| Forfatter |
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er edermame træls når de fjerner numre - selv er den værste i
min samling Live after death med Iron Maiden hvor LP4 ikke kom på CD.
Den er senere genudgivet, men aligevel en øvert.
Forresten så koster on the night omkring en hund på play.com - den må man jo næsten skaffe sig.
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Ikke slipsefyr.
Jo , jeg kunne sagtens finde på at tage til en Mark knopfler koncert , jeg har ikke sagt han var dårlig, bare at musikken i Dire Straits er mere min smag - og som sagt har jeg jo også flere af hans solo plader og syntes det er udemærket musik at lytte til, der er bare ikke så meget der fænger lige så direkte som med Dire Straits. __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
| Til top |
|
| |
Kenson Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Kenson skrev:
|
Jeg har også en dvd med Mark Knopfler - A Night In London. Optaget i 1996. Og den er som "ikke slipsefyr" godt kan lide det i 2 kanal stereo. Der er også mange Dire Straits numre med, og er klart anbefalelsesværdig
Mvh Kenson.
|
|
|
Nemlig, en ting der dog irritere mig som éen i helv.......er at de på dvd versionen har skåret to numre væk i forhold til video versionen (som jeg også har), nemlig en suveræn udgave af Sultans of swing & Money for nothing. Hvad tænker de pladselskaber dog på.
|
|
|
Det er da godt nok også underligt, at fjerne 2 så gode numre. For der burde da være plads på mediet, der er jo ikke brugt plads på flerkanals lyd eller ekstramateriale. Så nu når jeg ved at de burde være med, irriterer det da også mig at dvd`en ikke har hele optagelsen med.
Mvh Kenson __________________ If you are good, you will live forever. But if you are bad, you will die, when you die.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
|
Til Ikke slipsefyr.
Jo , jeg kunne sagtens finde på at tage til en Mark knopfler koncert , jeg har ikke sagt han var dårlig, bare at musikken i Dire Straits er mere min smag - og som sagt har jeg jo også flere af hans solo plader og syntes det er udemærket musik at lytte til, der er bare ikke så meget der fænger lige så direkte som med Dire Straits.
|
|
|
Helt enig, faktisk er den eneste plade jeg kan holde ud med ham som solo "Sailing to philadelphia"....god bas, men mest til fondue musik  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
tub61 skrev:
|
Til Ikke slipsefyr.
Jo , jeg kunne sagtens finde på at tage til en Mark knopfler koncert , jeg har ikke sagt han var dårlig, bare at musikken i Dire Straits er mere min smag - og som sagt har jeg jo også flere af hans solo plader og syntes det er udemærket musik at lytte til, der er bare ikke så meget der fænger lige så direkte som med Dire Straits.
|
|
|
Helt enig, faktisk er den eneste plade jeg kan holde ud med ham som solo "Sailing to philadelphia"....god bas, men mest til fondue musik 
|
|
|
Jamen den er også god og der er en del numre på den som sagtens kunne være indspillet i Dire Straits tiden. Manden er blevet mere tilbaglænet end han var før , han er jo så også blevet en del ældre skal man huske og gider ikke de store konsert upsets som før i tiden og det forstår jeg sku godt selv som musiker, jeg gider ikke en gang tage ud og spille længere. .
Men hans soloplader har nok ikke lige de mest åbenlyse hits længere, men når man lytter seriøst efter , så er der faktisk stadig mange Dire Straits undertoner i hans musik. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes godt nok der er alt for meget sovs & kartofler over Knopfler's solo albums samt ikke mindst hans rutineprægede sceneoptræden  . Hvis ikke manden gider spille mere.....fint, så lad være med at udgive flere plader, lidt det samme kan vist efterhånden siges om Mr. Slowhand  . Jeg mangler noget musikalsk engagement fra de 2 herrer  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer, husk lige på at manden jo tilnærmelsesvis laver den samme musik som før, blot i en mere voksen indpakning. Det er jo ikke lige som Phill Collins der gik over og lavede big band musik! Syntes bare lige vi skal give manden kredit for at lave det han helst vil, det viser jo netop at han brænder for musikken og måske knap så meget for hvad den lavest muligste fællesnævner er lige pt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Jeg syntes godt nok der er alt for meget sovs & kartofler over Knopfler's solo albums samt ikke mindst hans rutineprægede sceneoptræden . Hvis ikke manden gider spille mere.....fint, så lad være med at udgive flere plader, lidt det samme kan vist efterhånden siges om Mr. Slowhand . Jeg mangler noget musikalsk engagement fra de 2 herrer  |
|
|
Tjaaa, Jeg har fulgt Mark Knopfler siden han kom frem, jeg kan nu ikke se den store forskel på hans scenoptræden eller manglen på samme, nu som tidligere.Når man vælger at se Mark knopfler live så går man ind for at høre musik, ikke for at se manden danse eller skabe sig åndsvag, han levere faktisk varen hver gang og i følge ham selv elsker han at spille live,han bliver ved til han falde ned fra sceenen en dag siger han.
Når det så er sagt så er musiker mennsker ligesom du og jeg og jeg har dælme også da jeg var aktiv musiker leveret rutinepræget spil, prøv lige at tænke på at han feks på hans sidste turne her har givet 100 koncerter, det vil sige at han næsten 100 dage i træk stiller sig op og spiller de samme numre aften efter aften, bor på hoteller, lange rejser etc......
På den bagrund er jeg faktisk ret imponeret over at man kan stille sig op hver aften og levere varen , jeg selv havde været flad for længest.
Personligt har jeg nu ikke set nogle dårlige koncerter med ham på dansk grund og jeg har set dem alle undtagen dire Straits i 1985. Hvis man syntes nået ser rutinepræget ud skal man have noget at sammenligne med jo. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Acer skrev:
Jeg syntes godt nok der er alt for meget sovs & kartofler over Knopfler's solo albums samt ikke mindst hans rutineprægede sceneoptræden . Hvis ikke manden gider spille mere.....fint, så lad være med at udgive flere plader, lidt det samme kan vist efterhånden siges om Mr. Slowhand . Jeg mangler noget musikalsk engagement fra de 2 herrer  |
|
|
Tjaaa, Jeg har fulgt Mark Knopfler siden han kom frem, jeg kan nu ikke se den store forskel på hans scenoptræden eller manglen på samme, nu som tidligere.Når man vælger at se Mark knopfler live så går man ind for at høre musik, ikke for at se manden danse eller skabe sig åndsvag, han levere faktisk varen hver gang og i følge ham selv elsker han at spille live,han bliver ved til han falde ned fra sceenen en dag siger han.
Når det så er sagt så er musiker mennsker ligesom du og jeg og jeg har dælme også da jeg var aktiv musiker leveret rutinepræget spil, prøv lige at tænke på at han feks på hans sidste turne her har givet 100 koncerter, det vil sige at han næsten 100 dage i træk stiller sig op og spiller de samme numre aften efter aften, bor på hoteller, lange rejser etc......
På den bagrund er jeg faktisk ret imponeret over at man kan stille sig op hver aften og levere varen , jeg selv havde været flad for længest.
Personligt har jeg nu ikke set nogle dårlige koncerter med ham på dansk grund og jeg har set dem alle undtagen dire Straits i 1985. Hvis man syntes nået ser rutinepræget ud skal man have noget at sammenligne med jo.
|
|
|
HELT ENIG.... jeg syns sq han gør det godt....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der gik rygter om en DVD-udgave af den gamle "Alchemy - Live"
koncert som vist engang har kunnet fås på VHS, men om projektet
er strandet fuldstændigt ved jeg ikke - det er vel et halvt års tid
siden jeg hørte om det sidst  . Kunne ellers være lækkert, for
efter CD'en at dømme så sparker den koncert altså bagdel!!!
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
|
Helt enig, faktisk er den eneste plade jeg kan holde ud med ham som solo "Sailing to philadelphia"....god bas, men mest til fondue musik 
|
|
|
Har i lagt øre til hans seneste Shangri-la? hvor der efter sigende er gjort en del ud at holde lyden og spilleglæden og mindre på digital teknik og miks. Jeg synes klart det holder - og lydkvaliteten er til UG (Lyt til 5:15 AM og Trawlerman's Song f.eks)
Der findes en CD+DVD pakke hvor DVD'en indeholder lidt interviews og baggrundsinfo, som er interessant for Knopflobister. (Pt. koster CD'en 119 hos CDON, medens CD og DVD koster 89..... et scoop hvis i spør' mig )
Og 'The Ragpicker's Dream' er jeg af en eller anden årsag aldrig rigtigt kommet til at holde af... så der er jeg for såvidt enig.. __________________ Mvh
HeJu
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
Der gik rygter om en DVD-udgave af den gamle "Alchemy - Live" koncert som vist engang har kunnet fås på VHS, men om projektet er strandet fuldstændigt ved jeg ikke - det er vel et halvt års tid siden jeg hørte om det sidst . Kunne ellers være lækkert, for efter CD'en at dømme så sparker den koncert altså bagdel!!!
/U. |
|
|
Ja, hvis vi så bare kunne få alle numre med tak.
Pesonligt kunne jeg mest tænke mig en koncert fra 1985, Dire Straits bedste år med 236 koncerter. De findes, men er aldrig udgivet på hverken video elelr Dvd. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
HeJu skrev:
tub61 skrev:
|
|
|
|
Har i lagt øre til hans seneste Shangri-la? hvor der efter sigende er gjort en del ud at holde lyden og spilleglæden og mindre på digital teknik og miks. Jeg synes klart det holder - og lydkvaliteten er til UG (Lyt til 5:15 AM og Trawlerman's Song f.eks)
Der findes en CD+DVD pakke hvor DVD'en indeholder lidt interviews og baggrundsinfo, som er interessant for Knopflobister. (Pt. koster CD'en 119 hos CDON, medens CD og DVD koster 89..... et scoop hvis i spør' mig )
Og 'The Ragpicker's Dream' er jeg af en eller anden årsag aldrig rigtigt kommet til at holde af... så der er jeg for såvidt enig..
|
|
|
Nej, Ragpickers er man længe om at komme ind på livet af, det er nu lykkeds mig og jeg holder meget af pladen i dag, ikke mindst lyden som jeg personlig syntes lige er en tand bedre end Shagri-lalala. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
HeJu skrev:
tub61 skrev:
|
|
|
|
Og 'The Ragpicker's Dream' er jeg af en eller anden årsag aldrig rigtigt kommet til at holde af... så der er jeg for såvidt enig..
|
|
|
Hmm....har også købt Shangri-la, i forventning om lidt "fed spade", fra Mark, men det er der ikke meget af !...til gengæld synger han meget ?? - hvilket godt nok, ikke er hans stærke side.
Rent teknisk finder jeg lyden noget "flad", eller stærkt komprimeret om man vil.... noget bedre er SAcd-laget, men her er et kiks i selve mixet, især i de 3 første numre ligger guitaren i venstre bag-kanal .....og det er altså ikke meningen....
Bond 
__________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Shagri lalala virker meget komprimeret især ved siden af ragpickers.
Men et nummer som boom like that er der da pænt med spade på , især live.
I kan downloaude en række af hans koncerter via dette link:
http://www.mark-knopfler-news.co.uk/frameset.html
Klik på News og træk lidt ned i billledet og vælg Europe.
Koncerten fra royal albert hall er klart bedst i mine øre, den har jeg selv skåret ned på cd og den lyder hæderligt taget disse forhold i betragtning, om ikke andet er det en fed koncert. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |