Forfatter |
|
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen et billede-update. Der er blev ikke lavet det helt vilde i aften, men jeg kom da fremad. Her lige et billede af hvad jeg fik købt tidligere idag...  Først, Acrylfugemasse til en femmer i Harald Nyborg, så en enkomponent sprayspartel, og til sidst en matgrå sort maling. Efter at have afprøvet rigtig tokomponent sprayspartel, så må jeg godt nok sige at den er meget bedre end dens enkomponente fætter. Men til 40 kr. så er det til at overleve. Da jeg ikke skulle bruge sprøjtepistol idag, så kunne jeg bruge den lille malerbås, og kabinettet skulle så ikke hænge så langt over gulvet igen.  selve ophænget ligner meget det gamle, dog denne gang med mere og stærkere wire.  Som sagt, når det kommer til sprayspartel, så får man hvad man betaler for. Resultatet blev dog fint nok. Der kom lidt løbere, men den skal jo alligevel slibes lidt ned.  Selve farven er faktisk rimelig vild, men den bliver altså sort senere... dog ikke i aften. Da jeg var igang med at spraye, opdagede jeg at der var en lille sprække, som jeg havde glemt alt om, så den må jeg fylle imorgen.  Så der er lidt arbejde igen før den bliver sort. /hansson
|
Til top |
|
|
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser ud til at gå godt med projektet...  jeg glæder mig bare sådan til at se det færdig samlet
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne da være endnu sjovere at høre det færdig produkt.... du må lige slå kroppen fordi Århus med din sub når den er færdig :-)
// ouT
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
Kunne da være endnu sjovere at høre det færdig produkt.... du må lige slå kroppen fordi Århus med din sub når den er færdig :-)
// ouT |
|
|
Ja ja, tro på det  Der kommer måske til at gå et stykke tid før den bliver helt færdig, for mit fjernsyn valgte at stå af for nogle uger siden, så jeg brugte lige en sjat penge på et nyt brugt. Men det er tilgengæld kanon lækkert. Senere i aften håber jeg på at kunne komme i værkstedet. /hansson
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
heheh, kunne jo godt ske :-) Man ved aldrig hvad sådan nogle køffenhavnere kan finde på *hehehe*
Hvis alt går godt, skal jeg teste den her sub: http://public.syska.dk/sub/ i weekenden på en Crown CE4000.... skal nok blive sjovt :-)
// ouT
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner da en ældre sag. Er det en 15" enhed der sidder i?
Er kammeret som enheden sidder i lukket? Hvad pokker er det man kalder den løsning? Men det er vel én af dem der siger boom...
/hansson
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beyma GT200, 18" enhed 
http://public.syska.dk/sub/Picture%20003_resize.jpg
Der er pladen der skal foran kassen du kan se...... så den er vel delvist lukket.... Vented Box eller noget i den retning mener jeg det hedder... 
Ja, der skal nok komme blæs på, og så lige med 2000W foran, nam nam 
Ja, det er en ændre sag, købte den sådan lidt for sjov, men da den er passiv, og jeg har en Stereo amp, er det ikke billigt at anskaffe sig en Amp dertil.... derfor har jeg lånt en Crown, efter at min sub har stået i garange i snart 1-2 år 
Men den skal dog desvære nok snart sælges selvom den måske lyder godt, flytter til et 12m2 kollegie værelse, så der er sq ikke så meget plads til den der....
// ouT
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt nyt i projektet... Jeg var lige et hurtigt smut forbi værkstedet idag, lige for at slibe lidt på spartlen, og kigge på de revner. Her nogle billeder af den tørrede sprayspartel...    Den er spændt til bordet, fordi jeg skulle igang med excentersliberen... Der var forskel at slibe i denne spartel i forhold til den tokomponente, men der er også en vis prisforskel, så det er der vel ikke så meget at sige til. Efter slibningen, fik de tre revner jeg kunne finde en omgang med plastikpadding.    Så håber jeg at kunne få det slebet ned igen imorgen, hvis der ellers bliver tid til det. Og bagefter får den lige resten af den sprayspartel. /hansson
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det opdateringstid igen. Jeg var i går aftes i værkstedet for at få slebet det plastic padding af, også fik kabinettet lige et lag sprayspartel mere ( det sidste i dåsen). Derudover var planen så at jeg skulle ordne nedfræsningerne til islagsmøtrikerne (som spikesne skal monteres i). Efter ulukken kom bundpladen til at sidde lidt skævt, så der skulle slibes en del. Dette gjorde at ihvertfald den ene nedsænkning blev stort set slebet væk. Fælles for dem alle var at der lå to lag spartel i. Derudover er de lavet med spadebor, og de er ikke helt flade i bunden, hvilket gjorde at det bulede lidt op i midten af hulet. Jeg tog et billede af hulet før, men det blev meget utydeligt. Dette billede viser dog problemstillingen ved at borre videre i nedsænkningen:  Spadeboret skal styre i et hul, men det hul der er boret til islagsmøtriken er alt for stort. Så hvis man prøver at bore med det spadebor alligevel bliver resultatet meget kunstnerisk for at sige det pænt. Løsningen:  Lav en tap med prespasning til hullet og bank den i. Så kan man bore et minde hul i tappen, og bruge det som styr til spadeboret. (beklager det utydelige billede)  Ja, så skulle det ikke være til at misforstå... Her er så resultatet:  Derefter brugte jeg et stemmejern (eller Voice-Eisen som de bliver kaldt i vores værksted) til at trimme midten af nedsænkningen. Prøvede at tage et billede af det, men man kunne ikke se ændringen. I morgen får jeg forhåbentlig købt en grunder, det glemte jeg sidst. Så skal jeg lige slibe en sidste omgang plasticpadding af, som jeg fyldte i nogle små huller idag. Så skal den fuges indvendigt, og dernæst nogle omgange maling. Men da jeg skal en tur til jylland i weekenden bliver den nok først klar til montering næste weekend. Jeg gik også lige med nogle tanker om et frontstof idag. Så det regner jeg også lige jeg skal lege lidt med. Så kan man jo lave det færdigt, og se om det ser godt ud, før man borer huller til montering i baffel. Jeg er dog lidt nervøs for XLS slavens Xmax på 22 mm. Er det 22 mm fra de to ekstremumpositioner, eller er det 22 mm ind og 22 mm ud, altså 44 mm i alt? /hansson
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til at du er kommet godt videre dejligt.
Hvor lang tid går der endnu inden den spiller? __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
JonV Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal have en hånd for- din entusiasme, med at få den kasse færdig…
Hvis du IKKE også giver kassen en byge maling indvendigt!? Vil den blive ved mad at slå sig, og det vil kun være et spørgsmål om tid, før du kan se samlingerne igen! Man skal lukke træ på begge sider, ellers vil det stå og arbejde, på den ene side.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig starte fra en ende af...
Henrik: Den bliver nok færdig og samlet sidst i marts. Som jeg nævnte tidligere er pengene til forstærkeren blevet brugt på et nyt TV, da det gamle røg. Så jeg skal lige have lidt kroner i kassen igen. Så marts og april bliver på havregryn.
Jon: Så bliver frontstoffet ikke til noget. Det bliver sgu for grimt med så tyk en plade der foran.
CPH-R: Tak for støtten, men det er nu ganske hyggeligt at have noget man kan rode lidt med. Til dagligt går jeg og laver diverse mikro-komponenter, så det er rart med lidt store ting engang imellem.
Mht. at træet arbejder, tror jeg gerne på dig. Men nu revnede jo kassen af et stød, og ikke af at træet selv. Så det var bare nogle få stedet hvor jeg ikke havde trykket limningerne godt nok sammen hvor der var lidt revner. Men det kunne da godt være man lige skulle give den en byge, som du kalder det, indvendigt. Der skulle være rigeligt med maling.
/hansson
|
Til top |
|
|
Twellmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 211
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot sko på billedet 
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der også en enhed i bunden af den?? For de fleste sub'er ligner jo hinanden  Jeg fik købt grunder idag, men jeg når desværre i værkstedet, så projektet kommer til at stå stille til ihvertfald mandag næste uge. /hansson
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansson skrev:
Er der også en enhed i bunden af den??
For de fleste sub'er ligner jo hinanden
Jeg fik købt grunder idag, men jeg når desværre i værkstedet, så projektet kommer til at stå stille til ihvertfald mandag næste uge.
/hansson
|
|
|
Det var da godt at du når i værkstedet....... eller ikke.... *heheh* griner lille typo
// ouT
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansson skrev:
Er der også en enhed i bunden af den??
For de fleste sub'er ligner jo hinanden
Jeg fik købt grunder idag, men jeg når desværre ikke i værkstedet, så projektet kommer til at stå stille til ihvertfald mandag næste uge.
/hansson
|
|
|
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak tak... fejlen er nu rettet.
Jeg har ikke været i verkstedet, og kommer det hellere ikke.
/hansson
|
Til top |
|
|
Twellmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Status: Offline Indlæg: 211
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|