Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Flot ser det ud og den DK Design turde jeg også købe uden at høre den , den er bare så flot. Er den opgraderet med bedre rør ? Er det tydeligt det er en hybrid ?
Tror du den har kræfter nok til at tæmme mine B&W Matrix s 3 ? Ja jeg var solgt da jeg så den første gang.
Her er der et indlæg hvor jeg søgte en ejer , det har jeg fundet nu 
http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20716&KW=dk +design
|
|
|
Hej Pioyte!
Dit sidste spørgsmål først: ja, jeg er overbevist om at den kan trække næsten hvad som helst. Nu kommer det jo lidt an på hvad du mener med "at tæmme" dine højtalere ( jeg har ikke specifikt hørt netop dine højtalere), men jeg går ud fra at det er basserne du henfører til?! I så fald kan jeg oplyse, at DK'en opfører sig som om den endda har meget fint styr på bunden. Den er meget kontant og kraftfuld i det nedre register - helt uden generende efterklang, overeksponering eller manglende tonalitet.
Angående om man kan høre at det er en hybrid, og om jeg har udskiftet de originale rør - så hænger disse to spørgsmål, for mig at se, uløseligt sammen. Man kan få rør, der for det hele til at virke mere "transitor-agtigt" og man kan få rør, der får forstærkeren til at lyde mere "rør-agtig". Jeg har anskaffet mig en del rør (CCA, Amperex PQ, Simens og Mullard) fordi det er sjovt at "lege" med rør, og fordi man faktisk i en vis grad er i stand til at skræddersy sin egen forforstærkerlyd. Jeg er endt op med at lytte en del til Mullard-rørene, fordi den nedtoner forstærkerens tendens til at skinne en smule i den høje mellemtone/nedre diskant - muligvis er denne tonale karakteristik også med til at gøre lydbilledet luftigt, transparent og klart, men her træder mine egne ører og præferencer altså ind, så jeg har dæmpet dette frekvensudsnit en smule (jeg har også med tiden erhvervet mig en smule tinitus, så jer er ekstra følsom overfor dette register).
Men alt i alt så er jeg meget tilfreds med denne forstærker - og jeg har lyttet til lidt af hvert igennem årene. Jeg kan henvise til forummet på Audiogon. com, hvis du vil læse mere om folks oplevelser med denne forstærker. Jeg vil dog straks sige at jeg ubetinget tilhører den "positive lejr" - forstærkeren har nemlig fået en del verbale tæsk af folk, der enten ikke kan acceptere at den lyder så godt for så relativt få penge, eller fordi nogen mener at dem der udtaler sig positivt, i virkeligheden er skjulte reklameagenter for DK Design. Læs evt. også anmeldelsen på positive-feedback. com, den er tætttere på min egen oplevelse -selvom den måske nok er lidt for positiv.
Der er jo selvfølgelig også en anmeldelse her på hi4all - jeg synes dog ikke der står så meget..........men det er selvfølgelig også svært at beskrive lyd, og det kræver en del forarbejde at teste forskellige opstillinger, og vurdere de mange parametre der spiller ind i ens oplevelse af et produkt.
|