| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har endnu ikke hørt Timepiece 2.0 men jeg ville give min højre arm for at komme til at eje den. Den er bare SÅ smuk!
Michael
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ligner lidt de her Zingali højttalere . Skulle efter sigende kunne få dine kæber til at ramme gulvet , og være så emotionelle at du virkelig skal kæmpe mod tårerne..... tja , hvorfor ikke
http://www.hi-fishop.com/zingalihm112.htm
Snakkede med gutten der sælger disse i Skotland ... han var selv ret vilde med dem .........men det skal en sælger jo være 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Oktober 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ: Kan ikke få dit link til at virke desværre.
Michael
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det enheder i kernelæder? __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
plad Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
De / det bedste højttalere jeg har hørt må være Infinity Irs Beta med Gryphon effekt blokke og en studio spole båndoptager med originale masterbånd fra Decca Records , jeg har aldrig hørt noget der kommer i nærheden ! Derefter må det Wilson Watt Puppy da jeg var på besøg på Madrigals labs i USA !
http://www.highendmarkt.de/fotos/433130.jpg 
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Av .... de Infinityer ser store ud . Kan de proppes ind på 20m2?
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Uden tvivl Avalon Arcus på et Krell/AudioResearch setup.
Der var ingen klangbalance - dvs. det var fuldstændig naturlig uden kunstig fokus på enkeltområder - og et rumperspektiv man kunne vade ind i og nærmest se musikkerne i nakken
Før jeg hørte dem - har jeg hørt "alt" andet på markedet - og tænkte: Det hele er et spørgsmål om smag hvad man finder er rigtig. Efter Avalonnerne er der ingen tvivl om hvad der er rigtig.
PS: Hvis du ser dem til en udstilling - sæt dig ned foran dem. De er justeret så de ikke inddrager rummet så meget som andre højttalere.
De her skulle være bedre endnu 

Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Grand Diva
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ:Tak for linket. men jeg synes nu overhovedet ikke at de så meget som minder om hinanden*S*
Michael
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
MBL 101E

Hørt i USA ... den giver klart den største fornemmelse af at være til stede hvor musikken spiller. Rumfornemmelse og stereoperspektiv er helt i top på en fantastisk let og ubesværet måde.
Problemet er så lige deres pris, deres krav til forstærkeren, deres noget besynderlige design, samt at de er meget kritiske overfor rummet og placeringen i dette.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Michael !.... Godt ord igen . NÆ du har egentlig ret i at de ikke ligner hinanden. Det var nok mest en undskyldning for at lige vise de Zingali speakers. ..... de er da meget sjove ik!!
Du kan vidst nok høre de timepiece 2.0 her:
Jeg ved ikke om Studiosound vil bytte med en højre arm .... men du kan vel gi dem tilbuddet
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ: Inden jeg begynder at afskærer lemmer, kunne det da godt vær jeg skulle undersøge om jeg kan høre dem først, de er vist nok ret vanskelige at drive så vidt jeg kunne forstå på testen af dem :-D
Michael
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
SMAJ: Inden jeg begynder at afskærer lemmer, kunne det da godt vær jeg skulle undersøge om jeg kan høre dem først, de er vist nok ret vanskelige at drive så vidt jeg kunne forstå på testen af dem :-D
Michael
|
|
|
Tak for roserne omkring designet Egentligt er det funktionen der dikterer formen, så der er ikke gået noget større visuelt designstudie forud.
Timepiece 2.0 er blevet afløst af Timepiece 2.1. Forskellene er ny diskant og opgraderet delefilter. Desuden deles der nu ved 600 Hz og ikke ved 950 Hz som før. Ydermere er der mulighed for at vælge basenheder udviklet over Seas Excel teknologien.
Afskårne lemmer vil jeg gerne have mig frabedt Men en lytter over en kop kaffe er ikke noget problem.
Mvh,
Karsten
Edit: De er i øvrigt ikke så vanskelige at drive, men som med de fleste højttalere giver en god forstærker sig til kende ved bedre dynamik, transientrespons m.m. Der er eksembler på at folk med stor fornøjelse bruger dem med 70W rørforstærkere. __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound: Hehe, mange tak for tilbudet, det vil jeg bestemt overveje tror jeg, men der er lidt langt fra det flade Åååååårhuuus op til dig "bare" for en lytter, så det må når jeg engang kommer til sjælland alligevel tror jeg. Jeg tænkte på, de nye der, er de lige så store fysisk som 2.0 eren, eller er de lidt mere pladsvenlige?
Michael
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
StudioSound: Hehe, mange tak for tilbudet, det vil jeg bestemt overveje tror jeg, men der er lidt langt fra det flade Åååååårhuuus op til dig "bare" for en lytter, så det må når jeg engang kommer til sjælland alligevel tror jeg. Jeg tænkte på, de nye der, er de lige så store fysisk som 2.0 eren, eller er de lidt mere pladsvenlige?
Michael
|
|
|
Størrelsen er præcis den samme, det er prisen for en konstruktion, i dobbeltlags MDF med dæmpemateriale mellem lagene, der går fladt ned til 30 Hz. Der skal desværre noget kabinetvolumen til for at få bassen til at fungere, det er nu en gang fysikens love......
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound: Okey, bare de ikke er "vokset" så går det nok. Men hvor meget plads til bagvæg vil du mene at de kræver, sådan ca.?
Tror lidt str. snyder mig fordi det er en "stander ht"
Michael
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
StudioSound: Okey, bare de ikke er "vokset" så går det nok. Men hvor meget plads til bagvæg vil du mene at de kræver, sådan ca.?
Tror lidt str. snyder mig fordi det er en "stander ht"
Michael
|
|
|
Det er lidt svært at give et præcist bud på uden at kende dit rum og akustikken. Den variant der leveres til lydstudier har en omskifter bagpå til at korrigere for placering tæt på en væg, dermed kan den stilles så tæt som 50 mm fra væggen. Det er dog ikke optimalt.
Jeg har selv en diagonal opsætning, her kan højttalerne komme meget tæt på væggen uden problemer, ellers vil jeg anbefale minimum 50-60 cm.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound: Okey, det lyder ikke så slemt endda. Tror jeg kigger forbi engang ved lejlighed. Tak for svarene.
Michael
|
| Til top |
|
| |