| Sendt: 08 November 2005 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen - fra den gæve vestjyde (mere geografi i skolen Hr. Moderator!)
Ja vi har jo ikke alle vundet i lotto eller hvad man nu spiller på!
Nej vi jyder (ingen racisme Hr. Moderator) smider ikke om os med penge som vi ikke har - vi spare op! Så måske en dag...
Nej min stor investering måtte gerne have været LAMM eller noget andet exotisk - det ville da have været helt ok. Nej "Lykken kan ligge i en pind" som HC. Andersen skrev i et eventyr. Altså lige inden for rækkevidde.
Jeg har ganske simpelt investeret TID - meget tid på anlægget. Opstilling i det svære rum som de fleste af os har. Anvendelsen af de målinger der er blevet taget hjemme hos mig og en derefter en nøjagtig opstilling derefter. Udstyret så således ud:

Det "nye" anlæg - i alt fald lydmæssigt - ser således ud indtil der måske kommer en ny investering.

(billedkvaliteten er...... 35 kb - hvordan kan det lade sig gøre?) - jeg skal nok opdatere når jeg har fundet en smart måde at få billedstørrelsen ned.
Utrolig mange justeringer med denne ultralyds-afstandsmåler. Jeg havde regnet ca 10 cm. forkert i afstanden til lyttepositionen. Derved undgik jeg en masse stående bølger i rummet - super oplevelse - bedre end den dyreste investering, som bare ville optimere problemet.
Ellers er der investeret ca 600-700 kr. i bøgeplader og hyldeknægte, så opstillingen kunne laves om - 2 pladespillere (1 til 2hand-lp´er og en til de fejlfri lp´er) - derudover er 380s forforstærkeren kommet ned i niveau, så de 2 monotrin kan komme til! Altså når de kommer engang!
Opstillingen er nu blevet til et symbol på hifilytning. (se billedet)
Hovedet = kunstnerne
Arme og overkrop = afspillerkæden
Hjertet = ML 380s
Benene = HPA2/Højttalerne __________________ vh Mr. High End
|