Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 14:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 805S vs Audivector MI1 avang. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 November 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

sheep skrev:
Jørgen skrev:

Jamen det er klart B&W der løber af med sejren der... Jeg syntes at den på alle punkter gør det klart bedere.. Men jeg forstår nu ikke hvorfor man vælger en stander højttaler.. På standeren fylder den jo lige så meget som som en gulvmodel... Jeg skal selv ha' et sæt 803S eller D.. når jeg lige får taget mig sammen til at smide de mange penge ud til det...

Det er en længere historie. Mit udgangspunkt var nok en gulvhøjtaler. Problemet er så bare begrebet WAF. Derfor undersøger jeg også markedet for kompakte højtalere. Du har fuldstændig ret i at en standerløsning fylder meget, selvom den dog kan virke lidt "lettere" end en gulvhøjtalerløsning. Det er også af denne grund jeg spørger om muligheden for vægmontering da dette jo ville være en mere diskret løsning. Jeg er dog bange for et væsentligt tab i lydkvalitet. Jeg har også givet B&W's xt4 et lyt for at se om en design ht kunne være en mulighed... det var det ikke.

Ja, der er jo mange som vælger en diskret løsning når det kommer til højttalere. Det forstår jeg nu ikke helt. Jeg syntes jo de går på ligefod med et møbel (specielt B&W)... imodsætning til f.eks. et fjernsyn. Det er et kæmpe stort grimt skrummel, der står og skriger langt væk. Hvis det så osse er sølvgrå plastik, så går det da helt galt!! En anden ting kunne være når folk fylder deres stue med nips-ting. Eller stiller et stort spisebord ind i stuen. Der er mange ting der kan gøre en stues indretning grim, men jeg syntes ikke et par B&W er en af dem..

Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 November 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Jørgen skrev:
Rent teknologisk er B&W jo længere fremme, både hvad angår kabinetopbygning, enheder og basreflekssystem. Men det vigtigste er jo lyden.. og der syntes jeg så osse de gør det bedere..

Er aldeles unenig...B&W gør det godt på mange områder. Deres nye D-serie spiller godt, men de har godt nok også produceret mange middelmådige højttalere til overpris. Jeg er selv gået fra 805 Nautilus til Dynaudio 52SE på grund af hørbar forskel i diskant (805 Nautilus havde en snært af skinger top) og overordnet detaljering i lydbilledet.

Ole fra Audiovector er også med helt fremme med sine Mi3 og Si6. Disse er velkonstrueret og vellydende højttalere som rigtigt mange erfarne entusiaster er begejstret for. Prøv at gi Mi3 Signature et lyt igen..

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Jazoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 November 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Hej Sheep

Jeg kan anbefale denne stander fra SOUNDSTYLE til 1299,- pr. par (fra Hifiklubben). Jeg har både 805'eren og denne stander og er meget tilfreds med begge dele. Mht. WAF er de også blevet accepteret (selvom de gerne forsøges kamufleret med en stor potteplante ). Du kan evt. se min WAF venlige hjemmebio under denne overskrift:

Hjemmebio "in disguise"

mvh

Jazoo

Til top Vis Jazoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jazoo

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 02 November 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

Jørgen skrev:
Rent teknologisk er B&W jo længere fremme, både hvad angår kabinetopbygning, enheder og basreflekssystem. Men det vigtigste er jo lyden.. og der syntes jeg så osse de gør det bedere..

Er aldeles unenig...B&W gør det godt på mange områder. Deres nye D-serie spiller godt, men de har godt nok også produceret mange middelmådige højttalere til overpris. Jeg er selv gået fra 805 Nautilus til Dynaudio 52SE på grund af hørbar forskel i diskant (805 Nautilus havde en snært af skinger top) og overordnet detaljering i lydbilledet.

Ole fra Audiovector er også med helt fremme med sine Mi3 og Si6. Disse er velkonstrueret og vellydende højttalere som rigtigt mange erfarne entusiaster er begejstret for. Prøv at gi Mi3 Signature et lyt igen..

Tjaa.. den gamle Nautilus serie var meget afslørende.. specielt i toppen. Så hvis den var skinger, så er det fordi dit anlæg er skinger i lyden. Har selv kørt med 804N. Der var ikke den mindste snært af skingerhed. Men den var meget åben og velopløst.

Jeg har selv hørt Audiovector's nye Si6 serie. Der kan man tilgengæld snakke om en skinger højttaler. Der udover har ham Ole stadigvæk ikke fundet ud af hvordan man laver en højttaler der er sammenhængende i lyden. Og hans kabinetter ligner godt nok B&W, men det er bare en firkantet kasse med et afrundet stykke MDF sat bagpå. Desuden udvikler han ikke selv hans enheder. Ud over det, bruger han et metal kønegitter foran basporten...alle der har lært noget om portstøj ved, at den løsning ikke holder...

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 02 November 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Jørgen skrev:
Martin_Kbh skrev:

Jørgen skrev:

Tjaa.. den gamle Nautilus serie var meget afslørende.. specielt i toppen. Så hvis den var skinger, så er det fordi dit anlæg er skinger i lyden. Har selv kørt med 804N. Der var ikke den mindste snært af skingerhed. Men den var meget åben og velopløst.

Jeg har selv hørt Audiovector's nye Si6 serie. Der kan man tilgengæld snakke om en skinger højttaler. Der udover har ham Ole stadigvæk ikke fundet ud af hvordan man laver en højttaler der er sammenhængende i lyden. Og hans kabinetter ligner godt nok B&W, men det er bare en firkantet kasse med et afrundet stykke MDF sat bagpå. Desuden udvikler han ikke selv hans enheder. Ud over det, bruger han et metal kønegitter foran basporten...alle der har lært noget om portstøj ved, at den løsning ikke holder...

...Rettelse: Det var hønsegitter foran basporten der skulle stå...

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 November 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Jørgen skrev:
Tjaa.. den gamle Nautilus serie var meget afslørende.. specielt i toppen. Så hvis den var skinger, så er det fordi dit anlæg er skinger i lyden.

Du er vild med de "gamle" B&W diskanter...fint nok - det er jeg ikke.

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 02 November 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

Jørgen skrev:
Tjaa.. den gamle Nautilus serie var meget afslørende.. specielt i toppen. Så hvis den var skinger, så er det fordi dit anlæg er skinger i lyden.

Du er vild med de "gamle" B&W diskanter...fint nok - det er jeg ikke.

Det var nok noget af det der kom tættest på elektrostat.. Men hvis man hellere vil ha en farvet lyd fra en domediskant, så er det jo osse fint nok..

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 November 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Jørgen skrev:
Martin_Kbh skrev:

Jørgen skrev:

Der er jeg også uenig, en af mine venner kører med Holfi overalt og så et sæt 804N, og de kan godt nok skrige så det er uudholdeligt, og Holfi kan vist ikke ligefrem siges at være skinger i toppen, nærmest tværtimod.

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 02 November 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

tjaa .. Jeg har osse hørt dem på Holfi, og ja det lyder skingert.. Jeg spiller på Nakamichi Pa7eII og Ca7e. Det lyder ihvertfald ikke skingert på dem. Jeg har osse hørt dem på noget Classé hvor det heller ikke fejlede noget... Men det er jo ligemeget nu.. De nye modeller er ændret. Så nu kræver det ikke længere noget helt specielt udstyr for at lyde godt... 

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 November 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

har selv 804N på classe',her er der ingen skinger lyd har dog oplevet det med denon spændt for men så er mand også selv ude om det,805s lyder som et godt bud på en highend stander ht'er der er til at betale,bare mit besyv.
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 November 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
har selv 804N på classe',her er der ingen skinger lyd har dog oplevet det med denon spændt for men så er mand også selv ude om det,805s lyder som et godt bud på en highend stander ht'er der er til at betale,bare mit besyv.
Det er måske dig der sælger på dba.dk?

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 November 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
music 4 all skrev:
Det er måske dig der sælger på dba.dk?

nej det er det ikke

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes