Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 20:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Favorit indspilninger, der holder og udvi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

soka skrev:

@zaka

Troede faktisk Mr. Robertson var den eneste tilbageværende efterhånden. Men så fik jeg da det på plads

....

Næh nej der er skam flere tilbage endnu. Manuel og Danko er desværre borte.

Check denne fantastiske The Band side

Tro eller ej - Levon Helm og Garth Hudson er faktisk med på Norah Jones Feels Like Home fra 2003:

Det er lille tynde Helm til venstre for Norah Jones og megamonsterfuldskæggede Garth Hudson til højre. .

Levon Helm, Rick Danko og Garth Hudson var også med på Roger Waters live opførelse af The Wall i 1990.

Et af de mere underholdene indslag er deres backing på mad man Tiny Tim's cover af I Got You Babe (mp3) - fantastisk!

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

...og så får i lige det jeg havde tænkt mig at skrive om The Band i D2L4 tråden:

Band: The Band
Titel: The Band
Vinyl: Capitol/EMI E-ST 132 (UK original) CD: Capitol 7243 5 25389 2 8 (2000 Remaster)
Indspillet: 1969

The Band bestod af (fra venstre mod højre på cover-fotoet) Richard Manuel (piano), Levon Helm (trommer), Rick Danko (bas), Garth Hudson (orgel) og Robbie Robertson (guitar) - de bidrager alle undtagen Hudson og Robertson med vokaler.
De er nok mest kendt for at være backing på Dylans 1965 turne i England. Den turne hvor han i den grad konfronterede sit selvtilstrækkelige folk-publikum med rigelige mængder strøm på guitarerne.
Det er dybt unfair at de ikke er mere (aner)kendt, for de har lavet noget af det bedste rock i det 20. århundrede.
Jeg vil ikke skrive så meget om albummet udover at det indeholder en sand perlerække af numre - Across The Great Divide, Rag Mama Rag, The Night They Drove Old Dixie Down, Up On Cripple Creek, Unfaithful Servant... og at det som skrevet tidligere er en smeltedigel af New Orleans R&B, Folk, Rock, Country, Blues.
Bandet bestod af noget så usædvanligt som 5 super-talentfulde mennesker der - i hvertfald i starten - kunne holde deres egoer i ave. De bidrog alle på ligefod og det er umuligt at udpege en egentlig bandleader. Når de syntes tingene blev for kedelige, byttede de instrumenter.

- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Kenson skrev:
Det er et ”helstøbt” album hvor flere numre fader over i det næste, og skal absolut høres som en helhed.

Hvor har du ret! Siden jeg læste den sætning er en fortrængt irritation dukket op igen: Den gang jeg skulle genkøbe LZ på cd, var det her fra 1990 tilfældigvis på tilbud:

Et box-sæt (emballage i vinyl-størrelse, senere genudgivet i mindre format) med alt fra LZ-udgivelserne på én gang i form af 4´cd´er - det måtte være sagen! Indtil det gik op for mig, at der var total uorden i numrene. En eller anden (og jeg tror desværre det er Robert Plant selv) besluttede sig for denne gimmick. Det har jeg aldrig rigtig affundet mig med. Og jeg har længe gået og luret på en udskiftning og din bemærkning kan meget vel blive startskuddet. Også til at få solgt boxen, den er vist i høj kurs.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Kenson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

hrmand, jeg forstår godt din irritation over pågældende box, jeg har hørt "den lille" udgave hos en bekendt, og kunne slet ikke forliges med at numrene kom i forkert rækkefølge.
Men sådan har jeg det også med opsamlings album, sad i dag og hørte en cd med "Best of Grin" (Nils Lofgrens første band) Men det lyder forkert i mine ører, når de blander numre fra forskellige plader!

Mvh Kenson.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

2 meget værdige skiver til tråden, jbdk ...

Hmmm ... minder om, at der var en tråd om at lave en Mike Oldfield aften, som ikke blev til noget ...

