| Sendt: 23 December 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Emil, det er nok lidt svært at sætte sig ind i, hvis du ikke har hørt noget andet end CV ;)
Nu har jeg jo selv haft de CV'ere som du har, og dengang var jeg vildt imponeret over basserne og syntes, at de spillede kanon godt! Så fik jeg SVS'eren - og der er en verden til forskel. Hvor CV'erne spillede højt (bevares, meget højt ;P), så begyndte de foruroligende hurtigt at blive mudrede. Det blev bare sådan en brummen, uden at man helt kunne høre, om det var et slag fra en stortromme eller det var guitaristen der bankede hovedet ned i sin guitar (eller omvendt, hvis du kan følge mig ;)). Med SVS'eren kan man høre/fornemme hvert eneste anslag på stortrommen, man er ikke i tvivl, samtidig med at den alene (efter min vurdering) kan spille helt op med de to CV'ere, specielt hvad angår toneleje og næsten hvad angår tryk.
Noget andet er det område der ikke er bas. Med mine B&W er jeg aldrig bange for at skrue højt op. Gjorde jeg det med CV'erne blev de hurtigt skingre, og tonerne flød nemt sammen - desuden var mellemtonen ikke til stede. Med B&W'erne lagde jeg pludselig mærke til mange flere detaljer. Hvis du fx også hører musik på iPod el.lign. hvor du bruger høretelefoner, så lægger du nok også mærke til flere detaljer, som du ellers ikke ville lægge mærke til på dine CV'ere. Den samme effekt oplevede jeg ved skiftet fra CV til B&W.
Som tommelfingerregel gælder _næsten_ altid: Man får hvad man betaler for :) Glædelig jul!
|