Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Ungkarlehyblen * Opdateret (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 December 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

EmilDenGladeAbe skrev:
Nu siger du det med du kan hoere stor forskel. Jeg er bange for at jeg ikke kan hoerer forskel nogle steder

Hvor skal man kunne horer forskellen hvis den er der? Altsaa, paa mine vega'er og saa nogle bllige computerhoejtalere fra bilka kan jeg godt hoerer at den fra bilka f.eks. ikke gaar saa dybt i bassen.

Er en hoejtaler ikke bare en hoejtaler? Er lyd ikke bare lyd? Eller hvor ligger forskellen?
Jeg har ikke hoert hoejtalere der er bedere end Cerwin Vega, det er hvist det eneste "rigtige" hoejtalermaerke der har vaeret for mit oere (desvaerre). Saa maaske har jeg ikke har jeg ikke hort forskellen.

Det var da et sjovt spørgsmål. Lyd er vel ligeså meget bare lyd, som en bil bare er en bil, et hus bare er et hus også videre. Du burde gå ned i en rigtig hififorretning og høre noget, der er en del dyrere end det, du plejer at spille på, så er jeg sikker på, du vil kunne sætte dig ind i, hvad Bikerbirk beskriver.

Men på den anden side - hvis du ikke synes, der er noget, der spiller bedre end dine CW'er er det jo bare fedt, du ikke behøver at bruge penge på nyt grej.

Til top Vis JRolLbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRolLbs

Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 23 December 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

At der er noget der spiller bedere end CV er jeg overbevist om. Jeg har bare ikke hoert det endnu, vil jeg gaa ud fra. Og derfor kan jeg vel ikke hoere forskel. Men en dag burde jeg vel tage afsted og hoere noget nyt

Til top Vis Emil K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil K.

BikerBirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 December 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Ja Emil, det er nok lidt svært at sætte sig ind i, hvis du ikke har hørt noget andet end CV ;)

Nu har jeg jo selv haft de CV'ere som du har, og dengang var jeg vildt imponeret over basserne og syntes, at de spillede kanon godt! Så fik jeg SVS'eren - og der er en verden til forskel. Hvor CV'erne spillede højt (bevares, meget højt ;P), så begyndte de foruroligende hurtigt at blive mudrede. Det blev bare sådan en brummen, uden at man helt kunne høre, om det var et slag fra en stortromme eller det var guitaristen der bankede hovedet ned i sin guitar (eller omvendt, hvis du kan følge mig ;)). Med SVS'eren kan man høre/fornemme hvert eneste anslag på stortrommen, man er ikke i tvivl, samtidig med at den alene (efter min vurdering) kan spille helt op med de to CV'ere, specielt hvad angår toneleje og næsten hvad angår tryk.

Noget andet er det område der ikke er bas. Med mine B&W er jeg aldrig bange for at skrue højt op. Gjorde jeg det med CV'erne blev de hurtigt skingre, og tonerne flød nemt sammen - desuden var mellemtonen ikke til stede.
Med B&W'erne lagde jeg pludselig mærke til mange flere detaljer. Hvis du fx også hører musik på iPod el.lign. hvor du bruger høretelefoner, så lægger du nok også mærke til flere detaljer, som du ellers ikke ville lægge mærke til på dine CV'ere. Den samme effekt oplevede jeg ved skiftet fra CV til B&W.

Som tommelfingerregel gælder _næsten_ altid: Man får hvad man betaler for :) Glædelig jul!

Til top Vis BikerBirk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BikerBirk

Emil K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 24 December 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Det du beskriver om CV der kan jeg godt foelge dig i.
Men jeg tror alligevel jeg beholder CV et stykke tid endnu. Jeg er ikke blevet traet af at hoere og maerke tingene ryste endnu

Men alligevel, i mellemtiden haaber jeg da jeg kan faa lov at hoere noget nyt

Men meget god beskrivelse, det var maaske lige det jeg ledte efter. Og nu hvor du siger det kan jeg godt foelge dig.

Og ja, rigtig god og glaedelig jul

Til top Vis Emil K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil K.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes