| Forfatter |
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
soffi
Derfor mener jeg også, at man betaler i Euro og til det aftalte beløb på faktura, det forenkler processen - UPS må jo alligevel operere med et vekselgebyr for at være bank, og sikkert til en anderledes og høj pris.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg fik min projektor var UPS's kurs ca. 13 øre bedre den danskebanks pr. euro. Det var en besparelse på ca. 135 kr. ved at betale med danske kr.
Du skal blot have lidt småpenge så du kan ramme det UPS beder om.
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
soffi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm... der er så både for og imod, men kan jeg være sikker på at ups tager euro, for så er det jo nok nemmere at have det aftalte beløb i euro så er man vil sikker.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
soffi
Jeg tror som ikke der er for og imod - men du kan være sikker på at UPS tager imod det aftalte faktura beløb, og det vil være faktureret ud i Euro.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror bestemt de tager euro.. jeg betalte bare i dk ... men da jeg ikke havde det lige beløb betalte jeg ca 150 kr for meget som ups skulle have sendt mig på en check, hvilket de ikke har gjort...  Så det bøvler jeg stadig med, hvis du gider at hente euro i banken kan du jo gøre det, men tror ikke du kan hente mønter i din bank men kun sedler, så det er ikke sikkert du kan ramme det rigtige beløb aligevel ...  Det er også super latterligt at UPS ikke tager et dankort eller visa...
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan dælen finder man ud af hvilken dato man får varen leveret, når man har handlet hos digitalo? Det trackingnummer jeg har fået, dur ikke på UPS hjemmesiden! Den skriver at det er ugyldig! (jeg har copy & pastet det ind i søgefeltet, så jeg har næppe tastet forkert).
Hvad sker der hvis man ikke er hjemme når UPS kommer? Kan man hente det et sted?
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti
Prøv igen senere med det nummer - UPS smider en seddel hvis du er ude og rende, og ofte om at de kommer igen på den og den tid eller du kan kontakte dem. Så ro på, der går ikke noget galt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak fordi du beroliger mig...
Egentligt lidt underligt at jeg er helt oppe og køre.. Jeg har jo ingen penge i klemme, da det er cash on delivery...
Min kone nægter at være i nærheden af mig i øjeblikket, fordi jeg er helt oppe og kører om varen forsvinder ud i det blå, nu når jeg ikke ved hvornår jeg skal være hjemme!
UPS kommer vel typisk i dagtimerne, og der er jeg jo på arbejde! Så bare jeg vidste en dato, så jeg kunne tage fri! Problemet er også, at UPS ikke kan "smide en seddel", da jeg bor i etage-ejendom med dørtelefon. Så han har ikke adgang til min postkasse 
Men ok... Hvis du siger at der ikke kan gå noget galt,,, så må jeg jo prøve at slappe lidt af.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti
Hvis ikke UPS kan komme til din postkasse, så har du naturligvis et problem med en seddel. Tag kontakt til dem på mandag, så må du lave en aftale med dem. Tag nu og kys konen og glem den UPS pakke, det skal nok gå når du kontakter dem. Så må i lave en aftale om at de ringer og fortæller dig når de kommer, de lever af tilfredse kunder. Men vent nu og se om ikke det trackingnummer kommer til at fungere, måske det ikke er sendt endnu, og måske de har lidt problemer med serveren - sikkerhedsventilen er at ringe til dem mandag morgen, så kører det jo. Og glem nu ikke konen, hun er en meget mere spændende pakke - UPS og dig skal nok finde hinanden.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti skrev:
| Min kone nægter at være i nærheden af mig i øjeblikket, fordi jeg er helt oppe og kører om varen forsvinder ud i det blå, nu når jeg ikke ved hvornår jeg skal være hjemme! |
|
|
 Det kunne have været her i huset.
UPS bringer vist ikke ud i weekenden.
Min pakke blev sendt torsdag, og jeg havde den mandag.
UPS prøver at levere to gange, derefter kan du hente pakken på et lager et eller andet sted. Vistnok i Glostrup.
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så min reaktion på det drilske tracking-nummer er åbenbart ikke unormalt 
Jeg bor ikke så langt fra Glostrup, men det bliver næppe sjovt at proppe en 43" plasma ind i en Hyundai Getz !!! 
Det optimale må være at få aftalt en dato (og måske klokkeslet, hvis muligt).
Tak for jeres inputs.. det hjalp lidt på humøret.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti
UPS bringer ikke ud i weekenden - Jeg får leveret en del med UPS og de er altid flinke og medgørlige - men de lægger en seddel i postkassen, hvis de ikke kan komme i kontakt med nogen. Så igen - det er vigtigt du kontakter dem mandag morgen, når de nu ikke kan komme til den postkasse og aflevere en besked til dig. Jeg fik besked om at de ikke kørte ud i dag fredag pga. vejret, så der kan også være andre ting med i spillet.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdah
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg ringer til dem på mandag!
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha... det var en værre omgang!
Jeg har jo hele tiden troet at det var UPS som leverede til mig. Derfor kunne jeg ikke forstå hvorfor mit trackingnummer ikke virkede. Jeg ringede kl. 8 sharp til UPS mandag morgen og fik at vide at det var et ugyldigt trackingnummer og at der ingen pakker var til min adresse 
Jeg måtte jo så tage på jobben... Lidt op af formiddagen ringede min mobil - det var Danske fragtmænd!?!? Da jeg jo ikke bare kunne smutte fra jobben, aftalte vi at jeg skulle hente det på Danske Fragtmænds lager i Høje Taastrup. (jeg kunne godt have aftalt med dem at de kom dagen efter,,, meeen dét kunne jeg sgu ikke vente på!). Så efter jobben fes vi afsted til Høje Taastrup. Intet trackingnummer, ingen kvittering andet end en udskrift fra den mail-kvittering jeg fik fra Digitalo.de !! Det viste sig jo så til at være lidt af et problem, for da jeg kom hen til skranken kunne de ikke hjælpe mig da jeg intet nummer eller bevis havde! Jeg var somsagt ved at begå selvmord...!
De spurge så om hvad det var jeg skulle have og fortalte dem at det var et stort fladsskærms TV fra Pioneer. "Nååhhh... dén har vi talt om hele dagen! Det er godt nok mange penge for et TV...". Det viser sig til at Digitalo har sendt det med UPS til et shipping-center i Jylland ("Haugsted International Spedition") og derfra videre til Danske Fragtmænd der så kørte direkte til min bopæl. Hvor fanden skulle jeg vide det fra!? 
Jeg fik så betalt og udleveret TV´et. Men da det jo ikke kan være i min lille dyt, ringede jeg efter 3x34. Det kostede mig lige 300 bops. Men skidt pyt. Mit TV er hjemme!
Så udfra den erfaring jeg har gjort mig, kan man ikke stole på at Digitalo sender med UPS eller at man kan bruge deres trackingnummer til en dyt. (Det virkede heller ikke hos danske fragtmænd). Dog har de været lynhurtige med leveringen. Jeg bestilte torsdag og fik det mandag (efter lidt besvær hehe).
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti
Kanon du lige kastede det input på banen det kan være til hjælp og forklaring for andre. Og tillykke med din nye skærm - så det var nok al arbejdet værd.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti skrev:
Puha... det var en værre omgang!
Jeg har jo hele tiden troet at det var UPS som leverede til mig. Derfor kunne jeg ikke forstå hvorfor mit trackingnummer ikke virkede. Jeg ringede kl. 8 sharp til UPS mandag morgen og fik at vide at det var et ugyldigt trackingnummer og at der ingen pakker var til min adresse 
Jeg måtte jo så tage på jobben... Lidt op af formiddagen ringede min mobil - det var Danske fragtmænd!?!? Da jeg jo ikke bare kunne smutte fra jobben, aftalte vi at jeg skulle hente det på Danske Fragtmænds lager i Høje Taastrup. (jeg kunne godt have aftalt med dem at de kom dagen efter,,, meeen dét kunne jeg sgu ikke vente på!). Så efter jobben fes vi afsted til Høje Taastrup. Intet trackingnummer, ingen kvittering andet end en udskrift fra den mail-kvittering jeg fik fra Digitalo.de !! Det viste sig jo så til at være lidt af et problem, for da jeg kom hen til skranken kunne de ikke hjælpe mig da jeg intet nummer eller bevis havde! Jeg var somsagt ved at begå selvmord...!
De spurge så om hvad det var jeg skulle have og fortalte dem at det var et stort fladsskærms TV fra Pioneer. "Nååhhh... dén har vi talt om hele dagen! Det er godt nok mange penge for et TV...". Det viser sig til at Digitalo har sendt det med UPS til et shipping-center i Jylland ("Haugsted International Spedition") og derfra videre til Danske Fragtmænd der så kørte direkte til min bopæl. Hvor fanden skulle jeg vide det fra!? 
Jeg fik så betalt og udleveret TV´et. Men da det jo ikke kan være i min lille dyt, ringede jeg efter 3x34. Det kostede mig lige 300 bops. Men skidt pyt. Mit TV er hjemme!
Så udfra den erfaring jeg har gjort mig, kan man ikke stole på at Digitalo sender med UPS eller at man kan bruge deres trackingnummer til en dyt. (Det virkede heller ikke hos danske fragtmænd). Dog har de været lynhurtige med leveringen. Jeg bestilte torsdag og fik det mandag (efter lidt besvær hehe). |
|
|
Det var da ligegodt bøvlet. Da jeg fik min projektor var der ingen problemer - da de endelig fik min ordre
Men, når enden er god  Godt du fik dit tv. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
soffi Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae det tracking nr. jeg har fået hos digitalo virker heller ikke den siger det er et ugyldigt nr.
Jeg kan se at det skulle være sendt afsted igår
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder præcis som om at du skal igennem det samme som jeg var igennem...
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du har bestilt, men hvis de havde det på lager, og der i "bestell-status" står "aufsent" eller noget i den stil, så går der vel max 2-3 dage. Dvs. måske fredag ringer Danske Fragtmænd på din dør.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
soffi
Nu har Lars Cetti været så flink at skrive om hans oplevelse, så du får ganske givet den samme tur. Det kunne måske være en god ide, at du og Lars Cetti beklagede jeres nød til Digitalo, så det fremover er UPS og det Tracking nummer der fungerer, og de leverer til døren, det må Digitalo kunne sørge for?? Det andet er jo for irriterende og for besværligt - der er jo også noget med at de der LCD ikke må lægges ned, hvis man selv vil transportere det i sin egen bil fra fragtmandens plads.
Jeg oplever ofte det samme her, da jeg modtager en del med UPS, at det er et andet transport firma der bringer det ud.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
soffi Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et lærred, og det er over en uge siden det blev bestilt, igår modtog jeg så en mail fra dem at den er sendt afsted, så venter lige og ser hvad der sker i morgen.
|
| Til top |
|
| |