| Forfatter |
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 10 November 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Jeg hopper med på vognen med at det er kanon udnyttelse af hemsen.. rigtig god idé. Tror desværre ikke det vil gå hos mig.. tror min overbo bliver lidt negativ 
Var det ikke en idé at flytte billedet lidt ned? Ved ikke om det bare ser ud på billedet, men ser ud som billedet sidder meget højt oppe.
|
| Til top |
|
| |
Dynedrengen Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo måske - er ved at kigge på lærred nu og da skal billedet lidt ned for at få plads til lærredet (pga det skrå loft)
Det bliver nemlig lidt bredede - fordi standard størrelserne (90 tommer) er en 25 cm bredere end det jeg har idag.
Nogle der har erfaringer med lærreder ? hvad er godt og hvad er ikke godt ? __________________ Lev ikke for at nyde målet - Lev for at nyde turen til målet
|
| Til top |
|
| |
Dynedrengen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
D:J
Jeg er godt klar over at farven hvid ikke er optimal - men grunden til dette er at hemsen deler vægflade med resten af stuen (loft til kip) og jeg synes at det vil se lidt dunkelt ud med en mørk hems og en hvid stue - men måske får jeg samlet mod sammen til at male hemsen mørk.
om aftenen er der dog helt mørkt for tiden - så jeg synes egentligt at det er okay. har også en plan om at det evt skal være læserum - når der ikke ses film.
Er generelt meget tilfreds med hele set-up'et - specielt subben gir lige det sidste til at det hele er meget realistisk.
Troede egentlig at min projektor var defekt - da der var en irriterende plet i nederste højre hjørne af billedet.
Det vidste sig dog at være støv, fik nemlig et tip om, at hvis pletten ændrer størrelse - når man ændrer focus, så er det støv, og ikke en fejl i panelet.
Sanyos rense system er ret smart - den udsender et signal i alle 3 paneler og samtidig kører blæseren på fuld skrue - så blæser man ind i rensehullerne med den medfølgende bælg. og vupti - støvet er væk :-)
__________________ Lev ikke for at nyde målet - Lev for at nyde turen til målet
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad vil du gerne have?
rammelærred ( billigst,enkelt og bedst )
rullelærred ( billigt og praktisk )
motorlærred ( dyrest, men også mest blæret , og praktisk ) __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Dynedrengen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J
rammelærred - men faktisk er det nogen gange dyrere end rullelærred.
kigger på quality screen og Stewart og pga pris blir det nok det første.
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ej hvor ser det fedt ud ! super hygge !
|
| Til top |
|
| |
Dynedrengen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå lidt tid siden sidst - men nu fik jeg endeligt købt mig et lærred :-)
Et quality Screen fastramme lærred med hvid dug (min projekter har ikke lux nok til et gråt lærred)
Ser vildt godt ud - lærred'et er måske lige stort nok og burde ha været monteret lidt højere (cirka 10 cm) er p.t også kun i midlertidig montering - det skal dog siges at midlertidigt hos mig kan vare flere år....

lærredet er cirka 210 bredt incl ramme (lækker velux) skal forøvrigt siges at jeg i lutter iver bare gik i gang med samle lærredet da jeg fik det hjem - istedet for at læse samlevejledningen. Det sidste kan jeg anbefale - plejer at kunne samle IKEA møbler osv rigtigt første gang - men jeg måtte lige skille/samle 3-4 gange før den var der.... men det er ikke helt nemt - lærredet skal bl.a ha det rigtige "spænd" - ellers kan man ikke få det på i den sidste ende når man sætter dugen på rammen.
Eivind
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig hyggeligt ud, fedt alternativ til folks gildestue/kælder biffer :) Jeg går også selv og pønser på et lærrede, men det bliver jo fabelagtigt dyrt hvis det skal være et motorlærrede og have tabtension - så det sker nok heller ikke lige med det samme. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
yeigah1 Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nemligja
Det ser fint ud.
Men lige et spørgamål;
Har skrå lofter i en hjemmebio nogen negativ indvirkning på lyden?
Dette er som al anden lyd subjektivt, hvad synes i andre?
__________________ Pioneer AX3, paradigm 5.1 surround m. PDR 8 sub
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynedrengen: Den hjemmebio ser både godt og anderledes ud. 
Du har "rød sofa" og skriver "intim hjemmebio", sig mig hvilke film kører der i den bio efter midnat ? 
PS: kan godt lide dit træloft/skråvægge, hjælper typisk til en god akustik.
|
| Til top |
|
| |
Dynedrengen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Tak
Der kører ikke nogle grisfilm :-)) da jeg ikke har nogle på DVD....men der er da kommet en enkelt date eller 2 til film :-)
Det er suverænt at se film i så lavt et rum - stemningen er meget intens - her om vinteren kan man også lade være med at bruge mørklægningsgardinerne i ovenlysvinduerne og så evt få stjernehimmel for oven, som autentisk stemningsindslag...
Da jeg jo er forholdsvis nærig (venter til det gode tilbud er der...) så har jeg ikke betalt en formue for lærredet.
Næste udvidelse.... en HD-DVD afspiller eller en Blu-Ray - evt en X-box + et racerbils sæde med force feedback rat til at køre Colin Mcrae Rally eller Need4Speed :-)
Eivind __________________ Lev ikke for at nyde målet - Lev for at nyde turen til målet
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynedrengen skrev:
|
Tak Tak
Der kører ikke nogle grisfilm :-)) da jeg ikke har nogle på DVD....men der er da kommet en enkelt date eller 2 til film :-)
Det er suverænt at se film i så lavt et rum - stemningen er meget intens - her om vinteren kan man også lade være med at bruge mørklægningsgardinerne i ovenlysvinduerne og så evt få stjernehimmel for oven, som autentisk stemningsindslag...
Da jeg jo er forholdsvis nærig (venter til det gode tilbud er der...) så har jeg ikke betalt en formue for lærredet.
Næste udvidelse.... en HD-DVD afspiller eller en Blu-Ray - evt en X-box + et racerbils sæde med force feedback rat til at køre Colin Mcrae Rally eller Need4Speed :-)
Eivind
|
|
|
Ih, hvor romantisk med stjernehimmel fra oven. 
Mht. lærred kan jeg se, at der er flere der vælger en voksdug, fra ikea. ( billig løsning )
Husk billeder hvis du får lavet det med racerbilsædet ...det lyder spændende. 
|
| Til top |
|
| |