Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 06:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Opdatering af Daves anlæg! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Halløj D...

Ja, jeg kan udmærket godt forstå at du er glad for dit anlæg, lækkert! Omend jeg ikke kender så meget til din forstærker.
Men din CD-spiller kender jeg jo, det er guf!
Velkommen og held og lykke fremover.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Lækkert grej, og tillykke med de nye Proac'er......de er virkelig nice....

Proac er et mærke, som jeg godt kunne tænke mig, at prøve selv......selvom det måske, blir en af de lidt ældre modeller! De siges jo at spille musik....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Hej Dave hvor  kan man finde en for handler der sælger proac...

Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

Hej Dave hvor  kan man finde en for handler der sælger proac...

Novisad

Audioart på Frederiksberg er mig bekendt den eneste forhandler af Proac vi har herhjemme.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Flot ser det ud og den DK Design turde jeg også købe uden at høre den , den er bare så flot. Er den opgraderet med bedre rør ?  Er det tydeligt det er en hybrid ?

Tror du den har kræfter nok til at tæmme mine B&W Matrix s 3 ? Ja jeg var solgt da jeg så den første gang.

Her  er der et indlæg hvor jeg søgte en ejer , det har jeg fundet nu 

http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20716&KW=dk +design

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Dave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

Flot ser det ud og den DK Design turde jeg også købe uden at høre den , den er bare så flot. Er den opgraderet med bedre rør ?  Er det tydeligt det er en hybrid ?

Tror du den har kræfter nok til at tæmme mine B&W Matrix s 3 ? Ja jeg var solgt da jeg så den første gang.

Her  er der et indlæg hvor jeg søgte en ejer , det har jeg fundet nu 

http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20716&KW=dk +design

Hej Pioyte!

Dit sidste spørgsmål først: ja, jeg er overbevist om at den kan trække næsten hvad som helst. Nu kommer det jo lidt an på hvad du mener med "at tæmme" dine højtalere ( jeg har ikke specifikt hørt netop dine højtalere), men jeg går ud fra at det er basserne du henfører til?! I så fald kan jeg oplyse, at DK'en opfører sig som om den endda har meget fint styr på bunden. Den er meget kontant og kraftfuld i det nedre register - helt uden generende efterklang, overeksponering eller manglende tonalitet.

Angående om man kan høre at det er en hybrid, og om jeg har udskiftet de originale rør - så hænger disse to spørgsmål, for mig at se, uløseligt sammen. Man kan få rør, der for det hele til at virke mere "transitor-agtigt" og man kan få rør, der får forstærkeren til at lyde mere "rør-agtig". Jeg har anskaffet mig en del rør (CCA, Amperex PQ, Simens og Mullard) fordi det er sjovt at "lege" med rør, og fordi man faktisk i en vis grad er i stand til at skræddersy sin egen forforstærkerlyd. Jeg er endt op med at lytte en del til Mullard-rørene, fordi den nedtoner forstærkerens tendens til at skinne en smule i den høje mellemtone/nedre diskant - muligvis er denne tonale karakteristik også med til at gøre lydbilledet luftigt, transparent og klart, men her træder mine egne ører og præferencer altså ind, så jeg har dæmpet dette frekvensudsnit en smule (jeg har også med tiden erhvervet mig en smule tinitus, så jer er ekstra følsom overfor dette register).

Men alt i alt så er jeg meget tilfreds med denne forstærker - og jeg har lyttet til lidt af hvert igennem årene. Jeg kan henvise til forummet på Audiogon. com, hvis du vil læse mere om folks oplevelser med denne forstærker. Jeg vil dog straks sige at jeg ubetinget tilhører den "positive lejr" - forstærkeren har nemlig fået en del verbale tæsk af folk, der enten ikke kan acceptere at den lyder så godt for så relativt få penge, eller fordi nogen mener at dem der udtaler sig positivt, i virkeligheden er skjulte reklameagenter for DK Design. Læs evt. også anmeldelsen på positive-feedback. com, den er tætttere på min egen oplevelse -selvom den måske nok er lidt for positiv.

Der er jo selvfølgelig også en anmeldelse her på hi4all - jeg synes dog ikke der står så meget..........men det er selvfølgelig også svært at beskrive lyd, og det kræver en del forarbejde at teste forskellige opstillinger, og vurdere de mange parametre der spiller ind i ens oplevelse af et produkt.

Til top Vis Dave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dave

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes