Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Ungkarlehyblen * Opdateret (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Det er muligt at AL-1000 har et problem med afbrændte diskanter, det skal jeg ikke kunne sige, men så er det sikkert fordi der er blevet brugt for små forstærkere.
En af mine venner havde i nogle år et sæt AL-1000 og kørte først med en NAD-218 og siden hen med 2, og det kunne diskanterne godt holde til

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Du kan godt have ret i at mellemtonen ikk var helt så perfekt, men diskanten syntes jeg nu var der... det eneste prblem med den var den var lige en tand for skinger til mine øre... og efter panserne havde stået og banket på mine vinduer alt for mange gange blev mig og min far enige om at invistere i noget nyt :P men det var sjovt så længe det varede..

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

BikerBirk skrev:
Snakker vi lydkort, så cirkulerer mine tanker omkring et SoundBlaster Audigy2, da jeg har hørt meget godt omkring dette gennem tiden.
Ellers ligger X-Fi-serien også i mine tanker, men skal liige have nogle penge, før drømmen om et lydkort bliver realiseret  ....

Hvis du regner med forsat at bruge din computer som kilde, vil jeg helt klart anbefale et 'rigtigt' lydkort. Du vil opleve en meget stor forbedring, både i forhold til lydkvaliteten, men også i forhold til støj fra lydkortet. Creative's gaming-kort har ikke det bedste ry inden for lydkvalitet, så der ville jeg nok kigge efter noget fra E-MU, M-Audio eller Audiotrak, hvis du vægter god stereo-kvalitet. Du kan evt. købe et ældre Audigy og et Audiotrak Prodigy 192 til samme pris som det billigste X-Fi-kort.

BikerBirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

MichaelWB > Har du hørt andre CV-modeller? For vil gerne høre din vurdering af bassen i AL1000 - er den lidt svag/pludret, som jeg har hørt ?

ZanioN skrev:
.. og efter panserne havde stået og banket på mine vinduer alt for mange gange..

Havde I virkelig besøg af panserne flere gange?
Men er enig, diskanterne er noget skingre til tider.. Desværre. Der skal skrues lidt på forstærkeren før det bliver helt optimalt.

Mark.S skrev:
.. så der ville jeg nok kigge efter noget fra E-MU, M-Audio eller Audiotrak, hvis du vægter god stereo-kvalitet. Du kan evt. købe et ældre Audigy og et Audiotrak Prodigy 192 til samme pris som det billigste X-Fi-kort.

Nu er jeg ikke så vildt meget inde i hele lydkortemnet - kunne du eventuelt hive nogle flere modeller ud som er værd at kigge på ?

Til top Vis BikerBirk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BikerBirk

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

hey ved godt det er ved at være noget tid siden du skrev det men har først set det nu.

Og ja panserne stod her tit... men de fik lov til at gå igen... så længe man har lukket vinduer må man spille lige så højt man vil til kl 22 så mig og min far vinkede til dem flere gange :P

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

"Må man høre, hvilken forstærker er det så? En der er lidt mere musikalsk kunne man gætte sig til?! "

Hehe ikke lige, tværtimod fristes man til at sige! Solgte C370'en og har så over et års tid købt 3x Crown MT1200/1201, da jeg skulle bruge omkring 2x1200 W @ 4 Ohm til at trække et par store JBL, og så en sidste amp til min sub  Anbefalet forstærker til JBL'erne var 500-1000 W @ 4 Ohm, så en lille NAD holdt jo ikke  

Men hvis du mangler mere power, så er de to af forstærkerne til salg, da jeg vil prøve en anden fra Crown.

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Nydeligt setup.. har altid haft et godt øje til NAD's effektrin...

Også et habilt anlæg for en på 16... bravo..

..Feeble

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

BikerBirk skrev:
Nu er jeg ikke så vildt meget inde i hele lydkortemnet - kunne du eventuelt hive nogle flere modeller ud som er værd at kigge på ?

Det billigste X-Fi kort koster 805,- kr. jf. Edbpriser. Til (næsten) samme pris kan du få et Soundblaster Audigy SE-kort til at klare gaming lydene og et Audiotrak Prodigy 192-kort til at klare hi-fi'en. Uden at have prøvet den eksakte kombination, vil jeg mene, at det samlet vil give mere kvalitet end X-Fi-kortet.

...Og bedre sent end aldrig, ikk'

MoJoo ..
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 April 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Prøv om du kan få fat i Audiotraks eksterne lydkort .. har en Maya EX5 og den spiller sq godt. De er vidstnok ikke så nemme at få fat i lige for tiden ..

BikerBirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet en opdatering - og så glæder jeg mig ellers bare til det ringer på og subben står på trappestenen !

BikerBirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

SVS'en er landet!! Tager snarest nogle billeder og lægger dem op

Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 14 December 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

BikerBirk skrev:

MichaelWB > Har du hørt andre CV-modeller? For vil gerne høre din vurdering af bassen i AL1000 - er den lidt svag/pludret, som jeg har hørt ?

ZanioN skrev:
.. og efter panserne havde stået og banket på mine vinduer alt for mange gange..

Havde I virkelig besøg af panserne flere gange?
Men er enig, diskanterne er noget skingre til tider.. Desværre. Der skal skrues lidt på forstærkeren før det bliver helt optimalt.

Mark.S skrev:
.. så der ville jeg nok kigge efter noget fra E-MU, M-Audio eller Audiotrak, hvis du vægter god stereo-kvalitet. Du kan evt. købe et ældre Audigy og et Audiotrak Prodigy 192 til samme pris som det billigste X-Fi-kort.

Til det med at diskanten kan blive lidt skinger nogle gange vil jeg give jer helt ret. Min "treble" drejer har jeg sat ned til kl 9. Men det er kun ved nogle sange den har tildens til det synes jeg

Men gad godt vide, hvad synes i andre er bedst? DC serien eller CLS? Har kun hørt CLS, men hvad er meningen med at lave CLS hvis DC spiller bedere?

Og til det med panserne kan jeg bare sige tak Det har lettet en hel del på mit hjerte at høre man må spille så højt man vil til kl. 10 med lukkede vinduer. Min nabo melder alt til politiet, har ikke hørt nogle klager om min larm endnu, men det kommer nak snart. Men tak.

mvh Emil

Til top Vis Emil K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil K.

BikerBirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Man kan vel ikke blive ved med at tjene penge på en gammel model. Desuden er CLS billigere end DC var ;) Men dårligere. Hvilken model har du, AL!?

Det er ligesom da Microsoft stoppede produktionen af Intellimouse 3.0 (MSIE3) - jeg vil ikke bytte min for nogen anden! Men i dag er der mange andre med et hav af nye funktioner og dit og dat. Foretrækker nu stadig min simple, lette, hårdføre, slidte, pålidelige, altid-virkende MSIE3

Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har clsc-15 Og det var dem jeg sagde dikanten var lidt skinger i nogle gange.

Men hvorfor er de dårligere?

BikerBirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Okay, skulle bare lige være sikker ;)

Ja, det kan man fx se ud fra prisen - de er meget billigere, hvilket tyder på dårligere materialer. Diskanten i DC skulle fx heller ikk være så skinger som i CLS og bassen skulle være mere fast. Men da jeg ikke har hørt DC, er det svært for mig at sige..

Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

BikerBirk skrev:

Okay, skulle bare lige være sikker ;)

Ja, det kan man fx se ud fra prisen - de er meget billigere, hvilket tyder på dårligere materialer. Diskanten i DC skulle fx heller ikk være så skinger som i CLS og bassen skulle være mere fast. Men da jeg ikke har hørt DC, er det svært for mig at sige..

Jeg kunne meget godt tænke mig at høre noget fra DC serien

BikerBirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Tja, nu er jeg jo gået væk fra CW, og altså .. CLS'erne var sjove at have med til fest, men der er en kæmpe forskel fra det setup jeg havde før til det jeg har nu - og min SVS flytter praktisk taget lige så meget luft som CW'erne + den spiller dybere. Men hvor CW'erne kostede 3400,- for et sæt, så koster mit nuværende også 10,5k fra nypris - så selvfølgelig skal der være forskel!

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 December 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

ok det lyder spændende...

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

BikerBirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg tid til at lægge lidt billeder op.. Fragtmanden havde været her, mens jeg var i skole, men drønede ud lige inden de lukkede og hentede bassen:

Ja, den er stor!!

Her ses frontgitteret, eller hvad det end hedder. Det er så smart lavet, at det holdes på plads af 4 kraftige magneter! Ingen grimme huller på selve subben og sidder det rigtig godt fast!

Spændingen stiger..

Og her er den så - blank pianolak, så lampen i loftet bliver genspejlet. *Suk* hvor er den smuk!

Og lige bagfra - her er der knapper til alt! Rumstørrelse, gain, crossover, og 3-4 stykker jeg ikke har lært at bruge endnu

Og et enkelt forfra uden front. Som sagt, ingen grimme huller til gitteret.

Og lige et billede med gitter

Og så er den kommet på plads under bordet i hjørnet. Nu har jeg haft den spillende til 2 fester og på mit værelse og må sige, at den klarer ALT! Lige meget hvor højt jeg spiller, lige meget hvor dybe toner det er, om det er hurtig techno eller Lars Lilholt eller Mozart, den klarer det uden at pive. Og så kan den levere et tryk der siger spar to !

Mit bedste køb so far..

Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Nu siger du det med du kan hoere stor forskel. Jeg er bange for at jeg ikke kan hoerer forskel nogle steder

Hvor skal man kunne horer forskellen hvis den er der? Altsaa, paa mine vega'er og saa nogle bllige computerhoejtalere fra bilka kan jeg godt hoerer at den fra bilka f.eks. ikke gaar saa dybt i bassen.

Er en hoejtaler ikke bare en hoejtaler? Er lyd ikke bare lyd? Eller hvor ligger forskellen?
Jeg har ikke hoert hoejtalere der er bedere end Cerwin Vega, det er hvist det eneste "rigtige" hoejtalermaerke der har vaeret for mit oere (desvaerre). Saa maaske har jeg ikke har jeg ikke hort forskellen.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes