Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 08:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Stofa TV Det digitale spejl (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
malkekoen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Flere der har set det i praksis?
Til top Vis malkekoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkekoen

heliosunited
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Ja... jeg har det.

Og kan kun lovprise det. Har købt et 37" LCD og det var et ok signal før jeg opgraderede. Men efter jeg har fået det nye, så er billed kvaliteten noget helt helt andet.

Jeg vil næsten sige at nogle af de film det bliver vist, står lige så skarpt som fra en almindelig DVD afspiller.

Især sportudsendelser er blevet MARKANT bedre. Det er en absolut fryd at sætte sig ned søndag aften, med en kold øl og en skål popcorn, og se NFL. Ingen pixelering, ingen slør eller ghosting (nok mere TV'ets kvalitet Philips 9830) alt i alt en super oplevelse.

Til sidst vil jeg dog godt sige at det er hampert at kræve penge for et bedre TV signal. Det burde være så godt som standart. Men de skal bare lige presse citronen lidt for meget.

Til top Vis heliosunited's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heliosunited

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

heliosunited skrev:
Til sidst vil jeg dog godt sige at det er hampert at kræve penge for et bedre TV signal. Det burde være så godt som standart. Men de skal bare lige presse citronen lidt for meget.

Mig bekendt er Stofas Digitale Spejl noget helt andet end almindelig kabel-tv.

Som jeg har fået det forklaret, så er det baseret på internet teknologier (IP-TV) hvor signalerne føres direkte fra TV-stationerne ud til abonnenterne.

Hvis det er rigtigt, så ser jeg intet hampert i prisen. Tværtimod.

/Lars

Ampro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Mener nu bare at det er "almindeligt" DVB-C signaler de sender ud i deres kabler. Men der er nok ingen tvivl om at de har smidt nogle penge efter noget udstyr for at kunne gøre dette. Men det var de jo nok ikke sluppet for alligevel idet ingen kabel udbyder med respekt for sig selv vil køre med analoge kanaler i al evighed (ikke at et analog signal ikke kan være godt, tænker mere på at kanal udbudet bliver større og større).

Så en måde man kan se på det, er at de folk som betaler de 75,- nu er med til at finansere det for alle andre der engang om nogle år bliver tvunget til at gå over til digital kabel tv

mvh

Lars

Til top Vis Ampro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ampro

boborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Stofas Digitale Spejl er DVB-C signaler. Det er muligt de benytter internet teknologi til distrbution til hovedstationerne.
Til top Vis boborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boborg

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Jamen det lyder da super, at der VIRKELIG er en markant forbedring - så må jeg til at overtale fruen om at vi skal prøve det alligevel

Til jer der har anskaffet det digitale spejl, hvilken modtager bruger i? Den Pace Stofa anbefaler? Og er den dejlig hurtig mht kanal skifte til dagligt?

Fistelper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg købt en Topfield 5200 DVB-C dekoder, et Irdeto CA modul, og et StofaXtra kort, men desværre har jeg problemer med at få det til at virke. 

Dekoderen genkender fint CA modulet, og jeg kan under status for CA modulet se den software version og type. Dekoderen kan også fint finde (næsten) alle kanaler som er i min kanalpakke (mangler nogle af Viasats kanaler, bl.a. TV3 og 3+).

Desværre bliver dekoderen ved med at påstå, at der ikke er noget kort i CA modulet, og den kan derfor ikke dekryptere kanalerne, pånær TV2 Charlie som åbenbart sendes ukodet. Under status for CA modulet, bliver der ved med at stå "No Card". Mit spørgsmål er derfor: Ved i om der kræves et specielt Irdeto CAM? Eller er der nogen der har erfaringer med andre dekoderbokse?

/Henrik

Til top Vis Fistelper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fistelper

EHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der ved, om der nu findes LCD-TV, som uden ekstern decoder, kan modtage det digitale Stofa spejl?

Jeg har set èt TV med indbygget DVB-C + DVB-T (Loewe Individual 32), men ved ikke om det har "Irdeto kodning"?  

Til top Vis EHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EHolm

boborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Der er også Technisat HDVision 32 der har DVB-S DVB-T DVB-C tuner indbygget.

Men såfremt man ikke kan modtage Stofa med Irdeto Cam modul, så er man i realiteten låst til at anvende Stofa's godkendte model. 

pnyg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Marts 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige fået det digitale spejl / FORCE 315C-IR, og er godt tilfreds med billedet.

Derimod har jeg bl.a. problemer med text-tv - EPG - og TV2.

Flere kanaler har ikke text-tv, bla. DR1 og TV2  (DR2 og TV ZULU har).

Dette vil Telia Kundeservice kikke på!!

EPG downloades og opdateres ikke ordentlig.

TV2 har en temlig dårlig lyd, og lyden starter førsdt efter 5-10 sek efter man har valgt kanalen.

Er der andre der har oplevet det samme?

Preben

Til top Vis pnyg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnyg

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

hmm tror desværre ikke der er så mange der er "hoppet på vognen" mht. det digitale spejl endnu - personligt ville jeg gerne selv meeen syns sgu det er for dyrt når man ser på hvad TDC selector koster!

Djon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

HVad med Viasats kanaler, som tv3 og tv3+? Så vidt jeg forstår er de ikke med i Det Digitale Spejl. Vil det så sige, at man skal klikke over på tv'ets tuner når man lige vil se de kanaler? 
Til top Vis Djon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Djon

pnyg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Ja det er rigtigt, Viasats kanaler er ikke med i Det Digitale Spejl, men ifølge supportafdelingen forhandles der med Viasat i øjeblikket.

Ja man skal over på tv's tuner

Preben

dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2005
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har også lige fået Det Digitale Spejl via en Force. Billed-kvaliteten er udemærket - et hak bedre end et meget godt analog signal.

Observationer:

Ingen problemer med tekst-tv. Og heller ikke nogen problemer med lyd. Men EPG downloades og opdateres ikke ordentlig. Stort irritationsmoment.

Lige efter at Force'en starter kan den have problemer med at dekode signalet ordentlig - et par kanal-zap og problemet forsvinder.

Force'en er også langsom til at skifte fra en kanal til en anden. Er det Force'en eller teknologien (læs: dekodningen), der gør, at den er langsom til at skifte kanal?

"wide"-knappen på fjernbetjeningen gør tilsyneladende intet.

Og jeg selvom, at jeg godt vidste det før købet, så synes jeg stadig, at det er "træls" at Force'en mangler dvi/hdmi-output.

Spørgsmål til de, der har force'en: benytter I den digitale-output til receiver?

Men et decideret spejl er det ikke - ikke alle kanaler er med i den digitale-pakke i forhold til den analoge pakke. Den mangler bl.a. tv3 og tv3+ (p.g.a. Viasat) og voice og 24nordjyske. TV2-region er Lorry - jeg bor i nordjylland, og jeg vil selvfølgelig gerne have tv2-nord istedet.

Jeg har 90% i signal-styrke - er det godt, at den er så høj eller er det skidt, at den ikke er højere?

Til top Vis dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude

boborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Signalstyrken er fin nok. Billedkvaliteten er den samme om du har 100 eller 90 eller lavere indtil et vist punkt selvfølgelig. Men eftersom det er digitalt, så vil man ved rigtigt dårligt signal opleve at billedet fryser og falder ud. Det er ikke ligesom med analogt, hvor der kommer sne på signalet.

Digitale signaler generelt og kodede kanaler tager typisk længere tid at få frem ved kanalskift, nogle modtagere er hurtigere end andre, men generelt tager det længere tid end på analogt tv.

pnyg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Her er det svar jeg fik fra STOFA:

Vi har konstateret fejl på dr 1 og tv 2 i flere områder og der bliver nu arbejdet på, at få problemet løst. Så det skulle gerne komme hurtigst muligt

Hvad angår EPG så virker den ikke, og det gør den ingen steder, og har desværre alfrig gjort det. der bliver arbejdet på om vi kan få det op at køre, men hvornår og hvordan kan jeg ikke oplyse på nuværende tidspunkt

Ifølge telefonsupport må du leve med TV Lorry, da andet ikke er teknisk muligt.
"Wide" kanppen er det 16:9/4:3 knappen under mini menu? I givet fald kan det være fordi du under indstillinger/TV-format/TV tilpasning, har sat den til via TV.

Har ikke fået købt et kabel til digital- output
Preben

boborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

LOL TV2 Lorry til hele landet og ingen Viasat kanaler + en pris på hele 75 kr./måned. Man må sige at TDC er at foretrække når det gælder digitalt tv.

dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2005
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Hmm - billed-kvaliteten kan åbenbart svinge fra tid til anden. Forleden havde jeg lidt skygger på TV2 via Forcen; og kun på TV2 - ikke på andre kanaler. Mit analoge TV2-billede var bedre end det digitale. Dagen efter var det digitale TV2-billede fint igen. Jeg gætter på, at Telia havde "leget med"/"pillet ved" nedtagningen af TV2.

Desuden er Force-fjernbetjeningen noget være plastik-skrammel, som tilsyneladende kan "huske" tastetryk på en underlig måde. Hvis man peger fjernbetjeningen væk fra Force'en, så den ikke registrerer dit tryk, og trykker "2", og nogle få sekunder efter drejer fjernbetjeningen mod Force'en og trykker "3", så vil Force'en hoppe til kanal 23; Det er altså "træls", da fjernbetjeningen i forvejen skal rettes ret præcist mod Force'en for at registrere tastetryk - det betyder en del fejl-kanal-valg :-(

Til top Vis dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Ok det lyder jo virkeligt dårligt!!! Hvis det var mig ville jeg skynde mig at bruge mine 14dages returret!

Det holder da ingen steder at Viasat ikke er inkluderet og EPG ikke funger og langsom kanal skifte - det er under al kritik især set i lyset af den latterlig høje pris de forlanger for "skidtet"

JEWI
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Jeg var i en Stofa butik forleden, hvor de fortalte at TV2 indtil 1/4 udsendes analogt, hvorefter den konverteres til digitalt. Efter 1/4 skulle TV2 også sende digitalt, så mon ikke billed kvaliteten herefter forbedres?

Jeg er som alle andre i 7 sind om jeg skal bestille det digitale spejl, men efter de mange negative tilbagemeldinger tror jeg nok at jeg venter lidt.

Til top Vis JEWI's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JEWI

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes