platte indlæg og uviden snak og påstande.
Tak!

|
| Til top |
|
| |
Madhouse Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
Alle større virksomheder outsourcer i dag, det har man gjort i mange år, og det gør ikke produkterne mindre bedre.
|
|
|
Jeg har heller ikke sagt at det bliver dårligere af den grund. Jeg siger bare at mange komponenter bliver lavet af Philips, Motorola og div. andre producenter. At B&O så selv samler det er nok rigtig nok, men jeg forstår stadig ikke hvorfor man vil købe B&O, for andet end designet. Teknisk mener jeg et mærke som Philips er overlegent og så får man mere for pengene (læg mærke til at jeg siger dette er min mening, og den har jeg ret til at have).
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phillips producerer også cd-afspillere helt fra bunden af, og laver nogle af de bedste drev, men sjovt nok laver de ikke en cd-afspiller der er værd at snakke om.
Jeg kender en del til både panasonic og loewe. Det er muligt der er en del fællestræk. Men det billede der er på en loewe articos, har jeg aldrig set gengivet på et panasonic (til loewes fordel).
|
| Til top |
|
| |
havsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Madhouse skrev:
| Jeg tvivler stærkt på B&O selv fremstiller moduler. De får dem lavet ude i byen, altså hos andre producenter, som så smækker B&O's navn på. Tro mig jeg har besøgt B&O. |
|
|
Åh nej, megen til sludder skal man lede længe efter at høre. 
Jeg har været ansat i 5 år i produktudvikling og jeg kan oplyse at B&O selv fremstiller ALT, dog med undtagelse af billederør og komponenter. Der er trods alt +2.600 ansatte og der er en hel fabrik i Skive der kun fremstiller printkort til B&O. En del ting bliver også fremstillet af underleverandører så som de malede MDF kabinetter på Avent fjernsyn, små plastik emner m.m. Men det er på specifikationer fra B&O! Alle større virksomheder outsourcer i dag, det har man gjort i mange år, og det gør ikke produkterne mindre bedre. Alt andet bliver fremstillet i Struer og Skrive.
Dele til F16 jagerfly bliver jo også fremstillet i bla. Danmark, det ændrer dog ikke noget ved at et F16 jagerfly stadig er Amerikansk vel? 
B&O er ikke bare Philips indmad i pænt dansk design! Men B&O anvender da mange ting fra Philips pga mange års nært samarbejde. Bla. derfor gik Philips ind og købte 25% af B&O's aktiser i starten af 90'erne da det var ved at gå helt galt for B&O. Dem tilbagekøbte man i 1997/98 da det gik stærkt fremad.
Udtal dig venligst kun om ting du har forstand på. Det er faktisk til at brække sig over når man høre folk sige dt ene og det andet, ting der ikke er belæg for. Men tomme tønder buldrer som regel også mest. Læg venligst låg på dine udtalelser indtil du ved hvad du udtaler dig om. Hvis jeg skal læse noget vrøvl så kan jeg købe Ekstra Bladet. Lad os holde Hifi4all fri for platte indlæg og uviden snak og påstande.
Tak!

|
|
|
Hørt Hørt ctacta(  )... den kære Madhouse siger "sin mening", ikke desto mindre lyder det som en konstatering("De får dem lavet ude i byen, altså hos andre producenter, som så smækker B&O's navn på.").... det er der overhovedet ikke er belæg for at lukke ud. At han har besøgt b&o betyder ikke noget som helst. Som om de lukker hvem som helst ind i udviklingsområderne. Han har måske set lytte rummet, eller hjemmebiografen, men det kan på ingen måde retfærdiggøre hans udtalelse. Folk burde undersøge sagerne i bund inden de udtaler sig og konkluderer på et latterligt grundlag.
Citat : "Presumption is the mother of all f**k-ups" ... mere klart kan det vist ikke siges !!
|
| Til top |
|
| |
Madhouse Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
|
At han har besøgt b&o betyder ikke noget som helst. Som om de lukker hvem som helst ind i udviklingsområderne.
|
|
|
Nu var det heller ikke et normalt virksomhedsbesøg, men i forbindelse med et projekt jeg og nogle andre skrev på Aalborg Universitet. Så vi fik altså set og fortalt mere end normalt. Så skal vi lige sende den tilbage: Presumption is the mother of all f**k-ups.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle da lige være med undtagelse af B&O´s plasma-tv - en pæn skal, men åben den og se et stk. Panasonic plasma endda stadig med mærker på og matchende Panasonic-tuner klasket ind i kassen hvor der er plads, og ganske godt gættet - jeg har selv set det med egne øjne! Man dog heller ikke bebrejde B&O - de har trods alt ikke de fornødne midler til at producere et plasma-display! Men det er et godt eksempel på "købt i byen og proppet i en smart kasse med dertil hørende ekstrem prisforhøjelse"!
Ydermere interessant at læse at B&O selv udvikler ALT, med undtagelse af billedrør og komponenter???? Hvis de ikke udvikler billedrør og komponter, hvad udvikler de så? Mig bekendt dækker "komponenter" over mange ting, og dit svar forekommer derfor ret kryptisk, CTACTA! Jeg kender selv to der arbejder på B&O - den ene i produktionen og den anden er noget ingeniør-whatever indenfor den mere tekniske del, og selv om jeg kan nikke genkendende til meget af det du siger, er det ikke alt der er 100% korrekt, men her kan selvfølgelig snige sig misforståelser på! Hvad angår tv er det dog langt fra alt hvad der har med billedet at gøre, som de udvikler selv! Stort set al teknikken er nedarvet fra Philips, og det bliver de vel ikke ringere stillet af, eftersom Philips har rimeligt styr på det - bortset fra PixelPlus! Bortset fra modifikationer, som jo er en anden side af sagen så er lighederne lette at spotte. Vi har adskillige tv stående på vores værksted heriblandt B&O og Philips, og ved siden af hinanden er lighederne uhyggeligt lette at spotte! Det der i en del af tilfældene gør de synlige forskelle er placeringen af enkelte komponenter pga. kravene til størrelse og design!
Om B&O har ringere billede er for så vidt et tolkningsspørgsmål - nogle giver kontrast-glasset skylden, men jeg vil betegne B&O som meget taknemmeligt overfor signalet og mit MX-6000 kunne så absolut levere gode billeder når der blev klappet en DVD på! Samtidig skal det også siges at B&O har nogle af langt de bedste tunere i tv - mere nøjagtige er svære at finde, og netop disse funktioner har Philips desværre skippet i deres nye modeller hviket har gjort deres velkendte gode betjening langt mere besværlig sammenlignet med tidligere tider! Og højttalerne - her er der vist ikke meget at tilføje, specielt hvis vi nævner de aktive udgaver!
Strømforsyningen i et B&O er også væsentligt kraftigere, specielt i MX-serien sammenlignet med andre tv i klassen!
Udover det er der dog ikke megen fidus hvis ikke man går efter designet - de er for dyre, og teknisk er de altid en generation bagud hvilket naturligvis giver en vis sikkerhed for effektivitet og stabilitet! Se bare hvor længe der gik inden de fik flade billedrør, og se et MX-8000 stadig med Blackline-S istedet for et helt fladt!? Til den pris burde det være et krav på et ellers godt tv! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 02:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madhouse skrev:
|
|
|
|
Hvorfor købe en Rolls Royce når indmaden er BMW! eller
Hvorfor købe en Bentley når indmaden er VW? etc. etc.
Håber du forstår hvad jeg mener, B&O køber f.eks Philips eller Panasonic billedrør samt andre dele af høj kvalitet fra andre leverandøre og konstruere et TV, som de mener det skal være, men det gør det jo ikke til et Philips tv.
Så spar os for fordomene.
PS. Kan varmt anbefale Panasonic PD30 og for den sags skyld Beovision 3 men det er to meget forskellige TV og PD30 passer godt til den nævnte prisgrænse.
mvh. Crede
|
| Til top |
|
| |