| Forfatter |
|
Jacob AN Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis i har råd så må i prøve at spille på disse højttaler de spiller så fuglene synger.
http://www.revelspeakers.com/ __________________ Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vækker vi lige en gammel tråd! .. igen :) De bedste højttalere jeg har hørt til dato er SP Technology Revelation :) hørte dem hos Studiosound for et par mdr siden, desværre var pengepungen ikke lige der til ( SU  ) Men endte da med at trække afsted med et sæt Amphion :) De er dog også blandt de bedste jeg har lagt øre til.
|
| Til top |
|
| |
hovi Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget af det bedste jeg har hørt er udfra en helhedsbetragtning THIEL CS 2.4
__________________ Mvh. Hovi
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Grand Coupé Den kan bare levere varen
Havde den Diva størrelse, ville den være HELT perfekt.
Ellers husker jeg også en oplevelse med ProAc Responce 4 og ML 33H i røven, som værende "glimrende"  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Johnny Mandal Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 21 August 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den "bedste højttaler"...der er ingen tvivl...til under 20.000 kr er det Avance Dana - den originale mk.1 vel at mærke....! DEN HAR/KAN ALT...!
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 05:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den bedste jeg har haft inden for mine døre er Sonus faber guarneri homage.... og den står her stadigvæk!!En speaker i weltklasse
Før har jeg bla haft B&W 802 Nautilus 2 gange, Sonus Faber Extrema, Proac response 2.5, B&w 805 Nautilus,Dali grand Coupe m m
|
| Til top |
|
| |
Dolce Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 06:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også hørt SP hos Carsten Sømand, meeen de er altså en kende mekaniske, kliniske, sterile i mellemtonen at lytte til - men bevares slet ikke dårlige!
Har så hørt hørt TAD hos Tadman - ad mand! (lød fint)
Men toppen af toppen er mine nyeligt indkøbte modificerede Hørning hornhybrider med Aer (modded lowther) samt Aurum Cantus (Raven) diskant i top og Coral 15" i bund. Der er intet filter ud over en enkelt kond som skærer diskanten under 7 K. Den lyd der leveres her er uden sammenlignig den mest sammenhængende, letflydende og dynamiske som kan komme fra en død ting - punktum! (til dem der siger "truthorn", siger jeg : "nej, det er slut prut":)
PS: kan henvise interesserede til konstruktøren (som IKKE hedder Hørning til efternavn), og de koster slet ikke en bondegård - mere...
__________________ Stilhed er mere end fraværet af lyd
|
| Til top |
|
| |
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
var lige en tur i audiovision. og hørte YG ACOUSTICS..
føøøøøj. Det lød godt.. tror det er den bedste jeg har hørt til dato..
power
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mirage M7SI ligger helt sikkert i toppen sammen med Snell. Men som tidligere nævnt Beolab 5 med den rette cd og kabler er også noget som er fantastisk. kan også godt lide Audiovector SI6 Arrete Se.
Puha der findes mange dejlige HT`r 
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 25 August 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolce skrev:
|
Jeg har også hørt SP hos Carsten Sømand, meeen de er altså en kende mekaniske, kliniske, sterile i mellemtonen at lytte til - men bevares slet ikke dårlige!
Har så hørt hørt TAD hos Tadman - ad mand! (lød fint)
Men toppen af toppen er mine nyeligt indkøbte modificerede Hørning hornhybrider med Aer (modded lowther) samt Aurum Cantus (Raven) diskant i top og Coral 15" i bund. Der er intet filter ud over en enkelt kond som skærer diskanten under 7 K. Den lyd der leveres her er uden sammenlignig den mest sammenhængende, letflydende og dynamiske som kan komme fra en død ting - punktum! (til dem der siger "truthorn", siger jeg : "nej, det er slut prut":)
PS: kan henvise interesserede til konstruktøren (som IKKE hedder Hørning til efternavn), og de koster slet ikke en bondegård - mere...
|
|
|
Hej !........
Jeg tager gerne imod en invitation !........ Er da i København engang imellem !........
Jeg er modtagelig for, at høre om det virkeligt skulle kunne lykkes at lave horn med god lyd !......
Mvh __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
kbsp Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 02:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
|
Hej !........
Jeg tager gerne imod en invitation !........ Er da i København engang imellem !........
Jeg er modtagelig for, at høre om det virkeligt skulle kunne lykkes at lave horn med god lyd !......
Mvh |
|
|
Findes der andet en horn med god lyd?  Jeg er selv stærk modstander af nasal tragtlyd og skrigende mellemtoner etc. etc... Jeg har hørt en del højttalere de seneste 23 år, og horn er ikke til at komme udenom, hvis man vil have klarhed og dynamik. Alle andre systemer er efter min mening som at spille musik på en clock-radio. Kedligt. Ja, der findes masser af højttalere med glattere og pænere frekvensgang og sågar bedre perspektiv end de fleste horn-systemer. Lyder det autentisk? Ikke i mine øre. Bedste fuldtonesystem jeg har hørt: Oris 150 front -horn med BD-modificeret 8" AER-enhed. Super smooth! Bedst sub-bassystem hørt til dato. Et møj-gammelt bashorn af Tommy Hørning med en 8"-Lowther. F*ck, hvor var det godt! Infinity IRS Beta, der erstattede disse horn var helt til grin i bunden... Om ejeren fortrød? Åh ja, han drømmer sig stadig tilbage til disse hjørnehorns fortræffeligheder i bunden.... Bedste compression-driver i tractrix front-horn, jeg har hørt: 2" Radian PB950 med en monsterstor neodynium magnet (desværre har jeg solgt dem...  ). Meningen var at bygge en klon af Bruce Edgar's Titan-system med The Fridge som subbas. Ambitionerne var for store... Jeg har også hørt et hav af Altec-driver, bl.a. model 288, men ingen så smooth som Radian'en... Og så er der Hørnings nye systemer med Isobarik-bassystem (Eufrodite & Aristoteles). De er gået agurk i østen over bassen, hvilket jeg godt forstår. Hvor meget forvrægning kommer der ud af 4 eller 8 8"-enheder, der bevæger sig minimalt (hævdes til 1 mm) kontra en 12"-/15"-enhed der flyver "ukontrolleret" frem og tilbage? Men det er ikke horn... og princippet er genialt til en sød lille højttaler, som konen kan godkende. Og kun filter på diskanten... Rigtig godt for den gode vellyd... Måske et besøg ved Hørning skal afgøre om der skal bygges flere horn eller om Isobarik'en holder? postamble(
__________________ /Kim
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej... syntes selv det er svært som tidligere nævnt at sige hvad de bedste ht'er man hart hørt hedder, da mange har forskellige kvaliteter. Men tror en sikker top 3 hos mig er.
1: Audio Physic Kronos
2: Kef Austin´(Prototype) Eller måske Cabasse
3: JBL Everest ( spillede op med Backers og Müller's bedste HT'er hvor den bare gav dem Baghjul).
Har selv haft.
B&W 803 Nautilus
B&W cdm 7
Aeriel 7B
Audio Physic Avanti III
Audio Physic Tempo IIIi
Dali MS5
__________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, der er ikke meget der har forandret sig med mit valg mht. den bedste højttaler, det er fortsat Wilson CUB - men denne gang i MK II udgaven, den er suveræn, og er kommet for at blive.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
ja, der er ikke meget der har forandret sig med mit valg mht. den bedste højttaler, det er fortsat Wilson CUB - men denne gang i MK II udgaven, den er suveræn, og er kommet for at blive.
|
|
|
Jeg syntes det er fedt du har fundet den ægte kærlighed, det gør det sgu desto meget sjovere  Edit: MkII, hmm måske jeg skal foreslå det til konen, naaah, hun er god nok i MKI
|
| Til top |
|
| |