Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 23:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Handel gået galt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hvis man har det sådan at man ikke vil stole på at politi og myndigheder kan klare den slags sager, bør man 100% kun holde sig til handler hvor man selv afhenter varerne HVER gang.

Dette mener jeg på samme måde som jeg mener at paranoide mennesker ikke bør gå med kniv, og iøvrigt ikke gå i byen hvis de er bange for at gå uden kniv.
De mener at verden er ond, og ikke dem selv.

Et gammelt ordsprog siger "Imod tåber, kæmper selv guderne forgæves".

Truende adfærd mener jeg er paranoia, og en sygdom.
Småsvindlere er bare patetiske, og naive, og bør have en stor bøde oveni et hak på straffeattesten. Mange er mere bange for bøder, end for at få et blåt øje.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Det kan vel egentlig siges ganske kort:

Hvis man ikke respekterer den danske lovgivning, så er man ikke kvalificeret til at bruge køb/salg på hifi4all, eller dba.dk for den sags skyld.

Hvis man benytter køb/salg på hifi4all.dk, så svarer man samtidig på at man selv påtager sig ansvaret, og skal overholde loven. (I modsat fald er man umoden, og modenhed har ikke noget med alder at gøre)

Som sådan vil dem der ytrer at de ikke vil overholde loven, kunne udelukkes fra at bruge køb/salg. Ulovligheder er nemlig grund til at udelukke brugere.

Når man foreslår gorillametoder på et offentligt forum, så bryder man loven, og kan med rette udelukkes fra at bruge dette forum igen. Indblandes myndighederne, kan man i grelle tilfælde også nægtes brug af internettet.

Derfor - stop med at opfordre til ufine metoder.
Det giver bagslag, der slår hårdere end at miste et efterkravsgebyr, og porto fra Post Danmark.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Kan kun sige at JEG! på ingen måde opfordre til ulovligheder!...

Der er som sagt efter min mening INTET! galt i at ordne tingene i all fredsomlighed uden indblanding af div. myndigheder...

Og ligeledes er "Gorilla" metoder efter min mening decideret trusler om ubehagligheder hvis ikke osv!... 

Hvad jeg foreslår er lidt det samme som eks. en dørvagt ( eller flere) der er 2m. høj og 150 kg. tung (og herved indgyder indtryk af at her skal man ikke lave noget pis! for det kommer der ikke noget godt ud af for en..) der kommer og siger at man skal opføre sig ordentligt et og andet sted, hvis man er lidt "højrøstet" dette uden at true med hverken udsmidelse eller fysisk afstraffelse! men blot henstiller ganske roligt og venligt, her viser det sig mange gange at hvis der er flere eller personen indgyder en hvis respekt på en og anden måde, så hjælper det som oftest..  (ofte bedre en hvis en lille forsagt 1½ m. gut eller alm tynd "pencil pusher" står og siger.. øøøøhhh.. undskyld men øhhhhh... vil i ik være så søde at.......)

ELLER igen hvis en person der er lige så stor og respekt indgydende som før beskrevet, på offentlig vej og eller på fortovet henstiller nogle unge lømler om at IKKE cykle på fortovet eks..  (reelt en politi opgave meeeeen... helt ærligt altså!?) så hjælper det noget bedre end hvis en lille forsgat gut som før nævnt prøver det samme... og ja endda truer med politiet, hvor svaret mange gange kan blive : gør du bare det din idiot!.. HA!!..

(Hvis de giver fingeren trods! respekt indgydende størelse eller antal personer mm. tjaaaa... så er der ik så meget at gøre... så'n er det... så må man håbe de næste de møder ER! Politiet, eller hvis det er gentagende et sted ringe efter disse)

mvh.

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Mon ikke denne diskussion er lige så nyttesløs som en diskussion mellem Gandhi og Hitler...

Det ser ud til, at folk har forskellige opfattelser af, hvad der er rigtigt at gøre.

Evt. kan vi oprette et forum-emne der hedder "Moral og andet godt" hvor ting som dette kan diskuteres

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

@miju

Hvis du indblander en tredje person i dine egne private handler, skal du vide at han vil være inhabil som vidne, i mange situationer, hvis han er din ven eller bekendte.

Hvis han ovenikøbet har en kropsbygning der antyder at du har taget ham med i stedet for din ellers flinke og børnevenlige pittbullterrier, så vil du stå dårligt i en retssag, hvor et slagsmål er påbegyndt af 'svindleren', og ikke dig.

Kommer du omkring spisetid, kan det være at han står med en stor køkkenkniv og skræller løg når du ringer på.

Vil du ringe i forvejen, inden du kommer, eller møde op uden at være inviteret?
Så er du ude i en gråzone, og noget der sagtens kan betragtes som selvtægt.
Opstår der tumult, er det dig der står svagt i en retssituation.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@miju

Hvis du indblander en tredje person i dine egne private handler, skal du vide at han vil være inhabil som vidne, i mange situationer, hvis han er din ven eller bekendte.

Hvis han ovenikøbet har en kropsbygning der antyder at du har taget ham med i stedet for din ellers flinke og børnevenlige pittbullterrier, så vil du stå dårligt i en retssag, hvor et slagsmål er påbegyndt af 'svindleren', og ikke dig.

Kommer du omkring spisetid, kan det være at han står med en stor køkkenkniv og skræller løg når du ringer på.

Vil du ringe i forvejen, inden du kommer, eller møde op uden at være inviteret?
Så er du ude i en gråzone, og noget der sagtens kan betragtes som selvtægt.
Opstår der tumult, er det dig der står svagt i en retssituation.

Ja ja.. der er altid risiko ved alt!...

Spørgsmålet er om man er til handling og risiko eller går med livrem OG seler!??.. sån er vi så forskellige..

De par gange jeg har brugt "metoden" ( har måtte inddreve lidt "udestående" et par gange ) har det virket RIGTIG! godt... ( men som sagt man skal lige stikke en finger i "jorden" hvad angår hva type man har med at gøre!?...)

Iøvrigt folk med knive har jeg afvæbnet en del gange, ( endda pistol en gang) og konflikter af voldelig karakter har jeg ofte stoppet uden at udøve decideret skade på personen, flere gange som dørvagt i sin tid... derfor er disse ting ik noget jeg går og decideret frygter.. (men man bør altid have alle senerier med i baghoved uanset hvad i sådanne tilfælde vi her snakker om..  hvis nu???!.. som du jo siger..) OG! skulle jeg vurdere at der kunne være reel risiko for sådanne reaktioner i et givet tilfælde, vil jeg undgå konfrontation... uanset mine evner til det ene eller det andet eller what ever!..

OG! skal man ud og snakke med en fidusmager (som det vi her debatere) skal man lige have med om man overhoved har noget i bagagen at komme med, og kan håndtere eventuelle situstioner på betryggende vis??

Er man i tvivl?? DONT!!!..

mvh.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

@miju

Du bor på Bornholm, hvor du vel henter tingene selv, når du handler på øen?

Tager du båden til Jylland, hvis en frisk jyde vil platte dig for en plovmand?
Så er det nok fordi du mangler spænding i hverdagen, og ikke pengene.

Jeg har snart lavet tæt ved 30 handler, og har ikke mødt en eneste svindler.
Du har mødt to?

Hvor mange handler har du lavet? (hvis det kommer mig ved)

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

@miju

Du bor på Bornholm, hvor du vel henter tingene selv, når du handler på øen?

Tager du båden til Jylland, hvis en frisk jyde vil platte dig for en plovmand?
Så er det nok fordi du mangler spænding i hverdagen, og ikke pengene.

Jeg har snart lavet tæt ved 30 handler, og har ikke mødt en eneste svindler.
Du har mødt to?

Hvor mange handler har du lavet? (hvis det kommer mig ved)

De eks. jeg taler om er lokale!.. så klart.. 

Skulle det vise sig at fidusmageren bor i den anden ende af landet.. så må man jo bruge de muligheder der er for at inddrive pengene uden selv at skulle forflytte sig.. det siger næsten siger selv!

Jeg har heldigvis heller ikke blevet "fuppet" endnu med de handler ( primært kabler samt en enkelt cd. og en amp.) jeg har lavet..

Rent lokalt har jeg været udefor lidt fup med blandt andet en video, en mobil telefon samt en cykkel samt nogle bil dele..

Og her på øen sender vi skal også tingene med post dk... jo vist!!...

Jeg har dog en enkelt gang måtte til KBH. for at sætte noget på plads, men da skulle jeg alligevel der over....sååå..

Skulle det komme til ekstremer med en Jyde eller andre  og div. myndigheder står magtesløs, så har jeg dog forbindelser der eventuelt kunne gå på "house call" for mig..  inden for en aceptabel radius af Jylland..  der skal dog lidt mere en en "plov" til før jeg / vi gider det...

mvh.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:

Skal hermed pointerer, at opfordringer til selvtægt, med vold til følge ikke skal finde sin plads i dette forum!

Undlad venligst at poste sådanne indlæg!

Skal vi ikke lige lade den stå endnu engang så alle inkl. miju har forstået budskabet.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Fredelig samtale og løsning af problemer uden alskens myndigheders indblanding er ikke selvtægt!...

Og på INTET tidspunkt har eller vil jeg opfordre til VOLD af nogen art!......

mvh.

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Fredelig samtale og løsning af problemer uden alskens myndigheders indblanding er ikke selvtægt!...

Og på INTET tidspunkt har eller vil jeg opfordre til VOLD af nogen art!......

mvh.

Det der menes....og er sagt flere gange, er nok, at det VIRKER truende at møde op med 5 store gutter! Hvis du bare ville snakke kunne du bare møde op alene. Det at de 4 venner ingen anden funktion har, end at virke truende, gør selvsagt, at den der besøges tror, at han skal have tæsk hvis han ikke føjer dig....

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Bare ærgerligt at den slags ting forekommer så tit. Ikke mindst de dårlige rygter som dette udvikler, gør det svært for os barnlige og ærlige sjæle. Har efterhånden ikke tal på, hvor mange gange jeg har måttet bruge hele og halve timer i telefonen med en sælger af noget gear, fordi han ikke turde sende noget eller vice versa.

Husk at det stadig er et fåtal der begår bedrageri i nævnte grad. men så meget mere ærgerligt er det da, spild af tid er det og man blir sur og ærgerlig. Man vil jo så gerne have sin lækre hajfajslæde igang

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

@miju og i andre der synes det er i orden med trusler: Her er lidt fra straffeloven - håber det giver stof til eftertanke...

§ 266. Den, som på en måde, der er egnet til hos nogen at fremkalde alvorlig frygt for eget eller andres liv, helbred eller velfærd, truer med at foretage en strafbar handling, straffes med bøde, hæfte eller med fængsel indtil 2 år.

§ 266 a. Med hæfte eller med fængsel indtil 1 år eller under formildende omstændigheder med bøde straffes den, der, uden at forholdet omfattes af §§ 136 og 266, offentligt fremsætter udtalelser, der tilstræber at fremkalde voldshandlinger eller hærværk.

I er helt helt galt på den og jeg håber hifi4all vil tage kraftigt afstand og evt. lukke denne tråd...

I øvrigt, miju nu tør jeg jo ikke handle med dig. Hvis der skulle opstå en tvist, hvor vi begge mener at have retten på vores egen side, så kan jeg jo forvente et såkaldt "house call" - eller hvad?

Et tænkt eksempel: Jeg er ikke stor og bred og jeg har ingen venner som er det. Tilgengæld spiller jeg og mine venner baseball og har en hulens masse gode tykke, tunge og solide bats. Hvis jeg nu havde et tilgodehavende hos en slimet svindler, så kunne jeg og mine baseball-venner jo tilfældigt og i jakkesæt , møde op på svindlerens adresse. Selvfølgelig har vi vores bats med (sæt nu vi skulle komme forbi en bane hvor vi kunne træne lidt) og selvfølgelig foregår det hele med håndtryk og i en pæn og ordentlig tone, så der er ikke tale om trusler vel?

Med oprigtig chockeret hilsen

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Tilbage til trådens emne, kan vi jo stille spørgsmålet om alle dem som har penge/ting ude at svømme, har meldt det til politiet, og om der er nyt i sagerne?

Husker jeg rigtigt er der 2 sager kørende PT - en Marantz forstærker og en NAD forstærker som ikke er sendt til køberen. 

Er sagerne anmeldt, eller hvordan ser det ud?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:

I øvrigt, miju nu tør jeg jo ikke handle med dig. Hvis der skulle opstå en tvist, hvor vi begge mener at have retten på vores egen side, så kan jeg jo forvente et såkaldt "house call" - eller hvad?

Nej da!...  langt fra!...  Kun hvis du ikke reagerede på henvendelse eller var bedøvende ligeglad eller passiv og ikke til at tale med ensige få fat i!.. eller decideret uforskammet og afvisende..

Ellers vil der da ik være noget der ikke kunne ordnes med et par telefon opringninger eller pr. mail..

Et tænkt eksempel: Jeg er ikke stor og bred og jeg har ingen venner som er det.

Tilgengæld spiller jeg og mine venner baseball og har en hulens masse gode tykke, tunge og solide bats. Hvis jeg nu havde et tilgodehavende hos en slimet svindler, så kunne jeg og mine baseball-venner jo tilfældigt og i jakkesæt , møde op på svindlerens adresse.

Det ville der da ikke være noget galt i!.. sålænge der ikke verbalt udtrykkes trusler.. men der bliver optråt på en venlig og rolig facon...

Selvfølgelig har vi vores bats med (sæt nu vi skulle komme forbi en bane hvor vi kunne træne lidt)

HER! knækker filmen!!...  VÅBEN har intet at gøre i en sådan situation og VIL! uvilkårligt vøære en trusel!.. en trusel der er valgt at medtages..

Er man stor og eller har en hvis udstråling, kan man ikke vælge at lade denne blive hjemme!.. men det kan man så sandelig med genstande der enten er eller kan anvendes som våben...

og selvfølgelig foregår det hele med håndtryk og i en pæn og ordentlig tone, så der er ikke tale om trusler vel?

Baseball bats, og eller andre slag, stik eller skyde våben og andet er over the "line"... og har intet i denne sammenhænge at gøre som før sagt!..

Så din sammenligning holder efter min mening ikke vand!!..

Med oprigtig chockeret hilsen

Iøvrigt kender jeg også en gut der har (ligeledes med et par venner) inddrevet gæld på samme måde, og han er 1,70 og har halv så store arme som mig..  (det samme gælder hans venner) MEN! måden han ser ud, føre sig frem og taler på (også høfeligt og roligt ) indgyder bare total respekt for langt de flsete!, manden er iøvrigt Officer og kampsports dyrker, og så rolig afbalanceret og høflig som sådanne normalt er eller bør være i henhold til ånden i sporten.. men tro mig ! hvis han sage noget til dig SÅ! ville du høre efter og tænke over det!..

Så man behøver ikke have overarme som "telefon pæle" og være bodybuilder og des lige samt 1,90 eller 2m. høj og 120 kg..!..  ( det hjælper dog i mange tilfælde lidt ekstra..)

Iøvrigt så hvis et par høflige gutter der ringer på og ønsker at tale med dig, skulle skræmme en l**t ud i dine bukser, grundet din egen dårlige samvittighed eller fantasi? så vil jeg ikke mene at det høre ind over de her viste paragrafer i straffeloven!..  du kan så frit sige gå jeres vej... smække døren i.. og så er den ikke længere..

Så reelt vil det ikke holde juridsik vand! medmindre der direkte bliver udtrykt trusler! der føre til frygt mm..

Det er udelukkende dårlig samvittighed og fantasien der vil skabe frygt!  og det er jo hverken min eller de medfølgende personers skyld!.. vi ser bare sådan ud!... ( på samme måde som ham den før omtalte fysisk lidt mindre, men ganske autoritere person jeg kender..)

Hvis personen har samvitigheden i orden og intensioner om at finde en fredelig og rolig samt for alle parter tilfredsstillende løsning, er der INTET at bekymre sig om, om der så stor 20 stk 2,30 m. høje gustende kæmper udenfor og bankede på.. især hvis de personer ikke giver udtryk for at decideret ville en noget ondt men blot vil snakke om en fornuftig løsning..

Så hvis der er paranoia så kan jeg kun sige : Its all in his own dirty mind!..

Det er lidt det samme som folk der ikke har samvitigheden i orden og føler sig utryg ved synat af en politibetjent!  ...

§ 266. Den, som på en måde, der er egnet til hos nogen at fremkalde alvorlig frygt for eget eller andres liv, helbred eller velfærd, truer med at foretage en strafbar handling, straffes med bøde, hæfte eller med fængsel indtil 2 år.

Der trues ikke hverken med opførsel eller verbalt!

Sådant vil jeg fraråde på det bestemteste!...

§ 266 a. Med hæfte eller med fængsel indtil 1 år eller under formildende omstændigheder med bøde straffes den, der, uden at forholdet omfattes af §§ 136 og 266, offentligt fremsætter udtalelser, der tilstræber at fremkalde voldshandlinger eller hærværk.

Det vil jeg heller ikke mene at noget jeg har eller gør eller her har ytret mig om falder ind under! da jeg kraftigt tager afstand fra konkrete og direkte trusler og vold!..

Hvad folk i egen fantasi tror eller frygter grundet dårlig samvittighed, blot ved synat eller telstedeværelse af en anden eller andre personer, ( så lænde disse på ingen måde ytre nogen form for trusler eller decideret truende adfærd!) mener jeg bstemt ikke kan henførs til denne paragraf!..

OG! det er HER! hele humlen ligger i "min" metode.. (som ikke lige kan siges at være noget jeg har opfundet!.. men som dagligt bruges af mange andre i mange andre henseende og på mange andre måder mm. det både af firmaer, private samt ikke mindst myndigheder!..  )

mvh.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
zaka skrev:

Nej da!...  langt fra!...  Kun hvis du ikke reagerede på henvendelse eller var bedøvende ligeglad eller passiv og ikke til at tale med ensige få fat i!.. eller decideret uforskammet og afvisende..

Ellers vil der da ik være noget der ikke kunne ordnes med et par telefon opringninger eller pr. mail..

Og hvis jeg vælger at svare hver eneste henvendelse på en høflig måde, men stadig holder på at jeg har ret og du får altså ikke det du mener at have krav på? Hvor lang tid vil der gå før du tager loven i egen hånd og bliver både dømmende og udøvende magt (for det er jo det du gør når du laver "house calls")?

miju skrev:
zaka skrev:

Selvfølgelig har vi vores bats med (sæt nu vi skulle komme forbi en bane hvor vi kunne træne lidt)

HER! knækker filmen!!...  VÅBEN har intet at gøre i en sådan situation og VIL! uvilkårligt vøære en trusel!.. en trusel der er valgt at medtages..

Jamen baseball bats er da en sportsrekvisit!?

Det er nemlig pointen. Baseball bats vil i denne tænkte situation blive betragtet som våben og en trussel, fordi de ganske enkelt ikke hører hjemme i sådan en situation.
Nøjagtig ligesom dine medbragte brede venner, vil blive betragtet som en trussel. Hvis du kom alene var det en helt anden sag.

miju skrev:

Det er lidt det samme som folk der ikke har samvitigheden i orden og føler sig utryg ved synat af en politibetjent!  ...

Wrong! Det er bestemt ikke det samme. Politiet er den udøvende magt i vores demokrati (husk: lovgivende magt = folketinget, udøvende magt = politi, dømmende magt = domstolene). Du og jeg er ikke nogle af delene, og det er strafbart at påtage sig de roller...

miju skrev:
zaka skrev:

Der trues ikke hverken med opførsel eller verbalt!

Du medbringer venner (store eller små) som intet har med sagen at gøre, altså har i en truende opførsel overfor den i besøger. Hvis det var mig det "gik ud over" ville jeg klart opfatte det som en trussel og det er jo også derfor de pågældende har hostet op med pengene.

Hvis du virkelig mener at din "metode" er indenfor lovens rammer, hvorfor opretter du så ikke en inkassovirksomhed? Du og dine venner kunne tjene styrtene...men der er jo nok en grund til at vi ikke har inkassovirksomheder der åbenlyst opfører sig sådan herhjemme.

miju skrev:

OG! det er HER! hele humlen ligger i "min" metode.. (som ikke lige kan siges at være noget jeg har opfundet!.. men som dagligt bruges af mange andre i mange andre henseende og på mange andre måder mm. det både af firmaer, private samt ikke mindst myndigheder!..  )

Vær venlig at oplyse mig om et firma eller en myndighed der benytter sig af lignende metoder?

- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

For det første ringer vi pent på og spørger om vi må komme ind? da vi har noget at snakke om..

Som regel behøver kun jeg at gå ind..

Og alt foregår høfligt og stille og roligt! med smil og ofte lidt humør.. (igen dette er en vigtig del og faktisk meget megt mere effektiv end decideret Gorilla "adfærd"!)

Og våben eller noget der kan bruges som våben eller opfattes som sådant høre ikke hjemme!...  her går grænsen! og det vil den nok også i en retsal!...

Ingen vil nok dømme for at have et par venner med ud til en fredlig samtale.. uanset om disse har en skid med sagen at gøre eller ej!?... 

Og JA! selvfølgelig skal det at der er "nogle" med have en hvis psykologisk effekt!... så klart! det er hele fidusen.. men altså der bliver på intet tidspunkt ytret trusler eller ubehagligheder eller truende adfærd!.. 

At personen så har SÅ dårlig samvittighed at han "tror" at det kan blive "værst" for ham selv hvis han ikke betaler, er poenten! ( men som sagt dette uden at dette på nogen måde direkte antydes eller ytres!) og hvorfor ikke...

Tro mig jeg kunne sagtens gøre det helt alene i lang de fleste af de tilfælde jeg har oplevet!... med hel samme resultat.. (MEN! jeg vurdere at chancen for at personen faktisk vil kunne blive provokeret og selv blive voldelig eller ubehøvlet mm. er støre hvis man er alene ( uanset hvor stor man er ) og at man så vitterligt måtte til at ytre ubehegeligheder og trusler! eller udøve vold.. er man flere ligger det en stor dæmper på sådanne tendenser.. ( og hvis heller ikke med flere tilstede, er der kun en ting at gøre... at straks forlade stedet!)

Man kan så lide metoden eller ej!??  men ulovlig??? NOOT!!!

Der er ingen tvang eller andet..

Og JO DA! der findes inkasso firmaer der anvender lignende metoder..

Og NEJ! ikke lige en brance jeg gider!.. har nok i så meget andet!... ( men ideen er da god nok...) men på samme måde som jeg bare ikke gider dør mand jobbet mere.. da det giver for mange negetive "vibes" og jeg hellre vil være full time pro. DJ.. underholdning, musik, dans, glade mennesker og fest er mere mig! istedet for balade og bøvl og brok...

Men hvis nogen prøver at tage røven på mig, så er det en anden sag!...

En del inkasso firmaer sender breve til folk med truslen om "personlig" fremmøde af en medarbejder til samtale om "problemet"... (dog kun EN mand.. men ikke desto mindre..)

mvh.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

For det første ringer vi pent på og spørger om vi må komme ind? da vi har noget at snakke om..

Som regel behøver kun jeg at gå ind..

Og alt foregår høfligt og stille og roligt! med smil og ofte lidt humør.. (igen dette er en vigtig del og faktisk meget megt mere effektiv end decideret Gorilla "adfærd"!)

Og våben eller noget der kan bruges som våben eller opfattes som sådant høre ikke hjemme!...  her går grænsen! og det vil den nok også i en retsal!...

Jamen miju det er jo totalt ligegyldigt hvor pænt og høfligt i opfører jer. Det at dine venner, som intet har med sagen at gøre, er med, er en indirekte trussel.
Den eneste grund til du har dine venner med er fordi i indirekte vil true pågældende til at hoste op med pengene - sig det nu bare som det er! Eller tager jeg fejl?

miju skrev:

Ingen vil nok dømme for at have et par venner med ud til en fredlig samtale.. uanset om disse har en skid med sagen at gøre eller ej!?...

Det ved jeg ikke noget om, men antag nu at situationen eskalerer og kommer ud af kontrol. Personen i opsøger går i panik og vil forsvare sig selv - til angreeeeb...
Så tror jeg helt ærligt at du og dine venner får ørene i maskinen.

miju skrev:

Og JA! selvfølgelig skal det at der er "nogle" med have en hvis psykologisk effekt!... så klart! det er hele fidusen.. men altså der bliver på intet tidspunkt ytret trusler eller ubehagligheder eller truende adfærd!..

Her modsiger du dig selv. At i vil påvirke nogen psykologisk ved at møde mange op er en truende adfærd i min bog.

miju skrev:

Der er ingen tvang eller andet..

Nej da, personen får bare "an offer he can't refuse" - han har jo fortjent det, ikke?. Har du set mafia-film miju? Det er efter min mening mafia-metoder.

EDIT: Ups, jeg bliver nok lige nød til at præcisere her. Jeg mener at set fra personens synsvinkel er det "an offer he can't refuse". Jeg ville på ingen måde antyde at miju + venner kunne finde på at gå skridtet videre - undskyld!

miju skrev:

Og JO DA! der findes inkasso firmaer der anvender lignende metoder..

Hvilke? HA der kræver dumme-bøder ind? Det er i al fald ikke lovligt at drive inkasso-firma med sådanne metoder.

miju skrev:

En del inkasso firmaer sender breve til folk med truslen om "personlig" fremmøde
af en medarbejder til samtale om "problemet"... (dog kun EN mand.. men ikke desto mindre..)

Ja men det er ikke det samme. Her sender man en mand ud, så vidt jeg ved fordi man ikke kan få kontakt på anden måde. Så længe det foregår fredeligt og roligt er der så vidt jeg ved intet ulovligt i det. Det ville der heller ikke være hvis du  fredeligt og roligt henvender dig til en evt. skyldner - alene vel og mærke.

- Frank Zappa

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:

Jamen miju det er jo totalt ligegyldigt hvor pænt og høfligt i opfører jer. Det at dine venner, som intet har med sagen at gøre, er med, er en indirekte trussel.
Den eneste grund til du har dine venner med er fordi i indirekte vil true pågældende til at hoste op med pengene - sig det nu bare som det er! Eller tager jeg fejl?

Som jeg siger ingen direkte trusler!...  inddirekte er meget subjektivt!

Det ved jeg ikke noget om, men antag nu at situationen eskalerer og kommer ud af kontrol. Personen i opsøger går i panik og vil forsvare sig selv - til angreeeeb...

Så tror jeg helt ærligt at du og dine venner får ørene i maskinen.

Så skal det sgu da være en psykopat!   hvem hopper på 5 gutter betragteligt støre end en selv, der IKKE angriber eller ytre at de agter at gøre sålades men er ganske høflige og rolige..??

Jeg sage jo også at man lige må stikke en finger i jorden hvad angår hvilken type man har tænkt sig at "besøge".........

Her er hvad jeg siger om det :

Ikke mindst hvad for en type man har med at gøre, er det en HA'r, en nynasistisk gun freak, en Drugdealer/pusher og eller stof misbruger uden nogen realitets sans, eller måske et medlem af en kriminel invandre bande ect. ect. bør man nok holde sig lang lang væk! om man så er 2m. høj og 150 kg. og uanset hvor veltalende man ellers er!?... ( potenciellet for ubahageligheder og at "situationen" udvikler sig i en ganske uønskværdig retning / løber løbsk mm. er ganske enkelt for stor, og derfor ikke det værd!) eller er det bare en dum små svindler eller smart ass??

Sidst nævnte vil dog som regel også ofte krybe til "korset" ved truslen om politi og myndigheder mm. ( selv om respekten for disse efterhånden hos nogen smart ass'es kan ligge på et meget lille sted)

For de først nævnte's vedkommende.. så glæm det og skyd en hvid pind efter pengene!..  it's not worth it!!

Her modsiger du dig selv. At i vil påvirke nogen psykologisk ved at møde mange op er en truende adfærd i min bog.

At han føler sig truet inddirekte grundet dårlig samvitighed og at han ved han har uret.. det er ok med mig.. (og jo reelt meningen med det!.. but prove it!!)

Og at en fidus mager p***er i bukserne over 5 store gutter, der høfeligt spørger om han gider at snakke med dem...  til trods for at de netop er høflige og rolige, pent påklædte og på ingen måde ubehøvlede, truende eller andet, det kan jeg kun grine af!..

Nej da, personen får bare "an offer he can't refuse" - han har jo fortjent det, ikke?. Har du set mafia-film miju? Det er efter min mening mafia-metoder.

De er ik så dumme de gutter!!...   dont f**k with them!!...  (dog er det ofte med urette disse fyre skræmmer eller presser folk! og det er not nice!!)

Hvilke? HA der kræver dumme-bøder ind? Det er i al fald ikke lovligt at drive inkasso-firma med sådanne metoder.

Ha's metoder er i en helt anden "bolgade" DE UDØVER MAGT!! når der er tale om dumme bøder.. det er klart ulovligt og forkasteligt...

Til alm. inkasso er de effektive.. rent og sker grundet rygte mm..  her behøver kun en at møde op!.. så falder pengene promte.. (og han behøver ikke at være stor)

Ja men det er ikke det samme. Her sender man en mand ud, så vidt jeg ved fordi man ikke kan få kontakt på anden måde.

Samme her!...

Så længe det foregår fredeligt og roligt er der så vidt jeg ved intet ulovligt i det. Det ville der heller ikke være hvis du  fredeligt og roligt henvender dig til en evt. skyldner -

amme her!

alene vel og mærke.

Set er så en mindre teknialitet!

Midt jyden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hold kæft - hvor er jeg glad for at ikke bo på Bornholm - ej turde købe noget brugt af dig miju - du rygsvømmer i samme klasse som en tidligere irakisk leder - føj !!

Til top Vis Midt jyden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Midt jyden

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes