| Forfatter |
|
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
dfms skrev:
|
Hvad med at H4A fik sat sin Køb og salg afd. på plads, I reagere ikke særlig meget overfor svindlerne, stil dem ud til offentlig skue de ødelægger det for os andre. Men det er typisk i Danmark, der beskytter man forbryderne .
|
|
|
- SARKASME ON -
Jep frem med gabestokken. F*ck retssikkerhed. Lad det være op til flertallets forgodtbefindende. Tilbage til middelalderen - yepeee!!
- SARKASME OFF -
Helt ærligt altså...
|
|
|
Zaka: jeg kunne ikke være mere enig (ikke sarkastisk ! )
Mange personer har en tendens til, at kunne se fornuften i den danske retssikkerhed og -system så længe de taler om politik generelt. Straks der så kommer en sag der berør dem personligt, tja så er det frem med baseballbat, gabestok, trusler osv.
Til Jer (I ved hvem I er): TAG JER SAMMEN - vi skriver 2005 og ikke 1005...
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 05:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well... jeg vil sige at for min del har jeg erfaret at 5 mand høj, (og endnu bredere om skuldrene, da vi alle var/er styrkeløftere & bodybuildere i 120 til 130 kg. klassen.) der ringer på, og ønsker en lille samtale om "problemet" og en fornuftig løsning på dette.. alt i all venlighed og i venlig og rolig tone.. PROMTE! gav pengene retur i en tvivlsom handels sag..
Dette uden deciderede DIREKTE trusler eller grovheder. (Husk glem aldrig!! trusler er faktisk ulovligt!..så styr temperamentet!!)
Metoden kommer selvfølgelig an på hvor hjernedød personen der haves med at gøre er og hvor stort ego og overdreven selvtilid mm. (nogle er bare ikke til at tale med og tror de er urørlige.. og derfor uden for pedagogisk rekkevide, her hjælper nok kun lovens tunge langsomlige gang... og det er endda ikke engang sikkert..) og det kommer an på ens egen fremtoning og overtalelsels evne ( samt eventuelt de man har med's)
Som jeg før sage, omtanke og forsigtighed bør udvises i sådanne tilfælde, og man bør nøje vurdere individet man eventuelt så vil opsøge in person (ene mand eller flere..) og hvordan han eventuelt kunne reagere.. og kontra det hvordan man som sagt selv fremstår..? ( Jeg selv fremstår 192 høj og 122 kg. tung, dette uden alt for meget fedt! ) og hvor overbevisende man er eller kan være uden som sagt at gribe til grovheder (og ulovligheder) dette både fysisk fremtoning og faktisk endnu mere verbalt!...
Ikke mindst hvad for en type man har med at gøre, er det en HA'r, en nynasistisk gun freak, en Drugdealer/pusher og eller stof misbruger uden nogen realitets sans, eller måske et medlem af en kriminel invandre bande ect. ect. bør man nok holde sig lang lang væk! om man så er 2m. høj og 150 kg. og uanset hvor veltalende man ellers er!?... ( potenciellet for ubahageligheder og at "situationen" udvikler sig i en ganske uønskværdig retning / løber løbsk mm. er ganske enkelt for stor, og derfor ikke det værd!) eller er det bare en dum små svindler eller smart ass??
Sidst nævnte vil dog som regel også ofte krybe til "korset" ved truslen om politi og myndigheder mm. ( selv om respekten for disse efterhånden hos nogen smart ass'es kan ligge på et meget lille sted)
For de først nævnte's vedkommende.. så glæm det og skyd en hvid pind efter pengene!.. it's not worth it!!
Selvtægt KAN! dog til tider være ENESTE vej.. (uanset om dette nu er år. 2005 og ikke 1005) men bør så vidt muligt undgås (det vil sige i det omfang loven fungere i ens favøre og det gør den heldigvis som regel) der er jo enkelte smart ass'es der er helt uden respekt for andet end udsigten til decideret fysisk ubehag.. (desverre)
(Men under alle omstændigheder så glem det der med knojern og baseball bats! eller andet!.. kan situstionen ikke klares uden ?? walk away!!)
Det er min mening og erfaring ikke mindst...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Tag lige og skru lidt ned for charmen, makker......
Hifi4all er IKKE ansvarlige for hvad der foregår på brugtmarkedet herinde, uanset hvordan du ser på det - kald det beskyttelse eller hvad der falder dig i sinde. |
|
|
Det er IKKE H4A der beskytter forbryderne, det var folks bemærkninger som f.eks. (efter en har betalt og ventet to måneder på tingene, så skriver folk:) Ta' det nu roligt det kan jo bare være at manden er lidt langsom, gi han nu lidt tid.
Citér:
| Brugerne herinde er iøvrigt ret gode til at advare om suspekte typer |
|
|
Hvordan kan jeg advares, når man ikke må nævne deres navn ?
Citér:
| du får det til at lyde som om at brugtmarkedet stort set udelukkende er opbygget omkring suspekte typer, men sådan forholder det sig jo ikke. Uanset hvad man gør, vil der ALTID komme nogle fuskere - det er umuligt at gardere sig imod. |
|
|
Nu er det vist dig der overdriver .
Citér:
| Istedet for at øse ud af din mavesyre kunne du jo smide et par eksempler på hvad du synes vi eventuelt kan gøre - mail dem til admin@hifi4all.dk og det kommer med i overvejelserne omkring den nye version.
Vi er lydhør overfor alt - så længe det ikke inkluderer tæskehold osv. 
|
|
|
Har aldrig anbefalet tæskehold og lig.
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Well... jeg vil sige at for min del har jeg erfaret at 5 mand høj, (og endnu bredere om skuldrene, da vi alle var/er styrkeløftere & bodybuildere i 120 til 130 kg. klassen.) der ringer på, og ønsker en lille samtale om "problemet" og en fornuftig løsning på dette.. alt i all venlighed og i venlig og rolig tone.. PROMTE! gav pengene retur i en tvivlsom handels sag..
Dette uden deciderede DIREKTE trusler eller grovheder. (Husk glem aldrig!! trusler er faktisk ulovligt!..så styr temperamentet!!)
|
|
|
Ak, jeg troede lige, at vi havde fået begravet snakken om tæskeholdstrusler i denne tråd...? Men, nej desværre.
Det er jo en slet skjult trussel at dukke op 5 bodybuildere til en adresse for at inddrive penge. Og det er simpelthen så dumt, da situationen hurtigt kan eskalere. Hvis man den opsøgte person begynder at forsvare sig, så har vi balladen. Vil det være lovligt nødværge at forsvare sig mod et tæskehold på 5 personer? Ja, det kan det nok sagtens vurderes at være...
Vi har jo faktisk politiet til at agere i sådanne situationer, og jeg vil da anbefale at bruge dem. __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
XenoCypraZ skrev:
| LB her inde fra, kører efter sine ting. Det gør jeg også altid, afhængig af pris, og afstand. |
|
|
Jamen dog, om ikke jeg er nævnt her .
Jeg har det sidste år handlet en masse med brugt udstyr med andre herinde fra. Jeg spørger altid til navn, adresse og nick på hifi4all, så er man "sporet ind" på hinanden. Så snart vi snakker over 2.000,- kører jeg/modparten efter det uanset køb eller salg. Det giver rene linier og en sikkerhed omkring apparatets funktionsfygtighed og udseende. Hvis jeg ikke kører ved jeg, at jeg tager en chance, men det er folk jeg stoler på i det omfang, at jeg har snakket i telefon med dem - ikke kun mails (det er dejlig anonymt med en lille hotmail-adresse ). Ingen regler uden undtagelser dog, men jeg er ikke kommet galt afsted endnu og jeg har handlet en del (min tråd er blevet for lang snart )
Situationen her er rigtig sur og jeg håber det løser sig. Glem alt om selvtægt, det er sku for dumt, hvis det kan undgås...
Kim Petersen skrev:
| Naturligvis kunne jeg godt tænke mig et kunde-kartotek, måske lidt á lá QXL og eBay, men jeg ved godt at det er en større omgang. Hvis H4A skulle indføre sådan noget ville det højst sandsynligt medføre en betragteligt mængde mer-arbejde, og så begynder vi at se enden på dette dejlige gratis-forum. |
|
|
Ja, bager bliv ved dit brød! Hifi4all.dk er for mig et suverænt forum, som gerne skulle holdes sådan. Køb/Salg/Bytte er fint, men ikke det der skal drive sitet IMHO. 
|
| Til top |
|
| |
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
XenoCypraZ skrev:
| LB her inde fra, kører efter sine ting. Det gør jeg også altid, afhængig af pris, og afstand. |
|
|
Jeg har det sidste år handlet en masse med brugt udstyr med andre
herinde fra. Jeg spørger altid til navn, adresse og nick på hifi4all,
så er man "sporet ind" på hinanden. Så snart vi snakker over 2.000,-
kører jeg/modparten efter det uanset køb eller salg. Det giver rene
linier og en sikkerhed omkring apparatets funktionsfygtighed og
udseende. Hvis jeg ikke kører ved jeg, at jeg tager en chance, men det
er folk jeg stoler på i det omfang, at jeg har snakket i telefon
med dem - ikke kun mails (det er dejlig anonymt med en lille
hotmail-adresse ).
Ingen regler uden undtagelser dog, men jeg er ikke kommet galt afsted
endnu og jeg har handlet en del (min tråd er blevet for lang snart )
Situationen her er rigtig sur og jeg håber det løser sig. Glem alt om selvtægt, det er sku for dumt, hvis det kan undgås... |
|
|
Yes, håber ikke det gør noget jeg nævnte dig  .
Jeg har det nemlig på samme måde. Når man når et vidst beløb er jeg
mest tryg ved at køre efter det. Det giver også en bedre fornemmelse
når man står med udstyret og sælger for sine penge.
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
XenoCypraZ skrev:
L.B. skrev:
XenoCypraZ skrev:
|
|
Jeg har det sidste år handlet en masse med brugt udstyr med andre herinde fra. Jeg spørger altid til navn, adresse og nick på hifi4all, så er man "sporet ind" på hinanden. Så snart vi snakker over 2.000,- kører jeg/modparten efter det uanset køb eller salg. Det giver rene linier og en sikkerhed omkring apparatets funktionsfygtighed og udseende. Hvis jeg ikke kører ved jeg, at jeg tager en chance, men det er folk jeg stoler på i det omfang, at jeg har snakket i telefon med dem - ikke kun mails (det er dejlig anonymt med en lille hotmail-adresse ). Ingen regler uden undtagelser dog, men jeg er ikke kommet galt afsted endnu og jeg har handlet en del (min tråd er blevet for lang snart )
Situationen her er rigtig sur og jeg håber det løser sig. Glem alt om selvtægt, det er sku for dumt, hvis det kan undgås...
|
|
|
Yes, håner ikke det gør noget jeg nævnte dig . Jeg har det nemlig på samme måde. Når man når et vidst beløb er jeg mest tryg ved at køre efter det. Det giver også en bedre fornemmelse når man står med udstyret og sælger for sine penge.
|
|
|
Det gør intet og du har fuldstændig ret.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke se hvorfor det skal være fejl at løse problemet selv? Skal vi vær gang vi bliver uenige om noget med nogen have fat i politi, og advokat?
Om nogen svindler mig vil jeg da selvfølgelig forsøge at løse sagen selv, og den mest effektive måden at gøre det på er at vise svindleren at man slet ikke har tenkt at glemme hvad han har gjort.
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal hermed pointerer, at opfordringer til selvtægt, med vold til følge ikke skal finde sin plads i dette forum!
Undlad venligst at poste sådanne indlæg!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svinefar skrev:
|
Ak, jeg troede lige, at vi havde fået begravet snakken om tæskeholdstrusler i denne tråd...? Men, nej desværre.
Jeg snakker ikk om "tæske" hold! på INGEN! måde kan jeg anbefale at dele tæsk ud!...
Det er jo en slet skjult trussel at dukke op 5 bodybuildere til en adresse for at inddrive penge. Og det er simpelthen så dumt, da situationen hurtigt kan eskalere. Hvis man den opsøgte person begynder at forsvare sig, så har vi balladen.
Det bør man på ingen måde optrede så han føler sig nødsaget til..
Vil det være lovligt nødværge at forsvare sig mod et tæskehold på 5 personer? Ja, det kan det nok sagtens vurderes at være...
Kun hvis der var optræk til vold og deciderede trusler!
Jeg siger også udtrykkeligt at man skal vurdere hvem, hvad og hvordan nøje, og at der IKKE! skal trues eller andet...
Men JA! det er lidt en slet skjult trussel.. Hvilket er meningen.. og skal få personen til at krybe til "korset" om man så må sige.. MEN! hele fidusen er ikke at hverken true eller være grov..
Virker det ikke? eller personen reagere meget defencivt eller agresivt, bør man fortrække, uden at hidse sig op eller andet..
Det er psykologisk "krigsførsel".. og virker det så er det fint.. hvis ikke så er det bare ærgeligt.. VOLD KAN JEG PÅ INGEN MÅDE TILRÅDE, EJ HELLERE DECIDEREDE DIREKTE TRUSLER HER OM..
Og erfaring viser at dette faktisk virker på mange normale små plattenslagere og smart ass'es...
Vi har jo faktisk politiet til at agere i sådanne situationer, og jeg vil da anbefale at bruge dem.
Det vil jeg fortrinsvis også!..
MEN! dette giver desverre ikke altid det ønskede resultat, da en del sådanne smart ass'es ofte har ringe respekt for politiet, grundet deres begrænsede muligheder i sådanne små sager..
Her ligger der en noget mere psykologisk effekt i nogle grumme, men ellers flinke fyre, (det psykologiske ligger i personens egen fantasi.. hvad nu hvis de pluslig ikke er flinke og venlige mere?? AV!.. )
Men igen under alle omstændigheder kommer det helt an på hvad for en type man har med at gøre!?.. som jeg tydelig sage, ikke alle vil en sådan fremgangs måde være tilrådelig overfor! eller have nogen virkning med.. og så bakker man ud med uforrettet sag.. ( der er ik meget andet at gøre )
|
|
|
IGEN !! PÅ INGEN MÅDE KAN ELLER VIL JEG OPFORDRE TIL VOLD, TÆSKEHOLD ELLER TRUSLER DIREKTE!...
(Men det er jo ik så ulovligt at "f**ke" lidt med et fjols psyke.. især ikke hvis det skulle give den ønskede effekt!..)
En anden ting er at "hænge" ham ud til "tørre" i all offentlighed som den svindler han er!!... ( navn og add. mail add. mm.. hvad man nu ellers kan få fat i af info... ) det kan også være en effektiv trusel (der ikke decideret skulle være en ulovlig trusel!?..) det burde kunne virke på nogen...
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, miju - det er ulovligt at 'f**cke' med folks psyke, og du skader din egen sag ved at opføre dig som en gorilla.
Hvorfor er du bange for at møde op som du er i skjorteærmer? Har du meget små overarme?
EDIT: Din metode giver pengene tilbage, også hvis I er gået til en forkert adresse. Mener du at det giver jer retten på jeres side? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Jo, miju - det er ulovligt at 'f**cke' med folks psyke,
Det gøres hver dag når div. "trusels" breve sendes ud fra div. advokat og inkasso firmaer.. med oplysning om at en person vil møde op på ens adresse til en "samtale"... (det kender jeg en der har stået model til grundet en telia regning)...
Ja selv trusler om RKI for beløb der endda er for små til dette eller ikke har været for retten mm. er da at f**ke med folke psyke!.. og ofte virker det!...
Og du skader din egen sag ved at opføre dig som en gorilla.
Det gør jeg / vi heller ikke... vi kommer bare høfeligt og stille og roligt og vil lige snakke i al høflighed om det lille økonomiske mellemværende.. (resten foregår oppe i hoved på personen)
Hvorfor er du bange for at møde op som du er i skjorteærmer? Har du meget små overarme?
Jeg går oftest i kortærmet skjorte og mine små arme er kun små 50 cm. i omkreds.. ( så det ik så voldsomt igen jo... )
|
|
|
Det omtalte eks. jeg har erfaring med, mødte vi faktisk alle op i jakke sæt!...
( Ikke noget med veste eller bodybuilding trøjer eller andet pjat )
Der blev ringet på, han åbnede, jeg sage davs, trykkede manden i hånden, og sage vi har jo et lille økonomisk mellemværende, som jeg gerne vil finde en fornuftig løsning på, må vi komme ind og snakke lidt om det?
Det defekte apperat han havde solgt blev pent leveret tilbage..
Og ikke længe efter kom pengene på bordet..
Der kom en del undskyldninger og dit og dat mm. og at han ver mægtig ked af det, og selvfølgelig ville han.... osv.. osv..
Vi takkede høfeligt og trykkede hans hånd og gik igen...
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette her duer ikke! Selvtægt giver mig kvalme.
Det er sådan set ligegyldigt om der er udtalte trusler eller om det "foregår oppe i hovedet på personen". Diskussionen har enten taget en ubehagelig drejning eller også deler jeg hobby med en flok gorillaer med små hjerner og ringe impulskontrol.
Lad politiet klare disse problemer.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
EDIT: Din metode giver pengene tilbage, også hvis I er gået til en forkert adresse. Mener du at det giver jer retten på jeres side?
|
|
|
Det gjorde / gør vi IKKE ( hvor pinligt hvis!?? )
Der er da intet galt i at snakke sig tilrette om tingene...
(uden div. myndigheders indblanding)
At man så psykologisk har overtaget i samtalen grundet forskellige andre faktore (og fantasien hos modparten) er så en helt anden ting jo.. 
Igen! det forkert er hvis der direkte bliver sagt eller givet udtryk for : BETAL ELLER!!!!...
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
| Diskussionen har enten taget en ubehagelig drejning eller også deler jeg hobby med en flok gorillaer med små hjerner og ringe impulskontrol.
|
|
|
Det er fint mulig at både ha en hjerne, og store overarme 
Jeg understøtter mijus medtode 100%. Det handler bare om at vise svindleren at problemet ikke vil forsvinde af sig selv.
Jeg er selv ikke dansker, og jeg må sige at jeg nogle ganger finder danskere utrolig konfliktskye, jeg ved ikke om det her er nok et eksempel på det samme? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
@miju
Hvad så hvis han siger at banken har begået en fejl? Går I så alle 5 ned i banken og spørger om det nu kan være rigtigt?
Jeg kommer lidt til at tænke på de gamle stumfilm med Keystone Cops, hvor der løber 300 betjente efter én enkelt mand.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Mikke skrev:
| Diskussionen har enten taget en ubehagelig drejning eller også deler jeg hobby med en flok gorillaer med små hjerner og ringe impulskontrol.
|
|
|
Det er fint mulig at både ha en hjerne, og store overarme 
Enig! 
Nogle bliver overrasket over store overarme, markante og provokerende meninger og medlemsakab af mensa! (IQ149) 
Jeg understøtter mijus medtode 100%. Det handler bare om at vise svindleren at problemet ikke vil forsvinde af sig selv.
precis!
Jeg er selv ikke dansker, og jeg må sige at jeg nogle ganger finder danskere utrolig konfliktskye, jeg ved ikke om det her er nok et eksempel på det samme?
|
|
|
Enig!!
MEN!!!!!...........................
OBS!!!!
IGEN IGEN!! dog!.. ALDRIG! trusler om vold eller decideret fysisk chikane eller overgreb!...
For helt rigtigt så kan / vil det som oftest skade ens sag mere end det gavner!!!..
En personlig opmøden, vil ( bodybuilder / styrkeløfter eller ej) ofte (på mere normale små plattenslagere) have den fornødende effekt...
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
@miju
Hvad så hvis han siger at banken har begået en fejl? Går I så alle 5 ned i banken og spørger om det nu kan være rigtigt?
Jeg kommer lidt til at tænke på de gamle stumfilm med Keystone Cops, hvor der løber 300 betjente efter én enkelt mand. 
|
|
|
Som jeg sage.. man snakker om det, høre hvad manden har at sige..
Så tager man det derfra.
Tiltag som at møde op personligt (en eller flere) er jo kun ment i tilfælde hvor man mødes af undvigelser og eller en mur af tavshed / ligegyldighed og ingen reaktion på henvendelser, telefonisk og pr. mail mm.
Altså decideret plat!..
Er noget reelt gået galt med bank eller post dk. eller what ever? kan man som oftest finde ud af det...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju: Om man er stor kan det være at betalingen falder promte, men om man ikke er fuldt så stor, men holder ved vil selv den aller mest udholdende svindler blive trett at at blive opringt/få besøg til alle døgnets tider.
Det er nok godt mulig at min opvekst i 80'ene, med "1 mand mod alle" videofilm har sat sine spor  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
miju: Om man er stor kan det være at betalingen falder promte, men om man ikke er fuldt så stor, men holder ved vil selv den aller mest udholdende svindler blive trett at at blive opringt/få besøg til alle døgnets tider.
Det er nok godt mulig at min opvekst i 80'ene, med "1 mand mod alle" videofilm har sat sine spor 
|
|
|
JA precis!! og også at eventuelt blive hængt ud som plattnslager i all offentlighed..
( Her er mindre lokal samfund en fordel!)
Man kan eventuelt også opsøge manden, på arbejde /skole mm. foran kolegaer & venner mm. og andre steder. og klart og tydeligt give til kende hvad sagen drejer sig om mm..
Dette kan blive ganske pinligt i længden for vedkommende..
Der er mange muligheder.. 
Men altid på en pen og rolig ikke direkte truende måde...
|
| Til top |
|
| |