Forfatter |
|
Mads Møller Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
Ja herinde i 'Køb og salg' som Von Hinten siger, eller [url]www.dba.dk[/ur]
b&w dm601 kunne være et fint bud som senere baghøjttalere - læg mærke til at de hedder noget med s1, s2 eller s3! Den nyeste model hedder s3 og den ældste hedder s1..gælder for alle dm600-serien..
men tag i hifiklubben og lyt til dem først og nogle andre dali'er i fx samme prisklasse, så du har en idé om det er noget for dig eller om det mere er til dali-lyden 
|
|
|
Har været inde og kigge 'Køb og salg' ud nu.
Desværre er der ikke så meget af det jeg leder efter, i Odense/fyn området.
Det her er faktisk noget af det eneste der umiddelbart vækker interesse:
http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=50828
Men det er nok alligevel ikke hvad jeg leder efter...
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at kende det højttaler du linker til så læg mærke til alderen og brugt prisen, dvs hvis du skal finde noget som matcher dem (samme mærke og model), fx når du skal opgradere til nogle gulvhøjttelere så kunne de godt gå hen og blive ret dyre.. ...det kan selvfølgelig godt være du er blevet meget bidt af hifi senere og gerne vil poste lidt flere penge i det måske, men det er som regel godt at være lidt forsigtig i starten - det vil også være surt hvis du nu fx bruger 3600kr på et sæt højttalere og så at du måske i virkeligheden også ville være lige så glad for at andet sæt som måske kun kostede 1500kr...
Dali 450 (en gulvmodel) kunne være et fint bud på en billig og god, brugt, gulvhøjttaler - den er forgænger til dali evidence 470! Den kan fås til omkring 1500kr brugt... hvis den er i Odense området, så burde du også give den et lyt måske 
Men jeg vil anbefale dig at tage i hifiklubben og lytte til de forskellige dali'er og b&w'er.. så du ligesom har et udgangspunkt i hvilken lyd-retning du er til og prisniveau..
|
Til top |
|
|
Mads Møller Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
Men jeg vil anbefale dig at tage i hifiklubben og lytte til de forskellige dali'er og b&w'er.. så du ligesom har et udgangspunkt i hvilken lyd-retning du er til og prisniveau.. |
|
|
Jeg har også været nede i "klubben" og vende et par gange efterhånden 
Jeg synes bare at de har nogle forholdvis voldsomme priser på deres hifi (på den anden side så sælger de heller ikke noget de ikke kan stå inde for).
Så det er da muligt at jeg skal prøve at lede efter noget brugt...
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads Møller skrev:
flaz skrev:
Men jeg vil anbefale dig at tage i hifiklubben og lytte til de forskellige dali'er og b&w'er.. så du ligesom har et udgangspunkt i hvilken lyd-retning du er til og prisniveau.. |
|
|
Jeg har også været nede i "klubben" og vende et par gange efterhånden 
Jeg synes bare at de har nogle forholdvis voldsomme priser på deres hifi (på den anden side så sælger de heller ikke noget de ikke kan stå inde for).
Så det er da muligt at jeg skal prøve at lede efter noget brugt...
|
|
|
Som sagt får du meget mere for pengene når du køber brugt, men det kræver også nogen gange at man er lidt mere tålmodig, da man jo ikke bare kan tage varerne ned af hylderne. Men du kan evt hjælpe processen lidt på vej ved at indrøkke købs annoncer her og på DBA, der kan jo sagtens være nogen i dit område, der har noget til salg men bare ikke annoncerer det lige nu.
En brugt Marantz reciever kunne forøvrigt være et rigtig godt bud - f.eks. en SR-4200. Personligt kan jeg bedre lide Amrantz lyden frem for Denon, men det er jo en smags sag. Fordelen ved MArantzerne er at de alle sammen har pre-out, så vhis du engang i fremtiden får lyst til at bruge en ekstern effektforstærker kan du stadig bruge din receiver. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Von Hinten Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads Møller skrev:
flaz skrev:
b&w dm601 kunne være et fint bud som senere baghøjttalere - læg mærke til at de hedder noget med s1, s2 eller s3! Den nyeste model hedder s3 og den ældste hedder s1..gælder for alle dm600-serien..
men tag i hifiklubben og lyt til dem først og nogle andre dali'er i fx samme prisklasse, så du har en idé om det er noget for dig eller om det mere er til dali-lyden 
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;iAd=50828
|
|
|
Jeg tror de Højttalere er ok! Scanspeak/audiotech. er bestemt en god kombination (og ikke billig, jeg mener at basenhederne koster ca 2000kr stk). jeg vil tro at de har en blød behagelig lyd, mange detaljer og et stort,bredt og dybt perspektiv, hvis det er sådanne egenskaber du går efter får du en "klasse" højttaler til prisen
Men hvis det er heavy/tecno du brænder for, skal du nok finde på noget andet
-Hinten __________________ MIT "Hvorforerdetnuligeatjegaldrigkommerafmedmitovertræk" ANLÆG
|
Til top |
|
|
Mads Møller Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Von Hinten skrev:
Mads Møller skrev:
flaz skrev:
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;am p;iAd=50828
|
|
|
Jeg tror de Højttalere er ok! Scanspeak/audiotech. er bestemt en god kombination (og ikke billig, jeg mener at basenhederne koster ca 2000kr stk). jeg vil tro at de har en blød behagelig lyd, mange detaljer og et stort,bredt og dybt perspektiv, hvis det er sådanne egenskaber du går efter får du en "klasse" højttaler til prisen
Men hvis det er heavy/tecno du brænder for, skal du nok finde på noget andet
-Hinten
|
|
|
Jeg har besluttet mig at købe en fornuftig surroundreviever + to gode gulvhøjtalere først, og når økonomien er til det så bliver systemet udbygget.
Har kig på de her højtalere:
http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=50943
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
KEF ht'er er også nogle gode sager, så der går du ikke galt i byen
Husk at lægge billeder af setup har på forummet - vi er jo ret nysgerrige her
|
Til top |
|
|
Mads Møller Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
KEF ht'er er også nogle gode sager, så der går du ikke galt i byen 
Husk at lægge billeder af setup har på forummet - vi er jo ret nysgerrige her 
|
|
|
He, he. Der går nok liiiiige et stykke tid før jeg har hele min (til den tid ufattelig inponerende) hjemmebio klar. Men når det sker så får i da lige et par billeder så 
Fandt endnu en gut fra fyn der vil sælge:
"komplet B&W surround: DM6 Front: CC6 S2 center: DS6 s2 Bag dipol. pris 4000.-"
http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;am p;iAd=50486
En idé ?
/Edit
Fandt følgende udsagn på en anden hjemmeside:
"B&W DM6 first edition
The first edition has got the woofer level control, full-kevlar midrange, wood front panel. The DM6 is the best B&W ever, warm and harmonious. It is far better than the new "technological" B&W series."
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja - der er mange der er glade for B&W, jeg kan ikke lige hjælpe
der, da jeg ikke rigtig har lyttet ordentlig til dem, så kender dem
ikke lige.
|
Til top |
|
|
Mads Møller Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads Møller skrev:
Har valgt dette setup, hovedsaglig fordi at udbygningsmulighederne er perfekte på alle fronter. Nogle kommentarer?
|
|
|
Ikke andet end at du endelig må vende tilbage med dine indtryk af det, når du engang har fået det op at køre  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Mads Møller Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Mads Møller skrev:
Har valgt dette setup, hovedsaglig fordi at udbygningsmulighederne er perfekte på alle fronter. Nogle kommentarer?
|
|
|
Ikke andet end at du endelig må vende tilbage med dine indtryk af det, når du engang har fået det op at køre 
|
|
|
Det skal jeg gøre! 
|
Til top |
|
|