| Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 02:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronin,
Jeg "glemte" da også at sige plasma paneler, løbeværk m.m. Det er i min bog ikke ret meget anerledes end så mange andre fabrikanter og IT industrien. Man køber komponenter, får lavet nogle på egne specifikationer og sammensætter derefter sig eget produkt. Det der blev sagt i det indlæg jeg reagerede på, kunne opfattes som at B&O ikke selv fremstiller noget, men får lavet alt ude i byen. Og det er helt forkert!!!
Du er helt gal på den med Beovision 5. Der sidder faktisk et komplet Avant chasis incl. tv-tuneren! Den har Panasonic ikke lavet, dog med undtagelse af panelet. Med mindre det er lavet om i seneste revision , jeg nåede kun at se den under udvikling og lige da den blev smidt på marked, inden jeg smuttede fra B&O. Nu er Beovision 5 ikke noget - i min øjne - et specielt godt produkt. Primært fordi man anvender et lavopløsligt panel på 853 x 480 pixels. Altså en del under PAL stanarden på 576 skanlinjer, hvoraf de 520 er synlige (non-overscan).
B&O har aldrig været førende på spec, hvis lige vi ser bort fra IcePower teknologien (digital forstærker) og den helt nye Beolab højttaler der er ekstremt avanceret rent teknologisk pga. avanceret DSP anvendelse m.m.
B&O lever højt på design og materialevalg. Det koster altså at lakere en MDF plade 6-7 gange med højglanslakering, samme type som Mercedez Benz anvender osv. og produktionsvirksomhed herhjemme er ikke helt billigt. Derfor koster B&O, nogen vil påstå at det er for dyrt, men der er åbenbart kunder til dette segment.
Hvorfor den helt nye MX serie ikke anveder helt plane billederør aner jeg ikke, det må du spørge dem om. Hvorfor har Beocenter 1 og Beovision 1 et tudsegammelt billederør? Tja jeg aner det heller ikke, men kunne heller ikke finde på at købe det.
|