Forfatter |
|
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der ikke sket noget nyt?
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Banz,
Jeg har fået en selvbyggerblokade. Jeg har simpelthen ikke rørt projektet i lang tid. Planen lige pt. er at der skal laves lidt igen søndag. Så kig med igen i slutningen af weekenden.
/hansson
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle, Så skete der lidt igen. Det blev ikke til det store, men jeg fik da givet kabinettet første lag maling. Først lige nogle billeder af hvor jeg var nået til idag.  Her ses kabinettet grundet. Jeg tror ikke jeg har vist billeder af det før. Jeg kom til at lave nogle løbere da den fik dette lag, så de skulle lige slibes væk. Jeg prøvede lige at få et billede af den største løber. jeg håber det kan ses.  Jeg har før oplevet at grundere kan være lidt "gummi" at slibe i, men denne var faktisk helt ok. Denne løber og nogle små bobler fik med korn 240, så jeg kunne male uden at grunde igen. Efter første lag maling:  Malingen var stadigvæk lidt våd, så den skinner lidt mere end når det er tørt.  Den skal helt klart have et lag mere. nu skal jeg bare have fundet noget korn 800 eller højere, som jeg kan slibe med imellem lagene. Forhåbentlig kommer der opdateringer igen snart. /hansson
|
Til top |
|
|
banz Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser da fedt ud  er sikker på at den bliver mega fed når den engang er færdig
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er faktisk også ret tilfreds. Jeg håber at kunne nå ind til kbh og købe den hypex i løbet af ugen, eller til weekenden. Så skal skidtet bare samles, så er vi kørende. Så til påske skulle der være bas i stuen.
/hansson
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
I aftes fik jeg givet kabinettet en omgang maling mere. Her først et billede af resultatet fra sidst.  Der var faldet lidt støv på den. Det er desværre uundgåeligt. Men resultatet var alligevel rigtig lækkert. Som det ses dækkede første lag ikke 100%, men hellere male en ekstra gang end at få løbere. Før næste lag maling fik hele kabinettet en omgang med korn 500. Det var det fineste jeg lige kunne støve op. Så kunne man også lige få fjernet de værste støvkorn mm. der var fanget i malingen.  Det rare med at slibe er også at man får en langt mere grålig overflade, som gør det nemmere at se hvor man har været når man maler.  Her lige efter malingen er påført. Jeg håber det er nok, for nu vil jeg meget gerne snart se den med enheder i mm. /hansson
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud hansson
Hvor mange gange skal den have, og skal der lak på efterfølgende? __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den får til jeg synes den er færdig  Der skal ikke lak på efter malingen. Jeg har ikke noget sted at påføre det under støvfrie forhold, så det ville være dumt at smide penge efter det. Her til weekenden håber jeg at få tid til at få købt de sidste stumper, herunder forstærkeren. Lige pt. mangler jeg følgende: - Færdiggøre malingen
- Indkøb af forstærker
- Indkøb af islagsmøtrikker og skruer til enhedsmontering
- Dæmpning af kabinet
- Montering af enheder, forstærker og spikes
- Lime kork under spike-fødder
Så der er stadigvæk lidt at få gjort. /hansson
|
Til top |
|
|
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah se nu ligner det jo snart noget  Flot overflade, bliver spændende at se det færdige resultat (kom nu i hug   ) __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er faktisk også rigtig tilfreds med den overflade. Og det er maling til 50,- kr i T.Hansen. Jeg har indtil nu brugt 2 bøtter. Her til aften fik den 3 lag. Denne gang uden mellemslibning. Jeg synes det blev lige en tand for groft da jeg sleb igår, på trods af at det var korn 500. Men det er sgu svært at få et ordentligt resultat når man sliber i hånden med en klods. Jeg tog slaven med i værkstedet her til aften, for lige at prøve pasningerne af. Selve nedfræsningen var der ikke noget galt med, men gennemgangshullerne var for små. Men det skal jo bare lige passes til med en fil. Her lidt billeder af det:   Jeg synes altid at hullerne ser så små ud i baffelen, men når enhederne kommer i, så kan man godt se de er ret tæt på kanten. Og hvis jeg må sige det selv, så ser det ret godt ud  Efter prøverne fik den som sagt 3. lag maling.  Her ser det ud til at det ikke dækker helt. Det er dog fordi noget af det er tørret lidt i overfladen, og så ser det lidt mere gråt ud. det var alt for nu. /hansson
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der iøvrigt nogen derude som har et godt trick til at få renset membraner? som det ses på tidligere billeder er de blevet lidt støvet, og det er så finkornet, så det er ikke lige til at få af igen.
/hansson
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig godt ud!
Mht. til at få støvet af membranerne - så skal de enheder bare have en ordentlig røvfuld motion 
Hvis ikke det er nok, kunne en forsigtig hånd med noget almindeligt
papirtape klare tricket. Lidt ligesom hvis man har en diskant dome der
er blevet trykket ind. En støvsuger på lavt sug med en fin "kost" på,
kunne også være en mulighed.
- BR
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Det ser rigtig godt ud! 
Mht. til at få støvet af membranerne - så skal de enheder bare have en ordentlig røvfuld motion
Hvis ikke det er nok, kunne en forsigtig hånd med noget almindeligt
papirtape klare tricket. Lidt ligesom hvis man har en diskant dome der
er blevet trykket ind. En støvsuger på lavt sug med en fin "kost" på,
kunne også være en mulighed.
- BR
|
|
|
Jeg starter med motionen, så må vi se hvad der sker. Jeg må starte med at se Master and Commander, den har et rimelig vildt LFE-spor. /hansson
|
Til top |
|
|
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser sgu godt ud 
Rart endeligt at se en enhed med en ORDENTlig slaglængde, hvilket er noget jeg synes der bliver slækket på for tiden.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja...
Slaven har max amplitude på 22 mm, og den aktive på 12 mm. Så det skulle da være til at se.
Jeg har desuden beskuet gårsdagens malerarbejde, og de 3 flader uden huller (Sider og Top) skal have et lag mere. Så det vil jeg forsøge at nå i aften.
/hansson
|
Til top |
|
|
banz Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
vi har noget korn 1000, jeg kan da lige finde ud af hvor vi har købt det hvis du kunne tænke dig det? det kan virkelig slibe fint.  men det er ellers et rigtig godt resultat, skal den have noget klart lak?
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den får ikke klar lak. Som jeg også har skrevet tidligere  Løsningen på det sliberi bliver nok at klippe et stykke korn 500 så det passer på excentersliberen. Jeg tror vi har en dims med velcro på den ene side og noget klister på den anden side. Så skulle det kunne lade sig gi sig. Jeg fik ikke malet noget igår, så det kan jeg nok få gjort her til aften. I morgen kører jeg ned i enden af vesterbrogade og køber lidt godter. Så håber jeg bare skidtet passer !! /hansson
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lige en stribe papkasse-billeder...  Et styk kasse fra DAT og omtrent en meter forsølvet OFC ledning. Lad os åbne kassen:  En forholdsvis tung kasse med meget skæv vægtfordeling.  Så er forstærkeren på plads. For dem der ikke kender den, så er den opgivet til 400 W/4Ω, eller 210W/8Ω. Så den skulle nok kunne komme til at sige dunk. Lige et kig bagpå:  Der sidder ikke meget bag på, udover en virkelig ond strømforsyning.  Her lidt nærmere ringkernen med en 50 øre. Hele forstærkeren skulle veje 4,3 kg og mange af dem kommer fra den svend. Så må vi se hvornår jeg har tid til at prøvemontere den. /hansson
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 01 April 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan der ikke være lang tid til, førend der er lyd i dyret!
Der er ikke noget som den første (DIY) højttaler der kommer lyd ud af - fantastisk oplevelse!
- BR
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste der stopper mig lige nu er en gedigen omgang tømmermænd. Jeg er simpelthen totalt ødelagt. Forhåbentlig kan jeg samle styrker til at køre i værkstedet i aften.
/hansson
|
Til top |
|
|