Vel en tøvende start i øvrigt, SES? Håber folk efterhånden ser ideen med tråden og kommer ud af busken. Det lå jo i oplægget, at man tænker sig om med sine bud, håber ikke det har skræmt nogle væk  ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

2 meget værdige skiver til tråden, jbdk ...

Hmmm ... minder om, at der var en tråd om at lave en Mike Oldfield aften, som ikke blev til noget ...

Vel en tøvende start i øvrigt, SES? Håber folk efterhånden ser ideen med tråden og kommer ud af busken. Det lå jo i oplægget, at man tænker sig om med sine bud, håber ikke det har skræmt nogle væk  ...

Nok i nærheden som forventet - et netforum fungerer nok bedst når man kan affyre 6 løberen uden at skulle efterrationalisere - det kan man jo gøre når der  er ladt op igen - sommetider hurtigere. Nå guleroden er jo at jo hurtigere man skriver jo hurtigere går 3 mdr . Men kvaliteten er da i top

m vi

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 November 2005 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Morning Zaka! Det har ventet på i stor spænding - du overgår mine vildeste forventninger. Jeg anede ikke eksistensen af disse skiver - men sandelig om de ikke skal scores.
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:
 Morning Zaka! Det har ventet på i stor spænding - du overgår mine vildeste forventninger. Jeg anede ikke eksistensen af disse skiver - men sandelig om de ikke skal scores.

Det er på eget ansvar. De er meget anderledes, men jeg vil ikke tøve med at kalde dem mesterværker .

- Frank Zappa

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 November 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Can´t help it!
Noget så ungdommeligt, simpelt og naivt bliver ved at vende tilbage:

Selling England

Jeg vender eftertænksomt tilbage med mit 2. bud, som helt sikkert bliver i en helt anden genre.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

pladejesper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2004
Sendt: 01 November 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

1.Bud er for mit vedkommende Queen:News of the world(no kamera)men da jeg var meeeget ung startede min pladesamling med enten queen:a night at the opera, eller osse var det Sparks:Probaganda, anyway var jeg straks hooked på Queen.
News of the world brød med deres første skiver og fjernede sig lidt fra deres enormt velproducerede symfonirock og gik lidt mere "back to basic" med rene studio indspilninger uden så mange dikkendarer og lidt mere rock.
Et nummer som it´s late er efter min mening et af de mest oversete ROCKnumre i historien hvilket jeg egentlig synes at hele albumet er.
Det har altid været kendt for 2 numre:we are the champions, og we will rock you men for dælen da det er MEGET mere end det-en sand klassiker som er overset af de fleste, selv Queen-fans!!!
Til top Vis pladejesper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pladejesper

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 01 November 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Den af hr von Auspuff foreslåede plade kan anbefales; Genesis har ALDRIG lavet noget bedre!

Jeg har for nyligt lånt den på biblioteket, men jeg har SQ glemt at få den bestilt hos plade-pusheren.

Det kan jeg nå i morgen!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 November 2005 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Can´t help it!
Noget så ungdommeligt, simpelt og naivt bliver ved at vende tilbage:

Selling England

Jeg vender eftertænksomt tilbage med mit 2. bud, som helt sikkert bliver i en helt anden genre.
Hej KvK (og pladejesper). SES' oprindelige intention var vist, at vi præsenterer vore bud i søstertråden D2L4 og herefter diskuterer, riser/roser, henviser osv. i denneher tråd

Men udover det; SEBTP er en fremragende skive fra Gabriel-perioden. Den, og Foxtrot og The Lamb holder og holder og... bliver ved.
Sådan rent hifimæssigt er Selling England faktisk slet ikke tosset heller. Lysår foran langt det meste, der ellers er udgivet i rock- og popregi.

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 02 November 2005 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

@zaka

Så fik du lige spoleret det hele!! Nu havde jeg ellers samtlige de rock-skiver, der er blevet udvalgt i D2L4, og var ved at tro, min samling måtte være den ultimative. Men, ak nej. Illusionen er bristet

Kender faktisk slet ikke dine skiver, eller dvs., jeg kender titelnummeret fra Modern Dance, og Pere Ubu har ind i mellem spøgt lidt som noget, der skulle tjekkes ud ved lejlighed. Nu må jeg hellere få gjort noget ved det.
Er Modern Dance et godt sted at starte?

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 02 November 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

@jbdk

Fine valg fra dig også

Five Miles Out er en dejlig plade fra Oldfields hånd. Flot balance mellem det poppede og det proggede.

Springsteens Live 75-85 må jeg indrømme, jeg næsten altid kun hører sådan ca. første halvdel af. Synes lidt den taber pusten, når produktionen bevæger sig over i rendyrket stadionrock.
Men de tidlige optagelser har altså STEMNING!!

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

soka skrev:

@zaka

Så fik du lige spoleret det hele!! Nu havde jeg ellers samtlige de rock-skiver, der er blevet udvalgt i D2L4, og var ved at tro, min samling måtte være den ultimative. Men, ak nej. Illusionen er bristet

Kender faktisk slet ikke dine skiver, eller dvs., jeg kender titelnummeret fra Modern Dance, og Pere Ubu har ind i mellem spøgt lidt som noget, der skulle tjekkes ud ved lejlighed. Nu må jeg hellere få gjort noget ved det.

De tre første med Pere Ubu er fremragende - Modern Dance, Dub Housing og New Picnic Time.

Modern Dance er den bedste efter min mening, så ja det er et godt sted at starte.

- Frank Zappa

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 November 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Det her albumet har jeg købt ikke mindre enn 4 ganger. 1 MC, 1 LP, og 2 ganger på CD (hvem var det der i 80ene sa at CDer kunne holde til hvad som helst? ?

Jeg var ikke rett gammel da jeg første gang købte det på MC, jeg hadde heller aldrig hørt om Genesis før, men jeg syntes figurene på coveret så sjove ud  

Det er nu mere enn 20 år siden, og albumet gør mig fremdeles glad, og det genomlyttes alltid fra første til siste spor.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 02 November 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
soka skrev:

@zaka

De tre første med Pere Ubu er fremragende - Modern Dance, Dub Housing og New Picnic Time.

Modern Dance er den bedste efter min mening, så ja det er et godt sted at starte.
Så er den bestilt. Iøvrigt bl.a sammen med Muddy Waters Woodstock også. Vi får se, om jeg skal videresende regningen til dig

henny
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 02 November 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Halløj alle.

Dejlig tråd må jeg sige, for os der ikke lige har fingeren på pulsen hvad angår god musik.

Mine 2 bud må blive Pink floyd's the wall dobbelt LP. En god udfordring til et seiøst anlæg og har man set filmen bliver det kun bedre.

Næste er Robben ford's The Blue Line, et suverænt blues album der svinge fra det lidt jazzede blues til det saftige blues.

Til top Vis henny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henny

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 02 November 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Ikke for at dryppe malurt i bægeret, for det er dejligt med input. Men SESs hensigt med tråden udvandes lidt ved at lægge jeres favoritter ind i nærværende tråd - som jo er beregnet til selve snakken om valg af favoritterne.

Så reglerne er:
1) Musikken i tråden D2L4
2) Snak om musikken her

Håber det er ok, SES? Vi skal nok lære det ... 

Ellers må man jo læse oplægget én gang til (tankerne går til prins Knud)

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

soka skrev:
zaka skrev:
soka skrev:

@zaka

Så er den bestilt. Iøvrigt bl.a sammen med Muddy Waters Woodstock også. Vi får se, om jeg skal videresende regningen til dig

Aj aj aj, jeg skrev jo at Pere Ubu var anderledes....

Hvis du kan lide blues, så kan jeg ikke forestille mig at Woodstock vil ramme forbi. Jeg glæder mig til at høre din mening.

- Frank Zappa

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes