Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2025 | 18:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: eAR Ciaccona, USB, 2x500W (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Spencer skrev:

@Peter Pan

Så skal det samtidig være en person der har hørt hvordan ICE for 8k lyder (Bertram Beast), og som så kan vurdere om dette er 4 gange bedre.

Er det ikke OK, hvis denne person bare er oprigtig.

Hrmmm, hvem kunne man forestille sig det kunne være..

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

I den 30k forstærker er der kun den halve udgangseffekt af et sæt Beast.

Man kan altså købe en rigtig god CD-afspiller med indbygget volumenkontrol, for 22k og et sæt Beast for 8k = 30k i alt. Og hvis man så vil bruge de penge man har sparet på en laptop-computer, så kan man endda få en endnu bedre CD-afspiller.

Det er vel værd at overveje, hvis man vil have 'High-end' (hvad det begreb så dækker over).

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Man kan også købe et rigtig godt cd-drev med digital udgang til 10k og en TacT TDA2200 med 100% digital forstærkning for resten af de 30k.

Så har man sparet mindst 10k til en ordenlig computer og fået den lyd AR ville ønske de havde udviklingspotentiale til at tilbyde. De forsøger jo at sælge den "digitale løsning" som guldægget, men konverterer samtidig signalet til analog få milimeter efter usb-stikket.

Jeg hardesværre ikke tid til at tage til Holstebro og møde "ham selv" til en demo... har heller ikke referencerne i orden

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

I stedet for at klage så skulle I hellere beundre ham lidt...har har dog startet sit eget firma op og tjener penge til landet. Man kan vælge ikke at købe noget hos ham....det er jo et frit land...og uanset hvor morsomme hans annoncer er...så burde enhver normaltænkende kunne gennemskue dem. Lyt og døm selv.

Mvh

Dr. Lyd

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

For så vidt kan man jo selv bestemme hvilken pris et produkt skal have, og om det skal kunne skaffes i flere farver.

Mon ikke han sælger et enkelt eksemplar til Michael Schumacher, og et par velhavende F1-fans?  
(her er det nok ikke let at sælge noget, hvis det er for billigt)

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Haløsa,

"Hvidevarer" koster også ekstra i andre farver en standard! 

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

torkild skrev:
Spencer skrev:
Så længe vi ikke ved hvilke D/A-konvertere der sidder i den eAR, så har vi reelt ingen viden eller ide om hvordan den lyder.
Jeg håber virkelig ikke at du er seriøs ! Hvis du vil ud tale dig om hvordan den lyder, så LYT til den. Alt andet kan da virkelig gøre lige meget! hvilken D/A-konvertere han har brugt fortæller ikke dig hvordan den lyder ! Det giver dig en forud indtaget mening/holdning baseret på noget andet, bygget på en anden måde, sat op på en anden måde, som du måske har hørt eller kun hørt om eller kun har læst om. Alle: Tag lige at være lidt saglige Jeg ved godt at manden dummer sig en gang i mellem med hans "salgs trick". Men bliver hans produckter dårliger af den grund? Forsat god aften

Når nu merprisen på 20k (eller mere) kun kan forsvares med en meget dyr DAC-løsning med god strømforsyning, og han ikke vil fortælle hvad der er i, så må jeg ikke stille spørgsmålstegn til DAC'en???

Det betyder at hvis jeg kan lave en DAC til 1200,- og sælge den til 25k, så beviser det at den er 25k værd, for jeg har jo lige solgt et eksemplar?

Så du mener at manden kun må tage kost prisen for hans vare ?

Jeg vil straks anbefale at du læser HC Andersens eventyr, og i særdeleshed det om Kejserens Nye Klæder.

Hvad har vores folkekær fortæller nu at gøre med en DAC ?

I dette tilfælde er boxen så lille, at der ikke er plads til en kraftig strømforsyning til DAC'en, med mindre han har fundet en måde at skrumpe trafoer og elektrolytter på.

Han retfærdiggør selv merprisen med at det er kompakt??

Han ved måske noget du ikke gør ?

Bliver du slet ikke mistænksom over indholdet i æsken, eller hører du til dem der syntes at småkager skal ligge i æsker med et enkelt rum til hver småkage?Præsentationen af produktet er vigtigere end indholdet?

Småkager eller små skør med kager ?
Det høre ikke hjemme her. Det er vigtigt at det ser godt ud hvis folk skal betale mange penge for det, og du har ikke hørt den ! Så du kan IKKE udtale dig om hvordan den lyder ! Simpel as that

Det er fysisk umuligt at lave en god strømforsyning til den DAC, hvis der også ligger 2 ICE-moduler i kabinettet.

Ja det siger du, men måske er det gjort afligevel. Der var også en gang man troede jorden var flad, og at mennesket ikke kunne flyve.

Når han ikke vil fortælle hvilken DAC, og opbygning der er tale om, bør alle alarmklokker ringe med det samme.

Ville du da gerne kopier det ? HAr du nogen sinde fået en diagram med til en highend DAC som du har købt hos en forhandler ?

Han kalder det high-end, og begrunder det med størrelsen?High-end har noget med ydelsen at gøre.Man laver ikke noget til high-end blot ved at sætte prisen op.

High-end er typisk ting er kan det samme som meget billiger ting, men kommer i en pæner indpakning.

Næ, den DAC har INGEN strømforsyning, da den tager strøm fra en laptop, og deler støjmiljø med den.

Der er jo ikke tale om optisk overførsel, men elektrisk, og med fælles støjkaos og stel.

Din PC, skal altså være 'High-end', med lavt støjniveau rent elektrisk.Desværre er en PC et meget støjende apparat, og en laptop med plastikkabinet, er ingen undtagelse.

Så du siger altså at dem der her på siden og andre steder i verden som bruger sin compter til seriøs Hi-Fi må være stok døve da dette ikke kan lade sig gøre ?
Der finders lydkort til under 5K som folk mener der er bedre end cd afspiller til 100K

EDIT: Måske skulle jeg lige nævne, at jeg igennem mit arbejde har rodet med mange computernetværker, og oplevet harddiske stå af, grundet forkert stelpotentiale. De kan dø uden varsel, når netværket ikke er jordet på alle komponenter. USB i forbindelse med high-end lyd, antager jeg som en joke, når vi ikke i Danmark har jordforbundet vores el-installation.

.Det gør du sikkert. Jord giver ikke end bedre lyd !
Jord brugt rigtig kan give bedre lyd, det samme kan opnåes med fælles stel punkt eller en anden forfor afkobling

Du kan forsvare så meget du vil, men du bliver bare mere dum at høre på når du udtaler dig om lyden på noget du ikke har hørt!

Jeg siger ikke at den lyder godt eller skidt! For jeg har ikke hørt den.
Manden er ikke dum, han får faktisk nogle finde idér. Men han er bare dårlig til at formidler sit budskab på en god måde.
Lyt til tingene og bedøm, alt andet er idioti.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

torkild skrev:
Spencer skrev:

torkild skrev:
Spencer skrev:
Så længe vi ikke ved hvilke D/A-konvertere der sidder i den eAR, så har vi reelt ingen viden eller ide om hvordan den lyder.
Jeg håber virkelig ikke at du er seriøs ! Hvis du vil ud tale dig om hvordan den lyder, så LYT til den. Alt andet kan da virkelig gøre lige meget! hvilken D/A-konvertere han har brugt fortæller ikke dig hvordan den lyder ! Det giver dig en forud indtaget mening/holdning baseret på noget andet, bygget på en anden måde, sat op på en anden måde, som du måske har hørt eller kun hørt om eller kun har læst om. Alle: Tag lige at være lidt saglige Jeg ved godt at manden dummer sig en gang i mellem med hans "salgs trick". Men bliver hans produckter dårliger af den grund? Forsat god aften

Når nu merprisen på 20k (eller mere) kun kan forsvares med en meget dyr DAC-løsning med god strømforsyning, og han ikke vil fortælle hvad der er i, så må jeg ikke stille spørgsmålstegn til DAC'en???

Det betyder at hvis jeg kan lave en DAC til 1200,- og sælge den til 25k, så beviser det at den er 25k værd, for jeg har jo lige solgt et eksemplar?

Så du mener at manden kun må tage kost prisen for hans vare ?

Nu er du jo fjollet?? - en NORMAL avance som andre tager vil være rimeligt.

Jeg vil straks anbefale at du læser HC Andersens eventyr, og i særdeleshed det om Kejserens Nye Klæder.

Hvad har vores folkekær fortæller nu at gøre med en DAC ?
Noget med at en dyr pris får en til at lytte med andre "øjne".
(det føromtalte eventyr)

I dette tilfælde er boxen så lille, at der ikke er plads til en kraftig strømforsyning til DAC'en, med mindre han har fundet en måde at skrumpe trafoer og elektrolytter på.

Han retfærdiggør selv merprisen med at det er kompakt??

Han ved måske noget du ikke gør ?
Hvis der er brugt dyre komponenter er det et salgsparameter.
Når han ikke skriver det, så gætter man på at der ikke er brugt dyre komponenter. Hifi-kunder til dyrt hifi, interesserer sig for det meste for teknologien bag. Det ved du nok også godt.

Bliver du slet ikke mistænksom over indholdet i æsken, eller hører du til dem der syntes at småkager skal ligge i æsker med et enkelt rum til hver småkage?Præsentationen af produktet er vigtigere end indholdet?

Småkager eller små skør med kager ?
Det høre ikke hjemme her. Det er vigtigt at det ser godt ud hvis folk skal betale mange penge for det, og du har ikke hørt den ! Så du kan IKKE udtale dig om hvordan den lyder ! Simpel as that

Eftersom han sælger den på udseendet, kan jeg faktisk godt udtale mig om den uden at have hørt den. Jeg syntes ikke at den er køn i rød, og den henvender sig kun til Formel 1 fans der vil have en dyr ting at vise deres venner.

Det er fysisk umuligt at lave en god strømforsyning til den DAC, hvis der også ligger 2 ICE-moduler i kabinettet.

Ja det siger du, men måske er det gjort afligevel. Der var også en gang man troede jorden var flad, og at mennesket ikke kunne flyve.
Mennesket kan ikke flyve. Derfor har vi opfundet maskiner til det.
Mennesket kan heller ikke løfte to tons - derfor har vi opfundet gaffeltrucken.

Når han ikke vil fortælle hvilken DAC, og opbygning der er tale om, bør alle alarmklokker ringe med det samme.

Ville du da gerne kopier det ? HAr du nogen sinde fået en diagram med til en highend DAC som du har købt hos en forhandler ?
ALLE andre producenter af DAC's oplyser hvilken chip der er tale om, hvis det er en high-end producent.

Han kalder det high-end, og begrunder det med størrelsen?High-end har noget med ydelsen at gøre.Man laver ikke noget til high-end blot ved at sætte prisen op.

High-end er typisk ting er kan det samme som meget billiger ting, men kommer i en pæner indpakning.

Når du også mener det, lige som AR, så kan jeg jo ikke overbevise dig om at den er for dyr. Han skriver selv at den er dyr, fordi den er kompakt.
Sikke noget sludder - så skulle en MP3-afspiller også være dyr.

Næ, den DAC har INGEN strømforsyning, da den tager strøm fra en laptop, og deler støjmiljø med den.

Der er jo ikke tale om optisk overførsel, men elektrisk, og med fælles støjkaos og stel.

Din PC, skal altså være 'High-end', med lavt støjniveau rent elektrisk.Desværre er en PC et meget støjende apparat, og en laptop med plastikkabinet, er ingen undtagelse.

Så du siger altså at dem der her på siden og andre steder i verden som bruger sin compter til seriøs Hi-Fi må være stok døve da dette ikke kan lade sig gøre ?
Der finders lydkort til under 5K som folk mener der er bedre end cd afspiller til 100K

Hvis deres computer støjer, så har de nok placeret den i et andet rum, eller inde i et skab. Man kan også spille meget højt, hvis man hellere vil overdøve blæserstøjen. Hver har deres måde at gøre det på.

EDIT: Måske skulle jeg lige nævne, at jeg igennem mit arbejde har rodet med mange computernetværker, og oplevet harddiske stå af, grundet forkert stelpotentiale. De kan dø uden varsel, når netværket ikke er jordet på alle komponenter. USB i forbindelse med high-end lyd, antager jeg som en joke, når vi ikke i Danmark har jordforbundet vores el-installation.

.Det gør du sikkert. Jord giver ikke end bedre lyd !
Jord brugt rigtig kan give bedre lyd, det samme kan opnåes med fælles stel punkt eller en anden forfor afkobling
Det er skam ikke for at få bedre lyd, men for at redde harddisken. Harddiske er skrøbelige, og computerinstallationer skal være jordede, hvis man har følsomme data man vil bevare, eller dyrt grej man ikke vil miste.

Du kan forsvare så meget du vil, men du bliver bare mere dum at høre på når du udtaler dig om lyden på noget du ikke har hørt!

Du siger at noget bliver high-end ved at blive pakket pænere ind.
Det er det dummeste jeg endnu har hørt, men andre har sagt det før dig, så tag det ikke personligt. Jeg tror at du bare gentager det en anden mener.

Jeg siger ikke at den lyder godt eller skidt! For jeg har ikke hørt den.
Manden er ikke dum, han får faktisk nogle finde idér. Men han er bare dårlig til at formidler sit budskab på en god måde.
Lyt til tingene og bedøm, alt andet er idioti. Dum har jeg aldrig kaldt ham. Han driver virksomhed i Danmark, og gør man det, er man ikke dum.

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Nu må i begge to holde. Lyder jo efterhånden som en hønsegård.

Lad være med at kritisere hinandens holdinger, tag istedet hen og lyt til den lille kasse. hvem ved, måske kan den noget som retfærdiggør prisen.

Ingen kan udtale sig om et produkt før de har testet det (det gælder da specielt HIFI. Du kan jo ikke antage, at fordi diskanten, i dine ører, er skarp i lyden i de lavere modeller, derfor osse vil være det i fx 705 fordi de begge bruger metaldiskanter? ) Lad altid produkterne komme tvivlen til gode. Kritiserer dem først, når du ved hvad det er du egentlig har med at gøre.

Nosferatu

Til top Vis nosferatu89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nosferatu89

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

@nosferatu89

Jeg tror for så vidt ikke at vi er uvenner.
Jeg fornemmer en vis ironi i det torkild skriver, og jeg tror at han skriver for at skabe en modpol.

Den slags er sundt for debatten.

Faktisk sundere end dem der holder sig tilbage, og ikke tør sige deres oprigtige mening.

Personligt er jeg ikke så nervøs for at jeg ikke kan finde god lyd for de 36.000,- som en laptop, og USB-kompatibel forstærker koster.

Jeg er vandt til at lytte til studiegrej, da jeg har arbejdet for et lydstudie i 1½ år.
Al lyd kom fra ganske alm. harddiske her.
Men - harddiskene havde et støjisolerende skab, og var forbundet optisk til pulten.

Jitter er ikke noget jeg er så nervøs for.

Selvom det kan høres, betyder rummet i de fleste tilfælde at der er værre problemer - udfasninger ved gulvreflektioner er de værste. (Eksisterer ikke ved nærfeltslytning)

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hey hey
Er skam ikke sur !
Men verden er ikke ens for alle, og man har i tidens historie set mange ting blive til, ting som man ikke troede muligt.

Jeg kan godt forstå hvorfor Spencer ikkr tror på at den kan lyde godt (altså godt nok for penge). Men når man ikke har hørt den kan man ikke udtale sig om lyden af den.
Udsenet er noget andet, har man set et billede kan man have sin mening om den.

Personligt køber jeg den ikke, men jeg vil ikke afvise at den måske kunne være bedre end hjulet......... Hvem ved ?
Hvem har haft god tid sammen med den ?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

eAR skriver

Vi byder alle velkommen til en lyttechance i uge 42, skolernes efterårsferie.

Uge 42 er nu, og det vil være rigtigt godt hvis en her, kan smutte ned til eAR,
og lytte til hans Ciaccona, og efterfølgende skrive lidt her.

Er her slet ingen der bor i Holstebro, og som har været hos Acoustic Reality ??

Järven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan

Mener du seriøst at man skal lytte til tingene inden man udtaler sig om dem?
Det ville jo betyde at mange, mange forummedlemmer ikke mere kunne skrive herinde. Det ville da være kedeligt... Tænk på alle de indlæg, der ikke ville være skrevet..

MVH

Til top Vis Järven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Järven

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Järven skrev:

Hej Peter Pan

Det ville jo betyde at mange, mange forummedlemmer ikke mere kunne skrive herinde. Det ville da være kedeligt... Tænk på alle de indlæg, der ikke ville være skrevet..

MVH

Nej det mener jeg bestemt ikke, og har heller ikke skrevet noget i den retning..

Men jeg vil gerne høre fra en, som har hørt og set den.

Mvh Peter Pan.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Järven skrev:

Hej Peter Pan

MVH

Den lyder som minimum som den harddisk og blæser der er i den bærbare PC.

Her gælder *ganske almindelig sund fornuft, og du kommer ikke udenom denne PC, da du skal vælge musiknummer og lydtryk på den.

Jeg tror ikke at der er noget i den røde box der ophæver støjen fra PC-blæseren og harddisken???

Når man fra start har besluttet at man ikke vil leve med denne støj, er der ingen pointe i at afprøve forstærkeren. Og argumentet om at man jo ikke har hørt den, klinger meget hult hvis man prøver at snakke uden om støjen fra PC'en.

*Ganske almindelig sund fornuft, er noget der meget tit er sat ud af spillet hos fanatiske hifinørder.

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Nu kan man jo få en lydløs pc (pasivt kølet), nogle vælger at sætte en alm. pc i et andet rum eller i kælderen - vupti ingen støj. 

Spencer skrev:
Järven skrev:

Hej Peter Pan

MVH

Den lyder som minimum som den harddisk og blæser der er i den bærbare PC.

Her gælder *ganske almindelig sund fornuft, og du kommer ikke udenom denne PC, da du skal vælge musiknummer og lydtryk på den.

Jeg tror ikke at der er noget i den røde box der ophæver støjen fra PC-blæseren og harddisken???

Når man fra start har besluttet at man ikke vil leve med denne støj, er der ingen pointe i at afprøve forstærkeren. Og argumentet om at man jo ikke har hørt den, klinger meget hult hvis man prøver at snakke uden om støjen fra PC'en.

*Ganske almindelig sund fornuft, er noget der meget tit er sat ud af spillet hos fanatiske hifinørder.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

dk2000 skrev:

Nu kan man jo få en lydløs pc (pasivt kølet), nogle vælger at sætte en alm. pc i et andet rum eller i kælderen - vupti ingen støj.

Hvor langt kan et USB kabel blive hvis man vil have signal ud i den anden ende? Det er begrænset hvor langt væk computeren kan komme, hvis man vil kommunikere med den (skærm, tastatur, USB...)

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
dk2000 skrev:

Hvor langt kan et USB kabel blive hvis man vil have signal ud i den anden ende? Det er begrænset hvor langt væk computeren kan komme, hvis man vil kommunikere med den (skærm, tastatur, USB...)

Man kan købe en USB repeater evt. med en USB hub i, så behøver du bare at trække et VGA kabel og et usb kabel - Mus, tastatur, remote øje og eksternt cd-rom kan så sættes i USB hubben, i nærheden af dit lyttegrej. Man skulle vel kunne trække 10-15m uden problemer. Som sagt kælder finten er en metode som folk BRUGER.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Eller man kan købe en DAC med volumenkontrol, og et sæt aktive højttalere.

http://www.benchmarkmedia.com/dac1/

Iblandt studiegrej er der mange gode aktive højttalere, f.eks. ATC.

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Man kan oså lave et skærmet kabel:

http://www.thegreenbutton.com/community/shwmessage.aspx?Foru mID=42&MessageID=86169

dk2000 skrev:
Frede1977 skrev:
dk2000 skrev:

Man kan købe en USB repeater evt. med en USB hub i, så behøver du bare at trække et VGA kabel og et usb kabel - Mus, tastatur, remote øje og eksternt cd-rom kan så sættes i USB hubben, i nærheden af dit lyttegrej. Man skulle vel kunne trække 10-15m uden problemer. Som sagt kælder finten er en metode som folk BRUGER.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes