Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 04:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilket Tv er det bedste? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 02:25 | IP-adresse registreret  

Helt enig, Bøje - det var det jeg ville frem til men glemte at tilføje, nemlig at fordi man f.eks. får et Philips-billedrør/teknik gør jo ikke at man får et Philips-tv. B&O har i allerhøjeste grad sat deres præg på det, og har efter min mening noget nær det bedste betjening man kan finde og for ikke at glemme en af de mest gennemførte fjernbetjeninger overhovedet - Beo4!

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 02:30 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin,

Jeg "glemte" da også at sige plasma paneler, løbeværk m.m. Det er i min bog ikke ret meget anerledes end så mange andre fabrikanter og IT industrien. Man køber komponenter, får lavet nogle på egne specifikationer og sammensætter derefter sig eget produkt. Det der blev sagt i det indlæg jeg reagerede på, kunne opfattes som at B&O ikke selv fremstiller noget, men får lavet alt ude i byen. Og det er helt forkert!!!

Du er helt gal på den med Beovision 5. Der sidder faktisk et komplet Avant chasis incl. tv-tuneren! Den har Panasonic ikke lavet, dog med undtagelse af panelet. Med mindre det er lavet om i seneste revision , jeg nåede kun at se den under udvikling og lige da den blev smidt på marked, inden jeg smuttede fra B&O. Nu er Beovision 5 ikke noget - i min øjne - et specielt godt produkt. Primært fordi man anvender et lavopløsligt panel på 853 x 480 pixels. Altså en del under PAL stanarden på 576 skanlinjer, hvoraf de 520 er synlige (non-overscan).

B&O har aldrig været førende på spec, hvis lige vi ser bort fra IcePower teknologien (digital forstærker) og den helt nye Beolab højttaler der er ekstremt avanceret rent teknologisk pga. avanceret DSP anvendelse m.m.

B&O lever højt på design og materialevalg. Det koster altså at lakere en MDF plade 6-7 gange med højglanslakering, samme type som Mercedez Benz anvender osv. og produktionsvirksomhed herhjemme er ikke helt billigt. Derfor koster B&O, nogen vil påstå at det er for dyrt, men der er åbenbart kunder til dette segment.

Hvorfor den helt nye MX serie ikke anveder helt plane billederør aner jeg ikke, det må du spørge dem om. Hvorfor har Beocenter 1 og Beovision 1 et tudsegammelt billederør? Tja jeg aner det heller ikke, men kunne heller ikke finde på at købe det.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

bøje skrev:
Madhouse skrev:

Hvorfor købe et B&O fjernsyn, når alt indmaden er Philips. Så vil jeg da hellere købe et Philips der er væsentligt billigere.

Hvorfor købe en Rolls Royce når indmaden er BMW! eller

Hvorfor købe en Bentley når indmaden er VW? etc. etc.

Håber du forstår hvad jeg mener, B&O køber f.eks Philips eller Panasonic billedrør samt andre dele af høj kvalitet fra andre leverandøre og konstruere et TV, som de mener det skal være, men det gør det jo ikke til et Philips tv.

Så spar os for fordomene.

PS. Kan varmt anbefale Panasonic PD30 og for den sags skyld Beovision 3 men det er to meget forskellige TV og PD30 passer godt til den nævnte prisgrænse.

mvh. Crede

Jeg kan kun give dig ret!    Beovision 3 er iøvrigt most bang for the money hvis der skal står B&O på kassen. Det er et imponerende billeder man får og et flot design. Og måske noget som mange overser, en meget høj brugtpris, den dag man vil prøve noget nyt og står og skal sælge. Prøv at sælge et 4 år gammelt Philips eller Sony fjernsyn, det vil de færeste eje.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

Hvilket Tv er det bedste?
STANDBY knappen er den bedste....
Eller en forhammer

Bedste hilsner,
Peter
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes