Forfatter |
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 01 April 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... det kan jo ske for selv den bedste! God "bedring"!
- BR
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 02 April 2006 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
På trods af mine tømmermænd fik jeg efter en god omgang junk-food og cola slæbt mig selv i værkstedet. Det første jeg gjorde var at prøve at sætte forstærkeren i.  Det gode ved denne model er at den til forskel fra højtalerenhederne ikke har en monteringsflade. Det betyder at man kan rykke den rundt i hullet, så man kan sætte den mere eller mindre ligesom man har lyst til.  Her prøvede jeg så også lige at sætte en enhed i. Det synes jeg bare ser så fedt ud. Her snyder lyset altså, for enheden ser her meget lysere ud i forhold til kabinettet. Den forskel er slet ikke så stor i virkeligheden. Lige et mere  :  Da der ikke var noget tilpasningsarbejde med forstærkeren, så begyndte jeg at file i monteringshullerne til enhederne.  Det var så file, fjerne støv og så teste med enheden. og det gentager man så indtil det passer.  Det er lidt svært at se her, men nedfræsningen er måske ikke helt dyb nok, men monteringsflangen på enheden har en reifning hele vejen rundt, så jeg er glad for resultatet.  Diameteren af nedfræsningen kunne nok også have været en smule mindre, men jeg synes det er pænt nok. Tolerencen på chassiet er ifølge de tekniske tegninger fra Peerless ±1 mm, så det kan være den aktive enhed passer bedre. Det var så alt for idag. imorgen kører jeg i byggemarkedet (sikken et held at de lige er søndagsåbne) og køber skruer og islagsmøtrikker samt pakning til enhedsmonteringen. /hansson
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 02 April 2006 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Junk og cola kan nu gøre underværker!
Så med lidt god vilje, er der hul igennem i aften? Det bliver en stor dag.
- BR
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 02 April 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror desværre det først bliver imorgen. Har en aflevering der skal laves færdig idag, så den må prioriteres lidt højere. Men man ved aldrig, måske får jeg tid  /hansson
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 02 April 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var lige forbi Fog i dag, som holdt "housewarming" i deres nye store butik i Kgs. Lyngby. De har nok 45 forskellige lokumspapirholdere, men 5 mm islagsmøtrikker har de altså ikke.
Hvis jeg får tid imorgen, må jeg tage et smut ind til DAT og købe det jeg mangler. Det var faktisk dumt jeg ikke gjorde det da jeg var der igår. Men sådan kan det jo gå.
/hansson
|
Til top |
|
|
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
Sendt: 03 April 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansson skrev:
Jeg var lige forbi Fog i dag, som holdt "housewarming" i deres nye store butik i Kgs. Lyngby. De har nok 45 forskellige lokumspapirholdere, men 5 mm islagsmøtrikker har de altså ikke.
|
|
|

__________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige snakket med dem hos DAT. De mener man kan bruge 6 mm, så det må jeg jo prøve. det har jeg set flere steder. Nu har jeg nogle 6 mm skruer i tasken, så må vi se om jeg kan få dem igennem monteringshullerne på enhederne.
/hansson
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
6 mm skruer kan ikke gå igennem hullerne, så jeg måtte lede efter møtrikker på 5 mm. Det kan Euryn fra frequence levere, så de er bestilt derfra nu. Så håber jeg bare de kommer hjem snart.
Men da jeg har rigtig travlt med en masse andet lige nu, så er det nok meget godt at jeg må vente lidt med at bygge den færdigt. For der skal nok bruges noget tid på at indstille den, og derefter lyttes til den.
/hansson
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idag fik jeg så en lille pakke fra Frequence.
Så imorgen aften smutter jeg i værkstedet og få lavet den sidste montage.
Først skal der dog bores 2 x 8 huller til de to enheder, og nogle lidt mindre huller til montering af forstærkeren. Dernæst et stort hul til at gennemføre kablet fra forstærkeren til enheden.
Efter lodningen skulle det hele så være klart til at montere.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvad jeg skal bruge som pakning imellem kabinet og enheder. Jeg har noget akryl fugemasse, men ved ikke om det kan bruges. Jeg kunne godt tænke mig noget hjælp med det...
Jeg smider naturligvis billeder af processen imorgen aften. Efter lidt seriøs rengøring herhjemme må jeg vel hellere også lægge lidt billeder af den endelige placering herhjemme.
/hansson
|
Til top |
|
|
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Akryl fugemasse er fint til at tætne med 
Bliver spændende at se det færdige resultat og høre lidt om hvordan den preformer, det kunne jo være man selv skulle igang med kaninpikken og lidt snedkerlim  __________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den mere eller mindre færdig... her en billedserie:  Her er jeg igang med at borre hullerne til enhederne.  Så kom den også op og stå på de hjemmelavede spikes.  Her er forstærkeren monteret (det har jeg vist ikke noget billede af). Ledningen imellem gjorde jeg med vilje lidt lang, så bliver det lidt lettere at montere den på enheden.  Her er så noget af det midlertidige. Skruerne bliver mandag skiftet ud med tilsvarende bare i sort. Der mangler også fugen, som kommer i ved samme lejlighed.  Sådan ser den så ud nu. Lige pt. står den ude i bilen. det regner simpelthen for meget til at jeg gider løfte den ind. Så det må lige vente med de endelige billeder. /hansson
|
Til top |
|
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aj aj aj hvor er den bare lækker, er basserne brugte eller skal de først tilspilles Hvis de skal tilspilles melder jeg mig som massør __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fornemt! De er ret brutale de spikes - på den fede måde
- BR
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
de der islagsmøtrikker skal da monteres fra bagsiden? ellers ser det meget flot ud
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
de der islagsmøtrikker skal da monteres fra bagsiden? ellers ser det meget flot ud |
|
|
Ja det skal de normalt. Men grunden til jeg har dem på ydersiden er at det skal være muligt at justere højden af dem, da mit gulv er vinder skævt herhjemme. Sidder de på indersiden popper de ud af hullerne pga subben's vægt. Undersænkningen af dem er så ikke helt nok, men da den står nede på gulvet er det virkelig svært at se. Jeg regner dog med at løse det ved at lave lidt modifikationer ved selve spiken. /hansson
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
Aj aj aj hvor er den bare lækker, er basserne brugte eller skal de først tilspilles Hvis de skal tilspilles melder jeg mig som massør |
|
|
Basserne er købt brugte, men skulle være ubrugte. Der sad ihvertfald ikke noget loddetin på terminalerne. Det er naturligvis ikke nogen garanti, men jeg tager det under alle omstændighederne lidt med ro i starten. Den har fået lov at spille lidt, men jeg er slet ikke gået igang med at indstille den endnu. Jeg skulle bare lige sikre mig at den virkede. Så kom der lige nogle andre ting i vejen, og nu må jeg hellere vente til imorgen. /hansson
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Fornemt! De er ret brutale de spikes - på den fede måde 
- BR
|
|
|
Jeg er faktisk også ret pjattet med dem  Og nu hvor de står på de små fødder os, så ser det rigtig vildt ud. Det får I naturligvis nogle billeder af snarest. /hansson
|
Til top |
|
|
McBrain Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 171
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
fantastisk spændende, og hvilken vedholdenhed.
Glæder mig til at få fortalt om lyden :)
__________________ Venlig Hilsen
McBrain
--------------------------
NAD M3
DacMagic
Sonos
Sony Xa20ES
Bellari VP130
Pro-ject 1.2
DALI Euphonia MS4
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
efter bare at have haft den tændt, og blot skruet lidt op for level, så kan jeg sige dig at den er brutal. Den skal dog lige tætnes helt før den får alt den kan trække. Jeg er dog lidt i tvivl om jeg skal skifte de blanke skruer med nogle sorte. det ser egentlig ret vildt ud. Men det er måske meget godt at give dem nogle 12-9'ere, så ryger den ingen steder!  /hansson
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 09 April 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hansson
Tillykke med det flotte resultat, håber de spiller godt og tilfredsstillende. Kom endelig med lidt kommentar når du har fået den hjem og sat til. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|