Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: INDBRUD!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Linn gør det med Serienummeret. Linn butikkerne har krav på at følge op på alle serienumre når de får dem i hånden og er det meldt stjålet får den rette ejer mand den igen. Dette er sket for en det inleverede en CD12 vupti den rette ejermand fik den og dam hvis han ikke viste at den var stjålet og have givet mange penge for den ØV

Sillesen det med pindkoder lyder fornuftige hvad med en chip man kan spore over telenettet elelr den skal ringe hjem til jer for at få pinkoden automatisk ? så slipper folk får bøvlet de kan nøjes med at stikke den i telefon stikken når den skal aktiveres ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Sillesen det med pindkoder lyder fornuftige hvad med en chip man kan spore over telenettet elelr den skal ringe hjem til jer for at få pinkoden automatisk ? så slipper folk får bøvlet de kan nøjes med at stikke den i telefon stikken når den skal aktiveres ?

det er faktisk en ret smart ide...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Eller måske tilslutte den computeren........... og få de seneste softwareopdatering til produktet ved samme lejlighed.......

MVH Peter

Til top Vis p_porskjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p_porskjær

Essoxfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Den med Pinkoden er da en god idé. Håber bare der ikke kommer et tastatur på mit grej

Via. telenettet? Så skal man jo have fastnet telefon. Pesonligt har jeg ikke lyst til at betale 14-1600 Kr. om året for at kunne flytte om.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Oktober 2003 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Tak til alle for jeres kommentarer, det gav mig lidt inputs.

Alle løsninger har fordele og ulemper. HVIS vi implementerer det, bliver det nok pinkodeløsningen, da man også kan sende den pr mail til ejeren.

De andre løsninger med telefon tilslutning mv, vil fordyre produkterne. Pinkode løsningen koster os 1 times programmering i udviklingsfasen at implementere og derefter et lavt tidsforbrug pr registreret apparat.

Tak for jeres kommentarer

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 03:11 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Linn gør det med Serienummeret. Linn butikkerne har krav på at følge op på alle serienumre når de får dem i hånden og er det meldt stjålet får den rette ejer mand den igen. Dette er sket for en det inleverede en CD12 vupti den rette ejermand fik den og dam hvis han ikke viste at den var stjålet og have givet mange penge for den ØV

De fleste, hvis ikke alle gør det via serienummeret, og så længe tingene ikke går i stykker er chancerne for at komme i nærheden af den rigtige ejermand meget minimale! De færreste folk tjekker serienummeret når de handler og også der glipper den og sidst men ikke mindst - handelen uden kvittering af nogen art. Uanset om originalen foreligger eller ej, så få en dags dato kvittering med navn og adresse på personen man handler med. Det letter meget i tilfælde af problemer.

tp acoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 06:29 | IP-adresse registreret  

Inbrud hvad for Inbrud...  Jeg ville personlig gerne Se den Spade der løber af med mine 120 Kg/stk. højtalere eller min 75 Kg tunge Forstærker kan lige se overskrifterne "Tyv fik Hekseskud af indbrud og Brok" ved ikke med jer men det er ikke Nips Ting der står i min stue... men tid til en lille historie: en af mine Kamerater som jeg har Bygget nogle Højtalere til fik indbrud i hans lejlighed de tog ALT og jeg mener Alt på nær Højtalere og Guvltæppe ( køkkengrej 32" TV osv. og de fleste tyve aner ikke hvad det er de fleste har stående på hylderne hvis det ikkelige er Sony, Pioneer, Panasonc og andet Fona Grej... men derimod er jeg navøs over at få mine CD'er Stjålet 350 Stk. Klasse musik+ et par hunreder Vinyl plader.

Så alle der har et Klasse A kraftværk eller andet Meget Tungt grej ville jeg ikke være navøs

- MvH Thomas

- Den afslappede

Til top Vis tp acoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tp acoustics

tjille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har skrevet alle samtlige mine cd'er/lp'er ned in database, samt taget billeder af hele herligheden og gemt det hos mine forældre.

mener nemlig at for at forsikriken dækker, så skal man kunne nævne titlerne på alle cd'er/dvd'er/lp'er osv.

Til top Vis tjille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tjille

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

det er faktisk en ret smart ide...

Tja, hvis man har købt den i god tro med alm. undersøgelsespligt mv. i forhold til købeloven, så er det ikke bare lige sådan at tage den...  det ville ofte udvilke sig til juridisk tovtrækkeri....

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

tp acoustics skrev:

Inbrud hvad for Inbrud...  Jeg ville personlig gerne Se den Spade der løber af med mine 120 Kg/stk. højtalere eller min 75 Kg tunge Forstærker kan lige se overskrifterne "Tyv fik Hekseskud af indbrud og Brok" ved ikke med jer men det er ikke Nips Ting der står i min stue... men tid til en lille historie: en af mine Kamerater som jeg har Bygget nogle Højtalere til fik indbrud i hans lejlighed de tog ALT og jeg mener Alt på nær Højtalere og Guvltæppe ( køkkengrej 32" TV osv. og de fleste tyve aner ikke hvad det er de fleste har stående på hylderne hvis det ikkelige er Sony, Pioneer, Panasonc og andet Fona Grej... men derimod er jeg navøs over at få mine CD'er Stjålet 350 Stk. Klasse musik+ et par hunreder Vinyl plader.

Så alle der har et Klasse A kraftværk eller andet Meget Tungt grej ville jeg ikke være navøs

- MvH Thomas

- Den afslappede

Tro mig; jeg er heller ikke bange for at få stjålet mine 110 kg tunge fromthøjttalere, men som du også selv nævner har man jo mange andre produkter af en vis værdi som er temmelig lette at stjæle. Her kan f.eks. nævnes cd-afspiller, processor, dvd-samlingen (suk), cd-samlingen osv.

Forstår ikke helt at du kan tage det så afslappet som du gør

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Hvis uhældet er ude! Og man får indbrud! Ønsker man så endelig sit udstyr tilbage?? Jeg arbejdede for år tilbage i en hi-fi klub, hvor vi havde indbrud. Og det tyven fik var en Micro top model, som denne lille junky ikke rigtigt kunne løbe af sted med! Resultatet var at han smed den fra sig og dennes tunge kobber plade tallerken rullede lystigt hen af fortovet! Og da politiet spurte vores elev om vi ønskede varen retur! svarede han JA ”i guder den var blevet grim”.

Personligt vil jeg hellere gå ind for sikring før en det sker, og hvis det sker, vil have penge til nyt. Jeg tror desværre ikke at der findes ret mange indbruds tyve der tænker på PIN koder.

Hilsen

Peter
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Alt kan stjæles. Hvis der er en vilje er der også en vej....uanset. Og husk det er kun døde ting.

Her er lidt simple gode råd:

Lås jeres huse eller hvad I nu bor i. Hvis i har glas I hoveddøren eller terrassedøren kan I med fordel udskifte låsene (de fleste er med indvendig vrider) til låse, hvor man anvender nøgle på begge sidder. Ser I: INDBRUDSTYVE ER LIGESOM RÆVE......DE HAR 2 ALTID EN EKSTRA UDGANG...HELST GENNEM EN DØR....og den kan de pludselig ikke åbne, hvis man skal bruge nøgle. Tyve er notorisk bange for at blive opdaget og vil helst stikke af.

Nabohjælp, hvor I aftaler med naboen om at tømme postkasser og bruge skraldespanden...evt. slå græsset..ikke så tosset vel. Tænd evt lys, brug timer.

En kommentar til privatalarm: Dette kører politiet ikke til.....og har aldrig gjort det, medmindre beboeren har været plaget af indbrud mange gange før. Jeg vil ikke udelukke, at det måske kan give tryghed. Hvis det er Falck/securitas, så kommer der en vægter indfor en kortere tidshorisont, men så er varene altså væk...men der kommer dog nogen og det kan selvfølgelig forhindre hærværk og andet lignende ubehagligt, samtidig med at der er en begrænset tid at løbe på.

Dette er blot få gode råd....resten kan I få brochurer om hos jeres lokale politi.

Men husk: Alt kan stjæles og lad nu være med at spille helte, hvis I en dag skulle overraske en tyv. Tyve kan også gradbøjes.

Og så kan I næsten ikke gætte hvad jeg laver.......nej nej.... ikke tyv !

Hvis I vil have gode råd, kan jeg nok komme med nogle guldkorn.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Til den med hunde. Hunde kan være falsk tryghed.

Kender een som fik indbrud midt om dagen
SELVOM hunden var hjemme.

Heldigvis skete der ikke noget med hunden
og de kunne ikke løbe med de store ting
da huset har små vinduer og dørene har
sikringslåse på begge sider, dvs. de skal
låses op indefra også, så tyven kunne
ikke komme ud med andet end dvd
samling. Der stod eller udstyr for flere 100.000
kroner. HA HA.

Men frækt var det.

Efter dette er kælderen blevet sikret med specialkarme
og ingen håndtag/lås på indersiden så nu kan de ikke
længere komme ind.
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes