| Forfatter |
|
- CSO - Branchemedlem

Bruger siden: 22 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dengang du kom forbi, var centerhøjttaleren og fronthøjttalerne ikke korrekt placeret, pga. restordre på tiltbeslag mv. Ydermere var systemet slet ikke tilspillet, hvad der specielt kunne mærkes på den ”manglende” subwoofer.
For nylig har vi monteret M&K SS-150 i alle bagkanaler og alt er blevet kalibreret til perfektion.
Vil lige nævne at både Andy Baker, International Sales Manager fra Lexicon, samt Asker Bak fra MK-sound har lyttet på systemet efter kalibreringen. De var begge utrolig imponeret over den akustik og dynamik rummet kan beherske. Specielt MPS-2810 subwooferen er kendt for sin meget høje ydelse, på trods af dens lille størrelse.
En af grundende til netop den høje ydelse på subwooferen og anlægget i rummet, er de akustiske forbedringer vi er lavet på gulvet og i loftet. I dag er der ingen hørbare stående bølger i rummet og det er ganske imponerende taget i betragtning af, at rummet kun er 17 m2.
Synes du skulle gøre dig selv den tjeneste, at komme forbi og få en hel anden oplevelse af M&K / Lexicon. Hvis du ringer i forvejen, arrangere jeg en seance hvor den danske importør af Lexicon er tilstede.
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard www.cso.dk
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
- CSO - Branchemedlem

Bruger siden: 22 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig er der en forskel mht. rummets størrelse, men demoen bliver fortaget med RV-8 og ikke med MC-12 og LX-7. Man for stadig en klar fornemmelse, af dynamikken og detaljegraden på Lexicon og M&K.
Ønsker man senere en demo i et større større lokale, kan dette selvfølgelig sagtens arrangeres, med MC-12, LX-7 og en korrekt sub.
Kender i øvrigt ikke mange steder, hvor de har et akustisk optimeret rum på 70 m2 installeret med Lexicon og M&K
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
www.cso.dk
|
| Til top |
|
| |
bioV Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=- CSO -]
Dengang du kom forbi, var centerhøjttaleren og fronthøjttalerne ikke korrekt placeret, pga. restordre på tiltbeslag mv. Ydermere var systemet slet ikke tilspillet, hvad der specielt kunne mærkes på den ”manglende” subwoofer.
For nylig har vi monteret M&K SS-150 i alle bagkanaler og alt er blevet kalibreret til perfektion.
Vil lige nævne at både Andy Baker, International Sales Manager fra Lexicon, samt Asker Bak fra MK-sound har lyttet på systemet efter kalibreringen. De var begge utrolig imponeret over den akustik og dynamik rummet kan beherske. Specielt MPS-2810 subwooferen er kendt for sin meget høje ydelse, på trods af dens lille størrelse.
En af grundende til netop den høje ydelse på subwooferen og anlægget i rummet, er de akustiske forbedringer vi er lavet på gulvet og i loftet. I dag er der ingen hørbare stående bølger i rummet og det er ganske imponerende taget i betragtning af, at rummet kun er 17 m2.
Synes du skulle gøre dig selv den tjeneste, at komme forbi og få en hel anden oplevelse af M&K / Lexicon. Hvis du ringer i forvejen, arrangere jeg en seance hvor den danske importør af Lexicon er tilstede.
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard www.cso.dk
Det lyder godt Carsten, tag det ikke ilde op, jeg ved godt at du er vel inde i tingene. Jeg forventer at komme paa besog hos dig igen naeste gang jeg er i Danmark. Jeg har faaet noget fornuftigt feed-back her paa traaden og maa nok starte med at se paa det akustiske. Det I har lavet i jeres proverum er ganske godt, maske jeg skal have lagt et par bass faelder ind ogsaa. Her i weekenden laegger jeg lidt mere ind omkring rummet for at faa min viden udviet i den forbindelse. Mit fremtidige bio rum bliver en del anderledes, mit rum faar multi funktion men med vaeget paa billed og film lyd.
Iovrigt tak for at du bruger tid paa at kommentere her paa traaden.
BioV __________________ High End Bio planner
|
| Til top |
|
| |
bioV Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|

Tester lige hvordan man lægger billeder ind.
Så her er et billed af Beatles.
BioV
BioV

__________________ High End Bio planner
|
| Til top |
|
| |
bioV Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her e så de første billeder.
[/URL]"> 

Her er så rummet. Det ser ud til at jeg må afgive 2 meter til fruens vaskekælder, men sådan er det vel, her sine maskiner. I kan se på tegningen hvordan det skal deles. Der er en udfordring med de 2 indhak på hver side af trappen til stuen, som nok kræver en loft placering of baghøjtalerne i en fremskudt postion. Jeg kan ikke lukke disse indhak da det er der baren skal være. Måske en løsning er at vende opsætningen på tværs af rummet.
Læg mærke til mit gulv som er gulvfliser med varme i. En mulighed er at dække det til men så må det være med et tæppe eller matriale som er åbent for varme-forsyningen.
Måske jeg lige skulle nævne at hjørnesofaen skal placeres så sweet-spot er i hjørnet af sofaen.
Hvad er jeres første indtryg.
BioV
__________________ High End Bio planner
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan som jeg kan forstå din plantegning, så har du 8 * 6,5 m. til rådighed. Det er en ganske udemærket størrelse og der skal nok blive rig mulighed for at få opfyldt dine vildeste drømme. Lofthøjden på 2,85 er faktisk ikke så ringe endda - slet ikke taget i betragning af, at der i mange huse kun er 2,4 fra gulv til loft m.
At du har klinker/fliser på gulvet er ikke så godt rent lydmæssigt og i forhold til, at du skal bygge en 'biograf'. Dæmpning er i hvert fald en klar nødvendighed både på gulv og vægge og hjørner. Ofte så dæmper man rummet mere i surroundsound end ved alm. stereo.
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt synes jeg at du skal dele rummet op i to. Trommer er ikke det bedste at have stående i sin bio, det giver genlyd. Jeg taler af erfaring, havde selv mit trommesæt stående i min fars biorum, og det lød forfærdentligt når der blev sat film på. Til gengæld lød det eminent når jeg spillede ( selvføli' ), pga. akustikreguleringerne min far havde fortaget (og mit kæmpestore talent). Nu har jeg desværre solgt trommerne, og nu lyder det da også meget bedre. Specielt bækken og store mængder bas går IKKE hånd i hånd.
Jeg kan se der osse står motorcykel på tegningen? Skal du osse bruge kælderen som værksted eller skal jernhesten bare stå dernede?
|
| Til top |
|
| |