| Forfatter |
|
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var ude for noget lignende, for 4-5 mdr. siden. Jeg overførte penge ( 3600 kr.) til sælgers konto, og ventede og ventede og ventede.........
Efter adskillige undskyldninger og bortforklaringer, kontaktede jeg sælgers bank. Det var lige det, der skulle til. Pengene blev tilbageført 2 dage efter.
Siden køber jeg KUN pr. efterkrav. Når posten ankommer, tjekker jeg varen, inden jeg betaler (det har man ret til). Så er jeg sikker på, at varen ikke er blevet smadret af PostDanmark.
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, finn, hvordan kontaktede du hans bank? Sagde du bare at han simpelthen ikke havde overholdt sin aftale eller hvad?
Nogen der ved, hvilken bank der har reg nr 0933?
__________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
rvu84 skrev:
|
|
|
BG-Bank .... længe leve Google 
Link
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man finder hurtig ud af hvad slags menesker de forskellige brugere er...på godt og på ondt. 
Det er super ærgeligt at du kommer i kontakt med den spade men giv ham
til tirsdag og så må du jo gå videre med sagen hvis der ikke er sket
noget.
Jeg har handlet en del her på siden og har ikke haft nogle uheldige episoder og håber da heller ikke at det vil forekomme.
Ignorer diverse selvtægtsråd, det er for dumt. Brug de rette myndigheder.
Mon ikke der sker noget inden tirsdag? Det ville være dumt ikke at reagere fra sælgers side.
Pøj Pøj
__________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
nosferatu89 skrev:
|
Kør hen til ham med gutterne i kabinen og battet i bagagerummet. Parker bilen rundt om hjørnet, hvis nu det blev nødvendigt.
Ellers er politiet selvfølgelig osse en løsning, men men...Det tager MEGET lang tid, men til gengæld er du sikker på at få den tilbage, hvis du har beviserne på skrift, hvilket du jo har siden i kontaktede hinanden over e-mail.
Hvis du har en ven, der tilfældigvis er advokat, kan du jo hyre ham for en kasse bajere. Få ham til at ringe på den pågældenes dør. Den pågældene åbner og døren og nu råber din advokat ( ven, men det behøves han jo ikke at få at vide ) paragraffer i hovedet på ham, vifter med armene, flere paragraffer og giver ham en ADVARSEL ( IKKE EN TRUSSEL, det er jo ulovligt ), om at han skal give din ven forstærkeren nu, ellers vil i trække ham i retten. HVis det ikke hjælper sidder vennerne i bilen rundt om hjørnet med battet i bagagerummet.
Bare et par muligheder. Uanset hvilken du vælger, håber jeg du får din forstærker tilbage.
Nosferatu
|
|
|
Håber ikke jeg render ind i din slags på brugtmarkedet.
Magen til hjernedød rådgivning skal man sku da lede længe efter 
|
|
|
Siger det kun fordi jeg har selv har prøvet det...Og jo det dur... Er det en forhandler er det self. noget helt andet, de skal jo osse tænke på deres ry. Men en privat kunne umuligt være mere ligeglad.
Så hold de der ord for dig selv, sådan noget vil jeg da ikke finde mig i. Som sagt, siger det kun fordi at det for mit vedkommende har fungeret!
Nosferatu
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
rvu84 skrev:
|
Ok, finn, hvordan kontaktede du hans bank? Sagde du bare at han simpelthen ikke havde overholdt sin aftale eller hvad?
|
|
|
Jeg fandt hans bank via reg. nr. (4 første cifre). Manden jeg snakkede med i banken, var meget forstående, og lovede at kontakte sælger. Vupti: Pengene tilbage.
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, ser lige tiden an, har sendt en sms, så jeg er sikker på, at han har fået med at han bliver meldt.
Vender tilbage med resultatet selvfølgelig. __________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Frede1977 skrev:
nosferatu89 skrev:
|
Kør hen til ham med gutterne i kabinen og battet i bagagerummet. Parker bilen rundt om hjørnet, hvis nu det blev nødvendigt.
Ellers er politiet selvfølgelig osse en løsning, men men...Det tager MEGET lang tid, men til gengæld er du sikker på at få den tilbage, hvis du har beviserne på skrift, hvilket du jo har siden i kontaktede hinanden over e-mail.
Hvis du har en ven, der tilfældigvis er advokat, kan du jo hyre ham for en kasse bajere. Få ham til at ringe på den pågældenes dør. Den pågældene åbner og døren og nu råber din advokat ( ven, men det behøves han jo ikke at få at vide ) paragraffer i hovedet på ham, vifter med armene, flere paragraffer og giver ham en ADVARSEL ( IKKE EN TRUSSEL, det er jo ulovligt ), om at han skal give din ven forstærkeren nu, ellers vil i trække ham i retten. HVis det ikke hjælper sidder vennerne i bilen rundt om hjørnet med battet i bagagerummet.
Bare et par muligheder. Uanset hvilken du vælger, håber jeg du får din forstærker tilbage.
Nosferatu
|
|
|
|
|
|
Siger det kun fordi jeg har selv har prøvet det...Og jo det dur... Er det en forhandler er det self. noget helt andet, de skal jo osse tænke på deres ry. Men en privat kunne umuligt være mere ligeglad.
Så hold de der ord for dig selv, sådan noget vil jeg da ikke finde mig i. Som sagt, siger det kun fordi at det for mit vedkommende har fungeret!
Nosferatu
|
|
|
Ja, Nosferatu - nu er du jo 15 år, og lige kommet over den kriminelle lavalder. Så skal du måske til at tænke lidt mere over det med baseballbat-metoder.
Jeg vil dog ikke anbefale at man bruger den slags metoder. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Frede1977 skrev:
nosferatu89 skrev:
|
Ellers er politiet selvfølgelig osse en løsning, men men...Det tager MEGET
lang tid, men til gengæld er du sikker på at få den tilbage, hvis du
har beviserne på skrift, hvilket du jo har siden i kontaktede hinanden
over e-mail.
Hvis du har en ven, der tilfældigvis er advokat, kan du jo hyre ham
for en kasse bajere. Få ham til at ringe på den pågældenes dør. Den
pågældene åbner og døren og nu råber din advokat ( ven, men det behøves
han jo ikke at få at vide )
paragraffer i hovedet på ham, vifter med armene, flere paragraffer og
giver ham en ADVARSEL ( IKKE EN TRUSSEL, det er jo ulovligt ), om at
han skal give din ven forstærkeren nu, ellers vil i trække ham i
retten. HVis det ikke hjælper sidder vennerne i bilen rundt om hjørnet med battet i bagagerummet.
Nosferatu
|
|
|
|
|
|
Siger det kun fordi jeg har selv har prøvet det...Og jo det dur...
Er det en forhandler er det self. noget helt andet, de skal jo osse
tænke på deres ry. Men en privat kunne umuligt være mere ligeglad.
Så hold de der ord for dig selv, sådan noget vil jeg da ikke finde
mig i. Som sagt, siger det kun fordi at det for mit vedkommende har
fungeret!
Nosferatu |
|
|
Helt enig med Frede1977. Dette råd er så dumt, at moderatorerne burde
slette dette indlæg, eller give en kraftig advarsel om at opfordring
til selvtægt ikke er tilladt her på forum.
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ALDRIG TRUET nogen. Og hvis jeg har forstået det rigtigter, det jo etop det at true ved selvtægt der er ulovligt (selvfølgelig er det heller ikke lovligt at banke en eller andens ansigt ind). Det med vennerne og battet er ment som en joke, mener bare at mange ting kan løses udenom politiet. Det går hurtigere og er smertefrit for alle.
Siden mit indlæg har været så provokerende, vil jeg holde mig fra denne tråd.
Nosferatu
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er selvfølgelig en dårlig ide at møde op med baseball batts e.l., men det er bestemt en god ide at møde uanmeldt op, gerne med et par venner, "just in case". Det lader til din "ven" er lidt tungnem, så det er åbenlyst nødvendigt at skære det ud i pap.
Nogle store "kaffebrød" i døren kan de fleste sige nej til.
God fornøjelse.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
Jeg har ALDRIG TRUET nogen. Og hvis jeg
har forstået det rigtigter, det jo etop det at true ved selvtægt der er
ulovligt (selvfølgelig er det heller ikke lovligt at banke en eller
andens ansigt ind). Det med vennerne og battet er ment som en
joke, mener bare at mange ting kan løses udenom politiet. Det går
hurtigere og er smertefrit for alle.
Siden mit indlæg har været så provokerende, vil jeg holde mig fra denne tråd.
Nosferatu |
|
|
Så er det sat på plads.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
rvu84 skrev:
|
ok, ser lige tiden an, har sendt en sms, så jeg er sikker på, at han har fået med at han bliver meldt.
Vender tilbage med resultatet selvfølgelig.
|
|
|
Hej,
Ligger inde med samme problem, købte for et stykke tid siden en NAD 7150 af en her inde, betalte 880,- d. 15-9-05, og siden har der ikke været andet end dumme undskyldninger, og det er nok 100% at der er noget galt når de pludselig holder op med at svare.
Jeg er lidt afventende endnu men ikke meget mere, min tålmodighed køre på sidste vers, da jeg har givet ham rigtig lang tid.
Efter hvad man snart høre så er pr. efterkrav nok snart den eneste måde, men kan så sende den person der skal sende et eller andet til os det beløb som det koster at sende pakken og derefter resten når pakken kommer.
flere vil ikke sende pr. efterkrav da de åbenbart har været ude for at en vil købe men får aldrig indløst pakken, og derved er de ca. 100,- det koster at sende en feks. forstærker jo sat til.
Kan feks. se at ham jeg købte af har været her d. 17-10-05 så helt død er han åbenbart ikke. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandme surt, det er ligefør at hvis man ikke kan hente selv, kan man ikke købe... Utroligt at folk ikke kan få et arbejde, men skal stjæle fra andre. Håber I begge for enten det I har betalt for, eller pengene retur.
|
| Til top |
|
| |
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
rvu84 skrev:
|
Hmm lidt lang og indviklet historie, men her kommer den:
Købte for 3 uger siden en Marantz forstærker af en herinde fra, og overførte 1800kr til hans bank(så de var på hans konto tirsdag). Han ville så sende forstærkeren onsdag. Fint med mig, jeg satte mig til at vente på posten torsdag og fredag, men der kom ingen pakke?
Skrev så en mail til ham, hvor han efter et par dage svarede at han var blevet syg, og ikke kunne sende forstærkeren. Han ville få en ven til at sende forstærkeren for sig, der gik højst to dage, som han sagde.
Efter en uge hvor jeg ikke hørte noget, eller fik et track and trace nummer, som jeg så udtrykkeligt havde bedt om, skrev jeg til ham igen. Nu var han ved at være frisk som han sagde, og undskyldte at forstærkeren ikke var blevet sendt. Han ville sende den næste dag.
Så to dagen efter han skulle have sendt den, skriver jeg til ham, og han svarer, at han havde fået pakken tilbage da han havde skrevet forkert adresse(kan jo ikke gå så hurtigt, sende den mandag, og få den tilbage tirsdag med forkert adresse?).
Jeg sender så adressen igen, og han lover at sende den onsdag. Det bliver torsdag, og jeg har stadig ikke fået forstærkeren, ringer til ham og spørger om han er sikker på han har sendt den "ja ja" siger han "den er blevet sendt onsdag", han sender dog ikke track and trace nummer som lovet.
Så venter til fredag, for at se om den kommer, men venter igen forgæves. Ringer til ham igen, men han tager ikke længere telefonen. Svarer heller ikke på mails?
Hvad ville i gøre?
Melde ham for bedrageri?(gør politiet noget ved det?)
Eller besøge ham med et par gutter og et bat?
|
|
|
Hej Rasmus.
Der er trist at høre, det du er blevet udsat for. Du skal selvfølgelig melde ham til politiet. Og alle emails som i har vekslet vidresendes til politiet.
Jeg blev selv udsat for svindel i nov. 2004 og meldte det til politiet. Det var en svindler fra Norge. Det endte med at jeg fik alle pengene tilbage (7000-) og svindleren fik en bøde på 5000-. Du kan læse hele historien her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16846&K W=ADVARSEL Måske er der nogle ting du kan bruge derfra. Ellers er du velkommen til at kontakte mig, via Privat Besked.
Jeg håber det bedste for dig og at du får forstærkeren eller pengene tilbage.
Mvh. Thomas. __________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
| Til top |
|
| |
plexter Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget nyt i sagen ?
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 22 Oktober 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
RVU
Man må beundre din tålmodighed. Jeg havde været i røret til politiet! Iøvrigt behøvede jeg kun nævne politiet, da jeg var ude for noget lign. Dette var dog et stort anerkendt firma og en handel til 6000 kr.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svinefar skrev:
|
De der trusselsbesøg holder ikke.
|
|
|
Det kan der som oftest være noget om.. forsigtighed i sådanne tilfælde bør udvises..
MEN! det kommer ganske an på HVEM der kommer på besøg.. og hvor "overbevisende" alvorlig samtale der herefter indledes om "emnet"
(Taler af erfaring her )
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå det var da på tide at administrator reagerede ( nosferatu89 ) kun for sjov, ja ja.
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm har lige snakket med min far, han er selv hos politiet, han anbefalede mig at gå ned på Sønderborg politi station, og anmelde ham for bedrageri. Skulle medbringe alle mails, og kvittering for overførsel af penge. Han anbefalede også at jeg ikke besøgte ham, da der så sikkert ville komme en anmeldelse for vold etc.
Så det gør jeg tirsdag, da jeg i mailen gav ham en frist til tirsdag. __________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |