Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nordost Superleder?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hvad har Lc. udstyr med det at gøre? hvorfor skal du altid rakke ned på det? er det fordi Mike har det?

Så kan jeg sige at Linn er noget l**t der ikke kan spille rigtigt!.. HA!!  og hvad får vi ud af det!? ikke en skid.

SE HER ER EN AF DE AFGØRENDE GRUNDE TIL AT MIKE-J BARE IKKE GAD DETTE MERE, OG NU KUN DUKKER OP NU OG DA.

Og den alt afgørende grund til at jeg forbliver anonym hvad angår udstyr ( og jeg har IKKE Lc. udstyr selv om jeg syntes det er gansk ok til prisen og syntes at det lyder både godt, troværdigt og MUSIKALSK hjemme hos Mike.)

Og HVAD SÅ! hvis du kan høre forskel på dit udstyr og det ikke fungere på dit Linn? det betyder ikke at det ikke fungere andet steds.

Og du kan slet ikke tillade dig at spekulere om en og anden persons udstyr er musikalsk eller ej, eller udtale dig om det er godt eller ej, uden at vide hvad det er, eller bare fordi DU ikke kan lide det.

Hvad der gælder for dig og i dine øre hjemme hos dig er ikke nogen sandhed der er universal gældende for alle.

Tror du at du er en og anden smags og musikalitets dommer eller gud her inde Jonas?

Jeg syntes bestemt ikke at du er flink men at din tone er arogant bedre vidende og selv fed samt til tider direkte uforskammet.

Morten.

Ducks rule!
Til top Vis duck64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duck64

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa Slyngler!

Kan vi ikke lige ramme kammertonen herinde (440Hz), alting går så meget nemmere og lyder langt bedre, når man stemmer i med andre og ikke mod dem.

Om et givent set-up spiller godt eller skidt, kan man jo diskutere til hudløshed herinde.

Jeg synes måske det er en bedre idé at beskrive lyden i stedet, så kan andre få en idé af, hvad det er man går og roder med.

Det er svært ikke at lave en rangliste over dette og hint udstyr inde i hovedet, men det er kun sjældent noget andre kan bruge til noget. En kort og præcis beskrivelse af den enkelte komponent er en langt mere anvendelig størrelse.

Hvis jeg f.eks. nu skriver, at Taralabs er noget gylle, så bliver ingen af jer ret meget klogere. Hvis jeg istedet skriver, at Tara har en udpræget udglattende gengivelse med en klar hældning mod en mørk klangballance, som er forårsaget af at lyden ligesom svulmer lidt op i de nederste oktaver. Så har du da noget der kan bruges. Du risikerer dog, at det er en effektforstærker du læser beskrivelsen af, hvis det er et HT kabel der beskrives. Men med lidt skarphed, kan man godt hjælpe hinanden lidt på den måde.

Kunne det ikke være en fornuftig fremgangsmåde?

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

duck64 skrev:

Hvad har Lc. udstyr med det at gøre? hvorfor skal du altid rakke ned på det? er det fordi Mike har det?

Jeg gav det blot som eksempel da alt det LC udstyr, LC opgraderinger af CDafspiller, deres gamle effekter og nye digitale har samme umusikalitet. Om mike har dette udstyr har skam ikke noget med sagen at gøre.

Så kan jeg sige at Linn er noget l**t der ikke kan spille rigtigt!.. HA!!  og hvad får vi ud af det!? ikke en skid.

Jammen det vil jeg da gerne have du uddyber, gerne med nogle ekselpler helst CDplader jeg kan lytte og teste om det du siger er rigtigt ? Vi kunne eventuelt mødes hvor du viser mig hvad du mener ???????

SE HER ER EN AF DE AFGØRENDE GRUNDE TIL AT MIKE-J BARE IKKE GAD DETTE MERE, OG NU KUN DUKKER OP NU OG DA.

Det er ikke et angreb på ham, men det er noget han føler og så står det for hans egen regning.

Og den alt afgørende grund til at jeg forbliver anonym hvad angår udstyr ( og jeg har IKKE Lc. udstyr selv om jeg syntes det er gansk ok til prisen og syntes at det lyder både godt, troværdigt og MUSIKALSK hjemme hos Mike.)

Ja vi er forskellige jeg tør sige hvem jeg er og hvad udstryr jeg har og det er efter min mening det bedste grundlag for en sund diskution.

Og HVAD SÅ! hvis du kan høre forskel på dit udstyr og det ikke fungere på dit Linn? det betyder ikke at det ikke fungere andet steds.

Og du kan slet ikke tillade dig at spekulere om en og anden persons udstyr er musikalsk eller ej, eller udtale dig om det er godt eller ej, uden at vide hvad det er, eller bare fordi DU ikke kan lide det.

Jeg har jo givet jer 10 test i skulle teste og i har ikke formået at gennem føre nogle og det antyder svært at i mangler musik og musikalitet i jeres udstyr. Kom dog med noget jeg kan teste som modbeviser mig det jeg mener og siger.

Hvad der gælder for dig og i dine øre hjemme hos dig er ikke nogen sandhed der er universal gældende for alle.

Tror du at du er en og anden smags og musikalitets dommer eller gud her inde Jonas?

GUD det er jeg ikke blevet kaldt før men jeg takker og må afvise så stor er jeg ikke. Da jeg ikke mener at HIFI er en smagssag er jeg sørme ked af at du kalder mig for smagsdommer

Jeg syntes bestemt ikke at du er flink men at din tone er arogant bedre vidende og selv fed samt til tider direkte uforskammet.

Tjaaa det er din tolkning jeg ser mig nu blot som en nysgerrig HIFI gut der går op i musik med hele mit hjerte, se blot mine små boligforhold og mit gamle tøj.

Morten.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

duck64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Oktober 2003 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Kurt Kubik]

Hejsa Slyngler!

Kan vi ikke lige ramme kammertonen herinde (440Hz), alting går så meget nemmere og lyder langt bedre, når man stemmer i med andre og ikke mod dem.

Om et givent set-up spiller godt eller skidt, kan man jo diskutere til hudløshed herinde.

Jeg synes måske det er en bedre idé at beskrive lyden i stedet, så kan andre få en idé af, hvad det er man går og roder med.

Det er svært ikke at lave en rangliste over dette og hint udstyr inde i hovedet, men det er kun sjældent noget andre kan bruge til noget. En kort og præcis beskrivelse af den enkelte komponent er en langt mere anvendelig størrelse.

Hvis jeg f.eks. nu skriver, at Taralabs er noget gylle, så bliver ingen af jer ret meget klogere. Hvis jeg istedet skriver, at Tara har en udpræget udglattende gengivelse med en klar hældning mod en mørk klangballance, som er forårsaget af at lyden ligesom svulmer lidt op i de nederste oktaver. Så har du da noget der kan bruges. Du risikerer dog, at det er en effektforstærker du læser beskrivelsen af, hvis det er et HT kabel der beskrives. Men med lidt skarphed, kan man godt hjælpe hinanden lidt på den måde.

Kunne det ikke være en fornuftig fremgangsmåde?

[/QUOTE]

Hvor er jeg ENIG!  bedre kunne det ikke siges og formanes.

Mudderkastning / nedrakning af andres udstyr og udstyrs valg ødelægger ALT!

Saglige begrundelser af hvad man oplever ved noget givent udstyr er hvad man kan bruge til noget her.

Og man skal huske og respektere at andre måske ikke deler denne opfattelse og har en anden mening, og det skal de ikke svines til for eller kaldes uvidende, døve eller uforstandige på at lytte eller hvad musik og musikalitet mm. er!

Sådant får netop folk til at bare ikke gide at kommentere / debatere eller her fortælle hvad udstyr de har.

Man kan sgu kun udtsle sig i følge egen opfattelse og denne er ingen endegyldig sandhed eller hugget i sten af guddommelige magter.

Det er ok at have en mening om ting / udstyr mm. men ikke at tromle den hend over alle og tvære den ud i "hovedt" på dem, og nedgøre folk hvis de ikke syntes det samme, det er der hvisse personer her der har haft tendenser til! samt så efterfølgene konstant hentyde til udstyrs valg mm. og anvende dette i negativ forstand, så som at dit & dat ikke kan spille musik  og det er dårligt ligesåm dit og dat som den og den har!

Sådant bliver utroligt trættende og iriterende i længden, og er en af grundene til at jeg selv har valgt at forblive anonym hvad angår udstyrs valg.

Så saglighed og respekt tak!

mvh.

Morten.

Ducks rule!
Til top Vis duck64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af duck64

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes