Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 14:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: 2½ vejs med subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

"Aldrig færdig - altid på vej".....som DUELUND sagde 

Kan se du giver ikke op så let 

Bliver spændende med nogle målinger - lad os se dem alle sammen, så vi kan lære af det  

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Nu skal jeg lige en uge på ferie så udover småeksperimenter i løbet af weekenden så sker der ikke det store i denne føljeton lige med det første 

Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
Til top Vis Søren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt den der med at bruge Revelator bas/mellemtone meget bredbåndet ved hjælp af seriesugekreds....må du godt sådan lige glemme .....det er noget som jeg har lånt fra nogen som regner med "at skore kassen".....2 sæt om året til en lille million            

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Hey,

Der behøves ingen surekredse. Man kan tage forbehold for det i filteret ved at styre "knæet". Den bølge jeg har ved 1KHz er gulvet der begynder at lave lidt ballade, og jeg har den på alle mine målinger med andre højttalere. Man kan gøre det at man tvinger den lidt længere ned end nødvendig med et 2 ordens, og så sætte en spole mere på (så det bliver 3. ordens) som så hiver knæet op på plads. Det lyder væsentlig bedre end med en sugekreds, hvilket jeg også har prøvet.

Det er rigtig at man skal lære, men man skal også have en success oplevelse inden man opgiver og stopper legen. Jeg har ikke solgt ham enhederne, men vil stadig ikke gerne se at han giver op og skrotter et godt projekt. Derfor tilbyder jeg den hjælp jeg gør, med de erfaringer jeg har gjort mig.

Søren har nu fået mit filter i en Pb. 

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

er nu rigtig spændt på Sørens målinger....han har jo uddannelsen til at gøre det

Kan bare ikke acceptere "at det og det" dur ikke - især hvis andre har gode erfaringer

Mange gange er man for hurtig til at affærdige ting....ofte skal der ændres andre steder for at få det rigtig plads.....sådan er det jo med HiFi....og noget andet er så at ingen af Sørens enheder er tilspillede....

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hey,

En tilspilling ændre ikke Le, kun Fs en meget lille smugle, og den ligger langt under delefrekvensen.

Men hvis jeg nu kun har dårlige erfaringer, kan det så accepteres ?.. eller hvordan virker det

Jeg mener bare ikke at filtre kan beregnes. For mig, er det en umulighed. Men jeg glæder mig også til målinger. Håber han laver en fuld måling og en af hver enhed sammen med den fulde. Så kan man se hvad der sker, og hvordan de arbejder sammen.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2006 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Nej, men manglende tilspilning af enheder og komponenter kan vel tænkes at påvirke efterfølgende kontrollytning....om skidtet nu dur

Har f.eks. ofte oplevet ubalance i venstre og højre kanal på grund af bare EN lodning/montering som er udført forskelligt

Hørbart men næppe målbart...eller..

Nu opfattes det forhåbentlig heller ikke sådan at jeg er modstander af måling eller tror at det kan gøres korrekt uden....jeg synes bare der er en tendens til at sige..."måler fint, lyder fint...færdig"

Når højtaleren først er målt og foreløbig godkendt forestår et kæmpe arbejde med "finpudsning"....hvis det da ikke bare skal være "godt nok".

Der er nogle fantastisk fine og nærmest professionelle projekter her....men umiddelbart ser det ud til at folk måler og siger fint....bygger færdig og stopper filteret ind i kassen.....og har så ikke en jordisk chance for at lave ændringer...og experimentere

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes