| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
| Det kan jeg kun give dig ret i. Den er bygget som en kampvogn! Har du kigget inde i den - lækkert! |
|
|
Ikke endnu, men det kommer jeg til når jeg skal montere COAX digital out 
L.B. skrev:
| Jeg monterede også en netbrønd (hvilket ikke er svært) så der var mulighed for at lege lidt med netkabler. Det kunne du overveje, når nu du skal have låget af alligevel. Jeg ved Casperm har min gamle maskine og han har "kælet" for den med netkabel mv. |
|
|
Jeg snakkede (PB) faktisk med Casper om at han også har haft en X555, og at det måske er den jeg nu har fået fat i, men det kan jeg se at det ikke er - kablet er fast monteret, et standard af slagsen. Tilfældigvis har jeg en netbrønd liggende, så det kunne da være jeg skulle kigge på det også. Men hvordan skærer man hul til sådan en netbrønd? Et kabel der skal ud eller en bøsning borer man jo bare et hul til, men netbrønden er rektangulær...
Det kan være at jeg også bare fastmonterer et stykke AudioQuest strømkabel jeg har liggende, det er jo nok bedre end standard.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
At lodde kablet på netbrønden kan jeg fornemme ikke er et probelm for dig. Hullet til netbrønden er den største opgave. Jeg gjorde det, at jeg tegnede det hul der skulle fjernes først på selve afspilleren. Derefter borer man i alle fire hjørner og så er det ellers om at skære med en lille nedstryger-klinge indtil man er igennem. Det er hårdt arbejde. Det kan træffe at blive lidt skævt , men det dækker kraven fra netbrønden jo til sidst.
På 555 er den en lille plade udenom plastickransen som holder netkablet. Når du fjerner den plade kan du bruge det hul der er, som en start. Det passer så vidt jeg husker med en netbrønd på højkant hvis du skærer lidt ud i den ene side. Dvs. mindre skærearbejde.
Et godt lille week-end projekt som tog mig ca. 1 time.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
At lodde kablet på netbrønden kan jeg fornemme ikke er et probelm for dig. Hullet til netbrønden er den største opgave. Jeg gjorde det, at jeg tegnede det hul der skulle fjernes først på selve afspilleren. Derefter borer man i alle fire hjørner og så er det ellers om at skære med en lille nedstryger-klinge indtil man er igennem. Det er hårdt arbejde. Det kan træffe at blive lidt skævt , men det dækker kraven fra netbrønden jo til sidst.
På 555 er den en lille plade udenom plastickransen som holder netkablet. Når du fjerner den plade kan du bruge det hul der er, som en start. Det passer så vidt jeg husker med en netbrønd på højkant hvis du skærer lidt ud i den ene side. Dvs. mindre skærearbejde.
Et godt lille week-end projekt som tog mig ca. 1 time. |
|
|
Fint, tak for tippet. Jeg vil prøve at tage bestik af situationen og handle derudfra 
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
L.B. skrev:
| Det kan jeg kun give dig ret i. Den er bygget som en kampvogn! Har du kigget inde i den - lækkert! |
|
|
Ikke endnu, men det kommer jeg til når jeg skal montere COAX digital out 
L.B. skrev:
| Jeg monterede også en netbrønd (hvilket ikke er svært) så der var mulighed for at lege lidt med netkabler. Det kunne du overveje, når nu du skal have låget af alligevel. Jeg ved Casperm har min gamle maskine og han har "kælet" for den med netkabel mv. |
|
|
Jeg snakkede (PB) faktisk med Casper om at han også har haft en X555, og at det måske er den jeg nu har fået fat i, men det kan jeg se at det ikke er - kablet er fast monteret, et standard af slagsen. Tilfældigvis har jeg en netbrønd liggende, så det kunne da være jeg skulle kigge på det også. Men hvordan skærer man hul til sådan en netbrønd? Et kabel der skal ud eller en bøsning borer man jo bare et hul til, men netbrønden er rektangulær...
Det kan være at jeg også bare fastmonterer et stykke AudioQuest strømkabel jeg har liggende, det er jo nok bedre end standard.
|
|
|
Det er min gamle. Jeg solgte den, og købte så en anden (sort) af Acer. Denne har før været i L.B's hænder. Du kan med fordel skifte netbrønd, og så monterer et god netkabel. Brug også penge på et ordentligt coaxkabel. Jeg bruger et Gryphon Guideline. Super kabel.
Oelbach har lavet et (200 kroner) der har fået "bedste køb" i Steroeplay. Dette er OK, men køb hellere et superkabel til at starte med. Drevet i X555 er jo rigtig godt og stabilt, så med din DAC/derv kombi ville det være en nedgradering ikke at købe et godt digikabel med det samme. __________________ Hilsner fra - Casper
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casperm skrev:
Kim Petersen skrev:
L.B. skrev:
|
|
Jeg snakkede (PB) faktisk med Casper om at han også har haft en X555, og at det måske er den jeg nu har fået fat i, men det kan jeg se at det ikke er - kablet er fast monteret, et standard af slagsen.
|
|
|
Det er min gamle. Jeg solgte den, og købte så en anden (sort) af Acer. Denne har før været i L.B's hænder. |
|
|
Nååh, der faldt ti-øren: Du har købt L.B.'s den sorte og solgt sølv-modellen videre, og så monteret netbrønd i den sorte 
Casperm skrev:
| Oelbach har lavet et (200 kroner) der har fået "bedste køb" i Steroeplay. Dette er OK, men køb hellere et superkabel til at starte med. Drevet i X555 er jo rigtig godt og stabilt, så med din DAC/derv kombi ville det være en nedgradering ikke at købe et godt digikabel med det samme. |
|
|
For nogle år siden købte jeg et IXOS digitalkabel (1005 eller sådan noget) til brug ved DVD -> surround, men anvender det nu mellem drev og DAC. Det kostede vist omkring 1000 kr.
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lige ved - det med 10-øren. L.B. monterede netbrønd Jeg monterede coax-modul. Det var Hurtig der lavede modulet Acer købte den sorte af L.B. Du købte sølvmodellen, som jeg solgte til X, der var sælger da du købte den.
Det er da lige til en "hvem var ejer af sølv og sort???? og hvem ejer dem nu????" gåde.
Du må bare i gang.
God weekend. __________________ Hilsner fra - Casper
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 November 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casperm skrev:
Det er lige ved - det med 10-øren. L.B. monterede netbrønd Jeg monterede coax-modul. Det var Hurtig der lavede modulet Acer købte den sorte af L.B. Du købte sølvmodellen, som jeg solgte til X, der var sælger da du købte den.
Det er da lige til en "hvem var ejer af sølv og sort???? og hvem ejer dem nu????" gåde. |
|
|
Puh en omgang Men ja, sjovt at track'e et produkts livshistorie 
Casperm skrev:
| Du må bare i gang.
God weekend. |
|
|
Så snart Hurtig har forsynet mig med modulet skal det monteres, men der går lige en uges tid.
God weekend.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 November 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casperm skrev:
|
Det er da lige til en "hvem var ejer af sølv og sort???? og hvem ejer dem nu????" gåde.
Du må bare i gang.
God weekend.
|
|
|
....på tur med X555ES - den har været noget omkring den sorte af dem 
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig udført operationen, og det virker! 
Jeg købte et COAX modul af Hurtig, og med hans anvisning og lidt hjælp fra Casperm, der jo selv har monteret et modul i en 555, gav det ingen problemer at lave det.
Nu skal jeg så lige have kigget lidt på strømkablet, om jeg kan finde en fornuftig måde at montere en netbrønd på.
Men et lille problem er der da dukket op: De fire skruer der holder låget sad alle meget fast, og eftersom de var meget slidte i kærven (stjerne) var jeg nødt til at "volde" dem ud, hvorefter de vel stort set ikke kan anvendes igen. Kan man mon få tilsvarende skruer i et byggemarked, eller er det specialskruer?
|
| Til top |
|
| |
HeJu Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skip ohøj,
Er der nogen af Jer der kan forklarer mig (eller har et link) til hvad et sådant COAX modul består af, samt fortælle hvor det digitale signal fanges i Sony'en.
__________________ Mvh
HeJu
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
HeJu skrev:
| Er der nogen af Jer der kan forklarer mig (eller har et link) til hvad et sådant COAX modul består af, samt fortælle hvor det digitale signal fanges i Sony'en. |
|
|
Modulet kan jeg ikke fortælle noget om, men send en PB til Hurtig, så kan han nok forklare det.
Hvis du også har en Sony X555ES, så står det faktisk tydeligt på printet (selv om jeg overså det i første omgang), og med Hurtig's forklaring til modulet er det ret nemt. Hvis du har en anden Sony er det nok bare at check'e det, det ses nemmest ved at følge kablet fra den optiske indgang hen til printet.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
HeJu skrev:
| Er der nogen af Jer der kan forklarer mig (eller har et link) til hvad et sådant COAX modul består af, samt fortælle hvor det digitale signal fanges i Sony'en. |
|
|
Modulet kan jeg ikke fortælle noget om, men send en PB til Hurtig, så kan han nok forklare det.
Hvis du også har en Sony X555ES, så står det faktisk tydeligt på printet (selv om jeg overså det i første omgang), og med Hurtig's forklaring til modulet er det ret nemt. Hvis du har en anden Sony er det nok bare at check'e det, det ses nemmest ved at følge kablet fra den optiske indgang hen til printet.
|
|
|
Det er herligt at sådan en gammel svend kan få nyt liv, kan du fortælle lidt mere om hvilken DAC du bruger og hvordan lydforbedringen opleves ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Januar 2006 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Det er herligt at sådan en gammel svend kan få nyt liv, kan du fortælle lidt mere om hvilken DAC du bruger og hvordan lydforbedringen opleves ?  |
|
|
En virkelig lækker maskine der fortjener at blive brugt.
Jeg har en ONtech DAC i basis-version, vist nok endda en lidt tidligere version end den seneste.
Tænker du på forbedringen ift. kun Sony? Allerede da jeg anvendte en Marantz CD17MK2KI syntes jeg at DAC'en var lidt bedre, og Marantz'en er bestemt ikke dårlig. Jeg mindes at DAC'en gjorde det bedre på punkter som luft og præcision.
Forskellen til Sony lader til at være endnu større, men jeg har ikke lyttet særligt meget på det, kun en halv times tid.
Nu tror jeg at jeg har det bedste fra to verdener: En rigtig lækker maskine, hvilket Marantz'en bestemt også var, men Sony'ens løbeværk kører endnu mere lækkert, og så kan jeg også godt lide Sony's design. Og så dertil en DAC der spiller ganske godt.
|
| Til top |
|
| |