Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 13:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Pladen der forandrede dit musikalske liv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Da jeg for ca 1 år siden købte min første AC/DC plade, Back in Black, jeg blev fulstændig bidt af musikken, hørte slet ikke andet flere måneder frem. Den gang var jeg vel 14 år, før AC/DC hørte jeg bar hvad der var oppe i tiden, nu er jeg bgyndt koncentrere mig meget om 70'erne og op til 90'erne og nu aner jeg knap nok hvad der er oppe i tiden, nu er det en del: Balck Sabbath, Jimy Hendrix, Simon and Garfunkel, osv.

Desværre har jeg kun en enkelt ven der har samme musiksmag, så det er lidt træls når man kommer til festerne Techno - det er jo ike musik!

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 November 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

prse skrev:
...

Og til sidst vil jeg nævne den plade, som har rykket mest ved mit forhold til musik:

• Daniel Lanois - Shine aldrig før havde jeg følt mig meget en del af musikken og dens univers  - jeg sad bomstille og hørte pladen fra start til slut - det er svært at beskrive med ord, men jeg var ihvertfald målløs...

...

Det er en kanon skive. Den har også gjort dybt indtryk på mig. Og jeg er overbevist om at det bliver en klassiker med tiden. Her er en anden fra hans hånd, som er ligeså god:

Emmylou Harris - Wrecking Ball fra 1995. Sange af Hendrix, Dylan, Neil Young og Lanois selv. Han spiller og er producer på skiven. Læs mere på allmusic.com.

Dylan's Oh Mercy fra 1989 er også produceret af Lanois og var et absolut højdepunkt for Dylan i 80'erne.

Hvis jeg selv skulle komme med en plade som har forandret mit musikalske liv, så må det være:

Jeg fik den på casettebånd da jeg var omkring 10 år og jeg mener den gjorde mere end et musikalsk indtryk. Jeg er fra jylland og min opvækst har været tryg, men noget beskyttet fra de skæve eksistenser der også eksisterer udenfor ligusterhækken . Larsen's tekster påvirkede mig meget. Jeg forstod dem ikke helt, men persongalleriet og specielt Nanna med den røde mund og de lange sorte negle gjorde indtryk på mig og jeg tror faktisk jeg er blevet et mere menneskeligt menneske af den skive. Den var i hvertfald et soundtrack til en stor del af min ungdom. Jeg har den stadig på vinyl og lytter stadig...

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 02 November 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Von Hinten skrev:
Iøvrigt kan jeg stærkt anbefale denne her:

Nemli'! Live from Austin, Texas er nu heller ikke så tosset... (Video'en til Little Wing som bonus, iøvrigt) men El Mocambo viser lidt (en del, faktisk...) mere af hans Hendrix-inspirerede side.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 November 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
prse skrev:
...

Og til sidst vil jeg nævne den plade, som har rykket mest ved mit forhold til musik:

• Daniel Lanois - Shine aldrig før havde jeg følt mig meget en del af musikken og dens univers  - jeg sad bomstille og hørte pladen fra start til slut - det er svært at beskrive med ord, men jeg var ihvertfald målløs...

...

Det er en kanon skive. Den har også gjort dybt indtryk på mig. Og jeg er overbevist om at det bliver en klassiker med tiden. Her er en anden fra hans hånd, som er ligeså god:

Emmylou Harris - Wrecking Ball fra 1995. Sange af Hendrix, Dylan, Neil Young og Lanois selv. Han spiller og er producer på skiven. Læs mere på allmusic.com.

Dylan's Oh Mercy fra 1989 er også produceret af Lanois og var et absolut højdepunkt for Dylan i 80'erne

....

Spændende! Der skal vist lyttes lidt i den nærmeste fremtid...
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 November 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Jeg mener det var i 1962 jeg byggede min første guitar og ville være musiker.

Jeg hørte Beatles spille "Yesterday" så var jeg solgt  i musikkens navn

Så var der lige Stones med "Honky tonk woman" Er aldrig overgået af  Stones selv

År efter kom Deep purple  " Made in Japan" den er stadig et must.

PS  guitaren blev skiftet ud med hifi

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

SWAN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 November 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Da jeg var 14-16 år: Uriah Heep med Easy Livin'. Derefter Deep
Purple, Black Sabbath, Led Zeppelin.

Idag er det blues, der rykker bl.a. Keb'Mo og sidst men ikke mindst
Eric Clapton.

SWAN
Til top Vis SWAN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SWAN

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Pladen der forandrede mit liv, var en plade med Bruce willis.Denne fik jeg af min kære storebror, i julegave, for omkring 20 år siden.Han var udmærket klar over jeg ikke ejede en pladespiller eller noget der lignede et anlæg.Så han må have tænkt han kommer nok med pladen, og vil have spillet den over på bånd.Men du kan tro nej, din svindler.Så et anlæg blev indkøbt, med en brugt pionerplov til.Ploven blev hurtigt udskiftet til en rega, Denon til et nakamichi sæt, Dali 7 hterne til et par hjemmebyggede egevang bånd.Og her fik jeg problemmer mit rum var ikke stort nok (10m2) til disse bånd.Så jeg krøb til korset, og spurgte min storebror, om jeg ikke allernådigst måtte stille mit anlæg i hans stue.Det måtte jeg godt hvis mine plader fulgte med.

MVH  

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 03 November 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Pladen der forandrede mit liv, var en plade med Bruce willis.Denne fik jeg af min kære storebror, i julegave, for omkring 20 år siden.Han var udmærket klar over jeg ikke ejede en pladespiller eller noget der lignede et anlæg.Så han må have tænkt han kommer nok med pladen, og vil have spillet den over på bånd.Men du kan tro nej, din svindler.Så et anlæg blev indkøbt, med en brugt pionerplov til.Ploven blev hurtigt udskiftet til en rega, Denon til et nakamichi sæt, Dali 7 hterne til et par hjemmebyggede egevang bånd.Og her fik jeg problemmer mit rum var ikke stort nok (10m2) til disse bånd.Så jeg krøb til korset, og spurgte min storebror, om jeg ikke allernødigst måtte stille mit anlæg i hans stue.Det måtte jeg godt hvis mine plader fulgte med.

MVH  

Ja, og alt dette kan du i dag takke din storebror for

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

plad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 November 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Hej det startede med Sweet og noget bachman turner Overdrive og ikke at forglemme Nazarath !

Og i starten af 80 erne vil jeg sige at den plade Nummer der ændrede min musik stil mest var da jeg købte The Message med Grand master flash i august 82 og der efter havde jeg et lidt underligt par løbe med Rap Soul og så var jeg samtidig igang med at gøre min samling med Madness komplet , i dag høre jeg alt fra Klassisk til pink Floyd ! Den plade som oftest er på Pt er Roger Waters Amoused too death!

MVH

Til top Vis plad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plad

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 November 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

BB King: Live and Well dobbelt LP. Købte den i 1970, og siden har jeg været "solgt" til BB King.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Kenson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004
Sendt: 03 November 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke sige at disse plader forandrede, men nærmere grundlagde mit musikalske liv.

I 1966 havde jeg en håndbold træner der altid hørte båndoptagermusik i bilen når vi kørte til udekampe og stævner. Det var hovedsaligt Bob Dylan, Jefferson Airplane, Brian Auger & Julie Driscoll mm. der blev spillet, og jeg blev fanget af stilen og begyndte at købe lp plader længe før jeg havde noget at afspille dem på. Så det var Bob Dylan - The Freewheelin' Bob Dylan, - Bob Dylan - Highway 61 Og Jefferson Airplane – Takes Off. Der grundlagde min musik horisont, og den blev hastigt udvidet da jeg blev frivillig medarbejder i Brøndby Pop Club
"Brøndby Poppen" havde eksisteret et par mdr. da jeg var der første gang d.15. april 1967 hvor The BaronetsShouts og R&B Section var de danske indslag og The Yardbirds fra England var aftenens udenlandske band. Det var lige efter at Jimmy Page havde erstattet Jeff Bech, som havde afløst grundlæggeren af bandet, nemlig Eric Clapton.Fra den aften var jeg ”solgt.”
LP`er og live koncerter blev en vigtig del af mit liv.
Brøndby Pop Club blev de følgende år et fast tilholds sted, og jeg var til alle arrangementer på Nørregårdsskolen og i KB hallen til det hele sluttede i 1970. Og oplevede i de år en masse fede koncerter med navne som blev superstjerner de efterfølgende år. (Det må komme i en anden tråd senere.)  Men i flæng kan kort nævnes: The Small Faces -John Mayall`s Bluesbreakers – The Crazy World Of Arthur Brown – Ten Years After – Led Zeppelin – Taste – Jeff Bech Group – Jethro Tull og til sidst Taj Mahall som sluttede epoken I Nørregårdshallen 24 April 1970. Dog fortsatte det et halvt års tid I KB hallen inden det var helt slut med Brøndby Pop Club.
Som Alvin Lee fra Ten Years After omtalte som, ”den bedste club på denne side af atlanten.”
Store ord fra en ”stor” guitarist.

Mvh Kenson.

PS: @ Von Hinten & Otto, TC

Prøv at se/høre den så vidt jeg ved, sidst udgivne DVD med Stevie Ray Vaughan, nemlig dobbelt DVD`en: Stevie Ray Vaughan – Live At Montreux 1982 & 1985
Den er suveræn god, specielt skiven fra 1985 er faldet i min smag.

CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 November 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Har aldrig helt fattet Jazz og Blues, har i hvertfald aldrig hørt noget jeg synes om, men det kunne godt være jeg skulle prøve noget Stevie Ray Vaughan, da det ser ud til at han har åbnet flere øjne og øre. Er der nogle bestemte jeg skal kaste mig over, eller er det bare at starte fra en ende.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 05 November 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Har bragt det på banen før, og gør det gerne igen!!!!

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 November 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Mine er !

Pink floyd - The wall

Roger Warters - Amused to death

Supertramp - Crime of the century

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 05 November 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

CLIX skrev:
Har aldrig helt fattet Jazz og Blues, har i hvertfald aldrig hørt noget jeg synes om, men det kunne godt være jeg skulle prøve noget Stevie Ray Vaughan, da det ser ud til at han har åbnet flere øjne og øre. Er der nogle bestemte jeg skal kaste mig over, eller er det bare at starte fra en ende.

Couldn't Stand The Weather

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 November 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

• Beatles: She Loves You
  • The Who: Live At Leeds
  • Jimi Hendrix: Band of Gypsys
  • De tre Tenorer i Rom
  • Santana: Abraxas
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 05 November 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Uden tvivl har The Who: "Live At Leeds" betydet en hel del for mig. Fandt den først sent, for 1½ år siden. Men den har betydet en del higen efter live indspilninger, men ingen har rigtig kunne få den energi frem som The Who presterer. Har den naturligvis både på CD og LP, original UK med alt det tilbehør der kom med ved udgivelsen...en hel del...

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 05 November 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Jon Leífs Saga Symphony på BIS

Pladens nr. 4 gav mig en forståelse for de transientmangler, som langt størstedelen af anlæg har.

Hvad angår dynamisk formåen, har den været en rettesnor for mig i en del år efterhånden...

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

pmoren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Sendt: 06 November 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale den store Irske sanger og sangskriver Christy-

Moore, jeg hørte ham førstegang i 1994 live, da han lige hvade

udgivet den fantastiske cd "Live at the point" på / Grapevine /

og der er så meget dynamik og spilleglæde, et hit for folk der sætter

leg med hifi-i-top ( den fåes også på 180 gr vinyl ) Også er han jo

også her i sidste uge kommet med end ny cd "Burning Times" den

er også meget fantastisk og med dyb bas der er meget tørt og fast.

Det er lidt synd han ikke er så kendt her i lillle Danmark, men man

kan da altid læse og se anmeldelser af hans cder på www.allmusic.com

eller på hans egen hjemmmeside http://www.christymoore.com og

lige til sidst køb ham og bliv mere glad for dit hifi. han kan godt være

lidt svær at finde i disse cd stortmagasiner som der snart kun findes

der har alt andet end cder, men www.cdskiven.dk og

www.pladekisten.dk han ham dog, undskyld den reklame med folk

skulle jo nødigt går forgæves.

Hilsen Poul Moren ( har læst et par hifi-blade i 30 år )

Til top Vis pmoren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pmoren

anda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 November 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:

Couldn't Stand The Weather

/vilmann

OOOH YEAH!!!

"Tin Pan Alley" er til at få ståpels i nakken af - Og hele pladen svinger som bare ......!

MVH Anders D.

Til top Vis anda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anda

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum