Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Superhøjtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
hmmm:

CERWIN-VEGA CLSC-10 højttaler koster 1299,- stk og der for du da en støjende højttaler også. Ved ikke om den er bedre, men det er da et eks. på en larmehøjttaler i en autoriseret butik. 

Jeg skal heller ikke kunne sige om den er bedre

Men det er faktisk et meget godt eksempel, på at man godt kan skrive en masse positivt om sit produkt uden at gå over stregen.

vis man ser på HFk's beskrivelse, så står der selvfølgelig ikke noget som helst dårligt om produktet, men omvendt så er overdrivelserne holdt på et niveau hvor de er til at leve med. I bund og grund er budskabet at det er en højttaler til dem der vil spille højt, og de skal den nok kunne leve op til

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejt taler/detail/CERWINVEGA_CLSC10_hoejttaler.htm?id=4988

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Men det er faktisk et meget godt eksempel, på at man godt kan skrive en masse positivt om sit produkt uden at gå over stregen.

Og det var vel så essensen af problemet. Fordi annoncen holder sig på ingen måde "inden for stregen".

Desuden så tror jeg sælger er larmende ligeglad med at et par Hi-Fi nørder syntes hans HTer er noget lård.

Det blev nok skrevet her inde, så os der viste bedre kunne få os et billigt grin.

Til sammenligning kan i jo også se PC nørdernes reaktion. Jeg fandt et sæt lignende højtalere på HOL og kunne ikke dy mig (men syntes selv jeg sagde det meget pænt) HOL.dk

Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Så kom de sgu osse til salg herinde:

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=50323

Hvem kommer først....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har hjulpe sælger med at revidere teksten og rådet ham til at prøve at sælge dem her inde.. Det kunne jo ske der var nogen der skulle spille en gildesal op for små penge og til det formål er de vel fine nok.

annoncen er LIGE blevet postet, så det er nok den sidste 

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

jeg ville heller ik ku huske nyprisen på dem kun den forvildtledene
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Ja, den grinede jeg så også lidt af. Men lur om han ikke selv har dem fra QXL og der med er nyprisen alligevel en relativ ting.

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Spurnaldo skrev:

Reklame != Løgn
Det er rent faktisk muligt at lave en salgsannonce uden at fortælle om ting som ikke bunder vi virkeligheden. Selvfølgelig behøves man ikke nedgøre sit eget produkt.

Dvs du har ikke et problem med at han skriver tekniske specifikationer som ikke holder vand med virkeligheden ?

Hvad er det for et spec du ikke mener holder med virkeligheden? Jeg har kigget dem igennem, og jeg kender ikke højttaleren så jeg kan ikke sige om følsomheden er 89dB eller 92dB, men der er ikke noget der stikker ud som værende decideret urealistisk.

Citér:

Han er en torsk fordi han byder på en vare før han undersøger hvad han byder på. Har han spørgsmål må han spørge om det først til sælger, og så skal sælge svare i overenstemmelse med virkeligheden.
Tilgengæld har manden ikke megen mulighed for, at lave den store research på dette "produkt", så derfor er det fint han henvender sig til sælger.

Han mener at auktionen er annulleret pga. urigtige oplysninger, men sælger har aldrig påstået af krydsfinér blev brugt i high-end højttalere. Han kalder dem Super Power højttalere, ja, men nu er det ikke ligefrem et kvalitativt begreb hvad super power er. Det er HiFi for den sags skyld heller ikke.

Det største problem er måske at sælger formulerer sig lidt dårligt i den sidste del hvor han bruger et tvivlsom ræsonnement til at begrunde at højttalerne "repræsenterer" en vis værdi. Han har aldrig sagt at højttalerne koster 12k fra ny, kun at nogle der "har samme størrelse" vil koste 5-6k fra de fleste andre producenter, og det kan man tage som man vil - igen ikke en kvalitativ udtalelse, for han har aldrig sagt at de spiller lige så godt som højttalere til 5-6k, og selvom han havde ville det stadig ikke være kvalitativt, fordi det kan være han synes de lyder lige så godt som nogle langt dyrere højttalere. Nogle synes Cervin Vega har den bedste lyd, andre hader den - hvem har ret? 

Citér:

Det er en generel tendens, at der er brugere på sitet, som prøver at hjælpe de mindre vidende på området. Jeg syntes det er kanon at sådanne annoncer som består af en stor fed løgn, bliver pillet fra hinanden så folk reelt bliver klar over hvad de byder på.
Jeg mener ikke at det er iorden at udnytte at nogle folk som mangler viden på området, men gerne vil have ordentlig lyd. Det er ikke tilfældigt at sådanne "skodprodukter" bliver solgt på sider, hvor der er mange af ovenstående folk.

Så derfor vælger man at dissekere annoncerne på at forum fyldt med fortrinsvis HiFi nørder? Tror dem der er i fare for at falde for hans kreative skrivning kommer meget herinde? Og hvis de gjorde, så gjorde de det sandsynligvis primært for at spørge om råd til netop sådan et køb, og så er der ingen grund til at hive det frem

Uanset hvad værdien af det er, så er tonen i indlæggene om denne slags varer som oftest "Haha, se en idiot, han sælger skodhøjttalere". Jeg fornemmer ikke en "Pas lige på, disse højttalere er ikke så gode som de lyder" indlæg.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Seeker skrev:

Til sammenligning kan i jo også se PC nørdernes reaktion. Jeg fandt et sæt lignende højtalere på HOL og kunne ikke dy mig (men syntes selv jeg sagde det meget pænt) HOL.dk

Nu er HOL brugerne nu heller ikke meget bedre når det kommer dertil.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:

Uanset hvad værdien af det er, så er tonen i indlæggene om denne slags varer som oftest "Haha, se en idiot, han sælger skodhøjttalere". Jeg fornemmer ikke en "Pas lige på, disse højttalere er ikke så gode som de lyder" indlæg.

L.

Der er jeg så ikke helt enig. Hvis endelig der er noget Haha i de tråde, så synes jeg nærmere det er haha se hvad folk forsøger at sælge som hifi!
Du kan have ret i, at disse tråde ikke nødvendigvis hjælper dem der kunne finde på at købe disse højttalere, men det er vel ikke vores skyld at de ikke kommer på hifi4all så de kan lære noget.

Nu er der så sådan et sæt til salg her, hvilket jo gør tråden lidt mere relevant, men som udgangspunkt er denne type tråde ligesom papkasse trådene, det er underholdning og hvis man ikke synes de er sjove kan man jo bare lade være med at læse dem.

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:

Bedre? Nej nok ikk. Faktisk prøvede han en ny tråd uden nypris og så linkede folk til denne tråd, svinede højtalerne til og moderator lukkede tråden pga meningsløst indhold. Synd og skam.

Til de kritiske
Jeg syntes det er en kedelig tendens, som ikke kun rammer Hi-Fi, men også mange andre "nørd områder". At hvis en vare ikke lever op til ens egen kvalitets krav, så er det noget skrammel som lige så godt kan smides i kontaineren først som sidst.

Et område hvor jeg temmelig glad for altid kunne gå tilbage til PC-nørderne og få reetableret min tro på menneskeligheden, for de er sq udemærket klar over at en PC 2000,- som regl er pengene værd og det selvom at selv har for 15-20K hardware stående der hjemme. Og de er sq aldrig blege for at give et nap i hverken i den ene eller anden (kvalitetsmæssige) ende.

Jeg syntes der er kommet nogle meget hårde udtalelser omkring de famøse 500W super power højtalere og mener ikke at alle har været helt fair. Det kan da godt være at de ikke kan meget andet end at spille højt, men med 2x 10" med individuel bassreflex og 3-vej konstruktion så skulle det jo nok også kunne lade sig gøre.

Så inden i begynder at kassere noget, så prøve lige at overveje hvor meget højtaler man normal får 700 kroner.. Eneste alternativ jeg kan finde er Gale 3030 og er de virkelig bedre? Du kan ikke en gang bygge en højtaler selv for den pris.

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Seeker skrev:

Et område hvor jeg temmelig glad for altid kunne gå tilbage til PC-nørderne og få reetableret min tro på menneskeligheden, for de er sq udemærket klar over at en PC 2000,- som regl er pengene værd og det selvom at selv har for 15-20K hardware stående der hjemme. Og de er sq aldrig blege for at give et nap i hverken i den ene eller anden (kvalitetsmæssige) ende.

Der er bare den forskel, at PC verdenen i større grad er baseret på specifikationer  end Hifi verdenen - F.eks. er det ved grafikkort nemt at afgøre, om det ene eller det andet har større throughput i en given applikation, og kvaliteten af renderinger kan jo også sammenlignes. Ved Hifi er det jo konstant personlige opfattelser, der ligger til grund for udsagn om hvorvidt dette eller hint er bedre end noget andet, og både resten af setuppet og rummet spiller jo ind i dén vurdering.
Alle dem, der interesserer sig for pc'er ved jo også, at det hardware der lige er indkøbt som toppen af poppen er forældet om 3-6 måneder, og så kan det købes for en brøkdel af den oprindelige pris - Derfor ved de fleste pc interesserede godt, at en pc til eks. 2500 kr. er god nok, hvis ikke der er behov for at spille Doom 3 e.l.

Desuden findes der lige så mange "religionskrige" i pc verdenen, som i Hifi verdenen, se bare på Ati vs. Nvidia og Intel vs. Amd I de diskussioner er det jo heller ikke kun kolde facts, der bruges som argumenter

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Seeker skrev:
Lestat skrev:

Bedre? Nej nok ikk. Faktisk prøvede han en ny tråd uden nypris og så linkede folk til denne tråd, svinede højtalerne til og moderator lukkede tråden pga meningsløst indhold. Synd og skam.

Til de kritiske
Jeg syntes det er en kedelig tendens, som ikke kun rammer Hi-Fi, men også mange andre "nørd områder". At hvis en vare ikke lever op til ens egen kvalitets krav, så er det noget skrammel som lige så godt kan smides i kontaineren først som sidst.

Jeg syntes der er kommet nogle meget hårde udtalelser omkring de famøse 500W super power højtalere og mener ikke at alle har været helt fair. Det kan da godt være at de ikke kan meget andet end at spille højt, men med 2x 10" med individuel bassreflex og 3-vej konstruktion så skulle det jo nok også kunne lade sig gøre.

Så inden i begynder at kassere noget, så prøve lige at overveje hvor meget højtaler man normal får 700 kroner.. Eneste alternativ jeg kan finde er Gale 3030 og er de virkelig bedre? Du kan ikke en gang bygge en højtaler selv for den pris.

Nu har det meste af kritiken været rettet mod annoncen, der for højttalerne til at lyde som om de er bedre end det de er.
Hvis du ser på de tråde her inde hvor folk spørger om hjælp omkring indkøb af nye komponenter kan du da sagtens se folk med anlæg der koster 10-20 gange mere end det der bliver spurgt til, komme med råd om til gode køb, så jeg synes generelt brugerne her inde er gode til at placere sig på det niveau hvor der bliver spurgt.
Det eneste problem område plejer at være når folk spørger til 1.500 kr alt-i-et anlæg, der kommer der som regel ikke så mange svar

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Gumle skrev:

Der er bare den forskel, at PC verdenen i større grad er baseret på specifikationer  end Hifi verdenen - F.eks. er det ved grafikkort nemt at afgøre, om det ene eller det andet har større throughput i en given applikation, og kvaliteten af renderinger kan jo også sammenlignes.

Ikke altid. Der er næsten lige så stor mærkekrig i PC verdenen som der er i HiFi og de fleste nørd ville til en hver tid hellere betale 500 mere for et Abit eller MSI frem for et AsRock. Selv om der kun er marginale performance forskelle (hvis nogen overhoved).

Gumle skrev:

Ved Hifi er det jo konstant personlige opfattelser, der ligger til grund for udsagn om hvorvidt dette eller hint er bedre end noget andet, og både resten af setuppet og rummet spiller jo ind i dén vurdering.

Den viden gør det vel bare endnu mere hul i hoved at nedgøre noget ud fra personlige preferancer.

Gumle skrev:

Alle dem, der interesserer sig for pc'er ved jo også, at det hardware der lige er indkøbt som toppen af poppen er forældet om 3-6 måneder, og så kan det købes for en brøkdel af den oprindelige pris - Derfor ved de fleste pc interesserede godt, at en pc til eks. 2500 kr. er god nok, hvis ikke der er behov for at spille Doom 3 e.l.

Man kan købe en PC som kan spille DOOM3 for 5K. Og på trods af det har jeg for over 15K PC hardware stående og brumme (og det kan forresten ikke spille DOOM, pga et under dimentioneret GFX ).
Man kan sagten købe "en 500w Super PC" for billige penge. Men skal man have 500w kvalitet, så koster det knaster. Men det diskvalificere heller ikke det første. Netop fordi der er forskellige behov

Gumle skrev:

Desuden findes der lige så mange "religionskrige" i pc verdenen, som i Hifi verdenen, se bare på Ati vs. Nvidia og Intel vs. Amd I de diskussioner er det jo heller ikke kun kolde facts, der bruges som argumenter

LOL !! Lige præcis Meget aktuel i den der "Dali er gud" debat der har været lidt af her inde.

MichaelWB skrev:

Nu har det meste af kritiken været rettet mod annoncen, der for højttalerne til at lyde som om de er bedre end det de er.

Ja det meste. Det er resten jeg er lidt ked af. Det kunne nemt give Hi-Fi nørder ry som nogle snobber, der ikke kan sætte sin i andres sko.

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Gumle skrev:

Der er bare den forskel, at PC verdenen i større grad er baseret på specifikationer  end Hifi verdenen - F.eks. er det ved grafikkort nemt at afgøre, om det ene eller det andet har større throughput i en given applikation, og kvaliteten af renderinger kan jo også sammenlignes. Ved Hifi er det jo konstant personlige opfattelser, der ligger til grund for udsagn om hvorvidt dette eller hint er bedre end noget andet, og både resten af setuppet og rummet spiller jo ind i dén vurdering.

Ikke helt, sådan ser det måske ud udefra. Netop ved grafikkort er der forskel på hvad de forskellige producenter vægter - er nVidia's eller ATi's FSAA (en form for udglatning af "hakker" i billedet, for de udeforstående ;)) bedst, hvilken anisotropisk filtrering er bedst, hvem ofrer kvalitet for ydelse, osv.

Noget af det er spec, noget af det er implementering af forskellige algoritmer der kan give anledning til mindst lige så megen diskussion som forstærkere, der jo også har målbare egenskaber.

Citér:

Sandt, omend det også kommer an på hardwaren. Mine Xeons koster tæt på det samme som da jeg købte dem. (Dual 3.4GHz'ere). Men jo, noget hardware falder som en sten. Det samme ser vi jo også indenfor de dele af HiFi verdenen hvor der sker nyt - f.eks surround processor markedet.

Citér:

Nej, desværre ikke. :( Det er en uheldig tendens at folk mister objektiviteten og lægger alt for meget følelse i valg af hardware. Det er et værktøj, ikke en livsstil. :) Jeg kan måske til nød forstå det ved HiFi der ikke så meget er værktøj som en computer.

L.

TweakBeast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Øhhh vil lige kommenterer at krydsfiner er faktisk rigtigt godt som "indvendigt" kabinet, men skal selvfølgelig kombineres med noget "tungere" og helst i en flerlags-konstruktion med eksembelvis Bly,lexan og granit.

Årsagen er, at det har en mere "åben" struktur som ikke gjalder ligsåmeget som eks. MDF og endnu værre HDF!!!

Men KUN kryds er nok bedst til flightcases

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Lestat skrev:

Gumle skrev:

Ikke helt, sådan ser det måske ud udefra. Netop ved grafikkort er der forskel på hvad de forskellige producenter vægter - er nVidia's eller ATi's FSAA (en form for udglatning af "hakker" i billedet, for de udeforstående ;)) bedst, hvilken anisotropisk filtrering er bedst, hvem ofrer kvalitet for ydelse, osv.

Noget af det er spec, noget af det er implementering af forskellige algoritmer der kan give anledning til mindst lige så megen diskussion som forstærkere, der jo også har målbare egenskaber.

Citér:

Sandt, omend det også kommer an på hardwaren. Mine Xeons koster tæt på det samme som da jeg købte dem. (Dual 3.4GHz'ere). Men jo, noget hardware falder som en sten. Det samme ser vi jo også indenfor de dele af HiFi verdenen hvor der sker nyt - f.eks surround processor markedet.

Citér:

Nej, desværre ikke. :( Det er en uheldig tendens at folk mister objektiviteten og lægger alt for meget følelse i valg af hardware. Det er et værktøj, ikke en livsstil. :) Jeg kan måske til nød forstå det ved HiFi der ikke så meget er værktøj som en computer.

L.

Nu må jeg hellere passe på, at det kommer for langt væk fra trådens emne, men et par bemærkninger har jeg nu På forhånd undskyld for OT.

Grafikkort: Ja, der er selvfølgelig mange parametre at sammenligne på, men jeg ville egentligt også bare tydeliggøre, at man på dette område nemmere kan opstille nogle målbare fakta, der faktisk stemmer overens med oplevelsen. Til forskel fra f.eks. forstærkere, hvor det før er sket, at en fint målende forstærker lyder af h..... til

Dual Xeon 3,4 GHz: Serverhardware falder ikke så meget/hurtigt som mere "mainstream" hardware De områder indenfor Hifi, hvor der opleves hurtige og store prisfald er netop også de områder, hvor computere (og den hurtige udvikling indenfor dette felt) spiller ind. F.eks. produkter der anvender behandling af digitale signaler samt LCD produkter.

M.V.H.
Søren

Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes