Emne: WAF-Faktor!! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
Det er vel egentligt et spørgsmål om gensidig respekt. Hvis man brænder for noget skal det da være en tarvelig partner der sætter en kæp i hjulet. Det gælder naturligvis begge veje og såfremt økonomien ikke sprænges. Ellers må begge parter vel give sig lidt på hinandens bekostning. Et velfungerende parforhold får man ikke ved at kvæle hinandens hobbies og interesser.
|
|
|
Respekt er nemlig lige det som er nøgleordet. Min kærestes interesse for hifi er så godt som ikke eksisterende, selvom hun da synes det er dejligt at det lyder godt når hun sætter musik på, men hun ved at det er en hobby for mig og derfor er det så også noget der skal bruges lidt penge på fra tid til anden. Hun prioriterer så det at komme ud at rejse meget højere end jeg gør og så må vi prøve at finde en balancegang der.
hrmand skrev:
Har det ikke også noget at gøre med en grundlæggende holdning til musik som sådan? Jeg mener hvis den smukkeste halvdel ikke er vant til ... hm ... krævende musik, musik som ikke lever længere end den meget udbredte dyreart, døgnfluen?
Det at sætte sig i sweet spot, komme ind i musikken og nyde, at det kan lyde SÅ godt, når nu man er vild med det. Det at søge efter substansen i musikken, nuancerne i stykket, hvad enten det er en elsket opera, stort klassisk symfonisk værk, eller langtidsholdbar rock. Indstillingen til hvad der må/kan/bør bruges på udstyr hænger vel lidt sammen med det?
Hvis kvinden din ikke besidder den interesse for musikken, er det svært - så skal hun netop - overbevises. Ikke at det skal trækkes ned over hovedet på hende, men med tålmodighed, tror jeg. Tag musik hun kan li med ind til en demo, udstilling, messe eller hvad der nu rør sig - så får hun mulighed for med egne ører at høre, at der ER forskel.
|
|
|
Jeg tror ikke så meget det er en holdning til musik, men måske mere en holdning til hvordan man bruger musik. Min kæreste kunne ikke finde på at sætte sig hen bare for at lytte til musik, så laver hun noget andet imens. Det at sidde og lytte sammen holder heller ikke helt. Er det noget musik hun godt kan lid, hvilket det jo skal være, så er der en tendens til at hun sidder og synger med! Det er enormt hyggeligt men holder bare ikke hvis jeg havde tænkt mig at "hifi-lytte".
Da jeg mødte min kæreste hørte hun musik på sin Prosonic dvd-afspiller over sit 20" Samsun? tv  Men det var umiddelbart godt nok til hende. Hun kan dog godt høre at det lyder meget bedre nu, men det er bare ikke noget hun ville prioritere at bruge penge på. Men hun nyder da helt sikkert at have adgang til et bedre anlæg. Det sker da at jeg kommer hjem og så har hun sat en"synge med cd" (typisk motown, Eagles eller 80'er hit) på, skruet godt op, skråler med og er igang med opvasken! Det er forøvrigt fedt at komme hjem til en kæreste der er igang med at tage opvasken  Nå men pointen er, at hun bruger musiken på en anden måde, og selvom hun da har haft nogle aha oplevelser, hvor hun har hørt nye detaljer i musik hun troede hun kendte godt, så er det bare ikke en prioritet.
Afslutningsvis skal det siges at jeg har den "fordel" at jeg har surround. Det er ikke ubetinget en fordel for det er jo ikke alle kvinder der synes det er fedt at skulle have endnu flere højttalere i stuen, men omvendt er den gode filmoplevelse lidt nemmere at sælge, selv til folk uden hifi-ører, og det er en oplevelse det måske er nemmere at dele. Jeg ved da at min kæreste synes det er smadder hyggeligt når vi sidder og ser film sammen, at jeg så måske samtidig "nørder" og lægger mere mærke til om det er et godt eller dårligt lydspor samtidig med at jeg ser filmen, det generer jo ikke hende.
Nå men hvis ikke man er så heldig, så holder jeg mig til bestikkelse! Klassikerne må være blomster, smykker og rejser til eksotiske steder  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Jeg tror ikke så meget det er en holdning til musik, men måske mere en holdning til hvordan man bruger musik. Min kæreste kunne ikke finde på at sætte sig hen bare for at lytte til musik, så laver hun noget andet imens. Det at sidde og lytte sammen holder heller ikke helt. Er det noget musik hun godt kan lid, hvilket det jo skal være, så er der en tendens til at hun sidder og synger med! Det er enormt hyggeligt men holder bare ikke hvis jeg havde tænkt mig at "hifi-lytte". |
|
|
Jeg kan genkende dit "lydbillede" her, det er nemlig sjældent vi decideret sidder sammen for blot at lytte. Derimod er det til fælles glæde når vi har venner på besøg - også, når vi bare selv deler en flaske rødvin - hvor hun ikke lægger skjul på at det er fedt at kunne fyre op.
MichaelWB skrev:
Det sker da at jeg kommer hjem og så har hun sat en"synge med cd" (typisk motown, Eagles eller 80'er hit) på, skruet godt op, skråler med og er igang med opvasken! Det er forøvrigt fedt at komme hjem til en kæreste der er igang med at tage opvasken |
|
|
Den har jeg også prøvet ... tit er det tv-2, Poul Krebs, C.V. Jørgensen, Michael Falch, men også REM, Brandos m.fl. Fedt at opleve anlægget bruges, det er jo netop ikke kun til pynt.
MichaelWB skrev:
| Afslutningsvis skal det siges at jeg har den "fordel" at jeg har surround. Det er ikke ubetinget en fordel for det er jo ikke alle kvinder der synes det er fedt at skulle have endnu flere højttalere i stuen, men omvendt er den gode filmoplevelse lidt nemmere at sælge, selv til folk uden hifi-ører, og det er en oplevelse det måske er nemmere at dele. Jeg ved da at min kæreste synes det er smadder hyggeligt når vi sidder og ser film sammen, at jeg så måske samtidig "nørder" og lægger mere mærke til om det er et godt eller dårligt lydspor samtidig med at jeg ser filmen, det generer jo ikke hende. |
|
|
Mnja ... jeg ser det som en fordel. Vi går til en del koncerter og vælger mellem både hendes og mine favoritter. Og når det sker, at koncerten udkommer på dvd bliver det til en stor oplevelse for os begge med 5.1 eller dts - som du siger ... en oplevelse der måske er nemmere at dele. Også hvis man forstår at leve sig ind i en film: Vi har begge oplevet det der splitsekund der går fra man reagerer til det går op for én, at det bare er film.
Ved godt, at tråden startede med humoren i front ... WAF er jo opfundet med et glimt i øjet. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
|
Ved godt, at tråden startede med humoren i front ... WAF er jo opfundet med et glimt i øjet.
|
|
|
Og nøgleordet her er så wife. Kan det tænkes min kæreste kun er så tolerant fordi hun ikke har papir på mig endnu __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lånte et sæt store elektrostater og satte dem ind i stuen - siden har ALT ANDET været velkomment. En god måde at justere sit forhandlingsudgangspunkt på - kan anbefales __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
[[/QUOTE]
Jeg lånte et sæt store elektrostater og satte dem ind i stuen - siden har ALT ANDET været velkomment. En god måde at justere sit forhandlingsudgangspunkt på - kan anbefales[/QUOTE]
Rigtige mænd har da ikke deres HIFI i stuen
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lånte et sæt store elektrostater og satte dem ind i stuen - siden har ALT ANDET været velkomment. En god måde at justere sit forhandlingsudgangspunkt på - kan anbefales[/QUOTE]
Rigtige mænd har da ikke deres HIFI i stuen
[/QUOTE]
Næ der blev jeg forvist fra, efter at have fast spændt mine bånd, med par store skruetvinger til vores sofa.Efter en månded fik hun nok.Og jeg fik mit eget værelse.(hendes gamle kontor)
MVH
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bass skrev:
Rigtige mænd har da ikke deres HIFI i stuen |
|
|
Der er jeg så uenig - Fidusen er jo netop at have sit grej i husets bedste rum, og IKKE blive forvist til et afsiddes liggende kammer (hvor man kan høre sin musik alene)
Ideen er vel at kombiner samværet med den bedre halvdel med lytning - kombinere det magelige med det sociale __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
Køb Densen - så er der ingen problemer ... skulle da lige være når man skal finde de matchende ht'er  |
|
|
Her i hytten virker VA i sort pianolak - det er endda blevet udråbt til det smukkeste møbel vi har!!
Så høj finish og lækre linier kan bestemt højne WAF'en __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Rees Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din kone kan lide dig, kan kan hun også acceptere din hobby, lige som du acceptere hendes!
__________________ Accuphase E-213
Accuphase DP-57
Audio Physic Spark
Mit Setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p osts.asp?TID=35114&KW=Rees
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|