Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Favorit indspilninger, der holder og udvi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Hej.

En af mine fauorit plader er så absolut den 3 dobbelte live LP med Yes der hedder Yessongs - pladen købte jeg i Spanien for "especial 850" spanske pengeøre og er fra 1973 , den er spansk trykt og det meste står på spansk , så det er en speciel lille ting. Det er Atlantic records den er indspillet på nr. 750 - 03/4/5 ( Distribuido por HISPAVOX. S. A. - Madrid )  -  Jeg har den "selvfølgelig" også på CD, og overvejer iøjeblikket at købe den på DVD også for det er den lige udkommet på.

En anden plade jeg var meget " stolt over / glad for " i mine helt unge dage, og som jeg har mange minder fra , er en dobbelt live plade med The Osmonds der bare hedder "Live" den er lavet på MGM RECORDS nr. 2 SE 4826 MGS 2803 fra 1972, jeg købte den da jeg var med mine forældre i USA ( den var helt ny og kunne slet ikke opdrives i Danmark ) , det pudsige er at hver side kun vare 10 - 11 minutter på dette " Special 2-RECORDED SET" - jeg hører den stadigvæk ind imellem

Det var mit lille bidrag til tråden for denne gang

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Det er lidt svært det her SES. Den pladesamling jeg havde stående for 3 år siden bestod for 90-95%'s vedkommende af langtids holdbart musik (resten havde jeg jo skyndt mig at skille mig af med da CD'erne begyndte at dukke op). I dag havde jeg mest lyst til nævne ...... igår var det ........ og i morgen er det måske ......

F.Christians skrev:
En nærlytning af nummeret "Babys prayer" viser, at det ikke er samme fejl med for hårdt skårne LP-riller, som på LP-versionen. Det ville da også være for galt, men hvad er det så man hører til allersidst i nummeret, lige inden der udblændes? Det lyder ikke som båndsus, ej heller som LP-pladestøj! Nå, op i lommen med det, så længe musikken spiller! 

Der må være noget 'galt' med mig, mit anlæg eller min lp

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Macwerk; den sidste "strofe" af "Babys prayer" lyder (vel sår´n cirka) sådan: (Sax) dy, dy dyt!

Prøv at høre det med pænt smadder på volumen og hør så, om ikke der kan høres et svagt ekko, endda 2 gange (i den tomme rille inden næste nummer)?! Her taler vi om LP-versionen!

På CD-versionen slutter det bare med ovenstående saxofon, derefter et "hush" (det lyder ikke som rumtilskud, båndsus eller LP-pladestøj, måske som en compress/limit, der så endelig holder k*ft!) i ca. 0,5 sekund og så udblænding. Her skal der også være pænt smadder på, før det kan høres, men det er der SQ!

Meeen tråden handler IKKE om teknik og kan det ikke høres, så op i nummer 0 med det!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Macwerk skrev:

Det er lidt svært det her SES. Den pladesamling jeg havde stående for 3 år siden bestod for 90-95%'s vedkommende af langtids holdbart musik (resten havde jeg jo skyndt mig at skille mig af med da CD'erne begyndte at dukke op). I dag havde jeg mest lyst til nævne ...... igår var det ........ og i morgen er det måske ......

I understand - min bedste plade plejer at være den jeg spiller NU, og den næstbedste den jeg spillede lige før.  

Da jeg ikke kan binde de 2 tråde sammen - blir det nok heller ikke til det der var meningen. Nå musikinspiration fra den gamle profettråd og spindetråden er jo også formidable. .

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Tak til Hermand for de 2 næste i D24F. Det er jer bestemmer de to - men fortsætter det som f.eks. du lige har gjort, så bliver det sejt. You got It.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Godt så, vi venter med spænding på om andre tager udfordringen op. Kom så gutter (og guttinder, hvis det skulle være, men en poll viser jo, at DET er et fromt håb ...)

PS-edit 2005-10-23: Fandt det lige bedst at fjerne min "smalltalk" i D2L4: Det var, hvad jeg åbnede med:

Hej SES (og I andre glade og gale musikfreaks)

Du har opnået hvad du ville, med dit oplæg til tråden - det har netop krævet lidt eftertænksomhed om, hvordan jeg ville gå om bord i den ... efter nogen tid måtte jeg konkludere, at det ikke gjaldt om at hive 2 frem, som nødvendigvis også bærer bedømmelsen "det jeg synes bedst om". For der er jo mange på hylden der er blevet købt, bare fordi ... det måtte jeg bare ... men i det mindste fordi de indeholdt det jeg gik efter, da det var aktuelt.

Så derfor er min indgangsvinkel alfabetet, nemlig at starte fra en ende af, og så må vi jo se, hvorlangt jeg når, inden du får opfyldt dit mål med 500 input.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jep det er dejligt med nye skiver. til hrmand. Allman Brothers er f.eks. ikke i min samling .

SES, jeg er helt vild med konceptet i D2L4 tråden og vil hermed højtideligt foreslå at din tråd får "high priority" af admin så den konstant kommer i toppen af Film & Musik forummet. Den skal skal blive til noget og udvikle sig....

Måske nogle DVD/film kyndige kunne starte en lignende tråd som også kunne få "high priority" - Macwerk?

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

@soka: Sikke nogle fine skiver du har valgt i "D2L4 - her er mine 2" tråden.

Jeg har været i tænkeboks et stykke tid nu, men var faktisk også nået frem til The Band som den ene. Det er en helt igennem fantastisk skive. Din beskrivelse af den er fin. Den er ikke svær, men den "praler" heller ikke med noget, så der går lidt tid inden man får lyttet sig ind på guldet.

Godt så, jeg må tilbage i tænkeboksen igen .

- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

@hrmand

Fin idé at gå frem efter alfabetet. Og ellers et par fremragende valg, der også jævnligt får en svingom her i stuen.

Især ABB ville være et oplagt valg fra min side, men det må så blive The Band i stedet.

zaka skrev:
@soka: Sikke nogle fine skiver du har valgt i "D2L4 - her er mine 2" tråden.Takker ærbødigst, og lader æren passere til BW og The Band.

Jeg har været i tænkeboks et stykke tid nu, men var faktisk også nået frem til The Band som den ene. Det er en helt igennem fantastisk skive. Din beskrivelse af den er fin. Den er ikke svær, men den "praler" heller ikke med noget, så der går lidt tid inden man får lyttet sig ind på guldet.Præcist ramt.

Godt så, jeg må tilbage i tænkeboksen igen .Hehe, ja sådan kan det gå. hrmand snigløb jo mig med ABB, såå... Mon dog ikke der er noget godt i vente fra din side også

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

soka skrev:
zaka skrev:

Godt så, jeg må tilbage i tænkeboksen igen .

Hehe, ja sådan kan det gå. hrmand snigløb jo mig med ABB, såå... Mon dog ikke der er noget godt i vente fra din side også

Jo der er jo masser at tage af - måske jeg skulle starte bagfra i alfabetet .

Altid dejligt at der er nogle der værdsætter The Band. Levon Helm er en af mine favoritter på trommer, når vi snakker rock altså. Men mest af alt er de et uhyre velspillende orkester, så The Band kan ikke være mere passende...

- Frank Zappa

Kenson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Jeg havde også "The Band" inde i mine overvejelser til næste indlæg, men det havde så været med "Music From Big Pink" som for mig er den Band skive jeg oftest vender tilbage til. Jeg har faktisk overvejet en del siiden mit første indlæg, og der er nogle stykker der er kommet frem i hukommelsen som bare skal med: Steve Miller Band`s 4 første LP`er, Jefferson Airplane, Bob Dylan, The Moody Blues og mange mange flere. Men det må jo vente nogle måneder endnu.

Mvh. Kenson

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

soka skrev:

Black Crowes er nævnt, minder coveret her ikke om et eller andet...?

For at holde stien ren i D2LF, kommer svaret her, soka: Selvfølgelig minder den om noget, nemlig denne her:

The Southern Harmony And Musical Companion. En overset skive, vil jeg mene!

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

@hrmand

Kender

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Takker og bukker for bifald til mit 1. input i SESs fantastiske tråd - den er godt opfundet! Og det lader jo til at stilen fortsætter, det kan kun blive godt.

Jeg tilslutter mig opfordringen til Admin om at give tråden priority, det fortjener den med den her interesse, der ovenikøbet holder gang i endnu en tråd. Genialt at føre en parallel tråd om vores valg - der har jo allerede været afstikkere og kommentarer til udvidelse af horisonten.

Jeg må nemlig straks gå i skammekrogen The Band er noget af det, jeg aldrig har fået genkøbt på cd, kun Before The Flood, og det er fordi Dylan er med ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

@zaka

Yes, Levon Helm var oppe i den helt tunge klasse.

Først for nyligt gik det op for mig, det var ham der sad bag tønderne på Neil Youngs Revolution Blues. I øvrigt med Rick Danko på bas. Et nummer med et drive af en anden verden. Tight og tungt og alligevel svævende.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

soka skrev:

@zaka

Yes, Levon Helm var oppe i den helt tunge klasse.

Først for nyligt gik det op for mig, det var ham der sad bag tønderne på Neil Youngs Revolution Blues. I øvrigt med Rick Danko på bas. Et nummer med et drive af en anden verden. Tight og tungt og alligevel svævende.

Levon Helm er . Han lever skam endnu. Han laver musik sammen med sin datter i Levon Helm & the Barn Burners i Toronto området i Canada (så vidt jeg lige husker - læs hans glimrende biografi This Wheels on Fire).

Check også denne lille geni-streg:

Levon Helm og Garth Hudson fra The Band er fremragende backing sammen med Waters turne band og en eller anden harmonika-blæser der hedder Paul Butterfield . I øvrigt Helm's egen ide at lave et Muddy Waters album. Han mente ikke mesteren fik den respekt han fortjente - i 70'erne var blues stort set glemt i US.

- Frank Zappa

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Pudsigt, ser lige i vinyl-tråden, at vilmann har spillet den her i eftermiddags.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

hrmand skrev:

Pudsigt, ser lige i vinyl-tråden, at vilmann har spillet den her i eftermiddags.

Så måtte jeg også lige høre den igen. En herlig nyklassiker, der vækkede minder om dengang vi af og til gav den gas i øvelokalerne og bl.a prøvede kræfter med 2-3 numre fra netop TSHAMC. Men ak, øllet blev vores skæbne  -og godt det samme vist.

Nåede forresten at opleve dem live på midtfyn i 99 eller 00. Det var SVEDIGT!!! Aerosmith gik på som nedkølingsband bagefter...

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

@zaka

Troede faktisk Mr. Robertson var den eneste tilbageværende efterhånden. Men så fik jeg da det på plads

Geni-stregen ligner noget, der skal tjekkes ud i nær fremtid. Tak for appetitvækkeren, inden du lader dine to bomber falde

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er vildt imponeret over de første bidrag og ikke mindst det heavy stuff i smider ind her. Troede jeg var ved at kunne stoppe pladeræset - men der bliver skrevet flittigt ind på want list.

Har brugt pladebudget frem til 2020 - skal nu lave ansøge til år 2020-2030. Savnet af den midlertidigt bortrejste riaa er ved at være overvældende.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes