Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effekt ca 13k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

tchav skrev:

Det var godt nok hurtigt mange tilbage meldinger. Tak

Synes at min nad 218 mangler nogle forskellige ting. Kunne godt tænke mig en lidt mere blød og afslappende lyd med større rum, hørte en rør forstærker som virkelig kunne dette men her kunne jeg ikke lide bassen som var meget tør.
Tør siger du!? Mener du tynd og fast/hurtig?
Det er ellers ikke det jeg første, som falder mig ind! Mange ældre rørforstærkere er ellers noget varme/opsvulmede - den samme effekt kan sikkert opnås ved blot at sætte en lille effektmodstand på ca 1 ohm i serie HT kablet.

Kan desværre ikke huske hvad rør-forstærkeren hed. Prøv et par andre...

Er du tilfreds med bassen i NAD 218THX - prøv at beskrive bassen i den...

Har haft kigget på en classe men den blev solgt for lidt mere end jeg havde råd til. Synes også selv at den densen ser meget fristende ud.

Ice-power har jeg aldrig hørt men af det jeg har læst indtil videre virker det ikke som den lyd jeg leder efter. De er nok for tørre for dig...

Hvis det helt rigtige virkelig gode tilbud skulle komme kan jeg måske finde lidt mere end de 13k men da jeg stadig er på su vil jeg meget gerne holde den på omkring det, eller gerne mindre. Hvem ved måske er du heldig og finde et par E.A.R. 509

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 November 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
tchav skrev:

Det var godt nok hurtigt mange tilbage meldinger. Tak

Synes at min nad 218 mangler nogle forskellige ting. Kunne godt tænke mig en lidt mere blød og afslappende lyd med større rum, hørte en rør forstærker som virkelig kunne dette men her kunne jeg ikke lide bassen som var meget tør.
Tør siger du!? Mener du tynd og fast/hurtig?
Det er ellers ikke det jeg første, som falder mig ind! Mange ældre rørforstærkere er ellers noget varme/opsvulmede - den samme effekt kan sikkert opnås ved blot at sætte en lille effektmodstand på ca 1 ohm i serie HT kablet.

Kan desværre ikke huske hvad rør-forstærkeren hed. Prøv et par andre...

Er du tilfreds med bassen i NAD 218THX - prøv at beskrive bassen i den...

Har haft kigget på en classe men den blev solgt for lidt mere end jeg havde råd til. Synes også selv at den densen ser meget fristende ud.

Ice-power har jeg aldrig hørt men af det jeg har læst indtil videre virker det ikke som den lyd jeg leder efter. De er nok for tørre for dig...

Hvis det helt rigtige virkelig gode tilbud skulle komme kan jeg måske finde lidt mere end de 13k men da jeg stadig er på su vil jeg meget gerne holde den på omkring det, eller gerne mindre. Hvem ved måske er du heldig og finde et par E.A.R. 509

Den rør jeg hørte: Nej vil ikke kalde den fast og hurtig. Den var tør og kedelig, efter min smag.

Bassen i min nad 218 er jeg heller ikke helt tilfreds med. Den mangler lidt styr på enhederne i den tunge bas og dynamik i de lidt højere frekvenser. Men af en effekt som fås til 4500 brugt klare den det fint.

Det er også derfor jeg kigger efter noget bedre.

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 November 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hvad med en brugt ML 331. Det var måske muligt at finde en sådan indenfor dit budget.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

rune-nielsen skrev:

Hvad med en brugt ML 331. Det var måske muligt at finde en sådan indenfor dit budget.

Det er da også en mulighed hvis det kan fås indenfor mit budget men jeg må jo lidt rundt og høre hvad jeg kan lide!

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Har fået hørt lidt omkring crown fra hasselhof. En power tech 2.1 Er der nogle der kender den?

Høre stadig gerne flere forslag da det er svært at sammenligne forstærkere som man vil købe brugt da man jo som oftest høre dem på forskellige anlæg.

tchav
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Så har jeg været ude og høre lidt forskellige effektforstærkere. Har hørt på følgende.

Densen 300xs
Gamut c100mkIII
Primare 30.2

Her synes jeg at både densen og gamut havde en lækker lyd, hvor imod primare ikke lige var mig. Lidt svært at bedømme da det ikke var på mit eget anlæg.
Lige nu har jeg følgende forstærkere som jeg kigger lidt på, da dem jeg havde set på brugtmarkede tidligere er solgt.. Så kommentar til disse ville ikke være dårligt

Densen 300xs
Gamut c100mkIII
Sunfire 300 two
BAT vk200
ML 331
Sirius (100 w monoblokke mkII)
Crown power tech 2,1

Vil stadig gerne have den afslappede lyd med masser at kontrol. Lidt som rørlyd.

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 December 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hvad med noget Luxman, på mine magnepaner er det Luxman der gør det bedst. Varm og afslappet lyd, man for bare lyst til ikke at stoppe med at høre musik...

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes