Emne: eAR Ciaccona, USB, 2x500W ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min lokale computerpusher påstår at 10m USB ikke kan lade sig gøre
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
Maarhund Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til at der når at blive skrevet 50 sider om AR inden nogen gider at tage til Holstebro og lytte til den lille røde æske. Jeg tager der til i morgen og skal nok skrive om oplevelsen her på tråden. __________________ God lyd er ikke bare for dem med den største tegnebog
|
Til top |
|
|
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
@frede
så drop dog ideen hvis du ikke tror på det - det link jeg postede før indeholder udsagn fra folk der har coputer i kælder eller på loftet. Med en lille smule google vil du sikkert finde ud at det godt kan lad sig gøre.
@Maarhund - sådan ! Bor selv for langt væk til at tage der over.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maarhund skrev:
Det ser ud til at der når at blive skrevet 50 sider om AR inden nogen gider at tage til Holstebro og lytte til den lille røde æske. Jeg tager der til i morgen og skal nok skrive om oplevelsen her på tråden.
|
|
|
For mit vedkommende er det uinteressant hvordan produktet lyder, da jeg ikke er interesseret i at betjene mit hifi via en støjende PC.
Produktet appellerer ganske enkelt ikke til mine behov, og jeg ville end ikke lytte til det på en messe, men bruge tiden i de andre lokaler, med noget jeg kan bruge.
Det virker lidt som en bilsælger der vil sælge en todørs til en familie der specifikt har sagt at de kun vil have en firedørs.
I mit univers er produktet slet ikke interessant.
Jeg har desuden ikke en kælder, eller et andet rum til PC'en, og gider ikke at skulle til at rode med repeater og USB-hub til den pris. Der bør produktet være færdigt fra start, og ikke kræve nørderi med kreative løsninger. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maarhund skrev:
Det ser ud til at der når at blive skrevet 50 sider om AR inden nogen gider at tage til Holstebro og lytte til den lille røde æske. Jeg tager der til i morgen og skal nok skrive om oplevelsen her på tråden.
|
|
|
Maarhund, jeg vil vendte spændt på din rapport. Jeg er i modsætning til Spencer nysgerrig, selv om jeg nok heller ikke skal have en eAR Ciaccona.
Maarhund ha nu en rigtig hyggelig fredagstur.
Ps. Du må godt stille ham nærgående spørgsmål .  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maarhund, er du klædt godt på til at møde eAR,
eller skal vi bede vennerne her om nogle input. ?? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommentarer udbydes om "Ferrariens" LYD - dét er nemlig interessant, ville egentlig gerne med over og høre den, men er i det nordjyske pt...
Som nogle dog allerede har sagt: Hvilket forbrugersegment investerer i en effektblok til 30K for blot at spænde den efter en støjende, larmende PC med MP3-filer??
Uanset hvordan man vender og drejer det, er og bliver det en gåde for mig
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Som nogle dog allerede har sagt: Hvilket forbrugersegment investerer i en effektblok til 30K for blot at spænde den efter en støjende, larmende PC med MP3-filer?? |
|
|
Hvis noget ikke giver mening så undersøg antagelserne - det kan være det hjælper en smule på det. Derudover er muligt det er et meget lille forbrugersegment, men det kan den enkelte forbruger jo i og for sig være ligeglad med. Mon den forventede størrelse af forbrugersegmentet kunne have indflydelse på prisen?
|
Til top |
|
|
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror i vil blive overrasket over hvor mange der vil begynde at bruge en pc til musik lytning, men ja der er da sikkert en del PC-ukyndige som ikke vil finde det smart.
Så vi tager den lige en gang til for de fattesvage: Man kan købe en lydløs pc (de ligner lidt en forstærker med store køleprofiler på siden) se eksempelvis http://www.hushtechnologies.net/ der har MCE preinstaleret, du skal bare sætte f.eks en USB forstærker i USB stikket og så højtalerne til forstærkeren.
Når du sætter en cd i PC'en spørger den om du vil gemme den på harddisken, og hvis du har konfigureret systemet til tabsfri encodning så er det det samme lyd kvalitet som på en cd ! Til gengæld finder den så selv album info og cover art som jeg så kan se på min plasma skærm når jeg vælger hvilken plade jeg vil høre. Det bliver så rigtig highend når du tilslutter en mikrofon og sætter rum korrektion eller digital eq op.
Velkommen til det nye årtusinde De nye nørder er dem der sidder og fumler med cd-coveret i rørlysets skær!
Dejen skrev:
Kommentarer udbydes om "Ferrariens" LYD - dét er nemlig interessant, ville egentlig gerne med over og høre den, men er i det nordjyske pt...
Som nogle dog allerede har sagt: Hvilket forbrugersegment investerer i en effektblok til 30K for blot at spænde den efter en støjende, larmende PC med MP3-filer??
Uanset hvordan man vender og drejer det, er og bliver det en gåde for mig
MVH |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
@dk2000
Jeg tror ikke dét at man ved, enten lidt eller meget om PC-verdenen, på nogen måde er afgørende for om man vil vælge mediet til primær musikkilde.
Det er da rigtigt at FLAC og APE komprimerer tabsløst, og får musikken ned på det halve harddiskplads. Men kender du noget til datasikkerhed, og datapreservering, så ved du også at harddisken er det ringeste og mest usikre medie at gemme på over længere tid, og du vil derfor være tvunget til at lave backup på DVD eller andet medie også.
Med mindre at du naturligvis vil rippe hele din CD-samling igen, når (ikke hvis, men når) harddisken står af.
Den røde box vil appellere til folk der allerede har en stor musiksamling på harddisk, og dem er der mange af, ifølge undersøgelser.
Blot er det for størstedelen ikke deres egne rippede CD'er der ligger på deres harddisk, men ulovligt materiale. Hvis man tror at dem der foretrækker musikafspilning fra harddisk, i de fleste tilfælde spiller musik de også ejer på CD, så er man noget blåøjet.
Selve signalet som produktet sender, med musikafspilning fra harddisk, er altså noget dobbelttydigt og sterilt. Man er bestemt ikke nørd fordi man gerne vil eje den booklet med sangtekster, og læse med når der synges. En CD er andet og mere end blot musikken.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sig mig Spencer, hvorfor går du så højt op i hvordan du
tror folk vil bruge produktet? Er det egentligt ikke ligemeget?
Hvad
angår harddiskes levetid så mener jeg de i snit ligger omkring 5 år. Og
jeg kunne da personligt ikke drømme om at lave backups til DVD, nej,
over på en ny harddisk med dem og hvis den svigter før jeg får den
skiftet ud ja så overlever jeg nok at kopiere musikken en gang til.
Hvad er problemet? Er der mon et problem i antagelsen at potentielle
købere af sådan en sag kun har tænkt sig at bruge det til mp3
afspilning, mon???
Hvis PC ikke følger med i købet så syntes jeg ikke det er rimeligt at
vurdere produktet på baggrund af forestillinger om hvordan købers PC er
sammensat og om hvordan køber i "værste fald" vil bruge den. Det er
bare irrelevant spekulation. Det svarer vel til at man vurderer en CD afspiller udfra hvorvidt der findes dårligt musik
eller indspilninger. Det er da komplet irrelevant.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
exotic skrev:
Sig mig lige engang Spencer, hvorfor går du så højt op i hvordan du tror folk vil bruge produktet? Er det egentligt ikke ligemeget? Hvad angår harddiskes levetid så mener jeg de i snit ligger omkring 5 år. Og jeg kunne da personligt ikke drømme om at lave backups til DVD, nej, over på en ny harddisk med dem og hvis den svigter før jeg får den skiftet ud ja så overlever jeg nok at lægge musikken ind en gang til. Hvad er problemet?
|
|
|
For så vidt er jeg da ligeglad hvordan andre vil bruge produktet - det er jo noget de opvejer når de køber det.
Det er jo med mig selv som udgangspunkt at jeg ikke har noget at bruge netop det apparat til.
AR havde en forforstærker med rumkorrektion på programmet, som jeg derimod interesserede mig meget for, men den er vist taget af programmet igen.
Kiss har også nogle løsninger med integreret harddisk, som kunne interessere mig, og sådan er vores behov da heldigvis ikke forudsigelige.
Hvis jeg vælger at lave en HTPC med tilkobling til anlægget, vil jeg bruge SP/DIF eller Toslink, da både 2-kanals og multikanals skal kunne afspilles fra samme setup.
Den røde box har ikke modtagelse af DTS, og ingen udgang der kan videresende DTS til min eksterne dekoder.
Så den er faktisk en bremse på mit setup, og en begrænsning mere end et fremskridt. Ufleksibel er et ord der dækker meget godt her.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så den er faktisk en bremse på mit setup, og en begrænsning mere end et fremskridt. Ufleksibel er et ord der dækker meget godt her.
[/QUOTE]
Den er kun ufleksibel for netop dig! Personligt kunne jeg sagtens bruge den, havde jeg bare pengene ville der stå en her nu. Har selv al min musik på computeren, så jeg ike konstant skal skifte cd'er på en cdspille. Gider jeg simpelthen ikke til. Specielt til fester er det ganske enkelt meget lettere.
Nu har vi hørt at du ikke kan bruge den, så lad det dog ligge. Ret frustrerende at læse det samme om og om.
Nosferatu
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
PC lyd og film anlæg.
Alle er faringer med den slags PC baserede anlæg, uanset om det er AR eller andre der laver dem - herunder at man evt. køber en rigtig digital studie Box til et sted imellem 10.000 og 75.000 kroner, og placerer denne imellem PC og effektforstærker, så bliver det KUN et rimeligt multianlæg til film og lyd, samt et kæmpe lager af dette på en harddisc, hvor man sidder og manøvrerer sig frem via windows og en PC skærm / TV monitor.
Personligt har jeg lyttet en del til disse anlæg, idet bekendte omkring mig har eksperimenteret en del med dette igennem et par år, for betydelige beløb og med meget fint grej. For mig at se og det jeg har lyttet til, samt det andre udtaler om det, så bliver det ikke et HiFi anlæg, og langt fra noget der berettiger til at kalde det High End som kan erstatte et ordentligt HiFi anlæg. Dermed ikke sagt, at man ikke kan få nogle gode lydefekter frem i forbindelse med film, ligesom det spiller ganske pænt/ jævnt musik - bare ikke HiFI og High End som vi normalt går efter og kender det. Så efter min overbevisning og andres brede erfaringer, er det alt i alt er det langt væk fra HiFiverdenen, men mere i underholdningsbrancen.
Nu kunne man vel også bruge en næsten lydløs stationær PC og TVets monitor, at bruge en mere svag bærbar og ofte støjende PC, er vel næsten det ringeste udgangspunkt. En top bærbar PC koster over 20.000. Skal man bruge en PC til det foremål, så er det ikke PCen man også bruger til alt det andet, men en PC som alene bruges til dette. En bedre stationær som er lydløs (næsten) koster også under det halve.
Ud fra den betragtning - at den PC så er og vil være en fast del af musik / film anlægget, synes jeg det er relevant om man er afhængig af en skrøbelig harddisc, som angiveligt har en max. levetid på 5 år.
Om det er lovligt eller ulovligt, er nok ligegyldigt, jeg tror også de fleste af os har en stribe af ulovlige / copierede CDer, så den del vejer nok ikke så tungt.
Skal man den vej med digitaliseret og PC lyd, så er det udstyr til studilyd som det ser ud i dag, så kan det selvfølgelig spille flot, men så er det bare ikke disse miniature anlæg, men lang mere omfattende og kostbare anlæg.
Selvfølgelig kan der være mange meninger og behov, og dem kan jeg kun respektere - men pågældende anlæg som andre lignende, er efter min bedste overbevisning ikke HIFi anlæg.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
Den er kun ufleksibel for netop dig! Personligt kunne jeg sagtens bruge den, havde jeg bare pengene ville der stå en her nu. Har selv al min musik på computeren, så jeg ike konstant skal skifte cd'er på en cdspille. Gider jeg simpelthen ikke til. Specielt til fester er det ganske enkelt meget lettere.
Nu har vi hørt at du ikke kan bruge den, så lad det dog ligge. Ret frustrerende at læse det samme om og om.
Nosferatu
|
|
|
Hvis du finder det frustrerende at læse argumenter fra nogen der mener det modsatte end dig, og kun har brug for indlæg der støtter din egen holdning, så er der et link nederst på denne side, hvor du kan afvise at få flere mails når der kommer nye indlæg.
At du bliver frustreret, kan jeg ikke bekymre mig om.
Til festbrug er en gammel støjende PC, med et 300 kroners lydkort, og MP3 ved 128 kB/s ganske fint, og et 30k anlæg aldeles overflødigt.
EDIT: Du skrev dette tidligere i tråden:
"Synes godt nok prisen er lidt pebret. 30k for en forstærker der kræver en computer for at kunne spille musik? Arg, tror jeg springer over. Nok har forstærkeren en masse watt, men den spiller jo ikk renere end det signal der kommer ind, i dette tilfælde fra en computer = 
Nu kan I sige hvad i vil men designet får topkarakter herfra !
Nosferatu"
Nu siger du at den stod her nu, hvis du havde pengene???? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, synes da stadig prisen er pebret. Hvilken 15-årig knægt vil ikke sige det? Men det er jo ikke ensbetydende med at jeg ikke vil have den. Tilfældet er bare at jeg ikke lige pt. har 30k på kontoen som jeg kan fyre af på en forstærker....
Mht. det med lyden Såfremt man har et gedigent lydkort i ens computer, vil jeg ikke mene man har nogen problemer lydmæssigt.
Jeg finder det skam ikke frustrerende at høre andres mening, der ikke er den samme som min. Kan skam bare godt lide at høre andet end de samme ting fra en person, der kritiserer et produkt, han end ikke har hørt....
Og det er stadig en designperle!
Nosferatu
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Ja, synes da stadig prisen er pebret. Hvilken 15-årig knægt vil ikke sige det? Men det er jo ikke ensbetydende med at jeg ikke vil have den. Tilfældet er bare at jeg ikke lige pt. har 30k på kontoen som jeg kan fyre af på en forstærker....
Mht. det med lyden Såfremt man har et gedigent lydkort i ens computer, vil jeg ikke mene man har nogen problemer lydmæssigt.
Jeg finder det skam ikke frustrerende at høre andres mening, der ikke er den samme som min. Kan skam bare godt lide at høre andet end de samme ting fra en person, der kritiserer et produkt, han end ikke har hørt....
Og det er stadig en designperle!
Nosferatu
|
|
|
Jeg har på intet tidspunkt sagt at den lød dårligt, men at dens funktionalitet og pris ikke hænger sammen til mit brug.
Jeg kritiserer prisen i forhold til funtionaliteten, og finder at tingene ikke hænger sammen. Folk der siger at jeg ikke kan kommentere noget jeg ikke har hørt, læser slet ikke mine indlæg.
Det er ikke lydkvaliteten jeg primært anfægter, men produktes anvendelse, og begrænsninger. Den mest alvorlige begrænsning, er at multikanal fra PC ikke duer her, og har man HTPC, må man altså punge ud til yderligere et anlæg.
Den røde box er alt for dyr som sekundært anlæg (min mening om prisen, som andre kan være uenig i, hvis de er meget rige). __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette tror jeg, er en rigtig betragtning som jeg gerne vil viderebringe.
Otto fra Tapeconnection skriver:
Fremtiden er downloads og lignende, hvad enten vi vil det eller ej. Forhåbentligt vil udviklingen i båndbredde med tiden gøre tabsgivende komprimering overflødig, men vi kan godt opgive håbet om et lydmæssigt bedre format end CD, der overtager musik-markedet.
Hvis du vil sikre dig høj lydkvalitet i fremtiden, så skal du nok nærmere holde krampagtigt fast i CD'erne (eller vinylerne), og udbrede budskabet om at tabsgivende kompression ødelægger musikken. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Det er muligt at Otto får ret, men jeg vil vente med at bekymre mig, til problemet opstår, og ikke allerede nu ofre en formue på 'fremtidssikring'.
Bliver fremtiden til kun at købe musik via. download, vil jeg overveje til den tid, hvad jeg vil købe.
Brændbare CD-R i god kvalitet kan købes til under kr. 1,- stk. over nettet, og kan stables uden de velkendte jewelboxes hvis man er bange for at de skal fylde ens rum.
Køber man MP3-numre på nettet, kan der være meget musik på et spindel CD-R. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Køber man MP3-numre på nettet, kan der være meget musik på et spindel CD-R.
|
|
|
Det er jo netop eks.vis mp3 filer der advares mod, fordi de er komprimeret hårdt, og så er det ikke Hi-Fi mere.
Det musik jeg har på min harddisk ligger i wav filer, selv om det fylder.
Når jeg engang i mellem står og mangler et bestemt musik nr. og går på nettet er det ofte kun mp3 filer der kan købes, og jeg syntes bestemt ikke lyd kvaliteten er i orden. Hvis jeg kan vælge, bliver det altid wav filer. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|