Forfatter |
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem skal brække armen på dig bagefter?
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
På en måde kunne jeg godt tænke mig at købe sådan en, men på samme tid vil jeg ikke for mister manjo det dejlige proces hvor man kan høre forskel, og selve udviklingen af lyden...
Novisad
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Hvem skal brække armen på dig bagefter?  |
|
|
Det klarer jeg selv med et styrt på min MZ.. Hvis du taber, så skal du spise 1kg. McDonalds Ørl, så hvis jeg var dig, så ville jeg flytte husdyrene og havemøblerne ud af øregangen - medmindre ørl er din livret da.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er, for en gangs skyld , enig med kubikken.... der er altså grænser for hvor lang tid kabler skal spilles til, en kabel burner sparer dig blot fornøjelsen ved at gøre det selv.
det er helt i orden at der er 17000 voodoo produkter til hifi, men så længe det ikke måles/bevises at det har en gavnlig virkining (i det her tilfælde i forhold til bare at lade forstærkeren og alm musik gøre det) så er det i min bog fup og fidus. på linje med special vand til lp'er, noget af det kan måles noget kan måske ikke. det der ikke kan måles er, i forhold til det der kan uden substans.
hifi handler lige så meget om selvbedrag og 40% af en lytteoplevelse er alligevel hjernen der spiller spiller puds med dig.
køb en god flaske whisky/vin i stedet, det er langt sjovere og har samme effekt  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja,er selv overbevist om at kablerne skal brændes ind(bruger mine egne ører)og der er vel meget fikst for en forhandler(eller hvad gli nu er),men personligt kan jeg sagtens vente 1-300 timer på at de brændes ind så løst sidder pengene heller ikke,men som forhandler er det da en god ting,også at kunne tilbyde færdig brændte kabler
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
jeg er, for en gangs skyld , enig med kubikken.... der er altså grænser for hvor lang tid kabler skal spilles til, en kabel burner sparer dig blot fornøjelsen ved at gøre det selv. |
|
|
Ja det sker godt nok ikke ret tit vi er enige om andet end jordens facon (og dog), men dennegang ser der da ud til at være lidt fællessang. Men der er godt nok afsindigt mange ting, som jeg hellere ville prøve end toaste kabler. Der er forskel på gamle og nye kabler, spørgsmålet er hvilke der er de bedste. Kobber bliver kun mere snavset med tiden idet der dannes oxyd forbindelser. Sølv oxyderer ikke ved stuetemperatur, men det bliver snavset af andre årsager. Min påstand er, at kort efter monteringen af kablerne er forbindelserne så gode som de bliver, herefter degraderes der jævnt indtil kontaktfladerne rengøres. Herfra gentages hele trummerummen. Kablets ændringer sker langsomt men sikkert. Rene ubeskyttede kobberkabler går det hårdest ud over, en mekanisk forsølvning beskytter rigtig godt, men har også indflydelse på lyden. Men jegville dog rette opmærksomheden mod utroligt meget andet først. Tænk på atdine apparater er spækket med opamps, som ofte indgår i kredsløb med 110 dB modkobling fra udgang til indgang, hertil næsten helt unødig nærmest brickwallagtig filtrering af outputtet på din CD spiller. Der er i sandhed meget andet at kigge på med langt større effekt end toastning. Mht. Echo3 så kan sidste hold skyllevand fra en blevask gøre det samme  .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
tja,er selv overbevist om at kablerne skal brændes ind(bruger mine egne ører)og der er vel meget fikst for en forhandler(eller hvad gli nu er),men personligt kan jeg sagtens vente 1-300 timer på at de brændes ind så løst sidder pengene heller ikke,men som forhandler er det da en god ting,også at kunne tilbyde færdig brændte kabler |
|
|
Det kan man ikke, idet du flytter på dem, så begynder showet forfra igen.
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
music 4 all skrev:
tja,er selv overbevist om at kablerne skal brændes ind(bruger mine egne ører)og der er vel meget fikst for en forhandler(eller hvad gli nu er),men personligt kan jeg sagtens vente 1-300 timer på at de brændes ind så løst sidder pengene heller ikke,men som forhandler er det da en god ting,også at kunne tilbyde færdig brændte kabler |
|
|
Det kan man ikke, idet du flytter på dem, så begynder showet forfra igen. |
|
|
også hvis de stadig vender samme vej(bruger pillene på kablet)?ved godt hvis du vender kablet om er det som"nyt" igen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
Kurt von Kubik skrev:
music 4 all skrev:
|
|
Det kan man ikke, idet du flytter på dem, så begynder showet forfra igen. |
|
|
også hvis de stadig vender samme vej(bruger pillene på kablet)?ved godt hvis du vender kablet om er det som"nyt" igen. |
|
|
Tilspilningsprocessen består bl.a. i punktsvejsning mellem enkeltkorer og enkeltkrystaller. Bevæger du kablet, begynder du forfra med den proces.
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
som tusind tak til alle de der har hevet denne tråd ud i en gang ,
må jeg komme med mit bidrag :
denne kabel brænder kan også kurere BÅÅÅT lyde fra diverse ikke færdigudviklede prototype højttalere

|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm kurt det vil sige tager jeg mit tilspildede kabel af,det være sig signal eller ht kabel,og sætter det på igen er det så at sige ikke tilspillet længre?
|
Til top |
|
|
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
også hvis de stadig vender samme vej(bruger pillene
på kablet)?ved godt hvis du vender kablet om er det som"nyt"
igen. |
|
|
Altså, et analogt signal er vekselstrøm. Og med medmindre forstærkerne
er defekte, er der intet DC offset, så det er i den henseende
ligegldigt hvad vej kablet vender i forhold til den logiske
signalretning.
Nogle kabler har pile fordi de er pseudobalancerede, men det er noget
helt andet og har intet med tilspilning at gøre. Andre kabler igen har
pile fordi det ser smart ud og fordi de pseudobalancerede har det.
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
hmm kurt det vil sige tager jeg mit tilspildede kabel af,det være sig signal eller ht kabel,og sætter det på igen er det så at sige ikke tilspillet længre? |
|
|
Overdrivelse fremmer naturligvis forståelsen. Men ja! Du har ikke længere de pågældende små punktsvejsninger mere, de skal gendannes ved brug af kablet.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Har lige bestilt sådan en fætter

får US AC chassis stik udskiftet med Schuko dims.
Så kan kablerne bare komme an. 
Det har jeg manglet i en del tid. 
læs mere her: http://www.hagtech.com/frykleaner.html
pris 399 + told og moms ca. 520 USD eller 3250 DKK
|
|
|
Hopla i hifishoppen.
Jammen sådan en lille fætter er bestemt et bekendtskab værd. Jeg har leget med kassen flere gange, og den har betydelig effekt. Især på interconnect sker der ting og sager, så god fornøjelse herfra, og lade os høre om dine erfaringer __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:

|
|
|
Øv...nu havde jeg lige glædet mig... Det var ellers sådan en spændende oveskrift: "Kabel brænder". Og så handler det bare om en kabelbrænder. Øv! 
Hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
For hulan da en heftig pandabjørnebamse....kan man ane et sæt SA'ere der bliver futtet af længst til venstre i billedet ? Troede ski' ikke G&S havde det panda kostume længere 
Nå, tilbage til kablerne.......æh, den toaster der - hvordan virker sådan en fætter ? Er det en slags pink noise der sendes igennem kablerne eller hvad ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
gli- skrev:

|
|
|
Øv...nu havde jeg lige glædet mig... Det var ellers sådan en spændende oveskrift: "Kabel brænder". Og så handler det bare om en kabelbrænder. Øv! 
Hilsen
Nilau
|
|
|
Nu skal du ik' være så ked af det
Tilslut blot et (2 polet) 0,25 mm2 kabel i måsen på en god Amp. til højttalerne... skru op for volumen (højre om) .... og du har melodien "Kabel i flammer" ...... , endvidere er der extra lys og lyd u/b 
Mvh/Mik112
|
Til top |
|
|