Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 14:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Depeche Mode - Playing the Angel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DavidH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Administrator, jeg har lige et enkelt teknisk spørgsmål:

Jeg har også bestilt limited edition SACD udgaven, men har ingen SACD afspiller. Jeg har haft det indtryk at den også kunne afspilles i en ganske almindelig cd afspiller, og at kvaliteten så ville være identisk med den almindelige cd udgave.

Tager jeg fejl?
Til top Vis DavidH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DavidH

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens afspille SACD´en i din alm. cd-afspiller, da disken er en såkaldt "Hybrid SACD"

Det vil sige den har begge lag (SACD og CD)...

Normalt er lydkvaliteten den samme som alm. CD (iflg. producenterne selv), men i dette tilfælde synes jeg ikke det er noget hit, men husk det er kun min opfattelse, det kan meget vel være du og andre er uenige
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

DavidH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Ok, tak for hjælpen!

Overvejer lige om jeg skal annullere ordren hos cd-wow og købe den hos den lokale istedet, kan snart ikke vente længere!

Selvom din anmeldelse jo ikke ligefrem har skruet forventnigerne højere op..

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

DavidH skrev:

Som sagt, så handler det om smag - og denne udgivelse er bare ikke mig, men det kan meget vel være at du er af en anden mening.

Jeg synes ikke du skal fraholde dig fra at købe den!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

DavidH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
DavidH skrev:

Som sagt, så handler det om smag - og denne udgivelse er bare ikke mig, men det kan meget vel være at du er af en anden mening.

Jeg synes ikke du skal fraholde dig fra at købe den!

Bare roligt, det gør det ikke!

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Du kan sagtens afspille SACD´en i din alm. cd-afspiller, da disken er en såkaldt "Hybrid SACD"

Det vil sige den har begge lag (SACD og CD)...

Normalt er lydkvaliteten den samme som alm. CD (iflg. producenterne selv), men i dette tilfælde synes jeg ikke det er noget hit, men husk det er kun min opfattelse, det kan meget vel være du og andre er uenige

Det kunne vel også tænkes at den alm. cd-udgivelse er lige så dårlig (eller god) lydkvalitet.....

Var der ikke en der havde begge skiver, som kan berette lidt?

DavidH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne ikke vente længere, så annullerede ordren hos cd-wow og tog til sex-beat og købte den almindelige udgave.

Efter første gennemlytning må jeg desværre give administrator ret.. Det er ikke hvad jeg havde forventet, og jeg er helt enig i at Thomas Knak tendenserne har taget overhånd. Men nu må jeg se om ikke et par gennemlytninger mere hjælper.

"Precious" som jeg egentlig ikke har været så vild med, selvom den utvivlsomt lever op til prædikatet "klassisk dm" skiller sig i det hele taget meget ud med en ret anderledes produktion som ikke indeholder de sidste 5 unødvendige lag støj som på andre af numrene..

Overraskende nok synes jeg at i hvert fald 2 af Daves numre er blandt de bedre.

DavidH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Efter 5-10 gennemlytninger er jeg nu noget mere positiv 

Nu troede jeg så lige at jeg skulle smide den ned på min mp3 afspiller men den forbandede kopisikring mener vist noget andet!

EAC som jeg normalt bruger kan i hvert fald ikke klare det.

Er der nogle bedre bud?

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

@DavidH

EAC kan af og til have vanskeligheder med kopispærringer og skal hjælpes lidt på vej. Hvordan udmønter problemet sig?

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

DavidH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Den vil ikke genkende cden som en audio cd. Kun 2 filer fremstår som audio, men den kan alligevel ikke rippe dem.

Jeg forsøgte istedet med gode gamle musicmatch jukebox, den kunne godt klare det.

Der er åbenbart også en afspiller af en art på cden, så man kan da i det mindste godt høre den på computeren, men det er jo meget rart ikke at skulle have cden siddende i.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Har lige fået den på vinyl - fed skive
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

DavidH skrev:
Den vil ikke genkende cden som en audio cd. Kun 2 filer fremstår som audio, men den kan alligevel ikke rippe dem.EAC har det, ved nogle spærringer, af og til med at "fryse", når der mangler 1-2% rip af de enkelte numre. Det kan enkelt sættes igang igen ved at trykke på ejectknappen på drevet. Selvfølgen er, at man i opsætningen har sørget for at skuffen holdes låst under rip. Ingen garanti for, at det virker i dit tilfælde dog

Jeg forsøgte istedet med gode gamle musicmatch jukebox, den kunne godt klare det.Jamen så er problemet jo løst

Der er åbenbart også en afspiller af en art på cden, så man kan da i det mindste godt høre den på computeren, men det er jo meget rart ikke at skulle have cden siddende i.

DIB_1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:

Fik min SACD igår eftermiddags (1½ dags levering!!!), og var fuld af forventning.

I med skive, og hvad sker der - ingen lyd????

Hmmm... Checke, check, checke... Oh ja, der er INGEN 2-kanals SACD lyd, kun multikanal. Derimod er det klasket et PCM spor ned på skiven, som end ikke fortjener at blive beskrevet her. Det er skuffende kvalitet.

Hmm det lyder lidt wierd, jeg har ingen problemer med at spille SACD i 2-kanals lyd. Jeg spiller på en Denon 3910....

Med hensyn til at samligne de 2 udgaver må det vente lidt da jeg stadigvæk er i himlen over lyden på SACD'eren, så det vil ikke være fair at samligne de 2 udgaver i cd-lyd lige nu.

Håber at du kan følge mig.

Jeg er enig i at musikken ikke holder i multi-kanal. Musik som er ment som stereo SKAL ikke høres i surround (efter min mening).

Mine Film

Mit Anlæg
Til top Vis DIB_1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIB_1

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

DIB_1 skrev:

Hmm det lyder lidt wierd, jeg har ingen problemer med at spille SACD i 2-kanals lyd. Jeg spiller på en Denon 3910....

Med hensyn til at samligne de 2 udgaver må det vente lidt da jeg stadigvæk er i himlen over lyden på SACD'eren, så det vil ikke være fair at samligne de 2 udgaver i cd-lyd lige nu.

Jeg er enig i at musikken ikke holder i multi-kanal. Musik som er ment som stereo SKAL ikke høres i surround (efter min mening).

Jeg kan også spille den i "2-kanals SACD", men lyt lige det alm. PCM spor og så SACD 2-kanals igen, så vil du opdage, at hele lydbilledet (eller det halve) mangler. Det du får, hvis du koder afkoder signalet i din forstærker (som er indstillet på 5-8 kanaler), er egentlig kun "fronten" på 5.1 mixet.

Du lytter sikkert til PCM sporet - der er IKKE noget rent 2-kanals SACD spor på skiven, det er kun 5.1.

DIB_1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
DIB_1 skrev:

Jeg kan også spille den i "2-kanals SACD", men lyt lige det alm. PCM spor og så SACD 2-kanals igen, så vil du opdage, at hele lydbilledet (eller det halve) mangler. Det du får, hvis du koder afkoder signalet i din forstærker (som er indstillet på 5-8 kanaler), er egentlig kun "fronten" på 5.1 mixet.

Du lytter sikkert til PCM sporet - der er IKKE noget rent 2-kanals SACD spor på skiven, det er kun 5.1.

Der kan man bare se, så har jeg lært noget idag, du har jo ret (har ikke hørt SACD'eren i surround før, kun dvd'eren). Så er det jo lidt mærkeligt at SACD'eren lyder bedre i 2 kanals end den "rigtige" cd'er....

Mine Film

Mit Anlæg
Til top Vis DIB_1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIB_1

DavidH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

soka skrev:
DavidH skrev:
Den vil ikke genkende cden som en audio cd. Kun 2 filer fremstår som audio, men den kan alligevel ikke rippe dem.EAC har det, ved nogle spærringer, af og til med at "fryse", når der mangler 1-2% rip af de enkelte numre. Det kan enkelt sættes igang igen ved at trykke på ejectknappen på drevet. Selvfølgen er, at man i opsætningen har sørget for at skuffen holdes låst under rip. Ingen garanti for, at det virker i dit tilfælde dog

Jeg forsøgte istedet med gode gamle musicmatch jukebox, den kunne godt klare det.Jamen så er problemet jo løst

Tjah bortset fra at jeg godt vil have det i ordentlig kvalitet

Jeg synes i øvrigt at cden opfører sig lidt underligt. I dag kan jeg pludselig ikke se afspiller filen men alene audio tracksene når jeg smider den i computeren

En anden ting som er mere skidt er at cden, på trods af at den er sprit ny og ikke har en skramme, har utroligt mange skips/hakker når jeg smider den i anlægget

Jeg ved ikke om det også kan skyldes kopisikringen?

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

@DavidH

Nu må jeg indrømme, det er sjældent jeg brænder filerne ud. Jeg nøjes som regel med at lægge musikken ind på harddisken, og høre den derfra når jeg sidder ved pc'en. Jeg har aldrig haft problemer med skips osv. med EAC, heller de få gange jeg har brændt kopier. Uanset kopispærringer.
Ind i mellem kan det tage lidt tid, at komme udenom, men altså ingen afgørende problemer her 
Husk nu du ikke skal kopiere de ekstra filer, som indeholder en player...

Har du prøvet at slette den version du har, og hente en ny og opdateret?

DavidH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

soka skrev:

@DavidH

Nu må jeg indrømme, det er sjældent jeg brænder filerne ud. Jeg nøjes som regel med at lægge musikken ind på harddisken, og høre den derfra når jeg sidder ved pc'en. Jeg har aldrig haft problemer med skips osv. med EAC, heller de få gange jeg har brændt kopier. Uanset kopispærringer.
Ind i mellem kan det tage lidt tid, at komme udenom, men altså ingen afgørende problemer her 
Husk nu du ikke skal kopiere de ekstra filer, som indeholder en player...

Har du prøvet at slette den version du har, og hente en ny og opdateret?

Jeg brænder dem heller ikke, har dem bare på computeren.

Problemerne med skips er skam fra den originale cd

TI10K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Var lidt skuffet første gang lp'en kørte, men nu efter to dage er den nærmest limet fast til ploven

Ses 25. feb!

Mvh ti10k

Til top Vis TI10K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TI10K

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Sendt: 11 December 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Det er jeg ked af at høre :( Men nu fjerner jeg den da fra min indkøbskurv på CD-WOW. Tak for tippet..

Administrator skrev:

Desværre en slem skuffelse!
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum