Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 18:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Handel gået galt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Hvis der ikke er noget at hente ved rettens vej, så er det HAM der har ret, og dig der tager fejl.

Wow du er blåøjet!..  

Hvis du har smidt dine beviser væk, ved at trykke delete på dine emails, har du selv smidt pengene i affaldskurven, og dummet dig.

Nu begår eller har JEG ikke begået sådanne brølere.. så det er meget hypotetisk!

Andre skal ikke betale for dine fejltagelser,

Kun den "Scumbag" der eventuelt ville udnytte en lille fejltagelse skruppeløst!..

og det du skriver her, er en KLAR opfordring til selvtægt, da det er efter at retten har talt.

Gør du det, så respekterer du ikke det danske retssystem,

Det får fra mig den respekt det fortjæner udfra de resultater det giver hvis jeg er forudrettet!...  (kald mig bare egoist men.. so be it!!..)

og bør sættes ind og spjælde.

Så kan de sgu lukke mig ind på livstid!!..

Alene opfordring til selvtægt er ulovligt.

Det er der jo så meget der er!...   Do i look worry'd??...

For lige at komme tilbage fra det teoretiske og principielle og til trådens oprindelse..

SÅ!  i dette tilfælde denne tråd drejer sig om vil jeg da klart anbefale at gå rettens vej!.....

Jeg vil ikke HER! opfordre direkte til selvtægt NEJ!...  klart ikke!!

Men holder mig til at generelt at klargøre mit synspunkt på den sag ("alternative" metoder) når nu det blev bragt på bane, jeg vil heller ikke direkte opfordre andre til at nødvendigvis følge min mening om dette og hvordan jeg vil takle en eventuel situation.. men lidt debat er jo altid fornøjligt..  

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Jeg vil opfodre HIFI4ALL, til at nedskrive hvorledes man bedst undgår at blive snydt.Hvad skal man sikre sig før en handel og ikke mindst hvis det skulle gå galt hvordan sikre man så de bedst mulige beviser.Jeg står selv nu i den situation, at skulle købe for et anseeligt beløb privat.Problemmet er at jeg ikke ønsker at overføre pengene før jeg har modtaget varen.Men man kan kun betale 5000 kr. per efterkrav ved postdanmark, hvad gør man så ?

MVH  

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

POD! or forget it!!!..........

Eller HENT SELV!.. (uanset hvor besværligt, for mere end 5kg.kr. er det det værd og KAN! betale sig!)

Er mit bedste råd...

mvh.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Glimrende forslag, Andre  - og noget mere brugbart end debatten om "Jungleloven ifølge Miju".

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

The jungle ain't so bad! ( if you are on top of the food chain )

Æelig og kontant! ( you f**k up? you'r dead!) i know!.. i been there!......

mvh.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Jeg vil opfodre HIFI4ALL, til at nedskrive hvorledes man bedst undgår at blive snydt.Hvad skal man sikre sig før en handel og ikke mindst hvis det skulle gå galt hvordan sikre man så de bedst mulige beviser.Jeg står selv nu i den situation, at skulle købe for et anseeligt beløb privat.Problemmet er at jeg ikke ønsker at overføre pengene før jeg har modtaget varen.Men man kan kun betale 5000 kr. per efterkrav ved postdanmark, hvad gør man så ?

MVH  

Det er meget enkelt.

Man opvejer om risikoen er en færgebillet værd, samt benzin, og hvis man ikke vil betale transporten, så tager man chancen.

Jeg kører gerne 400km efter noget der koster over kr. 5000,- helt sikkert.
Jeg kender folk der tager 100km på cykel, blot fordi de syntes at det er sjovt.

Du burde faktisk cykle efter den ting, Andre.

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

MVH  

Jeg har tidligere købt for mere end 5000,- pr. efterkrav.

Handlen foregik således:

Jeg overførte 500,- til sælgers konto (for at bekræfte min interesse)

Han splittede forsendelsen op i 2 så jeg betalte 2xefterkravsgebyr, men hellere det end stå med håret i postkassen...
Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Det er meget enkelt.

Man opvejer om risikoen er en færgebillet værd, samt benzin, og hvis man ikke vil betale transporten, så tager man chancen.

Jeg kører gerne 400km efter noget der koster over kr. 5000,- helt sikkert.
Jeg kender folk der tager 100km på cykel, blot fordi de syntes at det er sjovt.

Du burde faktisk cykle efter den ting, Andre.

Fuld enighed her fra!!...

mvh.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Tage cyklen, det er kun sportsfolk og idioter der springer over hvor gærdet er højest  .Men hvad med alternative fragtfirmaer UPS ovs. kan man overføre flere penge hos dem ?.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Tage cyklen, det er kun sportfolk og idioter der springer over hvor gærdet er højest  .Men hvad med alternative fragtfirmaer UPS ovs. kan man overføre flere penge hos dem ?.

MVH 

Har du overvejet risikoen ved at købe noget ubeset?

Over 5000,- er mange penge i mit hoved og undskyld jeg siger det, men det virker ikke specielt gennemtænkt at købe ubeset fra en man ikke kender...

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

rvu84
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Så har jeg været forbi politiet, og sagen er vidergivet til kriminalpolitiet. Så må vi se hvad der sker, men der går sikkert lidt tid.

Og hold da op, der har været noget aktivitet siden jeg var her sidst. Angående det folk siger om at pr. efterkrav er det eneste rigtige, så er det jo overhovedet ikke mere sikkert. Han kunnne bare sende en bunke jord i en papkasse! Og nej, man har ikke ret til at åbne pakken på postkontoret, og levere den tilbage, hvis indholdet ikke stemmer. I så fald, er det fordi man kender dem på det lokale posthus.

Men kan da godt se at det måske er smartere, da han i hvert fald skal sende noget for at få pengene.

rvu84
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Og det værste er at jeg har solgt min gamle forstærker(uden problemer selvfølgelig), og kan derfor ikke høre musik på andet en min computer . Har ikke de ekstra penge til en ny forstærker foreløbigt, da jeg er på su, og lige har købt en motorcykel.

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

rvu84 skrev:

Så har jeg været forbi politiet, og sagen er vidergivet til kriminalpolitiet. Så må vi se hvad der sker, men der går sikkert lidt tid.

Og hold da op, der har været noget aktivitet siden jeg var her sidst. Angående det folk siger om at pr. efterkrav er det eneste rigtige, så er det jo overhovedet ikke mere sikkert. Han kunnne bare sende en bunke jord i en papkasse! Og nej, man har ikke ret til at åbne pakken på postkontoret, og levere den tilbage, hvis indholdet ikke stemmer. I så fald, er det fordi man kender dem på det lokale posthus.

Men kan da godt se at det måske er smartere, da han i hvert fald skal sende noget for at få pengene.

Hej,

Er de til at have med at gøre politiet i sådan en sag da jeg regner med at prøve hvis der ikke sker mere i min sag, har selv noget i klemme som jeg betalte for d. 15-9-05 og aldrig fået det, er så blevet lovet 1000%(det er ikke første gang jeg bliver lovet et eller andet) at den vil blive sendt til mig d. 1-11-05.

Så jeg holder mig lidt afventende, men det kunne være rart at vide om de mente der er en sag.

Mvh. Poul-erik.

rvu84
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Ja han var meget flink, ham jeg snakkede med. Læste mailsene igennem. Og så snakkede vi lige lidt. Han ville overgive sagen til kriminalpolitiet i Odense, og jeg ville få en kvittering tilsendt.

Har desuden lige sendt en mail, til hans bank, med min version at sagen, og om de evt. kunne kontakte ham og overføre pengene tilbage, så jeg kunne trække anmeldelsen tilbage.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

rvu84 skrev:

Ja han var meget flink, ham jeg snakkede med. Læste mailsene igennem. Og så snakkede vi lige lidt. Han ville overgive sagen til kriminalpolitiet i Odense, og jeg ville få en kvittering tilsendt.

Har desuden lige sendt en mail, til hans bank, med min version at sagen, og om de evt. kunne kontakte ham og overføre pengene tilbage, så jeg kunne trække anmeldelsen tilbage.

Bor ham der har snydt dig i odense ?

Kan være det er min nabo hvem ved .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Surt at høre du er blevet snydt.

Som så mange andre siger, så glem alt om selvtægt eller blot det at møde op på hans adresse - du ved ikke hvad det kan udvikle sig til, og en brækket næse eller en voldsdom (lidt på spidsen, men alligevel) er ikke 1800kr værd.

Du har gjort det rigtige ved at kontakte politiet og overgive alle de informationer du har. Du skal så bare ikke forvente at denne sag prioriteres som nr.1, men de har altså pligt til at undersøge omstændighederne, snakke med ham og evt. indhente bankoplysniner osv.

Jeg håber du får dine penge igen i sidste ende.

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

jero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Det er da blevet en meget lang tråd det her

Jeg mener at en af de administrerende drenge af hifi4all gav en ganske fornuftig løsning på minimering af denne type "lunkne" handler .

Kan du ikke selv besigtige varen og hente den men skal have den sendt, da aftal med sælger at du får sendt varen pr efterkrav hvor gebyret forudbetales af dig.

På den måde har du ikke så stort et beløb "ude at svømme" hvis der svindles og sælger er rimelig sikker på at du er seriøs køber da du har forudbetalt for forsendelsen.

Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

rvu84 skrev:

Det er utroligt at du får så mange gode råd fra livserfarne, u-blåøjede miju, og så alligevel vælger at gå til politiet.

Held og lykke med det, du har, efter min mening (uden uanede mængder af erfaringer fra "det virkelige liv") gjort det rigtige...

Og for at uddybe hvad andre har prøvet at forklare George of the Jungle før vil jeg benytte et citat fra Snatch:

"nobody brings a fellow the size of you unless they're tryin to say somethin without talkin, right boss"

Sasper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

1. Ring til ham og sig han skal føre pengene tilbage til dig samme dag eller næste dag, ellers melder du ham til politiet. Optag gerne samtalen, og sig på forhånd at du gør det. Eller send et anbefalet brev til ham. En email kan kun bruges hvis han svarer på den (ellers har du jo ikke dokumentation på at han har læst den).

2. Hvis han lover at give dig pengene tilbage, så vent 2-3 dage. Nægter han, eller er pengene ikke kommet, så meld ham til politiet og fortæl ham selv at han er blevet anmeldt. Tilbyd ham at trække anmeldelsen tilbage hvis han betaler pengene til dig.

Fordi: Det hjælper dig jo ikke så meget at han evt. bliver straffet. Du vil have dine penge igen. Så brug politiet som et trussels- og pressionsmiddel.

Hvis du har dokumentationen i orden kan politiet ikke så godt nægte at gøre noget, især ikke hvis de har flere anmeldelser på manden. Hvis du derimod ikke kan forklare sagen og ikke har skriftlige beviser, så vil politiet evt. tro at det bare er en privat uenighed om et køb.

Der er ikke noget galt i at møde op og snakke om tingene, men hvad skulle man få ud af det når det er klart at manden er en bedrager.

rvu84
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Sasper skrev:

1. Ring til ham og sig han skal føre pengene tilbage til dig samme dag eller næste dag, ellers melder du ham til politiet. Optag gerne samtalen, og sig på forhånd at du gør det. Eller send et anbefalet brev til ham. En email kan kun bruges hvis han svarer på den (ellers har du jo ikke dokumentation på at han har læst den).

2. Hvis han lover at give dig pengene tilbage, så vent 2-3 dage. Nægter han, eller er pengene ikke kommet, så meld ham til politiet og fortæl ham selv at han er blevet anmeldt. Tilbyd ham at trække anmeldelsen tilbage hvis han betaler pengene til dig.

Fordi: Det hjælper dig jo ikke så meget at han evt. bliver straffet. Du vil have dine penge igen. Så brug politiet som et trussels- og pressionsmiddel.

Hvis du har dokumentationen i orden kan politiet ikke så godt nægte at gøre noget, især ikke hvis de har flere anmeldelser på manden. Hvis du derimod ikke kan forklare sagen og ikke har skriftlige beviser, så vil politiet evt. tro at det bare er en privat uenighed om et køb.

Der er ikke noget galt i at møde op og snakke om tingene, men hvad skulle man få ud af det når det er klart at manden er en bedrager.

Ved ikke om du har læst det, men har lige anmeldt ham idag. Og det er lidt svært at ringe til ham når han ikke længere tager telefonen.

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes