Emne: eAR Ciaccona, USB, 2x500W ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Spencer skrev:
Køber man MP3-numre på nettet, kan der være meget musik på et spindel CD-R.
|
|
|
Det er jo netop eks.vis mp3 filer der advares mod, fordi de er komprimeret hårdt, og så er det ikke Hi-Fi mere.
Det musik jeg har på min harddisk ligger i wav filer, selv om det fylder.
Når jeg engang i mellem står og mangler et bestemt musik nr. og går på nettet er det ofte kun mp3 filer der kan købes, og jeg syntes bestemt ikke lyd kvaliteten er i orden. Hvis jeg kan vælge, bliver det altid wav filer.
|
|
|
Du kan uden videre komprimere dine Wav til FLAC eller APE, og afspille dem i Winamp med gratis plugin.
Det er formater der komprimerer lydfiler uden tab, ligesom Zip er nondestruktivt, og ikke ændrer den oprindelige fil.
Når vi alle får højhastighedsinternet, vil der formentlig sælges musik på nettet i et bedre format end MP3. Men desværre er det MP3 der hersker på nettet med salg af musik. 
Skrækscenariet er at MP3 vinder over andre formater, som VHS i sin tid vandt over det teknisk overlegne Betamax.
Jeg har dog ingen hast med at gemme på harddisken, da mit CD-drev virker fint, og har en god fjernbetjening. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
PC lyd og film
Ingen tvivl om at det Peter Pan citerer Otto for, bliver fremtiden på mange måder, at hente musik og film ned, fra diverse steder, til at gemme på en disc, det er jo allerede godt igang - smart og nemt. Men vores store interesse HiFi vil aldrig forsvinde, så jeg tror ikke vi skal være bange for at vores CDer og LPer forsvinder de næste mange år eller måske aldrig. At der om adskillige år dukker en ny revolution / medie op, tror jeg dog ikke der kan herske tvivl om, det er bare godt ud i fremtiden. Men der er heller ingen tvivl om at alle de nuværende DISCH PLAYere, som det aktuelle og alle andre, slet ikke er i nærheden at det, som man opnår hvis man går ned til Otto eller en af de andre forhandlere og køber et ordentligt og traditionelt HiFI system.
Man skal nok bare lære at adskille de to ting, og ikke sammenligne det med traditionel hiFi og traditionelle HIFi systemer, der er trods alt en meget stor forskel fra en PC / Disch player og to kanals HiFi lyd - disse nye multi systemer er smarte lyd og film maskiner med stor lagerplads til alverdens downloads og CD / DVD kopiering.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremtiden bliver en kombination af endnu mere høj-hastigheds netværk og høj-kapacitetsmedier, det er vel klart for enhver. Der vil nok være en vis konservatisme på området men udviklingen lader sig ikke stoppe og mp3 lever naturligvis heller ikke evigt, heller ikke i mainstream, bruger iPod ikke mp4 - og på et eller andet tidspunkt bliver normen jo nok også tabsfrie formater, mon ikke. Evt. i kombination med algoritmer der øger opløsningen og kvaliteten af musikken endnu mere. Og fint med mig hvis CD mediet lever 15-20 år mere, hvilket det jo nok gør. Men der er selvfølgeligt meget delte holdninger til hvor god lyd der kan komme fra en PC, selv når der tales optisk SP/DIF, og det hænger jo nok sammen med de erfaringer man har gjort sig og til dels de fordomme man eventuelt måtte have og de forestillinger om hvordan en PC er sammensat og bliver brugt. Personligt ville jeg ikke have betænkninger med at streame højopløst tabsfrit musik fra Internet evt. via et trådløst hjemmenetværk over i et hifi anlæg. At det nødvendigvis skulle blive bedre af at komme fra en mekanisk CD afspiller fatter jeg ikke, selvom det da er dejligt at ha sådan noget "maskineri" stående.  Det er ikke noget skrækscenarie for mit vedkommende. Jeg kan godt følge din speksis mht prisen på produktet Spencer, men det er vel ret let for den enkelte at vurdere om det er noget der er interessant. I hvertfald med lidt flere data og erfaringer.
|
Til top |
|
|
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
PC lyd og film anlæg.
Alle er faringer med den slags PC baserede anlæg, uanset om det er AR eller andre der laver dem - herunder at man evt. køber en rigtig digital studie Box til et sted imellem 10.000 og 75.000 kroner, og placerer denne imellem PC og effektforstærker, så bliver det KUN et rimeligt multianlæg til film og lyd, samt et kæmpe lager af dette på en harddisc, hvor man sidder og manøvrerer sig frem via windows og en PC skærm / TV monitor.
Personligt har jeg lyttet en del til disse anlæg, idet bekendte omkring mig har eksperimenteret en del med dette igennem et par år, for betydelige beløb og med meget fint grej. For mig at se og det jeg har lyttet til, samt det andre udtaler om det, så bliver det ikke et HiFi anlæg, og langt fra noget der berettiger til at kalde det High End som kan erstatte et ordentligt HiFi anlæg. Dermed ikke sagt, at man ikke kan få nogle gode lydefekter frem i forbindelse med film, ligesom det spiller ganske pænt/ jævnt musik - bare ikke HiFI og High End som vi normalt går efter og kender det. Så efter min overbevisning og andres brede erfaringer, er det alt i alt er det langt væk fra HiFiverdenen, men mere i underholdningsbrancen.
Nu kunne man vel også bruge en næsten lydløs stationær PC og TVets monitor, at bruge en mere svag bærbar og ofte støjende PC, er vel næsten det ringeste udgangspunkt. En top bærbar PC koster over 20.000. Skal man bruge en PC til det foremål, så er det ikke PCen man også bruger til alt det andet, men en PC som alene bruges til dette. En bedre stationær som er lydløs (næsten) koster også under det halve.
Ud fra den betragtning - at den PC så er og vil være en fast del af musik / film anlægget, synes jeg det er relevant om man er afhængig af en skrøbelig harddisc, som angiveligt har en max. levetid på 5 år.
Om det er lovligt eller ulovligt, er nok ligegyldigt, jeg tror også de fleste af os har en stribe af ulovlige / copierede CDer, så den del vejer nok ikke så tungt.
Skal man den vej med digitaliseret og PC lyd, så er det udstyr til studilyd som det ser ud i dag, så kan det selvfølgelig spille flot, men så er det bare ikke disse miniature anlæg, men lang mere omfattende og kostbare anlæg.
Selvfølgelig kan der være mange meninger og behov, og dem kan jeg kun respektere - men pågældende anlæg som andre lignende, er efter min bedste overbevisning ikke HIFi anlæg.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hvad er en "rigtig studie box" ?
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah. Det har jeg også spurgt om i en tidligere tråd. Svar fik jeg aldrig.
Der skal ikke nogen speciel "studio box" til at lave god lyd. Kun en
god D/A converter. Denne skal helst fødes med et signal der er S/PDIF
overlegent, og det er USB eller FireWire.
Der er ikke noget hokus pokus som kaldes en "studio box". Navnet på denne box kunne dog være interessant.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også man er nødt til at se lidt på hvad vi bruger musikken til.
Personligt streamer jeg musikken fra DR Soft når jeg sidder ved PC'en
som nu. De sender nu i 128 K bit/sekund, og som baggrunds musik
er det rigtigt godt, og jeg slipper for reklamer.
Så er der de tidspunkter hvor jeg vil lytte til musik, og kun det.
Alt efter humør vælger jeg den af mine cd'er jeg vil nyde.
Så tændes dvd og forforstærker eller pladespiller,
og der lyttes og slappes af. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen
Jeg skal ikke gøre mig klog på disse boxe, jeg har kun overværet det og siddet på sidelinien, et utal af gange og studeret det, kigget brocurer og priser, samt efterfølgende talt med forhandleren. Væsentligst har jeg koncentreret mig om at lytte til musikken, leveret fra / via de forskellige boxe, i nogle forskellige setup's, igennem en periode over et par år. Disse setup's var i reference klasse, og hvor disse systemer med PC og boxe til prof brug / studie anvendelse så blev sat / skiftet ind.
Disse boxe forhandledes hos Åge Jensen samt andre lignende forretninger - og koster fra 10.000 til 75.000 ( oplyst), og er efter udsagn de samme som bruges i studier når man indspiller musikken.
Om der skal nogen speciel box og hvilken til at lave god lyd som du siger, det kan / skal jeg ikke udtale mig om. Men jeg kunne forestille mig at det var det samme, som når man køber et musik / HiFi anlæg, at der er en rimelig chance for, at det dyre har mulighed for at kunne noget mere og evt. resultere i en bedre ydelse og musikalitet end det billige. Jeg tror ikke nogen har givet den navnet studie box, men snarere betegnet den som en af dem de også bruger i studier til lyd prof anvendelse, så i virkeligheden er det nok det samme - en prof box i digital udførelse som man også bruger i studier til indspilning (oplyst). Altså med mulighed for at være i en bedre kvalitet end de helt billige og de komponenter som sættes i mindre færdige sammenbyggede PC baserede anlæg - måske det skulle læses og forstås sådan.
Og efter min bedste overbevisning og erfaring med lyd, kunne selv disse dyrere boxe / komponenetr ikke hamle op med et godt HiFi anlæg.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maarhund skrev:
Det ser ud til at der når at blive skrevet 50 sider om AR inden nogen gider at tage til Holstebro og lytte til den lille røde æske. Jeg tager der til i morgen og skal nok skrive om oplevelsen her på tråden.
|
|
|
Maarhund, jeg vil vendte spændt på din rapport. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
dk2000 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske at du som et minimum kunne kaste lidt lys over hvad sådan en boks har af funktion 
Jeg synes der er en god del ammestue snak over det du skriver - et studie lydkort af god kvalitet kan da lave et spdif signal der er mindst lige så godt som et highend cd-drev - så kan man jo insætte et valgfrit higend anlæg der fra.
At spdif så er firewire langt underlegen er så en anden snak - jeg vil gerne medgive dig at der i den grad mangler hifi dacs med usb eller firewire indgang - men lur mig om det ikke kommer meget snart!
Toftdahl skrev:
Kjeldsen
Jeg skal ikke gøre mig klog på disse boxe, jeg har kun overværet det og siddet på sidelinien, et utal af gange og studeret det, kigget brocurer og priser, samt efterfølgende talt med forhandleren. Væsentligst har jeg koncentreret mig om at lytte til musikken, leveret fra / via de forskellige boxe, i nogle forskellige setup's, igennem en periode over et par år. Disse setup's var i reference klasse, og hvor disse systemer med PC og boxe til prof brug / studie anvendelse så blev sat / skiftet ind.
Disse boxe forhandledes hos Åge Jensen samt andre lignende forretninger - og koster fra 10.000 til 75.000 ( oplyst), og er efter udsagn de samme som bruges i studier når man indspiller musikken.
Om der skal nogen speciel box og hvilken til at lave god lyd som du siger, det kan / skal jeg ikke udtale mig om. Men jeg kunne forestille mig at det var det samme, som når man køber et musik / HiFi anlæg, at der er en rimelig chance for, at det dyre har mulighed for at kunne noget mere og evt. resultere i en bedre ydelse og musikalitet end det billige. Jeg tror ikke nogen har givet den navnet studie box, men snarere betegnet den som en af dem de også bruger i studier til lyd prof anvendelse, så i virkeligheden er det nok det samme - en prof box i digital udførelse som man også bruger i studier til indspilning (oplyst). Altså med mulighed for at være i en bedre kvalitet end de helt billige og de komponenter som sættes i mindre færdige sammenbyggede PC baserede anlæg - måske det skulle læses og forstås sådan.
Og efter min bedste overbevisning og erfaring med lyd, kunne selv disse dyrere boxe / komponenetr ikke hamle op med et godt HiFi anlæg.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt kaste en smule lys over hvad en sådan box evt kan være.
Mange studier har en fælles sync af clocksignalerne, så alle digtale signaler er slave af den samme clock.
Det betyder dobbelt så mange kabler, da det så bliver tovejskommunikation, i stedet for SP/DIF eller Toslink's envejskommunikation.
Den mest oplagte fordel er at alt kan køres optisk, uden den jitter der plager optisk overførsel normalt.
Ved at køre optisk, og med fælles clock, reduceres jitter til et niveau hvor hverken audiofiler eller studiefolk kan generes af det.
LC-Audio har noget modifikationskit, så også vi andre kan køre med perfekt sync på clockfrekvensen.
Dog mener jeg at LC-Audio ikke styrer clocken optisk, men med coax? Hvis man har slavet alle digitalkilder efter samme clockfrekvens, er det muligt at bruge billige kabler, uden risiko for jitterproblemer. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
dk2000
Jeg mener det fremgår tydeligt hvilken funktion pågældende box / boxe har, det kan da ikke misforstås. Jeg skriver jo også klart at jeg ikke har beskæftiget mig så meget med deres indhold, men at det er digitale boxe / enheder som kan anvendes f.eks i studie til optagelser, og de er i det nævnte prisleje. Derudover skriver jeg, at jeg igennem et par år har brugt en del tid på det lyttemæssige resultater - og selv om man bruger mange penge og mere prof grej, på selvsamme teknologi som i pågældende AR box, så bliver resultatet stadig ikke så godt som det vi kender - inden for rammerne af det vi normalt forholder os til som god HIFi lyd og slet ikke i reference klasse.
Jeg skriver jo også at der er en fremtid i disse kasser for film og alm. musik lytteri, bare ikke som super god HIFi foreløbig, det er det ganske enkelt ikke godt nok til endnu. Så mon ikke vi er tæt på at være enige i, at alm. klassisk HiFi stadig er det PC Mediebox / muliti anlæg overlegent, hvis vi vil lytte ordentligt HiFi.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi skal skynde os - vi nørder - uden penge! :
 |
|
Nu kun: |
|
199999,- |
 | |
|
Introduktions tilbud: |
|
|
eAR Thauma Turge |
|
|
Der er tale om det ypperste indenfor high-end audio forstærkere. |
|
|
I dag fik vi en E-mail fra vores millardær kunde i Chicago, en kunde som erstattede 6 stk Wavac til US$1.150.000 (ex. moms) med 6 stk. eAR Thauma Turge mono-blocks. Her er et ord-ret referat fra en af hans mange audiofile venner:
"Boy, was that a memorable experience, but I think last night even tops that evening. New amps, newly updated speakers, new power filters, and a new digital “transport”, all contributed to a very different sound, and it certainly brings HI-FI audio a new level of possibilities. The thing I noticed immediately is the silence in the background. The low noise floor allows the decay of each sound to be portrayed more naturally and with more nuance. It’s unbelievable that another system can resolve more detail than the WAVAC, but the eAR certainly achieved that, throwing an even wider and deeper soundstage. The orchestral selections and live performances are fantastic, with an almost holographic presentation and lively impact. This is an incredible experience.
Prisen er pr. sæt og billedet viser forstærkerne fra bagsiden.
Nej, de falder ikke i pris, men der burde være et ekstra ciffer, idet der ligger 2 måneders arbejde i at håndbygge et sæt. Altså, der er ikke tale om et sæt mono-blokke for nørder uden penge.
---------------------------
Sidst jeg kiggede var prisen "kun" 150k for et sæt. Med et ekstra ciffer, ville prisen komme over en million, for to måneders arbejde. 
---------------------------
EDIT: Vi må ikke glemme sloganet
Acoustic Reality: Great sound, innovative designs, unbeatable prices.
| | __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer
Ja - det taler for sig selv - grinagtigt og helt kørt af sporet, måske det er citater fra en verden af fantasier.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl:
Det er ikke klart hvad du mener med studio boxe. Det kan være clock
sync/format konvertering eller lydkort/processor. Jeg vil umiddelbart
tro det sidste.
At sammenligne et lydkort med en DA konverter, er som at sammenligne en
mixer med en forforstærker. Det tjener samme formål, men ved dene ene
part får du meget mere end du skal bruge til HiFi. Der findes seriøse
USB DAC's idag, og det kunne være væsentligt mere interessant at teste
disse fremfor studiegrej.
De gode af slagsen (wavelength.com o.a.) har desværre en pris, der gør jeg ikke vil være med.
Mht. PC-støj har jeg selv haft en ibook, og den siger absolut ingenting.
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
I det mindste læser AR da med på disse sider... så hej med dig
Jeg nåede ikke engang ind og den nye annonce Spancer refererer til, før
den var slettet. Mon det er tegn på bedring, eller har man ikke lov at
være så heldig
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
dk2000 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er godt klar over at der kan være jitter problemer ved digitalt afspillet musik, problemet er at clock signalet er indlejret i datastrømmen.Dette gør sig bare også gældende for både PC hifi, alm. hifi og studie udstyr. Så det er mildest talt grebet ud af luften når Toftdahl siger at det er et PC problem og at det aldrig kan blive hifi.
Det bør være åbenlyst at jitter problemet ultimativt må være størst hvis data skal aflæses fra en roterende cd.
For det første vil det være latterligt at påstå at en smule jitter i datastømmen ikke vil resultere i hifi lyd, det samme vil jo være gældende for knap så esoteriske hifi cd-drev/dac kombinationer.
For det andet koster en master clock generator, som apogee's big ben, ikke 70k ! den kan vel fås for 15k. Den går for at være den bedste af typen, og bruges af både studie og hifi nørder.
Jeg vil dog påstå at man skal være noget af en finesmekker (der er en del TacT folk der benytter sig af den) eller have en dårlig dac for at have brug for en big ben. Men det vil som sagt gavne en alm. dac om signalet så kommer fra en pc eller et drev.
Det morsomme i denne forbindelse er at en firewire dac eller USB forstærker ville løse mange af disse problemer.
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
dk2000
Det er bestemt ikke grebet ud af luften, og jeg har ikke baseret det på teorier, men alene det lytte og lydmæssige. Senest hørte jeg et meget dyrt anlæg hvor det spillede med bærbar og spdif, og hvor alt skulle være optimalt samt efter alt det nyeste. Ligesom pågældende forhandler / bruger også vidste noget om det - Det kom aldrig i nærheden af god HiFi lyd, ganske som det er oplevet med adskillige andre opsætninger, og jeg er jo ikke den eneste der oplever det samme, i forbindelse med PC Hifi / multi musik film anlæg. Der er stadig lang vej hjem, hvis det skal matche rigtige HiFi ting, men jeg tror da at det kommer med tiden, om 10 år så er hele den digitale verden bedre kørende lydmæssigt i HiFi sammenhænge, bare ikke nu og slet ikke med PCen som drivkraften.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
dk2000 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Typisk - du har hørt det og derfor er og kan det kun være noget l**t ! Når du nu ikke vil bruge tekniske argumenter, så vil jeg sammenkoge et teknisk argument der svarer til hvad du skriver:
En pc kan ikke levere et spdif signal der er på højde med nogen form for hifi cd-transport.
Jeg gætter på at manden med "high-end" anlæget ikke har haft meget forstand på hvad han lavede. Gik han uden om k-mixer i windows ? Havde han et lydkort med bit-perfect spdif udgang og med en ordentlig clock ?
Nej vi må hvist vente på at Bertram laver en USB forstærker før det bliver higend 
Toftdahl skrev:
dk2000
Det er bestemt ikke grebet ud af luften, og jeg har ikke baseret det på teorier, men alene det lytte og lydmæssige. Senest hørte jeg et meget dyrt anlæg hvor det spillede med bærbar og spdif, og hvor alt skulle være optimalt samt efter alt det nyeste. Ligesom pågældende forhandler / bruger også vidste noget om det - Det kom aldrig i nærheden af god HiFi lyd, ganske som det er oplevet med adskillige andre opsætninger, og jeg er jo ikke den eneste der oplever det samme, i forbindelse med PC Hifi / multi musik film anlæg. Der er stadig lang vej hjem, hvis det skal matche rigtige HiFi ting, men jeg tror da at det kommer med tiden, om 10 år så er hele den digitale verden bedre kørende lydmæssigt i HiFi sammenhænge, bare ikke nu og slet ikke med PCen som drivkraften.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med dk2000. Man må som det mindste, sætte sig ind I hvad man
lytter til for at kunne konkludere, at digital PC'lyd endnu ikke godt
nok. For at kunne komme med en sådan konklusion, skal man have lyttet
til alt, og under kendte forhold.
her er sakset lidt fra sixmoon, der forklarer lidt om kmixer:
"Basically the problem with PCs aroused in XP (I think this is when it
started or maybe in a later version of Media Player) is the Kmixer. The
Kmixer looks at the audio output and determines the highest rate. Then
it automatically (even if it is 1:1) upsamples any sample output to USB
to the highest rate (48/16 for my stuff). You can use ASIO4ALL with
applications like Meedio, Foorbar and other front end programs. This
will bypass the terrible Kmixer to result in superior output signal."
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget underholdende det her, især når jeg tager i betragtning at Peter jo ikke mente at en pc kan bruges til audio. Reklametrommerne får ikke for lidt må jeg erkende, og ja, man kan ikke lade være med at sidde og grine lidt over de store armbevægelser og superlativer der anvendes i den forbindelse.
LYNX-II kortet (PCI) kan give en utimativ lydoplevelse af det helt store, men det er nok de færreste herinde der har prøvet at lægge øre til et rigtigt setup, hvor pc'en som mange vil gøre til synderen, ikke har de nævnte problemer.
Brug ørene, glem fornuften, og lad tingene tale for sig selv 
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|