Emne: Skrider folk? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guests skrev:
Nedenstående indlæg er skrevet af Jala, men da denne bruger har ønsket at få slettet sin profil, angives brugernavnet som "Guests"
Jeg mener du ikke diskuterer, Jonas. Du gentager bare dig selv.
Desuden er din tilgang til HIFI blandet med en stor portion "se og hør på mig", hvad du nu skal høre, hvordan du bor, hvad du synes om alt muligt. Jeg kan ikke se hvad det har med HIFI at gøre og er selv blevet SÅ træt af bevidst at blive misforstået eller udstillet i skævt lys fra dig, så jeg vil bede Forum Administrator slette mig fra profiler og stoppe idag.
Jeg er af den opfattelse at du forpester forumet her og blander dig i alle tråde og næsten alle gange du er med, går det galt. Før eller siden. For mig at se handler det for dig om at pirre og provokere andre - især Mike-J, stakkels mand, - og jeg gider ikke længere hverken se det eller blive udsat for det.
Mvh
Jagge
|
|
|
hejsa Jakob L = Jagge
Jeg kan ærligt sige at mit eneste motiv for at deltage i disse debatter er at jeg af hele min HIFI sjæl og interesse gerne vil bringe folk glæde ind i musikken som jeg selv oplever det hver dag. Faktisk ønsker jeg blot at folk er lige så glade som jeg selv.
Hvis folk bliver sure på mig har de sikkert egne grunde og dem vil jeg ikke gætte på. HIFI er min interesse og jeg elsker at diskutere og jeg kan forstå jeg bruger nogle vendinger som folk bliver sure over men helt ærligt så er alt venligt ment for at få folk til at tænke sig om og op og stå.
Dette er jo ikke en strikke klub det er Admins Forum så hans regler må alle følge.
Kan vi ikke lave nogle regler ? Hvis jeg f.eks. siger at en sidder på øret er det så slemt ? det er jo ikke fordi han gør det, det er blot en vending jeg bruger for at fortælle at personen efter min mening ikke har det hele med.
Jeg vil godt forbedre mig og jeg ved godt at brancen MÅSKE kan blive klemt på pengepungen ved dårlig omtale men skal det stoppe os i at diskuterer ? Husk på vi for flertallet her inde ikke afhænnige af at tjæne penge på brancen så vores meninger er efter min mening mere frie.
Dette er jo et fantastisk forum og jeg har mødt, snakket mailet og fået nye venner gennem dette forum. Skal vi ikke finde fredspiben frem og lytte noget venligt musik og finde den rette tone ? jeg skal nok forbedre mig endnu mere og skal vi så ikke lade være med at skrive personlige ting det er noget lavt efter min mening ? 
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
NU må folk squ til at tørre deres øjne!! I får det til at lyde som om Jonas spolerer hele forummet med hans tilstedeværelse (hvilket så absolut ikke er tilfældet)
Mange har ret når de skriver Jonas let kan komme i det diskuterende hjørne, men er det ikke via diskussion vi skal få vendt og drejet de forskellige spørgsmål/problematikker osv.? Hvis man så ikke bryder sig om hans fremgangsmåde kan man blot vælge at ignorere ham og fortsætte diskussionen, eller også kan man konfrontere ham med det!
I modsætning til andre mener jeg ikke at Jonas på noget tidspunkt bliver anmasende på det personlige plan. At han så godt kan lide at være lidt skal vi kalde det kontroversiel, er hvad det så er, men at folk direkte forlader dette glimrende forum på grund af ham synes jeg er for latterligt
Jeg er ikke altid ening med Jonas, men alligevel har vi formået at kunne diskutere på et venskabeligt plan - vær dog lidt tålmodig og drop den naive forestilling om at i kan overbevise alle andre om at i har ret og at det er jeres holdning der er den "rigtige"!!
Undrende hilsener
Søren
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1878
|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, folk skrider!
Og jeg forstår dem godt. Man behøver ikke at have været herinde i særligt lang tid, før man finder ud af, hvad det er, der foregår.
For man kan have mange "sjove" oplevelser herinde. Især nye brugere (som ikke har fulgt forummet på afstand først) har det svært. For selv de mest simple spørgsmål forplumres næsten hver eneste gang totalt af en lille snæver kreds af "kommentatorer", som absolut må og skal give deres besyv med på et plan, som spørgsmålet slet ikke lægger op til.
Tillige sørger "kommentatorne" jævnt hen ad vejen for at afspore trådene, så de kommer til at handle om noget helt andet, og det bliver på den måde uhyggeligt svært for både nye og andre brugere at bruge trådene konstruktivt. Hånlige bemærkninger og perfiditeter hører også til dagens uorden, som en slags ekstra krydderi.
Samme "kommentatorer" benytter selvfølgelig også uden blusel enhver mulig og umulig lejlighed til at dreje debatten ind på deres kæpheste - og for fleres vedkommende til selvforherligelse og selvpromovering - uden nogen form for selvkritik - i en sådan grad, at vi andre til tider er ved at brække os.
Alt ovennævnte foregår i sådan en grad, at selv garvede brugere hen ad vejen vælger at tage deres gode tøj og gå, når de til sidst når til et punkt, hvor de synes, at nu gider de faktisk ikke se og høre på den konstante og ensporede ordflom, der vælter ud fra de samme personer dag ud og dag ind. Desværre er det ofte nogle af de dygtige og vidende personer, der vælger at gå, hvilket er yderst beklageligt.
Vel er dette et debatforum, men for at føre en seriøs debat er man nødt til at holde sig inden for nogle rammer. En af disse rammer er, at man holder sig til det emne, som tråden er startet op med. Bevares, der vil altid være små sidebemærkninger, hvilket kun er forfriskende og sjovt, men når vi er derhenne, hvor sidebemærkningerne drejer tråden i en helt anden retning, så er både debatten og tråden afsporet.
Det må foreslås d'herrer "kommentatorer", at de hver gang de skriver et indlæg prøver at sætte sig i modtagerens situation og prøver at sætte sig ind i, hvordan budskabet og udtryksformen opfattes på den modsatte side af stakittet.
Prøv også at tænke lidt mere over, hvordan I formulerer jer, så det ikke bare bliver en "jeg-alene-vide" enetale, men en ligeværdig debat. Man er jo ikke mindreværdig person, fordi man ikke lige har jeres erfaring eller frembrusende facon.
Og fri os så for finaliteterne, de endegyldige sandheder. Efter at have beskæftiget mig med hi-fi i over 30 år har jeg stadig ikke fundet dem, men jeg lærer noget nyt hver dag, som jeg gerne fortæller videre. Til gengæld er der aldrig nogen, som vil få mig til at påstå, at jeg ved det hele, for tingene flytter sig hele tiden - og det er med til at gøre det hele spændende!
Ja, folk skrider - og det er forståeligt!
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige som en lille fodnote, skal jeg venligst gøre opmærksom på at det faktisk kun drejer sig om 2-3 personer, så vidt jeg er informeret, der har valgt enten at forlad forumet eller holde pause!
Nu vel, det er personer, som har en stor viden og gerne deler ud af den, men jeg synes man glemmer de 1400 andre, som også har en viden og som de også meget gerne vil dele med andre.
Desværre er denne tråd blevet blæst op til det helt store, og i ordets magt lyder det som om redaktionen lige så godt kan kigge som efter en gravsten, for begravelsen er allerede begyndt!

Come on, Lighten up a little people!
|
Til top |
|
|
HIFI_n00b Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes bestemt ikke redaktionen går mod det lange lys (graven).
Nej og jeg ved at jeg ikke er den eneste herinde der synes at dette forum er tæt på genialt i alt sin enkelhed. Jeg synes der er en håndfuld herlige personligheder som altid er klar med en hjælpende hånd og et godt råd, at folk så begynder at diskutere på et underligt plan kan man så undre sig over men synes bestemt at vi alle skal give til team hifi4all!
I gør det godt.
__________________ Mvh Casper.
www.gamersforum.dk
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 02:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja sq, redaktionen behøver skam ikke bekymre sig om det negative! Som jeg ser det (udover den kriminalitet jeg har begået ved at lave tråden) er dette en oprigtig mulighed for at få nogle sandheder på bordet, og dem synes jeg vitterligt er kommet nogle stykker af nu i de sidste indlæg.
Der er et par ting jeg selv tager til efterretning og det håber jeg så sandelig også at der er andre der gør for der er mange ting der får en klokke til at ringe i de sidste indlæg!
Alene den at overskueligheden ødelægges for nye folk med simple spørgsmål, krydret med alverdens "jeg-ved-bedst"-indlæg gavner ikke imaget som "her-er-der-hjælp-at-hente"-forum. Jeg tror dog ikke at det på noget tidspunkt vil ødelægge det hele - enkelte personer ser bare mere negativt på tingene og bliver for personlige, og det er der misforståelserne opstår!
We´re in this together, guys - lighten up! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 393
|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
Ja, folk skrider!
Og jeg forstår dem godt. Man behøver ikke at have været herinde i særligt lang tid, før man finder ud af, hvad det er, der foregår.
For man kan have mange "sjove" oplevelser herinde. Især nye brugere (som ikke har fulgt forummet på afstand først) har det svært. For selv de mest simple spørgsmål forplumres næsten hver eneste gang totalt af en lille snæver kreds af "kommentatorer", som absolut må og skal give deres besyv med på et plan, som spørgsmålet slet ikke lægger op til.
Tillige sørger "kommentatorne" jævnt hen ad vejen for at afspore trådene, så de kommer til at handle om noget helt andet, og det bliver på den måde uhyggeligt svært for både nye og andre brugere at bruge trådene konstruktivt. Hånlige bemærkninger og perfiditeter hører også til dagens uorden, som en slags ekstra krydderi.
Samme "kommentatorer" benytter selvfølgelig også uden blusel enhver mulig og umulig lejlighed til at dreje debatten ind på deres kæpheste - og for fleres vedkommende til selvforherligelse og selvpromovering - uden nogen form for selvkritik - i en sådan grad, at vi andre til tider er ved at brække os.
Alt ovennævnte foregår i sådan en grad, at selv garvede brugere hen ad vejen vælger at tage deres gode tøj og gå, når de til sidst når til et punkt, hvor de synes, at nu gider de faktisk ikke se og høre på den konstante og ensporede ordflom, der vælter ud fra de samme personer dag ud og dag ind. Desværre er det ofte nogle af de dygtige og vidende personer, der vælger at gå, hvilket er yderst beklageligt.
Vel er dette et debatforum, men for at føre en seriøs debat er man nødt til at holde sig inden for nogle rammer. En af disse rammer er, at man holder sig til det emne, som tråden er startet op med. Bevares, der vil altid være små sidebemærkninger, hvilket kun er forfriskende og sjovt, men når vi er derhenne, hvor sidebemærkningerne drejer tråden i en helt anden retning, så er både debatten og tråden afsporet.
Det må foreslås d'herrer "kommentatorer", at de hver gang de skriver et indlæg prøver at sætte sig i modtagerens situation og prøver at sætte sig ind i, hvordan budskabet og udtryksformen opfattes på den modsatte side af stakittet.
Prøv også at tænke lidt mere over, hvordan I formulerer jer, så det ikke bare bliver en "jeg-alene-vide" enetale, men en ligeværdig debat. Man er jo ikke mindreværdig person, fordi man ikke lige har jeres erfaring eller frembrusende facon.
Og fri os så for finaliteterne, de endegyldige sandheder. Efter at have beskæftiget mig med hi-fi i over 30 år har jeg stadig ikke fundet dem, men jeg lærer noget nyt hver dag, som jeg gerne fortæller videre. Til gengæld er der aldrig nogen, som vil få mig til at påstå, at jeg ved det hele, for tingene flytter sig hele tiden - og det er med til at gøre det hele spændende!
Ja, folk skrider - og det er forståeligt! |
|
|
der har du nok ramt sømmet på hovdet, et par gange.
hvis vi kunne bliver fri for kæphestene og den der "jeg ved bedre" holdning, så blev det nok noget bedre/sjovere at kommer "her"
det er ikke så fedt at følge en spændene tråd, som så pludselig bliver ødelagt af en eller anden kæphest, som INTET har med det oprindelige emne at gøre.
hvis man har en kæphest, så kan man jo fint starte en tråd, der kun har med den at gøre. så kan man også se om der er andre dre brædre lige så meget for det/den, eller om det blot er en slags besættelse.
jeg er f.eks. blevet træt af altid at høre om Jonas's indstøbte PVC kabel, værd gang der et billed af et apparat hvor kablet er synligt, eller værd gang der er en der siger 230 volt. så derfor nu en tråd, hvor KUN det emne omtales.
men det er surt at bla. Søren N, er væk, han var...er jo et sandt leksikon i oplysninger om enkelte produkter, historie osv.
prøv at holde skidt fra kanel, -så er det også lidt sjovere at bage. 
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
poul skrev:
men det er surt at bla. Søren N, er væk, han var...er jo et sandt leksikon i oplysninger om enkelte produkter, historie osv.
|
|
|
Søren N er da tilbage Gæt hvem han er 
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det knallertbøllen fra Århus ? __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Bare lige som en lille fodnote, skal jeg venligst gøre opmærksom på at det faktisk kun drejer sig om 2-3 personer, så vidt jeg er informeret, der har valgt enten at forlad forumet eller holde pause!
Nu vel, det er personer, som har en stor viden og gerne deler ud af den, men jeg synes man glemmer de 1400 andre, som også har en viden og som de også meget gerne vil dele med andre.
Desværre er denne tråd blevet blæst op til det helt store, og i ordets magt lyder det som om redaktionen lige så godt kan kigge som efter en gravsten, for begravelsen er allerede begyndt!

Come on, Lighten up a little people!
|
|
|
Bare rolig jeg skal smides ud jeg forlader jer aldrig , jeg ønsker mig en bærbar så jeg kan side og lave indlæg i sweetspot lyttepositionen foran mit indlæg. Nej Admin har ret der er faktisk kommet mange nye til og jeg nyder godt af alle de surround nørder der er kommet, samt udfordringen med alle de HIFI-meninger det giver ting til eftertanke og ting som skal gennemtestes.
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
poul skrev:
|
|
|
Søren N er da tilbage Gæt hvem han er 
|
|
|
Mon ikke han kalder sig Soren. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 393
|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor han han skiftet navn ?
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
poul skrev:
hvorfor han han skiftet navn ? |
|
|
For at nare hans fjener. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
poul skrev:
hvorfor han han skiftet navn ? |
|
|
For at nare hans fjener.
|
|
|
Fordi det ikke lod sig gøre at oprette det gamle navn igen.
Så nu bruger han sit rigtige navn. Søren N var bare en slags kunstnernavn forstår I.
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Welcome back, ol´pal...
|
Til top |
|
|
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Qoute Jonas: "Bare rolig jeg skal smides ud jeg forlader jer aldrig , jeg ønsker mig en bærbar så jeg kan side og lave indlæg i sweetspot lyttepositionen foran mit indlæg."
Hmm, Jonas, måske er det det der er problemet :) Just kidding. For resten, kender du sådan et mærke der hedder Linnk eller stink eller sådan noget, det skulle vist nok være sådan noget hifi, og så har de lavet en cd, der kan spille 12cd'er på en gang, tror jeg nok. Den hedder ivhertfald noget med CD12 eller sådan. __________________
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1878
|
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Come on, Lighten up a little people! |
|
|
Hej Admin,
Nix, ingen begravelse. Dette forum er i sig selv fint-fint. Bare lidt trættende, når gode tendenser gang på gang på gang på gang på gang (fortsæt selv) bliver spoleret, som beskrevet i mit forrige indlæg.
Mit indlæg drejede sig faktisk slet ikke om de tre personer , der er skredet (hvis det er tallet - der kunne jo være flere, som vi bare ikke hører om, fordi de ikke gør væsen af sig!).
Derimod drejer det sig i langt højere grad netop om de 1400 andre, som gerne skulle kunne bruge dette forum på en fornuftig måde, men som bliver forhindret i dette af "kommentatorerne". Mange mister ganske givet lysten til at skrive indlæg, og andre hopper med på vognen og medvirker dermed - tildels uforvarende - til at afspore trådene endnu mere.
Jeg kan heldigvis se på flere tilkendegivelser, at mit indlæg har givet stof til eftertanke.
Så jeg skrider ikke lige nu! __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
Til top |
|
|
duck64 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 170
|
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle nogen undre hvordan og hvorfor Morten & Mike J. samtdidig skriver under duck64 så er det så enkelt at vi sidder på samme kontor.
Skulle nogen så få ondt i R.... over at vi sidder her i arbejdes tiden? så har vi kun os selv som bos.
vh.
Morten
&
Mike.
Alias : duck64 __________________ Hifi-Duck
Ducks rule!
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen problemer med det.
Godt at I er tilbage igen med konstruktive indlæg.
Hvornår hører vi mere om dit højtaler projekt Mike ?
Beskæftigelse: Offentlig ansatte.
Nu forstår jeg bedre den langsommelige sagsbehandnling ved det offentlige, når man ligefrem er sin egen boss . __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|